Neuh, de hoofdregels zijn dat de ECB voor prijsstabiliteit zorgt en dat de landen elkaar niet bail-outen.quote:Op maandag 13 juli 2015 21:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee. Jij legt hier een principe neer, alleen blijkt dat alleen voor de Grieken te gelden en niet voor Duitsland.
[..]
Er was geen wederzijdse overeenstemming over de Grexit. Duitsland was akkoord met Griekenland bij de Euro, inclusief de bedrieglijke constructie van Draghi's bank. Hoe kan die afspraak dan, het verdrag zelfs, door Duitsland worden opgezegd? Hoe kan dat dan zelfs maar inzet van of in de onderhandelingen zijn? Als Duitsland zich aan de afspraak houdt dan gaan ze alles doen om de eurozone bij elkaar te houden en er staat vast nog wel meer in het verdrag, stabiliteit nastreven of zo, zorgdragen voor het betalingsverkeer in de hele eurozone en zo.
... en dat Duitsland dan twee verschillende keuzes heeft voorgelegd vind ik dan al heel wat.quote:Van mij hoeft dat niet, nieuwe inzichten, vele verkiezingen geweest, nieuwe omstandigheden, van mij mag Duitsland aan het euroverdrag gaan rammelen. Maar jij bent hier degene die zichzelf tegenspreekt door Duitsland niet aan te vallen op hun inzit in en van de onderhandelingen.
Lijkt me wel een stuk gemakkelijker of niet?quote:Op maandag 13 juli 2015 21:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als jij failliet bent wordt je ook onder curatele gesteld.
Beweerde dat al niet iemand boven je een paar topic hoger dus?quote:Op maandag 13 juli 2015 21:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bleek die miep achteraf niet gelijk te hebben?
quote:Op maandag 13 juli 2015 21:49 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
http://www.rijksoverheid.(...)lijke-schuldsanering
http://www.amsterdam.nl/beleidwerkeninkomen/21-schulden/quote:De bewindvoerder stelt het totale schuldbedrag vast en berekent de afloscapaciteit zodat duidelijk is welk percentage van de schulden kan worden afbetaald.
Het voorstel van de bewindvoerder wordt aan de rechtbank voorgelegd en door de rechter getoetst. Zowel de schuldeisers als de schuldenaar zijn aan deze gerechtelijke uitspraak gebonden. Na drie jaar ontvangen de schuldeisers hun deel van de aflossing. De resterende schuld wordt via een natuurlijke verbintenis kwijtgescholden. Hierna is de schuldenaar schuldenvrij. Dit heet “Schone Lei”.
Als je de regels gaat toepassen dan heeft Duitsland nog heel wat achterstallige boetes en schulden te betalen voor het meerdere keren breken van EU budget regels. Laten we hier aub niet gaan doen of het hier gaat om het zich aan de regels houden.quote:Op maandag 13 juli 2015 21:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Neuh, de hoofdregels zijn dat de ECB voor prijsstabiliteit zorgt en dat de landen elkaar niet bail-outen.
Als je de regels nu op dit moment letterlijk zou gaan toepassen dan zou Griekenland bij de euro blijven, zou er geen cent naar Griekenland gaan, zouden de Griekse banken allemaal omvallen en de Grieken hun spaargeld kwijt zijn, zou de Griekse overheid waarschijnlijk niet alle salarissen en pensioenen kunnen uitkeren en deze deels in euro's maar ook deels in IOU's moeten uitbetalen.
Maar dat is een optie die de Grieken in ieder geval níét willen. En dus zoekt men naar een alternatief...
[..]
... en dat Duitsland dan twee verschillende keuzes heeft voorgelegd vind ik dan al heel wat.
Ze zullen wel een hart hebben, maar of dat op de juiste plaats zit?quote:Op maandag 13 juli 2015 21:51 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Alleen de economen die ook een hart hebben.
Niet als je een bank bent.quote:Op maandag 13 juli 2015 21:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als jij failliet bent wordt je ook onder curatele gesteld.
En de Grieken dan maar laten stikken? Daar worden de ouderen sowieso niet gewassen en mogen jonge generaties blij zijn als ze een baan hebben. Wat een harteloos persoon ben jij.quote:Op maandag 13 juli 2015 21:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
We hadden er ook een hoop bejaarden voor kunnen wassen, of anderszins de zorg van kunnen betalen. Of niet hele nieuwe generaties met een enorme schuldenlast van school kunnen laten komen. Of duizenden werklozen van kunnen omscholen. Of...
Dit geld is wel degelijk onttrokken aan de NEDERLANDSE economie.
Hoeveel Grieken heb jij al in huis opgenomen?quote:Op maandag 13 juli 2015 21:57 schreef Falco het volgende:
[..]
En de Grieken dan maar laten stikken? Daar worden de ouderen sowieso niet gewassen en mogen jonge generaties blij zijn als ze een baan hebben. Wat een harteloos persoon ben jij.
Of als ze geen baan hebben zullen ze blij zijn met hun ouders of grootouders op wiens pensioen ze dan leven?quote:Op maandag 13 juli 2015 21:57 schreef Falco het volgende:
[..]
En de Grieken dan maar laten stikken? Daar worden de ouderen sowieso niet gewassen en mogen jonge generaties blij zijn als ze een baan hebben. Wat een harteloos persoon ben jij.
Een Griekse virend van me overnacht altijd bij mij als hij hier in London is, telt dat?quote:Op maandag 13 juli 2015 21:58 schreef Confetti het volgende:
[..]
Hoeveel Grieken heb jij al in huis opgenomen?
Met andere woorden, dan zit men dus in de schuldsanering, mocht het afgewezen zijn dan is er geen sprake van kwijtschelding.quote:Op maandag 13 juli 2015 21:54 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
[..]
http://www.amsterdam.nl/beleidwerkeninkomen/21-schulden/
Ik ben vorig jaar er op vakantie geweest en zou er zo nog een keer naar toe willen gaanquote:Op maandag 13 juli 2015 21:58 schreef Confetti het volgende:
[..]
Hoeveel Grieken heb jij al in huis opgenomen?
Ligt dat niet aan de hoogte van het bedrag of dat geen pretje is?quote:Op maandag 13 juli 2015 22:00 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Met andere woorden, dan zit men dus in de schuldsanering, mocht het afgewezen zijn dan is er geen sprake van kwijtschelding.
Bovendien is het voor de mensen die in de schuldsanering zitten geen pretje, maar goed, er is wel na drie jaar een schone lei inderdaad.
Ben je ook in de achterbuurten geweest, ik liep altijd met het gewone volk mee en keek waar ik uitkwam.quote:Op maandag 13 juli 2015 22:00 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik ben vorig jaar er op vakantie geweest en zou er zo nog een keer naar toe willen gaan. Het is echt een heel mooi en chill land, alleen wel wat smoezelig door al die half afgebouwde huizen en beetje slordige aanblik van alles.
Anyway, het lijkt me dat Grieken daar veel meer aan hebben als ik toerist het land bezoek dan dat ik een paar in huis ga nemen in het druilerige Nederland.
Inderdaad, daar hadden de grieken zelf 30 jaar lang belasting voor moeten heffen ipv ontduiken.quote:Op maandag 13 juli 2015 21:57 schreef Falco het volgende:
[..]
Is daar niet eentje als Drees voor nodig om iets op te zetten?quote:Op maandag 13 juli 2015 22:03 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Inderdaad, daar hadden de grieken zelf 30 jaar lang belasting voor moeten heffen ipv ontduiken.
Nee niet echt, maar lijkt me wel interessant om eens de achterbuurten van Athene te bezoeken. Zal niet altijd even fris zijn wat daar gebeurt. Maar goed, Athene trekt me wel wat minder omdat die stad me veelste groot, druk en vies lijkt, zeker in de zomer.quote:Op maandag 13 juli 2015 22:02 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ben je ook in de achterbuurten geweest, ik liep altijd met het gewone volk mee en keek waar ik uitkwam.
Voor een paar cent in die buurten was ik zat tot aan de hals, in de toeristen plaatsen betaalde ik het tien voudige.
Ik deed het ook niet om zuinig te zijn maar om meer te zien, toeristen plaatsen zijn niet direct het gezicht van Griekenland.quote:Op maandag 13 juli 2015 22:07 schreef Falco het volgende:
[..]
In de toeristenplaatsen waar ik kwam waren de prijzen ook erg prima en het boeit me niet zo heel veel of ik iets teveel betaal ofzo. Je bent op vakantie en als je zuinig op je centen wil zijn, dan moet je sowieso geen vakantie gaan vieren.
Laten we wel even de stappen in de goeie volgorde zetten:quote:Op maandag 13 juli 2015 22:01 schreef Izzy73 het volgende:
De geschiedenis herhaalt zich:
Net als het zich vandaag de dag moet schikken naar de eisen van de trojka kwam Griekenland in 1897 onder toezicht te staan,
Bovendien waren de leningen aangegaan tegen woekerrentes. Aan het begin van het decennium bedroeg de totale Griekse schuld een astronomische 770 miljoen frank, waarvan slechts 389 miljoen frank daadwerkelijk was ontvangen. De rest was direct in de zakken van de Europese bankiers verdwenen.
https://decorrespondent.n(...)43484698115-be745364
En wie maakt het nog bonter qua wanbetalingen dan Griekenland?
Want wat zich nu in Europa voltrekt, is een herhaling van de geschiedenis. Al twee eeuwen lang is Griekenland een van de grootste wanbetalers van het continent. Toch is er één land dat het al die tijd nog bonter heeft gemaakt: Duitsland.
quote:Greece’s unions have called a 24-hour strike, in protest against the economic reforms which the Athens parliament will vote through that day.
Their union, Adedy, called the stoppage tonight, saying it was against the agreement with the eurozone. They are also planning a demonstration outside parliament.
I *think* this is the first 24-hour strike called by unions since January’s election. Another milestone for Alexis Tsipras’s premiership.
Van mij mag het hoor, maar missen ze dan niet die corrigerende tik 1)quote:Op maandag 13 juli 2015 22:10 schreef Igen het volgende:
[..]
Laten we wel even de stappen in de goeie volgorde zetten:
1) Duitsland wordt helemaal aan puin geschoten tot een onvoorwaardelijke capitulatie
2) Duitsland wordt door vier grootmachten bezet
3) Duitsers hebben spijt, "dit nooit weer"
4) Schuldenkwijtschelding (en weer een soeverein land mogen worden).
Griekenland kan niet bij stap 4 willen beginnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |