Precies, GvE gaat er daarmee geheel aan voorbij, dat elke nieuwe lening de zekerheden van de eerdere funders verder ondergraaft. Wees daar iig open en duidelijk over! Er zijn inmiddels meerdere geldleners die zo om het jaar een nieuwe lening uitzetten zonder nieuwe activiteiten te ontplooien, dat ruikt ...quote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:25 schreef CaLeX het volgende:
Had ze ook al gemaild zojuist (ook vanwege de 4de monkeytown), het zal gve vast heel goed uit dat ze zakelijk en prive op deze manier uit elkaar kunnen houden. Maar als de zakelijke kant omvalt dan volgt de prive kant.
Dat er geen rekening gehouden is met de zakelijke kant baart mij juist meer zorgen. Er moet een reden zijn waarom deze projecten zo uit elkaar en door elkaar lopen

Daar kunnen overigens vanuit de investeerder in het onroerend goed best legitieme redenen voor zijn, zoals belastingtechnisch. Op zich prima maar als crowdfunding investeerder moet je het gewoon weten en zelf kunnen beoordelen of je dat acceptabel vindd of niet.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:25 schreef CaLeX het volgende:
Had ze ook al gemaild zojuist (ook vanwege de 4de monkeytown), het zal gve vast heel goed uit dat ze zakelijk en prive op deze manier uit elkaar kunnen houden. Maar als de zakelijke kant omvalt dan volgt de prive kant.
Dat er geen rekening gehouden is met de zakelijke kant baart mij juist meer zorgen. Er moet een reden zijn waarom deze projecten zo uit elkaar en door elkaar lopen

Eens, ik zie het probleem ook niet echt alleen GVE moet zorgen dat gewoon alles vermeld staat en liever te veel dan te weinig. Dan kan iedereen z'n eigen afweging maken en zitten ze goed.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 18:03 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Daar kunnen overigens vanuit de investeerder in het onroerend goed best legitieme redenen voor zijn, zoals belastingtechnisch. Op zich prima maar als crowdfunding investeerder moet je het gewoon weten en zelf kunnen beoordelen of je dat acceptabel vindd of niet.

Locale kantoorboekhandel bij mij in het dorp gaat sluiten omdat langzamerhand inkomsten niet meer opwegen tegen huurkosten. Dat hoeft natuurlijk niet voor alle plaatsen te gelden maar was voor mij een reden om ervan af te zien.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 21:08 schreef obligataire het volgende:
Zat er, buiten mij, nog iemand in het Weesper Boekhandel project op Collin
Ik heb even getwijfeld maar vond het een goed verhaal. Ze gaan niet over één nacht ijs en alle effecten waaronder die nog doorlopende huur is doorgerekend. Lijkt me een betrouwbaar iemand.....
Ik weet, internetverkoop, etc.etc., maar dat lijkt me in dit geval niet zo?n probleem.

Dat lijkt me een mooie insteek inderdaad, laten we maar hopen dat het inderdaad zo uitpakt. Al vind ik het voor financieel professionals wel tricky dat ze dat risico niet zelf onderkennen en dus vermelden, maar ja, daar zijn we het hier wel over eens denk ik.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 16:22 schreef Horsemen het volgende:
In de 2e reactie schrijven ze dat ze zich mijn kritiek aan trekken en in het vervolg aanvrager (opsteller van de pitch) hier aandacht aan laten besteden dan wel zelf deze positie mee zullen nemen in een noot. GvE heeft de laatste maanden al een aantal stappen in de goede richting gezet, dus ik denk dat we het maar positief moeten afsluiten en er maar vanuit moeten gaan dat we dit, op deze niet transparante manier, niet meer mee gaan maken en dat zowel wij als GvE hiervan weer hebben kunnen leren. Overigens wel heel fijn dat er zo snel een inhoudelijke reactie is gekomen.

ik had vergelijkbare overwegingen. Iets teveel risico, net als de kapperszaak bij KoM.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 21:16 schreef BruderKlaus het volgende:
[..]
Locale kantoorboekhandel bij mij in het dorp gaat sluiten omdat langzamerhand inkomsten niet meer opwegen tegen huurkosten. Dat hoeft natuurlijk niet voor alle plaatsen te gelden maar was voor mij een reden om ervan af te zien.

Ik hou het voorlopig even bij de bestaande platformen.....het begint een behoorlijke dagelijkse taak te worden om alles nog strak te administreren en te bewaken.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 23:28 schreef Camogli het volgende:
Die tassen bij investormatch: goed lopend bestaand bedrijf. Ziet er toch netjes uit?

Dat heb ik ook hoor. Ik heb er nu 4 en daar gaat zeker dit jaar niets meer bijkomen.quote:Op woensdag 22 juli 2015 07:36 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik hou het voorlopig even bij de bestaande platformen.....het begint een behoorlijke dagelijkse taak te worden om alles nog strak te administreren en te bewaken.

Tja, als ze slim zijn en ze hebben de mogelijkheid (ze moeten natuurlijk wel iets hebben, wat ook nog eens heel goed gecontroleerd is😉)kunnen ze beter het ijzer smeden nu het heet is.quote:Op woensdag 22 juli 2015 12:18 schreef _okmer het volgende:
Tijd voor een nieuw project op Aygodutch, nu het nog juli is ..

Vakantiepark Ameland moet je handmatig overmaken, indien je al de incasso hebt tegengehouden dan wel niet zijn doorgegaan.quote:Op woensdag 22 juli 2015 13:45 schreef crowdiefunder het volgende:
Dat vakantiepark Ameland schiet ook niet op zeg, is nog steeds niet doorgegaanIk zie wel veel nieuwe projecten bij Zencap, maar die zien er niet allemaal even goed uit.

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ceterum censeo Teevum et Opsteltus esse delendam

Raar, laatste wat ik heb ontvangen was dat ze hem nogmaals gingen incasseren. De dubbele incasso heb ik inderdaad (allebei) gestorneerd. Ik wacht het wel af...quote:Op woensdag 22 juli 2015 13:54 schreef Gijsbertus het volgende:
[..]
Vakantiepark Ameland moet je handmatig overmaken, indien je al de incasso hebt tegengehouden dan wel niet zijn doorgegaan.
Ik ben vorige week hierover gebeld.
edit: en heb een mail ontvangen met gegevens voor het overmaken..

dat zou op de 11e moeten zijn. Deze heb ik destijds geannuleerd vanwege mail zencap.quote:Op woensdag 22 juli 2015 14:09 schreef crowdiefunder het volgende:
[..]
Raar, laatste wat ik heb ontvangen was dat ze hem nogmaals gingen incasseren. De dubbele incasso heb ik inderdaad (allebei) gestorneerd. Ik wacht het wel af...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zal ze wel even mailen. Hij staat nog wel steeds in behandeling bij Zencap![]()

Ik ben dus niet de enige , zat al te wachten op een bedrag van een project wat normaal altijd op de 20ste binnen komt. Gelukkig niks met het project aan de hand dusquote:Op woensdag 22 juli 2015 14:19 schreef AQuila360 het volgende:
Ik heb al een paar dagen geen bedragen meer ontvangen van GVE, meer mensen last van? Kreeg inmiddels haast wel elke dag een bedrag maar nu dus al even niet meer..
Even kijken of de site het nog wel doet!

Hier ook deze week nog niets ontvangen. Komt vast goedquote:Op woensdag 22 juli 2015 14:19 schreef AQuila360 het volgende:
Ik heb al een paar dagen geen bedragen meer ontvangen van GVE, meer mensen last van? Kreeg inmiddels haast wel elke dag een bedrag maar nu dus al even niet meer..
Even kijken of de site het nog wel doet!

Het is gewoon vakantietijd. Allemaal geen ramp wat mij betreft, en de maand is nog niet om.....quote:Op woensdag 22 juli 2015 14:53 schreef CRWD het volgende:
Ik miste ook al wat, maar er is ook nog niets onderweg. Hillplant & Hillblock hadden al geboekt moeten zijn, maar goed, de dag is nog niet voorbij.

ik vind dit wel erg coulant van je, ook nog zonder bericht daarover.quote:Op woensdag 22 juli 2015 14:59 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Het is gewoon vakantietijd. Allemaal geen ramp wat mij betreft, en de maand is nog niet om.....

Ik had maandag ook 2 betalingen moeten ontvangen tot nu toe nog niets ontvangen van GVE...quote:Op woensdag 22 juli 2015 14:53 schreef CRWD het volgende:
Ik miste ook al wat, maar er is ook nog niets onderweg. Hillplant & Hillblock hadden al geboekt moeten zijn, maar goed, de dag is nog niet voorbij.

tis inderdaad om moedeloos van te worden, dat GvE. Nu dit weer terwijl ik al eerder wel geld heb ontvangen via die derdenrekening. Slap excuus. Geen cent meer naar deze club.quote:Op woensdag 22 juli 2015 16:34 schreef Coritchando het volgende:
dat gve wordt met de dag krakkemikkiger. elk ander bedrijf bereidt dit gewoon voor en gaat dan soepel over. gve moet je maar weer hopen op bericht en is het elke keer een technisch gedoe.
dat is een nadeel van crowdfunden je kan niet even je geld zomaar weg halen

het is inderdaad elke keer wat ze moeten duidelijk professioneler worden. met name in de communicatie. het is niet erg dat er iets gebeurd maar een simpele mail lijkt al te veel moeite een weggestopt nieuwsbericht met onduidelijke titel is all we gotquote:Op woensdag 22 juli 2015 16:42 schreef Camogli het volgende:
[..]
tis inderdaad om moedeloos van te worden, dat GvE. Nu dit weer terwijl ik al eerder wel geld heb ontvangen via die derdenrekening. Slap excuus. Geen cent meer naar deze club.

kun je als Hollander daar ook deelnemen of is dat voorbehouden aan Duitsers?quote:Op woensdag 22 juli 2015 16:47 schreef PvN1 het volgende:
Het lijkt er op dat Lendico ook vakantie aan het houden is, er staan helemaal geen lopende projecten meer op. Terwijl er op de duitse variant er 136! opstaan.

Ik dacht dat je alleen op de nederlandse kon investeren maar ik kan mij vergissen.quote:Op woensdag 22 juli 2015 17:22 schreef Camogli het volgende:
[..]
kun je als Hollander daar ook deelnemen of is dat voorbehouden aan Duitsers?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

quote:Op woensdag 22 juli 2015 17:27 schreef PvN1 het volgende:
[..]
Ik dacht dat je alleen op de nederlandse kon investeren maar ik kan mij vergissen.
Dit staat in de voorwaarden van de NL variantoke, dank jeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Ja, sorry, ik kan mij er niet druk om maken…. Poe poe, ze hebben drie dagen niets overgemaakt en het gaat dus blijkbaar nog een weekje duren. Ik ben juist blij met de verschillende verbeteringen die ze (eindelijk) doorvoeren, dus je mening dat het met de dag krakkemikkiger aan het worden is deel ik niet. Verder hebben ze er dus vandaag een berichtje over op de site geplaatst, en natuurlijk kon dat ook eerder, maar het is vakantietijd, dus er zullen wel meer vertragingen optreden, zoals bij zo veel bedrijven.quote:Op woensdag 22 juli 2015 16:34 schreef Coritchando het volgende:
dat gve wordt met de dag krakkemikkiger. elk ander bedrijf bereidt dit gewoon voor en gaat dan soepel over. gve moet je maar weer hopen op bericht en is het elke keer een technisch gedoe.
dat is een nadeel van crowdfunden je kan niet even je geld zomaar weg halen

toch wel interessant: 8% per jaar. 'Meevallers', lees ik op twitter. Zit te dubben.quote:Op woensdag 22 juli 2015 23:14 schreef BruderKlaus het volgende:
Lijkt erop dat bij Greencrowd-project “Mestverwerkingsinstallatie GreenFerm” het doelbedrag vandaag is aangepast van EUR 200.000 naar EUR 110.000. Zit opeens dan ook bijna vol.

Minimale informatie! Toch klinkt de info die we wel krijgen goed. Geboden rente percentage, daar doe ik het dus niet voor. Ik laat hem aan mij voorbij gaan.quote:Op donderdag 23 juli 2015 10:18 schreef crowdiefunder het volgende:
He, een nieuwe keuken bij geldvoorelkaar. Ik snap niet dat die mensen er zelf geen geld voor hebben als je ziet in wat voor huis ze wonen, maar stop er toch maar weer wat in
Link: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=11318
Naam: Nieuwe keuken
Leendoel: Woning
Bedrag: 20.000 euro
Rente: 5,0%
Looptijd: 60 maanden
Classificatie: 2

het gaat niet om het feit dat er een probleem is, dat is hooguit wat slecht geplanned. maar een klein beetje informatie vooraf kan geen kwaad je bent tenslotte gewoon klant en betaald voor hun diensten.quote:Op woensdag 22 juli 2015 17:50 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ja, sorry, ik kan mij er niet druk om maken…. Poe poe, ze hebben drie dagen niets overgemaakt en het gaat dus blijkbaar nog een weekje duren. Ik ben juist blij met de verschillende verbeteringen die ze (eindelijk) doorvoeren, dus je mening dat het met de dag krakkemikkiger aan het worden is deel ik niet. Verder hebben ze er dus vandaag een berichtje over op de site geplaatst, en natuurlijk kon dat ook eerder, maar het is vakantietijd, dus er zullen wel meer vertragingen optreden, zoals bij zo veel bedrijven.

risico's: de Creditsaferating is laag (weet niet waarom) en de terugbetaalruimte is de eerste jaren krap, zo te zien. Ze gaan wel uit van een lage opbrengst (800 kWh per 1000 Wp gelegd vermogen is laag in Hoofddorp; 900 kWh is redelijkerwijs te verwachten).quote:Op donderdag 23 juli 2015 10:28 schreef CRWD het volgende:
Ik zat ook naar dit project te kijken ( https://greencrowd.nl/pro(...)aradius-in-hoofddorp ). Ik kan alleen niet echt de vinger op het effectieve risico leggen. Greencrowd geeft een gemiddeld risico met daarbij het pandrecht op de panelen en de VVE staat in voor terug betaling. Nu schat ik de kans in dat de VVE failliet gaat bij een nieuwbouw complex niet groot in. Daarnaast is het systeem verzekerd.
Als je daar nu met een gekke bek eens 10K inlegt voor 15 jaar voor 8%. Waarbij jaarlijks wordt uitgekeerd in aflossing en rente. Als het systeem na 10 jaar buiten werking wordt gesteld of vervangen moet worden, dan staat de VVE alsnog in voor de betaling van het resterende saldo. Zien jullie risico's of problemen die ik niet zie behalve de looptijd (die kan je verschillend kiezen daar).
Fee's en dergelijke rekenen ze op dat platform niet zo te zien.

En zelfs die 90% is laag, ik zit zelf op ongeveer 99% een stuk verder in het binnenland.quote:Op donderdag 23 juli 2015 10:37 schreef Camogli het volgende:
[..]
risico's: de Creditsaferating is laag (weet niet waarom) en de terugbetaalruimte is de eerste jaren krap, zo te zien. Ze gaan wel uit van een lage opbrengst (800 kWh per 1000 Wp gelegd vermogen is laag in Hoofddorp; 900 kWh is redelijkerwijs te verwachten).
Ik kijk het even aan: nog lang niet vol.

dan zit je wel pal op het zuiden (dat zou ook te regelen moeten zijn op zo'n groot dak).quote:Op donderdag 23 juli 2015 10:44 schreef Blik het volgende:
[..]
En zelfs die 90% is laag, ik zit zelf op ongeveer 99% een stuk verder in het binnenland.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |