abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154323794
Mijn collega met darmkanker is overleden. Ergens in de 50 was hij. Nu vragen er collega's aan me 'of ik al van de schok ben bijgekomen'. Maar ik was eigenlijk niet geschokt. Weet niet zo goed hoe te reageren. :{
pi_154323814
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 11:10 schreef Isegrim het volgende:
Mijn collega met darmkanker is overleden. Ergens in de 50 was hij. Nu vragen er collega's aan me 'of ik al van de schok ben bijgekomen'. Maar ik was eigenlijk niet geschokt. Weet niet zo goed hoe te reageren. :{
bah..
pi_154323862
Ja, het is wel vreselijk voor zijn familie natuurlijk, maar mij raakt het niet heel erg, maar dat wordt wel van me verwacht blijkbaar. Dat voelt ongemakkelijk.
pi_154323879
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 11:10 schreef Isegrim het volgende:
Naar altijd zoiets. :N

Lang ziek geweest?
Let me see you stripped down to the bone
  dinsdag 14 juli 2015 @ 11:15:54 #30
3878 Vork
Manisch creatief
pi_154323929
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 09:55 schreef minilot het volgende:
Oh! Ik maakte trowuens gisteren voor het eerst ei-loze mayonaise van.. melk! Blijkbaar kun je ijskoude melk opkloppen met olie (met behulp van staafmixer of blender) en dan krijg je een mayonaise-achtige (maar minder zware en meer fluffy) saus waar je heel makkelijk allerlei smaken aan toe kunt voegen. Ik vond het errrrrg lekker. Blijbaar kennen ze het in Portugal al lang en daar heet het maionese de leite. Leuk en makkelijk om te doen, zeer smakelijk en ook handig als je bijvoorbeeld geen rauwe eieren mag of wil! Tip dus.

Uitleg en recept:
http://leitesculinaria.com/32983/writings-milk-mayonnaise.html

[ afbeelding ]
dat werkt ook heel goed met sojamelk voor een veganistische saus.
pi_154323930
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 11:13 schreef Isegrim het volgende:
Ja, het is wel vreselijk voor zijn familie natuurlijk, maar mij raakt het niet heel erg, maar dat wordt wel van me verwacht blijkbaar. Dat voelt ongemakkelijk.
Mja, je weet het natuurlijk niet altijd.. Ik heb bij grotere bedrijven gewerkt waar ook wel vaker iemand kwam te overlijden zonder dat ik daar zelf nou heel erg mee zat, maar als er nu een collega van me zou overlijden (ik heb er maar vier, en daar zit ik de hele week mee in één ruimte en zie ze privé ook af en toe) is die impact natuurlijk een stuk groter. :Y
pi_154323935
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 11:15 schreef Vork het volgende:

[..]

dat werkt ook heel goed met sojamelk voor een veganistische saus.
En met kokosmelk, ondekte ik een kwartier geleden! :9
pi_154324173
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 11:14 schreef minilot het volgende:

[..]

Naar altijd zoiets. :N

Lang ziek geweest?
Nope, ging heel rap.
pi_154324283
Moet ineens denken aan iemand die mij na de executie van Jamie máándenlang bleef vragen 'of het echt wel goed met me ging'. Alsof ze wílde dat ik een trauma had en teleurgesteld was dat het prima met me ging.
pi_154324409
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 11:31 schreef Isegrim het volgende:
Moet ineens denken aan iemand die mij na de executie van Jamie máándenlang bleef vragen 'of het echt wel goed met me ging'. Alsof ze wílde dat ik een trauma had en teleurgesteld was dat het prima met me ging.
Nou ja, da's ook nogal een aanname. ;) Misschien wel gewoon oprecht bezorgd, omdat iemand zich in je situatie verplaatst en er zelf veel meer/langer 'last' van zou hebben dan jij had. Iedereen gaat anders met heftige situaties om en dat kan nog wel eens voor miscommunicatie zorgen, zeker als iemand z'n eigen manier van doen projecteert op hoe andere mensen met zaken omgaan.
pi_154324421
pi_154324488
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 11:37 schreef minilot het volgende:

[..]

Nou ja, da's ook nogal een aanname. ;) Misschien wel gewoon oprecht bezorgd, omdat iemand zich in je situatie verplaatst en er zelf veel meer/langer 'last' van zou hebben dan jij had. Iedereen gaat anders met heftige situaties om en dat kan nog wel eens voor miscommunicatie zorgen, zeker als iemand z'n eigen manier van doen projecteert op hoe andere mensen met zaken omgaan.
Dat was in dit geval wel aan de orde denk ik ja, projectie.

Het is ook zeker een aanname, ik heb die verder ook niet uitgesproken, maar ik werd er op den duur wel kregelig van. Maar gewoon beleefd blijven reageren tot ze het opgaf. :)
pi_154324530
Projectie is een bitch!
pi_154324746
Nog twee uur tot Pluto flyby! *O*

Ik vind het toch zo knap hè? Zo ver weg! *pruttel*
pi_154324787
quote:
vind cocacolazweefvlieg ook wel een leuke :D
  dinsdag 14 juli 2015 @ 12:00:39 #42
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_154324883
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 09:51 schreef Isabeau het volgende:
Ik wist dat er een O+ Pluto O+ TT zou komen *O*

Die ga ik ook absoluut nog kijken :Y Ik vind haar super _O_
Die viel wat tegen, die spin-off van Rita.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_154324956
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 09:30 schreef minilot het volgende:

[..]

Ik ben er ook geen ster in.. Jos kan ze zelfs in de lucht gooien om ze om te draaien.:D Die doet doorgaans de pannenkoeken hier in huis. :Y
Bij ons is het ook de taak van mijn vriend :D
  dinsdag 14 juli 2015 @ 12:09:45 #44
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_154325115
Jeej, Playstation Vita is binnen :) Leuk alternatief om toch af en toe wat te gamen, op het tv scherm vind ik het altijd weer net een beetje too much.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_154325157
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 11:54 schreef minilot het volgende:
Nog twee uur tot Pluto flyby! *O*

Ik vind het toch zo knap hè? Zo ver weg! *pruttel*
Wiki telt ook af: Flyby of Pluto
Closest approach
July 14, 2015 11:49:57 UTC
(07:49:57 EDT)

(There is 1 hour, 40 minutes and 45 seconds until the event begins. (refresh))
pi_154325410
https://www.google.nl/ doet ook mee :)
pi_154325415
Sun wat tof *O*
pi_154325457
Wij doen niet mee met het plastic scheiden, er hangen hier op die ophaaldag allemaal zakken aan bomen, ze liggen/dweilen over straat en zijn allemaal kapot/aangevreten.
Voor mij hoeft het op die manier (nog) niet.
pi_154325495
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 11:05 schreef Sunnythesun het volgende:
Oh man oh man oh man wat hoop ik toch dat ik er bij die HBO-instelling inrol.. als ik zie wat voor cursussen en trainingen je daar als werknemer kan doen :9 :9 echt..
Klinkt zo goed! Voorbeeldjes? :)
pi_154325530
Ah ja, met amandelmelk lukt het ook! *)

Vegan mayo: links wasabi, rechts sriracha.

Goed, nu staat mijn koelkast dus vol met zes verschillende soorten maionese de leite.. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')