Ik denk dat vooral de eerste meer met de 90s wordt geassocieerd... boegies is nog door 1 iemand genoemd maar aangezien de nummer 100 al meer dan 200 punten moest hebben is dat lang niet genoeg.quote:Op donderdag 16 juli 2015 21:34 schreef belsen het volgende:
De eerste vier uit mijn lijstje hebben opmerkelijk genoeg de eindlijst niet gehaald.
1. The La's - There she goes (1988)
2. Mission Of Burma - That's when I reach for my revolver (1981)
3. De Boegies - Mèh (1986)
4. Verlaines - Death and the maiden (1983)
Toch, zeker de eerste drie, niet te obscuur en legendarisch genoeg.
waaromquote:Op donderdag 16 juli 2015 22:15 schreef Eska het volgende:
De 90's laat ik lekker aan me voorbij gaan trouwens.![]()
Een top-10 zou me denk ik nog niet eens lukken.quote:
Die stond bij mij ook op nummer 1.quote:Op donderdag 16 juli 2015 22:15 schreef Eska het volgende:
Wel vreselijk zonde natuurlijk dat Days het niet gered heeft....
Hier hetzelfde, was eens gaan opzoeken wie die Smiths nou eigenlijk zijn. De twee bekendste, Panic en Bigmouth strikes again, hebben inmiddels een mooie plek in het 1986-lijstje op m'n site, redelijk aan de bovenkant. Wat ze voor de rest nog te bieden hebben zoek ik nog uit.quote:Op donderdag 16 juli 2015 21:24 schreef Pleun2011 het volgende:
Dankzij deze lijsten heb ik The Smiths ontdekt.. en ik was A Forest helaas vergeten in mijn top 31, maar shit happens
De uitslag is ok. Ik ben deels tevreden over mn top 20 en iets minder met mn 20-100. Ik zit in Colombia en mn HD met muziek uit mn vroegere CD collectie ligt nog in Nederland. Moest dus een hoop uit mn hoofd doen. Kwam bij latere inzendingen nog een paar tegen die ik gemist had. Maar achquote:Op donderdag 16 juli 2015 21:31 schreef ranja het volgende:
Hele mooie lijst inderdaad
ik ben achteraf toch niet zo tevreden over m'n eigen lijst, al sta ik nog wel achter experiment dat ik alleen wilde plaatsen wat ik destijds al kende, heb toch in de waan van de nostalgie een aantal goede nummers onterecht niet er in gezet of te laag... maar ja als ik dan denk wat er uit zou moeten....
Nou ja, de 90s zijn inmiddels begonnen, daar leg ik mezelf geen enkele extra regel op
*Steekt vinger op*quote:
The Smiths is voor mij echt zo'n band waar ik niets mee kan. Ik heb hier een verzmelaar, met Panic erop, The Queen is dead en nog wat losse nummers, maar het doet mij keer op keer erg weinig.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 05:25 schreef female81 het volgende:
Hier hetzelfde, was eens gaan opzoeken wie die Smiths nou eigenlijk zijn. De twee bekendste, Panic en Bigmouth strikes again, hebben inmiddels een mooie plek in het 1986-lijstje op m'n site, redelijk aan de bovenkant. Wat ze voor de rest nog te bieden hebben zoek ik nog uit.
Ja, mooiste gevolg van dit toernooiquote:Op vrijdag 17 juli 2015 10:36 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik kan me wel vinden in de lijst. Was gewoon vergeten om zelf een lijstje te maken. En wat bijzonder dat mensen The Smiths ontdekken door de lijstjes hier
Ik denk dat de mensen toen een klap van een molenwiek hadden.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 13:36 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ja, mooiste gevolg van dit toernooiWel grappig dat There Is A Light That Never Goes Out een paar jaar geleden nog #1 was in de allertijden singles lijst, en in de 80s lijst 16de
Ja dat viel mij ook al opquote:Op vrijdag 17 juli 2015 13:36 schreef Arn0 het volgende:
Wel grappig dat There Is A Light That Never Goes Out een paar jaar geleden nog #1 was in de allertijden singles lijst, en in de 80s lijst 16de
Geen regel nee, maar ik denk dat een hoop net als ik weinig filmmuziek (scores in elk geval, ik neem aan dat je dat bedoelt) los van de films draaien laat staan in een song-lijst opnemen.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 05:36 schreef Beathoven het volgende:
Mis wel wat filmmuziek in de lijst, daar was toch geen regel tegen?
Die telt niet echtquote:
Nee, klopt. Heb zelf ook alleen de Album - versie, die is volgens mij nog anders dan de filmversie ook....quote:
Mwoah, als je naar de soundtrack van Reservoir Dogs kijkt....quote:Op vrijdag 17 juli 2015 14:25 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
het nummer is 5 jaar ouder dan de film, de kans dat die anders is, is aanwezig
Ja, nee, maar er is idd een '86 versie van. Maar ik ging ervanuit dat je de 1e bedoelde van Talk Talk Talk.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 14:56 schreef cafca het volgende:
[..]
Mwoah, als je naar de soundtrack van Reservoir Dogs kijkt....
Axel F, Blade Runner, Chariots of Fire, Crockett's Theme..quote:Op vrijdag 17 juli 2015 14:36 schreef ranja het volgende:
Ja, bovendien denk ik dat het meer om filmscores dan soundtrackliedjes ging
Toch hebben ze wel goede muziek gemaakt, vind ik. Al merk ik wel dat ik er nu minder naar luister dan voorheen. Albums zijn ook steeds verder gezakt in mijn top 100 aller tijden en volgens mij stonden ze er de laatste keer niet eens meer in. Maar toch, op sommige dagen, kan ik een The Smiths-plaat best waarderen hoor.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 13:20 schreef belsen het volgende:
[..]
The Smiths is voor mij echt zo'n band waar ik niets mee kan. Ik heb hier een verzmelaar, met Panic erop, The Queen is dead en nog wat losse nummers, maar het doet mij keer op keer erg weinig.
Dat heeft toch niets te maken met het feit dat Morrissey ooit een album uitbracht met de titel Beethoven Was Deaf?quote:Op vrijdag 17 juli 2015 16:01 schreef Beathoven het volgende:
Buiten The Queen is Dead om dat als geheel wel een goed vormgegeven album is vind ik weinig van the Smiths echt te pruimen.
Alles.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 19:51 schreef methodmich het volgende:
[..]
Dat heeft toch niets te maken met het feit dat Morrissey ooit een album uitbracht met de titel Beethoven Was Deaf?
I knew these people (uit Paris, Texas) stond op mijn shortlist.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 14:06 schreef cafca het volgende:
Ik heb don't you forget about me wel in een aantal lijstjes langs zien komen.
Ik had zelf Pretty in Pink erin staan, en Paris,Texas op de Short list. (Die laatste is een van de weinige soundtracks die ik wel eens draai....)
Bij mij ook. Ik vond het toch net te weinig "liedje" om de top 100 te halen.quote:Op maandag 20 juli 2015 12:48 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
I knew these people (uit Paris, Texas) stond op mijn shortlist.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |