abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154953737
Nou gister is dus de aannemer geweest. Die wilde precies weten wat de bedoeling was en na overleggen kwamen we tot de conclusie dat het beter is om eerst alles te slopen (keuken + bijkeuken). En dan opnieuw op te bouwen. Dat betekend dat zelfs de betonnen fundering die er nu ligt er uit gaat. Hij gaf aan dat je anders 3 stukken fundering krijgt met scheuren op de naden en dat dat niet verstandig was. Ik vertrouw daarin volledig op zijn kennis en kunde.

Daarna word er op de bestaande keukenmuur een stukje op gemetseld om op gelijke hoogte met mijn buren uit te komen. De bijkeuken muur is niet herbruikbaar, dus die moet volledig plat en ook dat stuk word opnieuw gemetseld. De achtergevel word ook gemetseld met daarin de bestaande openslaande deuren er in en een nieuw kozijn wat ik zelf mag bestellen. Zij plaatsen het dan voor mij.

Hij begon ook nog over houtskeletbouw met goede isolatie etc. Na daar over te hebben doorgepraat bleek dat qua kosten vrij weinig te schelen en ik vind bakstenen veel mooier. Dus de keuze was niet moeilijk. Aan de zijkant krijg je dan verschillende kleuren baksteen naast elkaar, maar die muur is toch gewit. Dus dat is een kwestie van opnieuw witten volgend jaar en dan zie je er niets meer van dat het andere bakstenen zijn. De gevel aan de achterkant kan dan mooi baksteen blijven in plaats van het gewitte wat ik nu heb. Dat vind ik echt zonde van de mooie bakstenen er achter.

Voor nu moet ik zelf nog uitzoeken hoe het zit met vergunningen ed. Ik ga namelijk effectief maar 3m2 meer bebouwen dan nu, maar in een andere opstelling. Ik weet niet of dat betekend dat ik ook een nieuwe vergunning moet. Iemand hier die dat misschien weet? :)

En hij heeft aangegeven wat hij voor een bepaald bedrag wilt doen en wat hij van mij verwacht. Dat was realistisch, maar veel werk alsnog. Hij verwacht zelf in 3 weken tijd de boel volledig op te kunnen bouwen en dan later na mijn werk nog een dag of 2-3 de stukadoor er in.

Voor nu is het dus:
- uitzoeken hoe het met de vergunning zit
- uitzoeken wat mijn werk gaat kosten (elektra, gas en waterleiding)
- uitzoeken wat de keuken gaat kosten
- offertes opvragen voor de financiering en dat uitzoeken

Al met al veel informatie gehad, maar ook nog veel dingen om uit te zoeken :Y
pi_154966391
Poeh, word een aardig project!
Ik denk dat je wel een vergunning moet... Je mag maar 3 meter uitbouwen, maar als je eerst gaat afbreken en daarna weer gaat aanbouwen meten ze vanaf waar de gevel blijft staan denk ik.

Doe even de vergunningscheck, kost even tijd, maar die geeft je een aardig beeld. Anders even afspraak bij de gemeente maken.

Succes!
pi_154970158
Ik heb van de aannemer wat tips gekregen waar te kijken. Morgen maar eens even zoeken als het rustig is op het werk :)
pi_154971019
Goed bezig Puala _O_
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 00:43:25 #155
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_154972115
Doe je wel gelijk een goede isolatie in de nieuwe muren? Dit is de kans om het op de beste manier uit te voeren.
pi_154975254
Potver Paula goed bezig zeg ^O^ *;
Hooray for boobies!
pi_154975467
Klinkt super goed paula!
pi_154975857
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 00:43 schreef Erasmo het volgende:
Doe je wel gelijk een goede isolatie in de nieuwe muren? Dit is de kans om het op de beste manier uit te voeren.
De 2 muren waar ze aan aan het metselen gaan worden geisoleerd in de spouw. De muur die er al staat op de erfgrens word opnieuw een voorzetwand :)
pi_155115743
Een jaar geleden woonde ik net in het huis en werd de vloerverwarming aangelegd :o _O_

Deze 11 augustus is iets minder leuk. Verplicht rust van de huisarts. Slijmbeursontsteking in mijn heup, achillespees geïrriteerd, overbelast en een ontstoken aanhechting met de spier. Oh en beide in hetzelfde been uiteraard :')

Dus maar verder met plannen maken, rekenen en tekenen. Vakantie loopt in de soep, verre stukken lopen kan niet dus kan ik weinig doen. Meh ;(
pi_155116020
gelukkig heb jij ook rust in de kont zitten :'( been omhoog en niksen...pffft
Hooray for boobies!
pi_155116140
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 14:42 schreef Puala het volgende:
Een jaar geleden woonde ik net in het huis en werd de vloerverwarming aangelegd :o _O_

Deze 11 augustus is iets minder leuk. Verplicht rust van de huisarts. Slijmbeursontsteking in mijn heup, achillespees geïrriteerd, overbelast en een ontstoken aanhechting met de spier. Oh en beide in hetzelfde been uiteraard :')

Dus maar verder met plannen maken, rekenen en tekenen. Vakantie loopt in de soep, verre stukken lopen kan niet dus kan ik weinig doen. Meh ;(
Maar je hebt wel een toptopic op fok!...

Damn chick. Wil geen update van je zien in de aankomende 3 maanden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 14:59:01 #162
319308 Tink89
To live is to dance
pi_155116169
Oei, slijmbeursontsteking... die heb ik meerdere keren gehad in beide heupen. Succes!

En voorlopig even niet klussen dan hoor!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_155116417
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 14:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Maar je hebt wel een toptopic op fok!...

Damn chick. Wil geen update van je zien in de aankomende 3 maanden.
Dat ga ik niet halen :@
pi_155116442
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 14:59 schreef Tink89 het volgende:
Oei, slijmbeursontsteking... die heb ik meerdere keren gehad in beide heupen. Succes!

En voorlopig even niet klussen dan hoor!
Hoe lang duurde dat bij jou? Bij mij is het het gevolg van een trauma zoals ze dat zo mooi noemen. Dat schijnt weer anders te zijn dan eentje via overbelasting..

Mijn kuit is pijnlijker :@
pi_155116639
Balen zeg. Wel mooie plannen ^O^
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 15:40:00 #166
319308 Tink89
To live is to dance
pi_155117367
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 15:10 schreef Puala het volgende:

[..]

Hoe lang duurde dat bij jou? Bij mij is het het gevolg van een trauma zoals ze dat zo mooi noemen. Dat schijnt weer anders te zijn dan eentje via overbelasting..

Mijn kuit is pijnlijker :@
Ik had vooral overbelastingklachten inderdaad en heb (afhankelijk van de hoeveelheid werk die ik toch probeerde te zetten) tussen een paar maanden en een jaar nodig gehad om langdurig ontstekingsvrij te zijn.

Heb je een ontstekingsremmer meegekregen? Anders wil van die diclofenac-creme van Voltaren ook nog wel eens helpen. Niet om het probleem op te lossen, maar wel voor de oppervlakkige pijn.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_155121817
;( beterschap -O-

:*
Laat die handjes wapperen!
pi_155121998
Slijmbeursontsteking. Ughhhh ;(
Sterkte meis. Neem goed je rust :*
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 22:01:23 #169
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_155130206
quote:

Balen zeg :{ Beterschap.
Share your talent, move the world.
  Moderator dinsdag 11 augustus 2015 @ 22:28:18 #170
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155131674
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 15:09 schreef Puala het volgende:

[..]

Dat ga ik niet halen :@
Ik ga elke update die je plaatst melden hoor dus geen updates, begrepen? :P

Wat balen zeg, beterschap :*
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_155131944
Pff, beterschap! -O-
pi_155132028
Slijmbeursontsteking in de heup.. *boks* heb ik ook. Vervelend.. Succes met op de bank zitten met een kitten aan je oorlel :+
Duvel & Niels
pi_155132184
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 22:35 schreef Duufje het volgende:
Slijmbeursontsteking in de heup.. *boks* heb ik ook. Vervelend.. Succes met op de bank zitten met een kitten aan je oorlel :+
Ah boks terug. It sucks ;(

Oh dat hoeft niet, kan ook zo:

pi_155132529
Ahhhh lieff O+
Die van mij zijn ook te vroeg gescheiden van hun moeder. Een vd twee heeft echt nog heel lang 'gesabbeld' aan een vd kattenmanden die we hadden, icm pompen met zn pootjes. Zn broer deed het af en toe ook maar dat was volgens mij meer nadoen wat zn broer deed dan echt die sabbel behoefte. Is bij beide vanzelf over gegaan.
Duvel & Niels
pi_155133166
Dat deed die van mij nog toen hij 12 was haha. Mafkees.

En beide kneden als een idioot. Had laatst allemaal gaatjes in mn buik.
Laat die handjes wapperen!
pi_155133350
Mijn moeder had vroeger een bepaalde ochtendjas, en als ze die aanhad ging de kat ook altijd sabbelen en kneden. :')
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 23:11:26 #177
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_155133506
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 23:08 schreef Makrolon het volgende:
Mijn moeder had vroeger een bepaalde ochtendjas, en als ze die aanhad ging de kat ook altijd sabbelen en kneden. :')
Kattenbond? :')
pi_155133562
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 23:11 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Kattenbond? :')
Door die ochtendjas was mikkie toch nog een beetje bij ons. :')
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 23:28:24 #179
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_155134220
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 23:12 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Door die ochtendjas was mikkie toch nog een beetje bij ons. :')
Gehecht aan het beestje? Je had er ook een drone van kunnen maken. :')
pi_155134402
Geen klusupdates meer voorlopig dus dan maar over katten praten :D :9.
Om het dan maar ontopic te houden.. Heb je ook dingen in je huis geklust voor je katten?
(Hier staat een boomstam uit de tuin van m'n broer in de woonkamer, leuke klim/krabpaal :s))
Duvel & Niels
pi_155141060
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 15:40 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik had vooral overbelastingklachten inderdaad en heb (afhankelijk van de hoeveelheid werk die ik toch probeerde te zetten) tussen een paar maanden en een jaar nodig gehad om langdurig ontstekingsvrij te zijn.

Heb je een ontstekingsremmer meegekregen? Anders wil van die diclofenac-creme van Voltaren ook nog wel eens helpen. Niet om het probleem op te lossen, maar wel voor de oppervlakkige pijn.
Oh crap maanden en een jaar. Dat duurt me veel te lang :X

Nee ik heb niets meegekregen. Maar de pijn is aanwezig, maar ik kan prima lopen. Er op liggen gaat alleen niet -O-
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 22:28 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik ga elke update die je plaatst melden hoor dus geen updates, begrepen? :P

Wat balen zeg, beterschap :*
Nou bij deze dan vast de eerste. Ik heb vanmorgen een luxaflex van mijn plafond af getrokken en die ga ik vanavond opnieuw ophangen :+
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 23:33 schreef Duufje het volgende:
Geen klusupdates meer voorlopig dus dan maar over katten praten :D :9.
Om het dan maar ontopic te houden.. Heb je ook dingen in je huis geklust voor je katten?
(Hier staat een boomstam uit de tuin van m'n broer in de woonkamer, leuke klim/krabpaal :s))
Nee helemaal niets :o Ik heb een krabpaal unit gekocht jaren terug en die is nog prima eigenlijk. Al overweeg ik hem op het moment wel naar beneden te zetten om te kijken of ze dan minder slopen :P
pi_155141132
Die krabpaal stond toch al beneden?
pi_155141255
Dat is de kleine :Y Maar ik overweeg om mijn meubels te sparen de grote ook naar beneden te zetten :)
  Moderator woensdag 12 augustus 2015 @ 12:08:28 #184
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_155144997
Zullen we het hoe moeilijk het ook is wel klus gerelateerd houden ^O^
Praten over katten e.d. kan vast wel ergens anders ;)
  Moderator woensdag 12 augustus 2015 @ 12:09:32 #185
92034 crew  Vonkenboer
pi_155145030
quote:

Hoe heb je dat trauma dan opgelopen ? Als het geen overbelasting is !
Beterschap !, dat je maar snel weer de oude mag zijn ! :s) *O*
pi_155145300
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 12:09 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Hoe heb je dat trauma dan opgelopen ? Als het geen overbelasting is !
Beterschap !, dat je maar snel weer de oude mag zijn ! :s) *O*
Ja eigenlijk is die vraag beantwoorden dan ook offtopic :@

Ik heb met een bedrijfsuitje aan bubbel voetbal gedaan en ben daarbij 2x zo snoeihard onderuit gebeukt dat ik mijn heup zwaar gekneusd heb. En dat is dus overgegaan in een slijmbeursontsteking.

En ik had mijn kuit overbelast en door verkeerd te gaan lopen om die heup te ontzien is dat dus een achillespees blessure geworden.
pi_155145962
Maar we kunnen het wel over de aanbouw hebben :7 Ik ben bezig om inzichtelijk te krijgen wat het gaat kosten, wat ik moet regelen etc. Wellicht zie ik nog iets over het hoofd waar jullie mij mee kunnen helpen.

1. Weghalen van de keuken + bijkeuken
- Container voor sloopafval nodig. Hoeveel kuub? Durven jullie mee te schatten?
- Asbest dak afvoeren, verpakkingsmateriaal is nodig

2. Weghalen van de fundering (uitbesteed)
- Container, kan in dezelfde als puntje 1? Moet je eigenlijk wat regelen als je een maand of 2 een parkeerplaats inpikt voor een container?

3. Afgraven huidig terras tbv fundering
- Er komen verhoogde plantenbakken. Daar kan het zand/grond in.
- Sterke kerels die komen helpen. Iemand? O-)

4. Plaatsen nieuwe fundering, verplaatsen openslaande deuren, metselen van de aanbouw, vloerverwarming, lijmen verlengde ruimte trapgat etc. (uitbesteed)
- Zelf kozijn regelen voor bij de keuken

5. Voorzetwand maken muur die grenst aan de buren (spullen levert aannemer, zelf uitvoeren)

6. Elektra aanleggen
- Buis, draad, schakelmateriaal. Moet nog uitzoeken hoe elektra aan te leggen voor een kookeiland. Iemand handige linkjes?

7. Gasleiding (uitbesteed)

8. Afvoer (uitbesteed)

9. Plafond plaatsen (spullen levert aannemer, zelf uitvoeren)

10. Stucen (uitbesteed)

11. Schuren, schilderen, kozijnen lakken
- Emmer verf, pot lak, kwasten. Is er allemaal nog.

12. Keuken plaatsen

Ik zie nog wel wat issues. De cv-ketel hangt nu in de bijkeuken. Leuk dat ik die zelf wil slopen, maar waar laat ik mijn cv zodat ik ook nog lekker kan douchen tijdens de verbouwing? En waar gaan de wasmachine en droger naar toe tijdens de verbouwing?
  woensdag 12 augustus 2015 @ 16:37:14 #188
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_155152019
Puntje 2, voor toestemming even contact opnemen met de gemeente.

Voor tijdens de verbouwing is dit misschien een optie ;)

pi_155152038
Nee dat is geen optie :P
  woensdag 12 augustus 2015 @ 16:44:24 #190
319308 Tink89
To live is to dance
pi_155152209
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 16:37 schreef Puala het volgende:
Nee dat is geen optie :P
Snap ik, wat zou ik daar ongelukkig van worden zeg...

En voor de container op de parkeerplek even de gemeente bellen en je buren op de hoogte brengen.
  Moderator woensdag 12 augustus 2015 @ 19:31:00 #191
92034 crew  Vonkenboer
pi_155156420
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 12:47 schreef Puala het volgende:
1. Weghalen van de keuken + bijkeuken
- Container voor sloopafval nodig. Hoeveel kuub? Durven jullie mee te schatten?
- Asbest dak afvoeren, verpakkingsmateriaal is nodig
Het beste kun je nog een container huren voor bouwafval; dat is wel wat duurder dan een container voor puur alleen puin of hout maar je hoeft minder nauwkeurig te zijn in wat je er precies allemaal bij op gooit.

Een container voor bouwafval kan over het algemeen de volgende zaken op afgevoerd worden.
steen, hout, metaal, ijzer, gas beton, plastic / kunststoffen, papier / karton, meubelen, glas, gips, EPS (piepschuim), verpakkings materialen, folie, isolatie materiaal, maximaal 5% zand

Je hebt er gewoon veel meer aan dan een standaard afvalcontainer.

Informatie over het zelf verwijderen van asbest kun je o.a. hier vinden : http://www.infomil.nl/ond(...)/asbest-verwijderen/
  Moderator woensdag 12 augustus 2015 @ 19:34:01 #192
92034 crew  Vonkenboer
pi_155156489
quote:
Moet je eigenlijk wat regelen als je een maand of 2 een parkeerplaats inpikt voor een container?
Verschilt per gemeente, en soms zelfs per wijk.
Kwestie van een belletje richting jou gemeente ;)

quote:
6. Elektra aanleggen
- Buis, draad, schakelmateriaal. Moet nog uitzoeken hoe elektra aan te leggen voor een kookeiland. Iemand handige linkjes?
Gewoon de benodigde leidingen via het plafond langs de wanden, stukje over de vloer buisje in het beton of in de smeervloer maken op het punt brengen waar de aansluiting nodig is :P
pi_155157038
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 19:31 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Het beste kun je nog een container huren voor bouwafval; dat is wel wat duurder dan een container voor puur alleen puin of hout maar je hoeft minder nauwkeurig te zijn in wat je er precies allemaal bij op gooit.

Een container voor bouwafval kan over het algemeen de volgende zaken op afgevoerd worden.
steen, hout, metaal, ijzer, gas beton, plastic / kunststoffen, papier / karton, meubelen, glas, gips, EPS (piepschuim), verpakkings materialen, folie, isolatie materiaal, maximaal 5% zand

Je hebt er gewoon veel meer aan dan een standaard afvalcontainer.

Informatie over het zelf verwijderen van asbest kun je o.a. hier vinden : http://www.infomil.nl/ond(...)/asbest-verwijderen/
Wat is dat prijs verschil dan? Ik weet als je hier schoon puin stort het 4 euro p 100 kg is, en gemengd is 18 eu per 100 kg... Dat is een flink prijsverschil.
  Moderator woensdag 12 augustus 2015 @ 20:07:41 #194
92034 crew  Vonkenboer
pi_155157475
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 19:53 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Wat is dat prijs verschil dan? Ik weet als je hier schoon puin stort het 4 euro p 100 kg is, en gemengd is 18 eu per 100 kg... Dat is een flink prijsverschil.
Als je een 6m³ of 10 m³container laat plaatsen en weer ophalen.
Dan is dat een keer een verschil van 5 á 6 tientjes per container tussen schoon puin of bouwafval.
pi_155161670
Wellicht een optie om een container te huren voor schoon puin, en dan de rest af te voeren via de gemeentestort? Aangezien het meeste wel puin is. Ik had met een schoorsteen en muurtje al een 6m3 container vol. 10m3 lijkt me dus niet overbodig.

Misschien kun je een noodwand zetten van regelwerk + osb. Dat houdt het stof uit je huis en misschien kun je daar je ketel ook tijdelijk aan hangen? Met wat alupex leiding is dat niet extreem lastig.

Oh en: beterschap!
pi_155171005
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 22:02 schreef tux87 het volgende:
Wellicht een optie om een container te huren voor schoon puin, en dan de rest af te voeren via de gemeentestort? Aangezien het meeste wel puin is. Ik had met een schoorsteen en muurtje al een 6m3 container vol. 10m3 lijkt me dus niet overbodig.

Misschien kun je een noodwand zetten van regelwerk + osb. Dat houdt het stof uit je huis en misschien kun je daar je ketel ook tijdelijk aan hangen? Met wat alupex leiding is dat niet extreem lastig.

Oh en: beterschap!
Ik heb aan dat eerste ook zitten denken. Baksteen + beton mag in een schoon puin bak. En zoveel hout zal er inderdaad niet vanaf komen. Wel gipsplaat bedenk ik me nu. Mjah het is een optie. Even de aanhanger van mijn pa lenen en afvoeren. Tegen die tijd heb ik tenminste ook een trekhaak _O_ O+

Zo'n noodwand kan. Op zich staat de keuken nu ook waar de ruimte onderaan de trap moet komen. Misschien kunnen ze ook wel daar de fundering laten liggen en gelijk de muur lijmen. Eigenlijk wel een puntje wat ik even nog met de aannemer moet bespreken..
pi_155173026
Maar mogen dingen als pvc ook in een schoon puin bak? Je gaat ook leidingwerk (elektra, CV, afvoer) uit de (bij)keuken slopen neem ik aan, en dat zou je dan allemaal moeten scheiden? En dakbedekking/isolatie/pur?
pi_155175431
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 10:33 schreef Chicolade het volgende:
Maar mogen dingen als pvc ook in een schoon puin bak? Je gaat ook leidingwerk (elektra, CV, afvoer) uit de (bij)keuken slopen neem ik aan, en dat zou je dan allemaal moeten scheiden? En dakbedekking/isolatie/pur?
Dat moet je scheiden dan. Er mogen nog geen puinzakken bij t schone puin.
pi_155176148
Ik denk dat ik aan 10kuub samen alles niet genoeg heb. Dakleer, isolatie, gips &puin en alles. Ik denk dat t 2 bakken bestellen word.
pi_155176189
1 schoonpuin en 1 bouwafval?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')