Ik vermoed dat hij niet door de griekse regering eruit gezet is, maar juist ook weer onder druk van europa omdat hij met voorstellen kwam/komt die lijnrecht tegen de de europese plannen van nog meer schulden en nog meer bezuinigen in gingen.quote:Op donderdag 16 juli 2015 09:34 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Als de Griekse regering serieus een Grexit scenario had willen uitwerken hadden ze Varoufakis er niet uit gegooid.
De HRA is een gezwel dat per direct mag worden afgeschaft wat mij betreftquote:Op donderdag 16 juli 2015 09:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat hij niet door de griekse regering eruit gezet is, maar juist ook weer onder druk van europa omdat hij met voorstellen kwam/komt die lijnrecht tegen de de europese plannen van nog meer schulden en nog meer bezuinigen in gingen.
Ik ben blij dat het ons nog niet overkomen is. Maar hoe zouden wij het vinden als per nu meteen de HRA afgeschaft wordt omdat een stel bureaucraten van de ecb en het imf dat eisen voordat we nog een extra cent kunnen krijgen.
Mee eens. Erg jammer.quote:Op donderdag 16 juli 2015 01:08 schreef Kowloon het volgende:
De Grieken hebben het op deze manier wel aan zichzelf te danken dat ze tot 2080 aan het afbetalen zijn.
Het interview met de partijgenoten impliceert toch echt wat anders.quote:Op donderdag 16 juli 2015 09:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat hij niet door de griekse regering eruit gezet is, maar juist ook weer onder druk van europa omdat hij met voorstellen kwam/komt die lijnrecht tegen de de europese plannen van nog meer schulden en nog meer bezuinigen in gingen.
Ik ben blij dat het ons nog niet overkomen is. Maar hoe zouden wij het vinden als per nu meteen de HRA afgeschaft wordt omdat een stel bureaucraten van de ecb en het imf dat eisen voordat we nog een extra cent kunnen krijgen.
Als wij in zo'n zelfde staat van afhankelijkheid komen dan hebben we het er ook naar gemaakt.quote:Op donderdag 16 juli 2015 09:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Yep, dat is het hele probleem in een notedop.quote:Op donderdag 16 juli 2015 10:05 schreef nixxx het volgende:
http://www.nu.nl/economie(...)anering-grieken.html
Mooie uitspraak van schäuble:"Het gaat erom dat Griekenland zich op eigen kracht de levensstandaard kan veroorloven die het zich wil veroorloven."
Ofwel,jullie hebben op te grote voet geleefd.
Onze staat van afhankelijkheid wordt vergroot met elke keer dat de financiele sector gered of gespekt moet worden, al dan niet via de Griekse rijksbegroting.quote:Op donderdag 16 juli 2015 10:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Als wij in zo'n zelfde staat van afhankelijkheid komen dan hebben we het er ook naar gemaakt.
Bizar verhaal. Hoop dat Tsipras en consorten ook het lef hebben hier wat aan te doen...quote:Op donderdag 16 juli 2015 02:04 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Vrijwel alle ellende doe daar nu gebeurd hebben ze aan zichzelf te danken, Als je eens de ervaringen leest van een ondernemer die een webshop voor olijfproducten heeft geopend kom je al snel tot de conclusie dat dat land een ondernemingsklimaat heeft dat nog onvriendelijker is dan dat van Somalië:
[..]
Zou dat echt ergens in een wet staanquote:Dat wilde van alle aandeelhouders in de onderneming een röntgenfoto van de longen en een recente drol ontvangen.
Mooi toch, als het dan fout gaat op den duur worden bij ons ook zulke draconische maatregelen doorgevoerd en dan wordt alsnog de schuld bij links in de schoenen geschoven, waarschijnlijk wordt dijsselbloem dan de kop van jut.quote:Op donderdag 16 juli 2015 10:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Onze staat van afhankelijkheid wordt vergroot met elke keer dat de financiele sector gered of gespekt moet worden, al dan niet via de Griekse rijksbegroting.
Volgens mij is men juist al jaren aan het bezuinigen om het begrotingstekort terug te dringen...quote:Op donderdag 16 juli 2015 10:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Mooi toch, als het dan fout gaat op den duur worden bij ons ook zulke draconische maatregelen doorgevoerd en dan wordt alsnog de schuld bij links in de schoenen geschoven, waarschijnlijk wordt dijsselbloem dan de kop van jut.
Blijkbaar is de tijdsgeest dat we onszelf met steeds meer schulden moeten opzadelen en er niet over willen nadenken hoe die ooit afgelost zouden kunnen worden.
Dit bevestigt het idee dat ik al had. Duitsland wil in ruil voor kwijtschelding een grexit omdat men onder geen beding een transferunie wenst.quote:Schaeuble Shrugs Off Greek Vote Saying Euro Exit Is Best
German Finance Minister Wolfgang Schaeuble told Greece the only way it’ll get a debt reduction is to leave the euro and cast doubt on the country’s ability to even complete negotiations on a third bailout.
Schaeuble, who led the charge for Greece to take time out from the single currency region, said the Greek parliament’s vote to accept the austerity that is a precondition of further aid was a “step further forward.” Yet he reiterated his view that a temporary exit from the 19-nation euro region may be “the better way” since it would allow the debt forgiveness that is necessary yet banned under euro rules.
Given Greek financing needs, “we’ll see in the negotiations if there’s even a way to arrive at a program,” Schaeuble said in an interview on Deutschlandfunk radio on Thursday. “I don’t know, nobody knows at the moment how this is supposed to work without a haircut and everybody knows that a haircut is incompatible with euro membership.”
Wat dan niet? Schäuble zegt tenminste openlijk dat een schuldenherstructurering (uiteraard met bepaalde randvoorwaarden) de beste oplossing is. Dat zie ik Hollande of Renzi nog niet doen.quote:Op donderdag 16 juli 2015 10:47 schreef robin007bond het volgende:
De Duitsers hebben echt niets geleerd van hun geschiedenis.
Dat is waar inderdaad, maar om het dan zo hard af te wijzen. In hun luxepositie.quote:Op donderdag 16 juli 2015 10:50 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat dan niet? Schäuble zegt tenminste openlijk dat een schuldenherstructurering (uiteraard met bepaalde randvoorwaarden) de beste oplossing is. Dat zie ik Hollande of Renzi nog niet doen.
Dat is dan ook het type site waarvan de AIVD een aantekening maakt in je dossier als je ze bezoekt.quote:Op donderdag 16 juli 2015 10:42 schreef robin007bond het volgende:
Op bepaalde linkse sites wordt Syriza ook al "pseudo-left" genoemd en "working class traitors".
quote:Op donderdag 16 juli 2015 10:51 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is dan ook het type site waarvan de AIVD een aantekening maakt in je dossier als je ze bezoekt.
Hij wijst het af in de euro, want de euro is nou eenmaal een munt voor landen die sterk genoeg zijn, met allerlei voorwaarden (Maastricht-criteria, Stabiliteitspact, bailout-verbod) waar Griekenland niet aan kan voldoen.quote:Op donderdag 16 juli 2015 10:51 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat is waar inderdaad, maar om het dan zo hard af te wijzen. In hun luxepositie.
Oké, ik liet me even gaan.quote:Op donderdag 16 juli 2015 10:53 schreef Igen het volgende:
[..]
Hij wijst het af in de euro, want de euro is nou eenmaal een munt voor landen die sterk genoeg zijn, met allerlei voorwaarden (Maastricht-criteria, Stabiliteitspact, bailout-verbod) waar Griekenland niet aan kan voldoen.
Op naar de volgende.quote:An Economic Hit Man Speaks Out: John Perkins on How Greece Has Fallen Victim to "Economic Hit Men"
http://www.truth-out.org/(...)to-economic-hit-men#
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |