Het woordje all zegt genoeg heyquote:Op dinsdag 14 juli 2015 21:01 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ironisch genoeg ook dat liedje zelf. Anders was het in het publieke domein uitgebracht.
Duitsland is de grootste wanbetaler van de afgelopen 200 jaar en is het vaakst failliet gegaan van alle Europese landen. Ik denk er overigens heel anders over, maar heb eigenlijk helemaal genoeg van nieuws over Griekenland, praten over Griekenland enz. De EU en Griekenland zoeken maar uit hoe ze het oplossen daar hebben wij toch geen invloed op. RIP Democratie!quote:Op dinsdag 14 juli 2015 21:02 schreef Tware het volgende:
[..]
uuh ja gezien grieken inmiddels wel hebben bewezen er niet mee om te kunnen gaan.
Gisteren nog op nieuwsuur een item over het kadaster van griekenland.. dat is er niet. Hebben ze iets van 100 miljoen van de EU gekregen om dit aan te laten leggen. Uiteraard is het geld verdwenen...
Beste oplossing zou imho grexit zijn, kunnen ze lekker doen wat ze zelf willen en devalueren.. (hervormen willen ze niet..)
Die was wel nodig. Ik moet althans de jurist nog tegenkomen die kan uitleggen hoe hierin door de grondwetgever was voorzien.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 20:43 schreef Igen het volgende:
[..]
Formeel was er geen grondwetswijziging en hoefde de betreffende procedure dus niet gevolgd te worden,
Nee, daar zijn nou juist die verkiezingen voor. Verkiezingen zijn geen folklore om de politieke steun te vieren, die zijn er in het geval van een grondwetswijziging om daar steun voor te krijgen.quote:en informeel kun je zien dat de politieke steun ruimschoots groot genoeg was.
Dat recht heeft de burger wel degelijk, dat de volksvertegenwoordigers integer genoeg werden geacht om dat recht te respecteren zonder dat de burger een actie moest worden gegeven is de misrekening van de grondwetgever geweest.quote:En de burger heeft nergens recht op, want de in de Nederlandse grondwet beschreven procedures zijn alleen een handelingsleidraad voor de politiek en geen afdwingbaar recht.
Stop nou maar over dat gezeur over democratie. Als de EU kinderachtig was geweest, werd er afgelopen week een Europa-wijd referendum uitgeschreven met de vraag 'kicken we Griekenland uit de euro, ja of nee'. Dijsselbloem en Schaüble hadden nog even een stemadvies gegeven en je kunt de uitkomst wel raden. De Grieken waren dan nog verder van huis overigens met hun waardeloze drachme.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 21:06 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Duitsland is de grootste wanbetaler van de afgelopen 200 jaar en is het vaakst failliet gegaan van alle Europese landen. Ik denk er overigens heel anders over, maar heb eigenlijk helemaal genoeg van nieuws over Griekenland, praten over Griekenland enz. De EU en Griekenland zoeken maar uit hoe ze het oplossen daar hebben wij toch geen invloed op. RIP Democratie!
Als er iemand met een initiatief komt voor een directe democratie a la Zwitserland dan teken ik er wel voor hoor. Maar goed, in Nederland hebben we het te goed om ons daar druk over te maken denk ik.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 21:06 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Duitsland is de grootste wanbetaler van de afgelopen 200 jaar en is het vaakst failliet gegaan van alle Europese landen. Ik denk er overigens heel anders over, maar heb eigenlijk helemaal genoeg van nieuws over Griekenland, praten over Griekenland enz. De EU en Griekenland zoeken maar uit hoe ze het oplossen daar hebben wij toch geen invloed op. RIP Democratie!
Ehh, een week geleden vierden de Grieken nog feest omdat ze dachten dat ze democratisch NEE hadden gestemd. Het niet democratisch zijn van de EU is veel breder, er is nog nooit een democratisch besluit geweest sinds de oprichting van de EU. Democratie is een illusiequote:Op dinsdag 14 juli 2015 21:17 schreef Falco het volgende:
[..]
Stop nou maar over dat gezeur over democratie. Als de EU kinderachtig was geweest, werd er afgelopen week een Europa-wijd referendum uitgeschreven met de vraag 'kicken we Griekenland uit de euro, ja of nee'. Dijsselbloem en Schaüble hadden nog even een stemadvies gegeven en je kunt de uitkomst wel raden. De Grieken waren dan nog verder van huis overigens met hun waardeloze drachme.
twitter:zerohedge twitterde op dinsdag 14-07-2015 om 21:18:36WTF: GREEK PM TSIPRAS SAYS I SIGNED I DEAL I DO NOT BELIEVE IN BUT I'M WILLING TO IMPLEMENT AND WILL ASSUME RESPONSIBILITIES reageer retweet
Eh, het is Tsipras die nog geen week na het referendum met hangende pootjes komt in Brussel en met een nog harder pakket hervormingen terugkeert naar Athene, waar ie met zijn volle verstand achter staat. De EU heeft via haar regeringsleiders (al dan niet veelal indirect verkozen via verkiezingen) gewoon een harde koers gekozen.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 21:20 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Ehh, een week geleden vierden de Grieken nog feest omdat ze dachten dat ze democratisch NEE hadden gestemd. Het niet democratisch zijn van de EU is veel breder, er is nog nooit een democratisch besluit geweest sinds de oprichting van de EU. Democratie is een illusie
Misschien moet je eens kijken naar jouw definitie van een democratie, dat raad ik je zelf aan aangezien je continu emmert dat alles wat ondemocratisch isquote:Op dinsdag 14 juli 2015 21:20 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Ehh, een week geleden vierden de Grieken nog feest omdat ze dachten dat ze democratisch NEE hadden gestemd. Het niet democratisch zijn van de EU is veel breder, er is nog nooit een democratisch besluit geweest sinds de oprichting van de EU. Democratie is een illusie
quote:Dijsselbloem: "...Mijn boosheid zat hem in de mooie beloftes die de Griekse bevolking zijn voorgehouden. Je kunt geen dingen beloven die je niet kunt waarmaken. Dat hebben we in Griekenland op grote schaal gezien. Daarom heb ik geen medelijden met de Griekse regering, wel met de Griekse bevolking."
Dat hij dan de eer aan zichzelf houdt dan zeg...quote:Op dinsdag 14 juli 2015 21:21 schreef Scrummie het volgende:
Tsiripastwitter:zerohedge twitterde op dinsdag 14-07-2015 om 21:18:36WTF: GREEK PM TSIPRAS SAYS I SIGNED I DEAL I DO NOT BELIEVE IN BUT I'M WILLING TO IMPLEMENT AND WILL ASSUME RESPONSIBILITIES reageer retweet
Ja we mogen stemmen, jippie! En welke politicus houdt zich aan zijn beloften?quote:Op dinsdag 14 juli 2015 21:23 schreef Falco het volgende:
Eh, het Tsipras die nog geen week na het referendum met hangende pootjes komt in Brussel en met een nog harder pakket hervormingen terugkeert naar Athene, waar ie met zijn volle verstand achter staat. De EU heeft via haar regeringsleiders (al dan niet veelal indirect verkozen via verkiezingen) gewoon een harde koers gekozen.
Ja dat doe ik, maar de echte macht ligt bij de Europese commissie en die worden niet gekozen.quote:Stem je trouwens tijdens de EP-verkiezingen?
http://www.volkskrant.nl/(...)dramatisch~a4100829/quote:De toch al slechte financiële situatie van Griekenland is 'dramatisch verslechterd' door het sluiten van de banken de afgelopen weken, stelt het Internationaal Monetair Fonds in een vandaag uitgelekt rapport. Om het land weer financieel gezond te krijgen is verregaande schuldverlichting nodig.
Het zijn niet de Grieken die domme dingen eisen maar de andere leiders die de werkelijke oplossing niet willen uitleggen aan hun kiezers.quote:De Europese schuldeisers van het land staan nu voor de keuze: óf ze accepteren verregaande schuldverlichting, of ze maken jaarlijks geld naar Griekenland over waarmee de schulden worden betaald.
Het is hier nog relatief goed ja, maar we kunnen ons beter druk maken voor het te laat is.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 21:19 schreef tfors het volgende:
[..]
Als er iemand met een initiatief komt voor een directe democratie a la Zwitserland dan teken ik er wel voor hoor. Maar goed, in Nederland hebben we het te goed om ons daar druk over te maken denk ik.
Wat ie dus niet gaat doen:quote:Op dinsdag 14 juli 2015 21:29 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Dat hij dan de eer aan zichzelf houdt dan zeg...
Stemmen tijdens. Ik vind hem wel toepasselijk, stemmen voor het EP of het verkiezen van het EP zou feitelijk ook niet juist zijn.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 21:23 schreef Falco het volgende:
Stem je trouwens tijdens de EP-verkiezingen?
Gezien je doorgaans zo denigrerende opmerkingen over hoogopgeleiden weet ik niet hoe ik dit moet interpreteren.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 21:16 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Die was wel nodig. Ik moet althans de jurist nog tegenkomen die kan uitleggen hoe hierin door de grondwetgever was voorzien.
Zo werkt het in de praktijk toch niet. Er worden voor grondwetswijzigingen nooit nieuwe verkiezingen uitgeschreven; de tweede lezing wordt uitgesteld tot na de volgende reguliere verkiezingen en het onderwerp speelt geen bijzondere rol in de campagne.quote:[..]
Nee, daar zijn nou juist die verkiezingen voor. Verkiezingen zijn geen folklore om de politieke steun te vieren, die zijn er in het geval van een grondwetswijziging om daar steun voor te krijgen.
Onjuist, de grondwetgever heeft juist de interpretatie van de Grondwet bewust bij de Staten-Generaal gelegd, en niet bij de rechter en ook niet bij jou.quote:[..]
Dat recht heeft de burger wel degelijk, dat de volksvertegenwoordigers integer genoeg werden geacht om dat recht te respecteren zonder dat de burger een actie moest worden gegeven is de misrekening van de grondwetgever geweest.
Hij heeft misschien een vrij-parkeren in z'n zak. Want met wat er nu op papier staat, vind ik daar niets over.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 21:32 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wat ie dus niet gaat doen:
Interview met Tsiripas geweest, hier wat quotes http://www.zerohedge.com/(...)urope-live-interview
Vind deze wel bizar: *TSIPRAS SAYS DEAL INCLUDES DEBT RESTRUCTURING AFTER 2022
Dit...quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:00 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hij heeft misschien een vrij-parkeren in z'n zak. Want met wat er nu op papier staat, vind ik daar niets over.
Er word nu alleen gesproken over wat Griekenland nu allemaal moet accorderen en dat er dan op bepaalde momenten geld wordt overgeboekt om Griekenland in leven te houden.
http://www.consilium.euro(...)it-statement-greece/
Kan mij voorstellen dat Tsipras wat "moois" moet beloven maar dit op hetgeen ik nu lees is: verdraaien. Natuurlijk zal in 2022 geherstructureerd worden omdat dan een aantal leningen simpelweg aflopen. Hierbij "vergetend" dat er ondertussen en wel nu, een zooi zijn bijgekomen.
Gek genoeg, heb ik wel wat met hem persoonlijk te doen. Ik denk dat het een man is die vol zit van - gepasseerde - idealen en niet echt uit is op eigen gewin.
Wat hij nu MOET doen is z'n land in de gegeven omstandigheden, de beste kans geven waar ik hem niet om benijd.
India.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:03 schreef Confetti het volgende:
Dit maakt wel weer duidelijk dat hét vereiste voor democratie welvaart is. Zodra dat wegvalt staan de fascisten, nazi's en bankiers klaar om de boel op te vreten. Net een stel hyena's die nu losgaan op de prooi.
Excuses, alhoewel je erover kunt twisten of India een echte democratie is bedoelde ik vooral binnen de Europese Unie. Het klein beetje democratie dat de lidstaten nog hebben kan afgepakt worden zodra men afhankelijk wordt van Brussel, blijkt.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |