abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154354734
2015

12 juli: kazy
13 juli: IsabellaMariaAnna
18 juli: Mariposas (jongen)
25 juli: Zomerzon01 (meisje)
30 juli: Fuente (meisje)

4 augustus: SaskiaR
6 augustus: Flying Fish
*** 7 augustus: LuDann & Black_Ninja***
11 augustus: Stippelrientje (jongen) (fictieve 30e plek)
12 augustus: Ggirl (jongen)
23 augustus: Coccinelle (jongen)
24 augustus mousemicky (jongen)

*** 1 september: MissBliss en Re ***
10 september: Jagärtrut
12 september: Wizzy
14 september: gestreeptestoel
19 september: Malteser
29 september: J0ycie88 (meisje)

6 oktober: Limone (jongen)
8 oktober: Skoap (jongen)
14 oktober: Sara82 (jongen)
16 oktober: pinquit (jongen)
16 oktober: Estrys (jongen)
21 oktober: JantinaGr (meisje)
23 oktober: *** Cassandra87 en Bartholomeus *** (jongen)
24 oktober: *** Natalie en steenz *** (meisje)

3 november: silliegirl
4 november: Daui (tweeling)
11 november: 1stGirl
14 november: ***Kuukske & JDude*** (jongen)
23 november: Bloesem

8 december: bloes85
31 december: sethiwe

2016

1 januari: hetzusjevan
4 januari: Xanteh
26 januari: Myrr

14 februari: Frummeltje86
25 februari: Sicilia

2 maart: L0t..
4 maart: LadyBlack

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK)

Aanpassingen graag via DM :)
pi_154354770
Estrys een sticker!!

En ik schreef dit:

quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2015 11:39 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Stel je het helemaal uit? Ook geen shortlist? :o
Nee, eigenlijk niet :o Ik schrijf wel eens een naam die in m'n hoofd schiet op, zodat ik de betekenis kan opzoeken, maar verder eigenlijk geen lijstje. Het klinkt misschien een beetje hippiedippie, maar ik wil er ergens op vertrouwen dat zij zich voorstelt. Niet letterlijk natuurlijk, maar dat wij, als wij haar zien, weten hoe ze zal heten :)
  woensdag 15 juli 2015 @ 11:48:00 #3
409579 LuDann
All the way
pi_154354772
Ik vind het juist wel erg leuk hippie-de-hippie, Bloesem.
pi_154354812
Kom ook weer eens inchecken :+ Zou willen dat ik wat actiever kon meeposten

Namen: check, shortlist van 2 momenteel.
Uitzet: check, kamer is behangen, meubels zijn geleverd. Ook de kinderwagen en maxicosi zijn al in the pocket.
Zorgen: check, bij de pretecho met 17 weken leek de placenta erg laag te liggen, volgende week de 20 weken echo dus ik hoop dat het beter is geworden..
pi_154354925
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 11:47 schreef Bloesem. het volgende:
Estrys een sticker!!

En ik schreef dit:

[..]

Nee, eigenlijk niet :o Ik schrijf wel eens een naam die in m'n hoofd schiet op, zodat ik de betekenis kan opzoeken, maar verder eigenlijk geen lijstje. Het klinkt misschien een beetje hippiedippie, maar ik wil er ergens op vertrouwen dat zij zich voorstelt. Niet letterlijk natuurlijk, maar dat wij, als wij haar zien, weten hoe ze zal heten :)
Ik vind de gedachte wel mooi, maar als ik zie hoe lang we er nog over gedaan hebben zou ik ook wel een beetje nerveus worden als het wat minder vanzelfsprekend blijkt te zijn en je wel binnen een paar dagen aangifte moet doen.
pi_154354987
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 11:47 schreef Bloesem. het volgende:
Estrys een sticker!!

En ik schreef dit:

[..]

Ik vind dat een hele mooie gedachte!
pi_154354993
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2015 11:53 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Ik vind de gedachte wel mooi, maar als ik zie hoe lang we er nog over gedaan hebben zou ik ook wel een beetje nerveus worden als het wat minder vanzelfsprekend blijkt te zijn en je wel binnen een paar dagen aangifte moet doen.
Ja, dat heb ik ook. Ik vind het wel mooi om die insteek te hebben! Alleen zou ik zelf wel een shortlist van twee of drie namen willen hebben waaruit De Naam zich dan kan 'openbaren'.
pi_154354998
Je hebt natuurlijk altijd wel namen in je hoofd toch? Het is niet zo dat je een dag na de geboorte zegt laten we nu het namenboek er eens bij pakken?

Ik geloof daar niet zo in, dat je kind zichzelf voor zal stellen. Ik denk als wij zoon Willem hadden genoemd was hij nu een Willem geweest. Het is ook niet zo dat ik dacht na de geboorte: ja het is echt een...
Dat beeld is me iets te romantisch ;)
ti amo più di ieri ma meno di domani
  Vis een optie? woensdag 15 juli 2015 @ 11:59:01 #9
70532 loveli
N
pi_154355084
Babynameninspiratie:

http://www.babybytes.nl/namen/jongens/Djesley

Is dyslexie erfelijk? :+

/sorry
crap in = crap out
pi_154355160
Hier is toevallig gisteren de beslissing gevallen wat de namen betreft.
We hadden de jongensnaam al wat langer bovenaan ons lijstje staan dus dat was al wel een paar weken duidelijk dat dat de naam wel eens kan worden. En gisteren kwam man ineens met: "Ik ben er geloof ik wel uit qua meisjesnaam, zullen we .... doen?" En dat is mijn favoriet dus nu ben ik heel blij O+.
Vroeg hem of hij het zeker wist.
Zegt 'ie: "Ik heb de 2 namen waarover ik twijfelde in de auto eens een paar keer hardop uitgesproken en .... voelde zo goed, dat wordt 'm wat mij betreft!"

Nu nog een tweede naam (vernoemen, ja/nee). Maar daar komen we wel uit!
pi_154355225
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2015 11:53 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Ik voel zelf die nervositeit niet zo, omdat ik vertrouw op ehh ja waar zij mee komt, zeg maar :) Dus ik denk niet dat we er erg lang over gaan doen om te beslissen. Ze heeft nu in mijn buik al zo'n eigen persoonlijkheid, dat ik daar gerust op kan vertrouwen haha, kleine druktemaker is 't!

Wel grappig in deze context: ik droomde laatst over een naam. In mijn droom kwam diezelfde naam steeds terug! Dus ik vertelde dat aan mijn vriend, die mij vervolgens vroeg wat de naam betekent. Wij googlen, betekent het iets wat neerkomt op druk en niet moe te krijgen hahaha! Nou dat klopt nu wel O+ Hele turnoefeningen worden uitgevoerd hier. Ik geloof niet zo per se in dromen (wel in dat ze bijdragen aan verwerking, maar niet in voorspellende gaven of zo), maar droom vanaf het begin van mijn zwangerschap al over hetzelfde meisje. Ben zo benieuwd of zij dat is! En of zij dus al is 'begonnen' met zichzelf voor te stellen :) /zweef ;)

Edit: Los van die droom-naam (die we niet serieus overwegen) hebben we geen namen in ons hoofd. En zodra er wel een te binnen schiet, wordt die toch afgepakt ;) (zo gaf een Fins vriendinnetje haar kitten een naam die vriend in zijn hoofd schoot hahaha, dat heeft 'ie dus snel afgeleerd) Denk ook niet dat we een babynamenboek nodig hebben :)
pi_154355553
Ik vind het ook een mooie gedachte om pas bij de kennismaking een naam te kiezen, Bloesem. Volgens mij zijn er ook genoeg andere culturen waarbij de naamgeving sowieso later gebeurt.

(Bij mij zou het te veel stress opleveren omdat je binnen 3 werkdagen iets moet kiezen en dan weet ik het niet meer :@ )
  woensdag 15 juli 2015 @ 12:22:59 #13
327807 Mariposas
יה&#14
pi_154355675
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 11:56 schreef Estrys het volgende:
Je hebt natuurlijk altijd wel namen in je hoofd toch? Het is niet zo dat je een dag na de geboorte zegt laten we nu het namenboek er eens bij pakken?

Ik geloof daar niet zo in, dat je kind zichzelf voor zal stellen. Ik denk als wij zoon Willem hadden genoemd was hij nu een Willem geweest. Het is ook niet zo dat ik dacht na de geboorte: ja het is echt een...
Dat beeld is me iets te romantisch ;)
Ik ben daar ook te nuchter voor hoor, ik geloof daar ook niet in. Maar goed, dat geldt voor mezelf, voor een ander hoeft dat niet zo te zijn.

En elk kind heeft toch een eigen persoonlijkheid, in of uit je buik?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_154355720
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2015 12:22 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ik ben daar ook te nuchter voor hoor, ik geloof daar ook niet in. Maar goed, dat geldt voor mezelf, voor een ander hoeft dat niet zo te zijn.

ja, hier ook. Ik geloof ook dat een naam vanzelf bij een kind gaat passen...
pi_154355868
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2015 12:22 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ja dat denk ik ook! Bedoelde in mijn zin dat ik nu al zoveel van haar hoor, dat ik niet bang ben dat het tzt onduidelijk is haha!

Ik vind 't zo tof hoe iedereen een eigen manier heeft van naam vinden (wel/niet van tevoren, met/zonder boekje, gevoel/rede). Ook de 'nuchtere' manier vind ik heel leuk en bijzonder, omdat hij voor mij zo onlogisch is als mijn manier voor een aantal van jullie is :D ik zou compleet in de stress schieten als ik nu al over een naam na moest denken.
pi_154356265
Sticker van de VK! Bloeddruk van 100/58, die daalt alleen maar ;) Alles verder prima in orde, dus we wachten rustig af :)
pi_154358742
meld :Y)

26 maart aldus de calculator O+
pi_154358762
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 14:06 schreef Mapiya het volgende:

Gefeliciteerd!!
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_154359015
quote:

Gefeliciteerd *O*
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_154359603
Ik heb met volwassenen nog steeds dat ik denk, nee, jij bent echt een truus. Je eigen naam past voor geen meter :+

Wij noemen mini regelmatig bij zijn naam. Elke andere naam klopt nu niet meer, voor mij is dat echt dé naam.
En zijn namen voluit geschreven (hij krijgt er twee) zijn gewoon echt O+

Gefeliciteerd Mapiya!
pi_154359704
Nee LuDann bibi = bewegelijk in bekkeningang. Ligadvies is voor hoogstaand hoofd of bbbi (bewegelijk boven bekkeningang).

En qua naam mja wij liggen gewoon uiteen. Wat ik heel tof vind, vindt hij mwoah en vice versa. Komt wel goed maar ik denk wel dat het nog een week of 10 gaat duren :')
:)
pi_154359890
  Moderator woensdag 15 juli 2015 @ 14:53:49 #23
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154359941
quote:

Gefeliciteerd! Wanneer kom je uit de kast? ;)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_154359972
Als ik daar aan toe ben :D
En wanneer enkele lurkers meer weten
  Moderator woensdag 15 juli 2015 @ 14:56:01 #25
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154359998
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 14:54 schreef Mapiya het volgende:
Als ik daar aan toe ben :D
Ik ben benieuwd *O*
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')