abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154541888
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 14:53 schreef CRWD het volgende:
Ik miste ook al wat, maar er is ook nog niets onderweg. Hillplant & Hillblock hadden al geboekt moeten zijn, maar goed, de dag is nog niet voorbij. :)
Het is gewoon vakantietijd. Allemaal geen ramp wat mij betreft, en de maand is nog niet om.....
pi_154543178
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juli 2015 14:59 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Het is gewoon vakantietijd. Allemaal geen ramp wat mij betreft, en de maand is nog niet om.....
ik vind dit wel erg coulant van je, ook nog zonder bericht daarover.
pi_154543674
Nu, al wat gedateerd, berichtje hierover op de site, administratief inregelen valt niet mee in de hitte...

Stichting Klantgelden Geldvoorelkaar.nl
22-7-2015 14:06:39

Zoals wellicht bekend beschikken we sinds kort over een derdengelden rekening (stichting klantgelden Geldvoorelkaar.nl), waarvan u onder andere uw reguliere aflossingen en rentebetaling ontvangt. Helaas is door de ING Bank e.e.a. administratief nog niet goed ingeregeld.

We zijn hierover in gesprek met de bank, maar hierdoor zijn de uitbetalingen die gepland stonden in de periode donderdag 16 juli jongstleden tot en met maandag 20 juli vertraagd. We verwachten deze betalingen aan het eind van de week en begin volgende te kunnen verrichten.

Helaas is het technisch omhangen van onze standaard rekening, welke wij gebruiken voor de incasso's en uitbetalingen, naar de nieuwe Stichting Klantgelden nog niet feitelijk gerealiseerd waardoor we genoodzaakt zijn de betalingen voor nu op de "oude" manier uit te voeren. Op uw rekeningafschrift zult u dan ook bij de komende betalingen weer gewoon "Geldvoorelkaar" vermeld zien staan.

We hopen dit weer snel op de gewenste wijze ingeregeld te hebben en danken u op voorhand voor uw begrip.
pi_154544887
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 14:53 schreef CRWD het volgende:
Ik miste ook al wat, maar er is ook nog niets onderweg. Hillplant & Hillblock hadden al geboekt moeten zijn, maar goed, de dag is nog niet voorbij. :)
Ik had maandag ook 2 betalingen moeten ontvangen tot nu toe nog niets ontvangen van GVE...
pi_154544961
dat gve wordt met de dag krakkemikkiger. elk ander bedrijf bereidt dit gewoon voor en gaat dan soepel over. gve moet je maar weer hopen op bericht en is het elke keer een technisch gedoe.

dat is een nadeel van crowdfunden je kan niet even je geld zomaar weg halen
pi_154545348
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 16:34 schreef Coritchando het volgende:
dat gve wordt met de dag krakkemikkiger. elk ander bedrijf bereidt dit gewoon voor en gaat dan soepel over. gve moet je maar weer hopen op bericht en is het elke keer een technisch gedoe.

tis inderdaad om moedeloos van te worden, dat GvE. Nu dit weer terwijl ik al eerder wel geld heb ontvangen via die derdenrekening. Slap excuus. Geen cent meer naar deze club.
pi_154545504
Het lijkt er op dat Lendico ook vakantie aan het houden is, er staan helemaal geen lopende projecten meer op. Terwijl er op de duitse variant er 136! opstaan.
pi_154545544
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2015 16:42 schreef Camogli het volgende:

[..]

tis inderdaad om moedeloos van te worden, dat GvE. Nu dit weer terwijl ik al eerder wel geld heb ontvangen via die derdenrekening. Slap excuus. Geen cent meer naar deze club.
het is inderdaad elke keer wat ze moeten duidelijk professioneler worden. met name in de communicatie. het is niet erg dat er iets gebeurd maar een simpele mail lijkt al te veel moeite een weggestopt nieuwsbericht met onduidelijke titel is all we got
pi_154546583
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 16:47 schreef PvN1 het volgende:
Het lijkt er op dat Lendico ook vakantie aan het houden is, er staan helemaal geen lopende projecten meer op. Terwijl er op de duitse variant er 136! opstaan.
kun je als Hollander daar ook deelnemen of is dat voorbehouden aan Duitsers?
pi_154546716
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2015 17:22 schreef Camogli het volgende:

[..]

kun je als Hollander daar ook deelnemen of is dat voorbehouden aan Duitsers?
Ik dacht dat je alleen op de nederlandse kon investeren maar ik kan mij vergissen.

Dit staat in de voorwaarden van de NL variant
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_154547025
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 17:27 schreef PvN1 het volgende:

[..]

Ik dacht dat je alleen op de nederlandse kon investeren maar ik kan mij vergissen.

Dit staat in de voorwaarden van de NL variant
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
oke, dank je
pi_154547152
Dat is Kredietnemer en als je investeert ben je Kredietgever
Ceterum censeo Teevum et Opsteltus esse delendam
pi_154547244
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 16:34 schreef Coritchando het volgende:

Ja, sorry, ik kan mij er niet druk om maken…. Poe poe, ze hebben drie dagen niets overgemaakt en het gaat dus blijkbaar nog een weekje duren. Ik ben juist blij met de verschillende verbeteringen die ze (eindelijk) doorvoeren, dus je mening dat het met de dag krakkemikkiger aan het worden is deel ik niet. Verder hebben ze er dus vandaag een berichtje over op de site geplaatst, en natuurlijk kon dat ook eerder, maar het is vakantietijd, dus er zullen wel meer vertragingen optreden, zoals bij zo veel bedrijven.
pi_154547452
Voor de eventuele deelnemers aan GvE project 10531 (Steyl), de winkel is inmiddels open en de eigenaresse stond vanmiddag de ramen te lappen dus iedereen kan goed naar binnen kijken :P
Verder is het een mooi pand waar ze in zit en m.b.t. de meubels die er in staan, tja….. over smaak valt niet te twisten maar het ziet er op zich leuk uit.
pi_154548652
Wi-care op Collin zit ook vol. De laatste storting was 53.000. Blijft apart, zo'n slotstorting van deze omvang.
pi_154556117
Lijkt erop dat bij Greencrowd-project “Mestverwerkingsinstallatie GreenFerm” het doelbedrag vandaag is aangepast van EUR 200.000 naar EUR 110.000. Zit opeens dan ook bijna vol.
Ceterum censeo Teevum et Opsteltus esse delendam
pi_154556735
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 23:14 schreef BruderKlaus het volgende:
Lijkt erop dat bij Greencrowd-project “Mestverwerkingsinstallatie GreenFerm” het doelbedrag vandaag is aangepast van EUR 200.000 naar EUR 110.000. Zit opeens dan ook bijna vol.
toch wel interessant: 8% per jaar. 'Meevallers', lees ik op twitter. Zit te dubben.
pi_154560046
Nou, ik vind het nogal wat als ik zo even citeer vanuit het greencrowd project:
Wie geld uitleent, ziet zich geconfronteerd met het risico dat de lening niet wordt terugbetaald. De lening aan GreenFerm is nu voorgesteld ten opzichte van de inbreng eigen vermogen van de aandeelhouders maar wordt achtergesteld aan de bancaire financiering zodra deze er is.

Niet dat je veel aan hoofdelijke aansprakelijkheid hebt bij GvE, kijkende naar de praktijk.

Dit project betaald pas de gehele som na 2 jaar. en bij problemen heb je het nakijken.
pi_154561034
He, een nieuwe keuken bij geldvoorelkaar. Ik snap niet dat die mensen er zelf geen geld voor hebben als je ziet in wat voor huis ze wonen, maar stop er toch maar weer wat in :)

Link: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=11318
Naam: Nieuwe keuken
Leendoel: Woning
Bedrag: 20.000 euro
Rente: 5,0%
Looptijd: 60 maanden
Classificatie: 2
pi_154561127
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 10:18 schreef crowdiefunder het volgende:
He, een nieuwe keuken bij geldvoorelkaar. Ik snap niet dat die mensen er zelf geen geld voor hebben als je ziet in wat voor huis ze wonen, maar stop er toch maar weer wat in :)

Link: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=11318
Naam: Nieuwe keuken
Leendoel: Woning
Bedrag: 20.000 euro
Rente: 5,0%
Looptijd: 60 maanden
Classificatie: 2
Minimale informatie! Toch klinkt de info die we wel krijgen goed. Geboden rente percentage, daar doe ik het dus niet voor. Ik laat hem aan mij voorbij gaan.
pi_154561170
Ik zat ook naar dit project te kijken ( https://greencrowd.nl/pro(...)aradius-in-hoofddorp ). Ik kan alleen niet echt de vinger op het effectieve risico leggen. Greencrowd geeft een gemiddeld risico met daarbij het pandrecht op de panelen en de VVE staat in voor terug betaling. Nu schat ik de kans in dat de VVE failliet gaat bij een nieuwbouw complex niet groot in. Daarnaast is het systeem verzekerd.

Als je daar nu met een gekke bek eens 10K inlegt voor 15 jaar voor 8%. Waarbij jaarlijks wordt uitgekeerd in aflossing en rente. Als het systeem na 10 jaar buiten werking wordt gesteld of vervangen moet worden, dan staat de VVE alsnog in voor de betaling van het resterende saldo. Zien jullie risico's of problemen die ik niet zie behalve de looptijd (die kan je verschillend kiezen daar).

Fee's en dergelijke rekenen ze op dat platform niet zo te zien.
pi_154561305
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juli 2015 17:50 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ja, sorry, ik kan mij er niet druk om maken…. Poe poe, ze hebben drie dagen niets overgemaakt en het gaat dus blijkbaar nog een weekje duren. Ik ben juist blij met de verschillende verbeteringen die ze (eindelijk) doorvoeren, dus je mening dat het met de dag krakkemikkiger aan het worden is deel ik niet. Verder hebben ze er dus vandaag een berichtje over op de site geplaatst, en natuurlijk kon dat ook eerder, maar het is vakantietijd, dus er zullen wel meer vertragingen optreden, zoals bij zo veel bedrijven.
het gaat niet om het feit dat er een probleem is, dat is hooguit wat slecht geplanned. maar een klein beetje informatie vooraf kan geen kwaad je bent tenslotte gewoon klant en betaald voor hun diensten.
pi_154561317
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 10:28 schreef CRWD het volgende:
Ik zat ook naar dit project te kijken ( https://greencrowd.nl/pro(...)aradius-in-hoofddorp ). Ik kan alleen niet echt de vinger op het effectieve risico leggen. Greencrowd geeft een gemiddeld risico met daarbij het pandrecht op de panelen en de VVE staat in voor terug betaling. Nu schat ik de kans in dat de VVE failliet gaat bij een nieuwbouw complex niet groot in. Daarnaast is het systeem verzekerd.

Als je daar nu met een gekke bek eens 10K inlegt voor 15 jaar voor 8%. Waarbij jaarlijks wordt uitgekeerd in aflossing en rente. Als het systeem na 10 jaar buiten werking wordt gesteld of vervangen moet worden, dan staat de VVE alsnog in voor de betaling van het resterende saldo. Zien jullie risico's of problemen die ik niet zie behalve de looptijd (die kan je verschillend kiezen daar).

Fee's en dergelijke rekenen ze op dat platform niet zo te zien.
risico's: de Creditsaferating is laag (weet niet waarom) en de terugbetaalruimte is de eerste jaren krap, zo te zien. Ze gaan wel uit van een lage opbrengst (800 kWh per 1000 Wp gelegd vermogen is laag in Hoofddorp; 900 kWh is redelijkerwijs te verwachten).
Ik kijk het even aan: nog lang niet vol.
  donderdag 23 juli 2015 @ 10:44:05 #249
62913 Blik
The one and Only!
pi_154561430
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 10:37 schreef Camogli het volgende:

[..]

risico's: de Creditsaferating is laag (weet niet waarom) en de terugbetaalruimte is de eerste jaren krap, zo te zien. Ze gaan wel uit van een lage opbrengst (800 kWh per 1000 Wp gelegd vermogen is laag in Hoofddorp; 900 kWh is redelijkerwijs te verwachten).
Ik kijk het even aan: nog lang niet vol.
En zelfs die 90% is laag, ik zit zelf op ongeveer 99% een stuk verder in het binnenland.
pi_154561523
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 10:44 schreef Blik het volgende:

[..]

En zelfs die 90% is laag, ik zit zelf op ongeveer 99% een stuk verder in het binnenland.
dan zit je wel pal op het zuiden (dat zou ook te regelen moeten zijn op zo'n groot dak).
Feit is wel dat die panelen jaarlijks ietsje minder gaan opbrengen en dat we de afgelopen twee jaar zeer goede jaren hebben gehad met veel zon. Vandaar mijn redelijke 900 kWh. Zelf haal ik in de regio Hoofddorp zelfs 100+% :-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')