Nou gister is dus de aannemer geweest. Die wilde precies weten wat de bedoeling was en na overleggen kwamen we tot de conclusie dat het beter is om eerst alles te slopen (keuken + bijkeuken). En dan opnieuw op te bouwen. Dat betekend dat zelfs de betonnen fundering die er nu ligt er uit gaat. Hij gaf aan dat je anders 3 stukken fundering krijgt met scheuren op de naden en dat dat niet verstandig was. Ik vertrouw daarin volledig op zijn kennis en kunde.
Daarna word er op de bestaande keukenmuur een stukje op gemetseld om op gelijke hoogte met mijn buren uit te komen. De bijkeuken muur is niet herbruikbaar, dus die moet volledig plat en ook dat stuk word opnieuw gemetseld. De achtergevel word ook gemetseld met daarin de bestaande openslaande deuren er in en een nieuw kozijn wat ik zelf mag bestellen. Zij plaatsen het dan voor mij.
Hij begon ook nog over houtskeletbouw met goede isolatie etc. Na daar over te hebben doorgepraat bleek dat qua kosten vrij weinig te schelen en ik vind bakstenen veel mooier. Dus de keuze was niet moeilijk. Aan de zijkant krijg je dan verschillende kleuren baksteen naast elkaar, maar die muur is toch gewit. Dus dat is een kwestie van opnieuw witten volgend jaar en dan zie je er niets meer van dat het andere bakstenen zijn. De gevel aan de achterkant kan dan mooi baksteen blijven in plaats van het gewitte wat ik nu heb. Dat vind ik echt zonde van de mooie bakstenen er achter.
Voor nu moet ik zelf nog uitzoeken hoe het zit met vergunningen ed. Ik ga namelijk effectief maar 3m2 meer bebouwen dan nu, maar in een andere opstelling. Ik weet niet of dat betekend dat ik ook een nieuwe vergunning moet. Iemand hier die dat misschien weet?
En hij heeft aangegeven wat hij voor een bepaald bedrag wilt doen en wat hij van mij verwacht. Dat was realistisch, maar veel werk alsnog. Hij verwacht zelf in 3 weken tijd de boel volledig op te kunnen bouwen en dan later na mijn werk nog een dag of 2-3 de stukadoor er in.
Voor nu is het dus:
- uitzoeken hoe het met de vergunning zit
- uitzoeken wat mijn werk gaat kosten (elektra, gas en waterleiding)
- uitzoeken wat de keuken gaat kosten
- offertes opvragen voor de financiering en dat uitzoeken
Al met al veel informatie gehad, maar ook nog veel dingen om uit te zoeken