Die paar duizend Euro ? Als 11 miljoen Grieken jaarlijks voor "1000 ¤" in 't zwart uitgeven (en daar zit je snel aan , paar keer op café of restaurant dat niks aangeeft, een loodgieter cash betalen, je garagist zo betalen, ... ) zit je al met 11 miljard ¤ dat niet belast werd ...quote:Op donderdag 16 juli 2015 14:18 schreef Vallon het volgende:
Daarom moet ook het fiscale controlesysteem ingevoegd worden.
Denk maar 's, hoeveel mogelijkheden heb je nu werkelijk om nog iets zwarts te doen ? De enige manier om je zwarte-geld nog te kunnen gebruiken is door het wit te wassen, wat ook al heel moeilijk (en erg risicovol vanwege criminaliteit) is. Dat je wat zwart bijwerkt of klust, die paar duizend euro, is peanuts en niet het doe van ons fiscale systeem. Het gaat om het "grotere" geld tot. Het "echt" grote geld (Miljoenen) heeft overigens weer "eigen" maniertjes om hun geld weg te sluizen wat steeds lastiger wordt.
Hoe gaan kinderen van 2 jaar oud ¤1000 uitgeven?quote:Op donderdag 16 juli 2015 19:43 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Die paar duizend Euro ? Als 11 miljoen Grieken jaarlijks voor "1000 ¤" in 't zwart uitgeven (en daar zit je snel aan , paar keer op café of restaurant dat niks aangeeft, een loodgieter cash betalen, je garagist zo betalen, ... ) zit je al met 11 miljard ¤ dat niet belast werd ...
Nou die kosten wel meer dan dat bedrag per jaar, zelf geen kinderen ?quote:Op donderdag 16 juli 2015 19:45 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hoe gaan kinderen van 2 jaar oud ¤1000 uitgeven?
Dat doen de ouders toch dan voor ze!quote:Op donderdag 16 juli 2015 19:45 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hoe gaan kinderen van 2 jaar oud ¤1000 uitgeven?
Kan je de conclusie samenvatten svpquote:Op donderdag 16 juli 2015 19:45 schreef john2406 het volgende:
Deze dus dan, vrij heftig dus als het klopt, denk wel dat het kan kloppen trouwens?
Denk dat ik een verkeede link gegeven heb deze is maar 12 minuten.quote:Op donderdag 16 juli 2015 19:48 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Kan je de conclusie samenvatten svp
Tellen de scheepsmotoren van al die Griekse rederijen daar ook in mee?quote:Op donderdag 16 juli 2015 18:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Om zand in de motor te hebben moet je eerst een motor hebben zeg maar.
Dat was het punt niet.quote:Op donderdag 16 juli 2015 19:46 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Nou die kosten wel meer dan dat bedrag per jaar, zelf geen kinderen ?
https://www.washingtonpos(...)4ba982ed4_story.htmlquote:A divided Germany rose from the ashes of the Nazi defeat in World War II, weathering the Cold War to transform into one of the good guys. Modern Germany quickly molded itself into the standard-bearer of global pacifism, a hotbed of youth culture and the tree-hugging Lorax of nations in the fight against climate change.
But, just like that, the image of the “cruel German” is back.
Germany — more specifically, its chancellor, Angela Merkel — has faced years of derision for driving a hard bargain with financially broken Greece, which has received billions in bailouts since 2010. But for both Germany and Merkel, the concessions extracted this week to open fresh rescue talks with Athens appears to have struck a global nerve. By insisting on years more of tough cuts and making other demands that critics have billed as humiliating, Berlin is wiping out decades of hard-won goodwill.
In the aftermath of the deal with Greece, the hashtag #Boycottgermany — calling on users not to buy German products — has started trending on Twitter. Referencing Hannibal Lecter, the cannibal from “Silence of the Lambs,” Europeans are sharing caricatures depicting Merkel as a Greece-eating “Angela Lecter.” A cartoon portraying Wolfgang Schäuble — Merkel’s even-harder-line finance minister — as a knife-wielding killer from the Islamic State militant group has gone viral.
Germany was one of more than a dozen nations that insisted on a tough deal with Greece. But Britain’s Daily Mail singled out Germany, saying Greece had surrendered to austerity “with a German gun at his head.”
In the United States, New York Times columnist Paul Krugman this week noted the hate mail he had received from Germany for repeatedly criticizing its tough line on fiscal reforms. The Germans, he wrote, had suggested that as a Jew, he should know “the dangers of demonizing a people.” To that, Krugman responded with sarcasm: “Because criticizing a nation’s economic ideology is just like declaring its people subhuman.”
Wauw, die Amerikanen snappen er dus echt helemaal niks van. Wat een onderbuikartikel. Die hashtag #boycottgermany zal ook wel iets zijn wat alleen Amerikanen en Grieken gebruiken?quote:Op donderdag 16 juli 2015 20:16 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://www.washingtonpos(...)4ba982ed4_story.html
Wat eigenlijk iedereen weet want zo gaat het al decennia.quote:Op donderdag 16 juli 2015 19:48 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Kan je de conclusie samenvatten svp
"Ik vind het artikel lastig te begrijpen. Zelf vind ik het ook lastig om de situatie te bevatten, dus is het artikel slecht. Waarom zeg ik niet, want dat toont aan dat ik daar geen redenen voor heb."quote:Op donderdag 16 juli 2015 20:19 schreef Belabor het volgende:
[..]
Wauw, die Amerikanen snappen er dus echt helemaal niks van. Wat een onderbuikartikel. Die hashtag #boycottgermany zal ook wel iets zijn wat alleen Amerikanen en Grieken gebruiken?
Doe niet zo denigrerend. Ik begrijp het artikel prima, ik beheers Engels op B2-niveau, dus daar zal het niet aan liggen.quote:Op donderdag 16 juli 2015 20:29 schreef robin007bond het volgende:
[..]
"Ik vind het artikel lastig te begrijpen. Zelf vind ik het ook lastig om de situatie te bevatten, dus is het opinieartikel slecht. Waarom zeg ik niet, want dat toont aan dat ik daar geen redenen voor heb."
Xx Belabor
Overigens wordt in het artikel zelf juist een Duitser als voorbeeld gegeven die de hashtag gebruikt.
Je bedoelt die Paul Krugman? Dan moet je dat stukje nog maar eens lezen...quote:Op donderdag 16 juli 2015 20:29 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Overigens wordt in het artikel zelf juist een Duitser als voorbeeld gegeven die de hashtag gebruikt.
Als je dit eerder zo zei dan had ik die reactie niet gegeven, maar dat je mistte dat die hashtag juist is gebruikt door een Duitser vind ik wel opmerkelijk.quote:Op donderdag 16 juli 2015 20:36 schreef Belabor het volgende:
[..]
Doe niet zo denigrerend. Ik begrijp het artikel prima, ik beheers Engels op B2-niveau, dus daar zal het niet aan liggen.
Het opinieartikel is slecht omdat het niet gebaseerd is op feiten, maar op losse vergelijkingen met nazi-Duitsland en horror-films. Het is een gigantische hyperbool die totaal geen nieuwswaarde, noch een goede kern van waarheid heeft.
quote:. One German user on Twitter dared the rest of the world to boycott German products: “Go ahead. Boycott all german goods. cars, aspirin, beer, chip cards, printed media and antibiotics. Have fun.”
Er worden twee Duitsers genoemd die niet dezelfde mening hebben als de gemiddelde Duitser, maar dat moet dan de benchmark zijn over hoe de Duitsers hierover denken.quote:Op donderdag 16 juli 2015 20:37 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Je bedoelt die Paul Krugman? Dan moet je dat stukje nog maar eens lezen...
De Duitser gebruikt de hashtag niet, hij spoort mensen aan de producten te boycotten. Dat is wat anders.quote:Op donderdag 16 juli 2015 20:40 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Als je dit eerder zo zei dan had ik die reactie niet gegeven, maar dat je mistte dat die hashtag juist is gebruikt door een Duitser vind ik wel opmerkelijk.
[..]
Nee, die bedoel ik niet. En Paul Krugman is geen Duitser...quote:Op donderdag 16 juli 2015 20:37 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Je bedoelt die Paul Krugman? Dan moet je dat stukje nog maar eens lezen...
Probeer maar een krant te vinden die niet zulke vergelijkingen maakt.quote:Op donderdag 16 juli 2015 20:36 schreef Belabor het volgende:
[..]
Doe niet zo denigrerend. Ik begrijp het artikel prima, ik beheers Engels op B2-niveau, dus daar zal het niet aan liggen.
Het opinieartikel is slecht omdat het niet gebaseerd is op feiten, maar op losse vergelijkingen met nazi-Duitsland en horror-films. Het is een gigantische hyperbool die totaal geen nieuwswaarde, noch een goede kern van waarheid heeft.
Oké, maar hij staat wel achter het principe van de hashtag. Mijn punt is: er zijn ook Duitsers die er zo over denken.quote:Op donderdag 16 juli 2015 20:40 schreef Belabor het volgende:
[..]
De Duitser gebruikt de hashtag niet, hij spoort mensen aan de producten te boycotten. Dat is wat anders.
Ach ja, ze moeten toch wat mensen naar hun website lokken, lekker clickbaiten. Dan is goedkoop met zaken als de Tweede Wereldoorlog gooien makkelijk cashen. Maakt de journalistiek er alleen niet beter op.quote:Op donderdag 16 juli 2015 20:41 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Probeer maar een krant te vinden die niet zulke vergelijkingen maakt.
The Versailles terms imposed on Germany in 1919 were vindictive and narrow-minded, but not beyond reach. Greece is being told to do the impossible
http://www.telegraph.co.u(...)a-velvet-Grexit.html
quote:Op donderdag 16 juli 2015 20:45 schreef Belabor het volgende:
[..]
Ach ja, ze moeten toch wat mensen naar hun website lokken, lekker clickbaiten. Dan is goedkoop met zaken als de Tweede Wereldoorlog gooien makkelijk cashen. Maakt de journalistiek er alleen niet beter op.
quote:#ThisIsACoup – ‘Dit is een staatsgreep’. Het was gisteren een van de meest populaire hashtags op Twitter. Al zeker nadat Paul Krugman, gewezen Nobelprijswinnaar Economie, zich in zijn blog vierkant achter die stelling had geschaard. ‘Natuurlijk is dit een staatsgreep. Hoe kun je dit anders noemen?’, zegt ook professor Paul De Grauwe.
‘Dit lijkt wel de overwinnaar die na een oorlog een land bezet en eenzijdig zijn eisenpakket oplegt aan de overwonnenen. Stel je voor dat Europa dat met ons zou doen; wij zouden ons ook vernederd voelen.’
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |