Oke over het filmpje in de OP. Je ziet een afbeelding van een slang waarvan de vlag van Israël om heen is gewikkeld. De Davidster ( mage'een David) is duidelijk te zien
De davidster ( in het Hebreeuws mage'een David : schild van David) is van oorsprong een 6 puntige ster. Het geen Joods symbool en er is dan ook geen énkel verband met de bijbelse koning David. Maar in de oude Joodse gebouwen komen wel de davidsterren voor. Zoals de synagoge van Capernaum ( 2e of 3e eeuw). Maar het werd toen als decoratie gebruikt samen met een 5 puntige ster dus een swatsika (hakenkruis) motief. In de middeleeuwen zag je deze ster bij notarissen. Zij hadden een koningszegel met die ster. Niet allen bij Joden maar ook bij niet-Joodse notarissen. Maar ook in de middeleeuwse kerken komt het voor als sieraad bij kathedralen ( zie bijvoorbeeld de kathedraal van Burgos)
In 1354 kreeg de Joodse gemeenschap in Praag toestemming om een eigen vlag te maken en men koos toen voor een davidster als embleem. En het is vanaf die tijd dat het als typisch Joods werd gezien en dat symbool verspreidde over de gehele Joodse wereld. Vooral waar Joden in christelijke gebieden leefden wilden ze graag een eigen symbool laten zien. Net zoals de christenen ook een eigen symbool hadden namelijk het kruisbeeld. Vanaf eind 15e eeuw werd de Davidster een symbool in de Joodse literatuur. In Joodse drukkerijen in Praag , Nederland en Italië zag je de ster opduiken.
En , eind 19e eeuw nam de Zionistische beweging , die een eigen staat wilden , de Davidster op in zijn vlag. En dat gebeurde ook toen de staat Israel in mei 1948 werd opgericht. Je ziet de Davidster ook bij de Israelische hulpdiensten. Die heten niet het Rode kruis maar Magee'en David Adom ( rode Davidster)
Het filmpje begint waarin David Icke een onrustige indruk maakt. Hij beweegt heen en weer. Hoofd voorover gebogen. Kijkt het publiek totaal niet aan. Het lijkt alsof hij tegen zichzelf praat ipv voor een publiek. Hij maakt in iedergeval op mij een zeer onrustige en gehaaste indruk
Hij heeft in het begin gelijk. Maar hij zegt meteen : het is een geheime politieke beweging. Nah

"you don't have to be Jewish to be and Zionist"
Ja dat lijkt mij logisch. Wie zegt dat dat niet zo is? Maar Zionisme heeft wel degelijk te maken met het Joodse traditie. Het komt niet voort uit het Christendom noch uit de Islam noch uit het Boedhisme. Dus daarin gaat hij de fout in. Toen het christendom nog een sekte was werd deze zwaar vervolgd door de Romeinen. Nero beschuldigde een groep die christenen werden genoemd. Christenen waren vreemd. Ze hadden geen land. Nee hun land was de 'hemel'. En aanbaden geen Romeinse goden. Droegen geen wapens(
zie mijn posten 67 , 71 en 101 over dit onderwerp )
Joden daarin tegen. De Romeinen kenden hen ondertussen wel. Het land van de Joden was Israël. Joden wilden altijd koste wat het kost dat land (her)overen. Zij verlangden naar dat land ( Zion) En dat kan nu iedereen zijn ja. Of je nu rabbijns Joods bent , Samaritaan, een Christen, een moslim. Je kan zelfs atheistisch zijn om een zionist te zijn. Als jij verlangt naar Zion dan ben je een zionist. Maar omdat christenen geen land hebben zul je dat vooral alleen bij Joden zien. Maar omdat Christos, waarvan de eerste christenen hem zagen als de Messias, een Jood was. Geboren in Israel en sprak tegen zijn 'eigen' mensen in Israël , niet in 'diaspora' maar in hun eigen land, voelen sommige christenen dus wel een band met dat land want: Jezus kwam daar vandaan. En dat lijkt de laatste jaren meer te groeien.
Dan laat David Icke het bekende plaatje van ultra orthodoxe Joden te zien die zeggen : " Judaism rejects Zionism"
Nou laat ik David Icke en alle mensen uit de droom helpen :
er is geen één Jodendom. Ik heb het zo vaak aan mensen uitgelegd: er waren in het verleden zoveel 'Jodendommen' en zoveel 'halachas' , er waren altijd zoveel verschillende visies van Joden. En dat is er altijd geweest. Joden zijn altijd (voor de komst van het rabbijns Jodendom) eenheid geweest JUIST vanwege die verschillende visies. Al die verschillende unieke kijken en meningen op bepaalde zaken maakte juist een Joodse eenheid. Je kan dus niet een bepaalde kijk of visie van Jodendoms wegwuiven en zeggen "er is één Jodendom". Er is geen gewoon geen één Jodendom. Klaar. Er is een Joodse eenheid! Die geleidt wordt door de unieke verschillende visies van het Jodendommen . Dat was dé overleving van Joden geweest voor het voortbestaan van de Joodse cultuur.
Dus om terug te komen : " Judaism rejects Zionism" is gewoon weg onzin. In dit geval kan je zeggen :
ZIJ wijzen Zionisme af. De stroming en visie die ZIJ zien wijst Zionisme en de staat Israel af. Let goed op hun spandoek met grote letters : Judaisme reject Zionism en in kleine letters :
and the state of "Israel" Mijn eerder punt is door hen gemaakt: de staat Israel is niet gelijk aan Zionisme

Icke gaat er ook vrolijk in mee " Zionisme en het Jodendom zijn het tegen overgestelde" . Ja wat moet je met zulke opmerkingen? Hij heeft gewoon geen kaas gegeten van de Joodse cultuur en zijn geschiedenis en evenmin van Zionisme. Anders maak je deze opmerking gewoonweg niet.
Icke zegt daarna dat wij dit soort opmerkingen als " Zionism is racism" nooit in de media zien. Nou even een blik op Twitter, Youtube, facebook en NOS en alle Joodse bladeren zie ik ze dat constant. En niet alleen in de media maar ook op straat. Ik weet niet onder welke steen Icke geleeft heeft maar dit is wederom gewoon onzin.
"end of Zionism = peace ". Ja end of human = also peace hehe.
Icke begrijpt wederom gewoon niets. Sorry. Ik zeg niet dat ik alles weet. Trouwens je hebt niet alleen Joden die antizionistisch zijn maar ook nog eens
anti messianisme onder Joden ( ja google daar maar eens op).
Dat is het ideologie dat Messianisme het Joodse volk schaadt. De filosoof Yeshayahu Leibowitz vond dat. Hij zei dat Shabtai Tsvi (de pseudo messias) het zelfde is als gush emuniem (
http://www.sofeer.nl/woordenlijst/g/goesjemoeniem.htm ) hij bracht ze onder dezelfde paraplu. Als je bekend bent met Joodse cultuur en visies zul je weten dat Leibowitz een enorme angst had voor een Messiaanse visie op Zion. Want hij vond dat de beloofde verlossing iets is wat komen
'zal' De Messias '
zal' komen en een Messias die '
nu' verschijnt is dus altijd gewoon een valse messias.
En Leibowitz gaat nog veel verder door te zeggen dat de Messiaanse gedachten alleen , dus als je alleen maar denkt aan een Messias, dit zal gaan leiden tot enorme rampen. Hij dacht dit omdat het zo blijkt uit de Joodse geschiedenis ( denk aan Jezus en de uiteindelijke verwoesting van de Tempel of aan Bar Kochba waardoor hele Joodse bevolking is uitgemoord en hun land is kwijt geraakt )
Dus volgens Leibowitz leidt Messianisme tot rampen (voor de Joden vooral)
Icke laat overigens wel steeds dezelfde ultra Orthodoxe Joden zien. Hij laat een foto zien van de Iraanse president en die Neturei Karta zien. Laat duidelijk zijn. Deze ( behoorlijk) extreme Ultra groep willen koste wat het kost een bom op Israël. Het gaat hem geen seconde om het welzijn van Palestijnen of andere Arabieren vergis je niet. In hun ideologie moet Israël kapot , ook al moet dit met een atoombom en zal helft van het Midden Oosten doodgaan maakt hen niet uit. Het moet kapot zodat de messias kan komen. Want zij
geloven ( let op het woord geloven) dat Messias niet kan komen door die staat.
Dat is hun interpretatie van bijbel teksten.
Icke gaat verder. Rotschild betaalde zodat Joden uit Europa naar Palestina konden gaan. Ja klopt. Maar niet alleen Palestina hoor. Ze kochten ook grond in Zuid Afrika en Argentinië. En niet alleen de Rothschild. Ook andere rijke Joden kochten kleine settlements in heel de wereld voor Joden.
En verder kwamen er niet alleen Joden uit Europa meneer Icke. Er kwamen ook al Joden uit Perzië ( iran en Azerbajzan) begin 20ste eeuw naar Jeruzalem. In 1903 vooral en in 1905. Niemand weet daarvan. En zij werden niet betaald door Rothschilds. Nee ze kwamen zelf. Met messen in hun handen. En zij konden wel aan wapens komen door connecties met de Russen. En zodoende beschermen de Mountain Jews de meeste nederzettingen. En zij waren ook eigenlijk diegene die aanslagen pleegden op de Arabieren. De meesten van hen waren lid van Hagana
Zie documentaire uit de jaren 90s waarin deze Joden uitleggen
Begint Icke over de Illiminatie. Doei
En dan komt ie aan met Palestijnse slachtoffers. Hoe laag moet je gaan om je punt te maken? Nou zo laag. Met plaatjes en strips je punt maken. En dan zie ik het wel bekende plaatje waarin Zionisten langzaam aan land pikken van de Palestijnen
Eigenlijk verraad Icke zichzelf door zich op te winden over het feit dat Joden daar mogen/ kunnen wonen " all because of the bloody bible". Daar zit enorm veel emotie in. Hij is dus tegen dat Joden daar kunnen wonen omdat hij vindt dat het onzin is. Maar het is niet about Icke.
Geouwhoer over de betonnen muur. Ja die is kut. Ik heb die gezien. Ook de muur die Egypte heeft gebouwd (en nog door bouwt). Blijkbaar hebben meerder mensen last van de Palestijnen.
Maar dit gaat niet meer over Zionisme. Icke is ineens gaan spreken over de (wan)daden van Israel. Maar daarvoor had hij het over Illuminatie, over de geheime agenda. Dus eignelijk hebben de Zionisten een hele geheime agenda namelijk Palestijns land inpikken en Palestijnen doodmaken.
En dan het plaatje dat je altijd ziet. De vier foto's naast elkaar. " this is Palestinian land in 1946" ( dat groene dus). Wat zie je? Gewoon Israel hoe die nu is.

hella! Icke toch. Laat ons de waarheid zien.
Palestina tot 1946:
https://nl.wikipedia.org/(...)neAndTransjordan.pngEn dit was de verdelingsplan in 1947 van de VN
https://nl.wikipedia.org/(...)n_Plan_Palestine.pngHier valt hij gewoon door de mand. Gazastrook is nooit in handen van de staat Israel geweest. Van 1948 tot 1967 was het onder controle van Egypte. Pas na 1967 trok Israel daar binnen.
Idemdit met de Juda en Samaria (westbank). Van 1948 tot 1967 was dit onderdeel van (trans) Jordanie. En in 1950 officieel geanneceerd door TransJordanie.
Ook hier geldt weer: pas na de 6 daagse oorlog in 1967 kreeg Israel het in handen
Slap allemaal. Ik snap dat hij het eens is met de staat Israel en zijn ( wan) daden maar dit is leugens verspreiden. En dat verhaaltje onder klopt wel maar zo toont Icke het aan grote publiek alsof alleen Israel hieraan schuldig is. Verhaal heeft beiden kanten. Uiteraard, als je vindt dat Israel geen bestaansrecht heeft dan heeft het automatisch geen recht op bijvoorbeeld zelfverdediging (note : elk land op de wereld heeft dat recht)
Dus als je ontkent dat Israël geen recht heeft op bestaan in eerste instantie dan ga je automatisch vanuit dat Zionisten nooit naar dat gebied hadden mogen komen toch? En dat mag je denken hoor. Ik zit daar niet mee. Maar als ze daar niet mogen komen in eerste instantie is alles wat zij gedaan , doen of zullen doen toch fout in jouw ogen? Dan is het toch : eigen schuld dikke bult wat je denkt bij jezelf?
Ja hadden de Joden maar nooit naar Palestina moeten gaan en dit inpikken met hun bijbel onder de armen.
Nu begint Icke over Apartheid. Je hoeft het niet eens te zijn met Israel. Je kan Israliërs haten tot op het bot maar het een Apartheid regime noemen vind ik letterlijk stierenstront. Weten mensen nog wel wat Apartheid oorspronkelijke betekenis (is) was?
Dat is rassenscheiding. Nou geloof ik niet dat Joden een apart ras is maar blijkbaar Icke wel.
Heerst er een Apartheid regime in Israël?
- Mogen Arabieren naar hetzelfde strand als de Joden?
Ja hoor
- Mogen Arabieren naar hetzelfde ziekenhuis als de Joden?
Ja hoor
- Mogen Arabieren dezelfde banen krijgen als Joden?
Ja hoor
- Mogen Arabieren stemmen?
Ja hoor
- Mogen Arabieren naar dezelfde scholen als de Joden?
Ja hoor
En in dezelfde klas?
Ja hoor. In veel steden waaronder Haifa is 20 - 30% van de studenten zelfs Arabisch
- Mogen Arabieren het leger in?
Ja hoor
Apartheid??? Waar Icke?
Dus ik ben opgehouden met kijken.Het is geen Jodenhater hoor. Hij kraamt gewoon onzin uit. En hij heeft eigenlijk geen één keer het publiek aangekeken hehe
Klein opmerking nog: niet alle Joden haten Iran hoor