abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154296356
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2015 12:40 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tja, het huishoudboekje van landen op orde brengen. Wat een verschrikkelijke consequenties heeft dat... Kan je maar beter maximaal op de pof gaan leven...
Ja, zo ongenuanceerd ligt het inderdaad. :')

Het is inderdaad zwart - wit.

Dag hoor 99.999 :W
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_154296372
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 12:39 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat werd net gezegd op Nederland 1, of iets van die strekking. Er zijn al minimaal 2 ministers die niet akkoord gaan, en ook in het parlement zullen wellicht parlementsleden moeten worden vervangen om die meerderheid te halen.
Ja, maar dan valt die regering gewoon, moeten ze verkiezingen houden, gaat een hoop tijd overheen.
Ze zullen het met Syriza moeten doen en die splinterpartij, vrees ik.
I´m back.
  maandag 13 juli 2015 @ 12:42:32 #128
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_154296375
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 12:41 schreef Tomatenboer het volgende:

Het is voornamelijk zwart. :D
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 13 juli 2015 @ 12:43:29 #129
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_154296408
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 12:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, maar dan valt die regering gewoon, moeten ze verkiezingen houden, gaat een hoop tijd overheen.
Ze zullen het met Syriza moeten doen en die splinterpartij, vrees ik.
Nieuwe verkiezingen met slechts de hoop dat het akkoord gaat worden getekend gaat niet lukken in 2 dagen.
pi_154296410
quote:

[..]

Austerity heeft niet gefaald dus, volgens du_ke?
I´m back.
pi_154296414
quote:

[..]

Jij begint met dingen roepen over de verkoop van moeders :').
En roept allerlei vergaande zaken over het overdragen van soevereiniteit en het opleggen van beleid.

Je maakt wel hele malle sprongen als je inhoudelijk weer eens als een kat in het nauw zit...
pi_154296434
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 12:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Austerity heeft niet gefaald dus, volgens du_ke?
Waar heb je het nu in hemelsnaam weer over :? ?
En probeer een Nederlands te praten...
pi_154296456
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 12:43 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nieuwe verkiezingen met slechts de hoop dat het akkoord gaat worden getekend gaat niet lukken in 2 dagen.
Nee, dus ze moeten wel akkoord gaan, dus eigenlijk zijn dit hamerstukken. Take it or leave it. Er wordt noch van regering noch van parlement verwacht dat ze dwars gaan liggen. Wat daadwerkelijk een uitholling is van de democratie. Verder moeten de parlementen van de overige EU-landen ook nog akkoord gaan, en daarvan wordt ook verwacht dat ze niet dwars gaan liggen. :).
I´m back.
pi_154296474
Toch maar een vakantie naar Corfu boeken dan?
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_154296481
quote:
10s.gif Op maandag 13 juli 2015 12:43 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Jij begint met dingen roepen over de verkoop van moeders :').
En roept allerlei vergaande zaken over het overdragen van soevereiniteit en het opleggen van beleid.

Je maakt wel hele malle sprongen als je inhoudelijk weer eens als een kat in het nauw zit...
Nee, jij kent geen nuance wat dat betreft.

Als je van mening bent dat het uiterst onwenselijk is dat er een tendens is dat er meer soevereiniteit zal moeten worden afgedragen richting Brussel, en dat dit zal inhouden dat er van bovenaf zal worden opgelegd hoeveel er zal moeten worden geprivatiseerd, hoe er zal moeten worden "hervormd" enz. - dus enigzins vergelijkbaar wat er nu in Griekenland gebeurd - dan ben je ineens voorstander van "maximaal op de pof leven". :')

Tevens ontken of bagatelliseer jij de ernst van dergelijke afspraken - wat is er mis met een beetje hervormen, privatiseren en het afstaan van soevereiniteit zul je denken - maar in feite verspeel je als lidstaat je sociaal-democratische keuzes hierin.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_154296482
quote:
14s.gif Op maandag 13 juli 2015 12:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, dus ze moeten wel akkoord gaan, dus eigenlijk zijn dit hamerstukken. Take it or leave it. Er wordt noch van regering noch van parlement verwacht dat ze dwars gaan liggen. Wat daadwerkelijk een uitholling is van de democratie. Verder moeten de parlementen van de overige EU-landen ook nog akkoord gaan, en daarvan wordt ook verwacht dat ze niet dwars gaan liggen. :).
Van het vorige akkoord werd ook verwacht dat de Grieken akkoord zouden gaan. Dat gebeurde ook niet. De nationale parlementen zijn hierin vrij.
pi_154296501
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2015 12:44 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Waar heb je het nu in hemelsnaam weer over :? ?
En probeer een Nederlands te praten...
Hier een hele lijst:
https://www.google.nl/sea(...)ajVb6zB8j-ywPb_ryoAQ

Voor jou is regeren gewoon je huishoudboekje bijhouden en als de economie in een crisis bevindt moet je dus alle sociale voorzieningen opofferen om je budget op orde te krijgen...
I´m back.
  maandag 13 juli 2015 @ 12:47:57 #138
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_154296502
quote:

[..]

Nee, dus ze moeten wel akkoord gaan, dus eigenlijk zijn dit hamerstukken. Take it or leave it. Er wordt noch van regering noch van parlement verwacht dat ze dwars gaan liggen.
Is dat werkelijk zo? Uit wat er net op tv werd gezegd concludeer ik dat het verre van vanzelfsprekend is dat het parlement hier akkoord mee zal gaan.

quote:

Wat daadwerkelijk een uitholling is van de democratie. Verder moeten de parlementen van de overige EU-landen ook nog akkoord gaan, en daarvan wordt ook verwacht dat ze niet dwars gaan liggen. :).
Dit heeft sowieso niets meer met democratie te maken idd. :D
pi_154296517
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 12:46 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Nee, jij kent geen nuance wat dat betreft.

Als je van mening bent dat het uiterst onwenselijk is dat er een tendens is dat er meer soevereiniteit zal moeten worden afgedragen richting Brussel, en dat dit zal inhouden dat er van bovenaf zal worden opgelegd hoeveel er zal moeten worden geprivatiseerd, hoe er zal moeten worden "hervormd" enz. - dus enigzins vergelijkbaar wat er nu in Griekenland gebeurd - dan ben je ineens voorstander van "maximaal op de pof leven". :')

Tevens ontken of bagatelliseer jij de ernst van dergelijke afspraken - wat is er mis met een beetje hervormen, privatiseren en het afstaan van soevereiniteit zul je denken - maar in feite verspeel je als lidstaat je sociaal-democratische keuzes.
Nu begin je toch een heel klein beetje door te draaien ben ik bang. Tel eerst eens tot tien en ga dan ook even verder kijken dan de SP-propaganda met betrekking tot Europa.
Daarna is het wellicht tijd voor een serieuze discussie zonder gehuil over verkochte moeders..
pi_154296521
Tspipras gaat denk ik de parlementsleden die tegen willen stemmen politiek liquideren.

Ze hebben allemaal een wurgcontract moeten ondertekenen waarin staat dat ze moeten oprotten als ze tegen de partijlijn willen stemmen. Ook in Griekenland zijn parlementsleden op papier onafhankelijk maar er zal wel flink druk op worden gezet om voor te stemmen.

Europese democratie.
  maandag 13 juli 2015 @ 12:49:34 #141
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_154296537
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 12:46 schreef wolfrolf het volgende:
Toch maar een vakantie naar Corfu boeken dan?
Ja, of Samos. :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_154296552
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 12:47 schreef Molurus het volgende:

[..]

Is dat werkelijk zo? Uit wat er net op tv werd gezegd concludeer ik dat het verre van vanzelfsprekend is dat het parlement hier akkoord mee zal gaan.

[..]

Dit heeft sowieso niets meer met democratie te maken idd. :D
Ik denk niet dat de Eurotop verwacht dat allerlei parlementen, en die van Griekenland voorop, gaan dwarsliggen hoor. In NL wordt er al helemaal niet over gestemd (wat ook geen nut heeft). Er komt alleen een brief van Rutte en dan krijg je een debatje. Mannen moeten ook terugkomen van reces hè.
I´m back.
pi_154296578
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 12:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hier een hele lijst:
https://www.google.nl/sea(...)ajVb6zB8j-ywPb_ryoAQ

Voor jou is regeren gewoon je huishoudboekje bijhouden en als de economie in een crisis bevindt moet je dus alle sociale voorzieningen opofferen om je budget op orde te krijgen...
Waarom niet gewoon de Nederlandse term bezuinigingen gebruiken? En ja, helaas zijn bezuinigingen en hervormingen soms nodig. Juist om de sociale voorzieningen ook in de toekomst te kunnen behouden.
De Grieken zien nu wat er gebeurt als je dat te lang uitstelt...
  maandag 13 juli 2015 @ 12:51:55 #144
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_154296590
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 12:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat de Eurotop verwacht dat allerlei parlementen, en die van Griekenland voorop, gaan dwarsliggen hoor.
Als het Griekse parlement dwars gaat liggen zou dat niet voor het eerst zijn.

quote:

In NL wordt er al helemaal niet over gestemd (wat ook geen nut heeft). Er komt alleen een brief van Rutte en dan krijg je een debatje. Mannen moeten ook terugkomen van reces hè.
R.I.P. democratie. ;(
  maandag 13 juli 2015 @ 12:52:00 #145
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_154296593
Als ik de reacties van de Nederlandse politieke partijen eens doorlees, dan kan ik me gek genoeg wel vinden in de reacties van de ChristenUnie en de SGP.
  maandag 13 juli 2015 @ 12:52:39 #146
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_154296619
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 12:52 schreef IkeDubaku99 het volgende:

Als ik de reacties van de Nederlandse politieke partijen eens doorlees, dan kan ik me gek genoeg wel vinden in de reacties van de ChristenUnie en de SGP.
Ja, net als Wilders zeggen die ook bij gelegenheid wel eens iets zinnigs.
  maandag 13 juli 2015 @ 12:53:04 #147
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_154296628
quote:

[..]

Ik denk niet dat de Eurotop verwacht dat allerlei parlementen, en die van Griekenland voorop, gaan dwarsliggen hoor. In NL wordt er al helemaal niet over gestemd (wat ook geen nut heeft). Er komt alleen een brief van Rutte en dan krijg je een debatje. Mannen moeten ook terugkomen van reces hè.
Idd Europa minus Griekenland heeft zich al neergelegd bij de macht van Brussel, de vraag is of Tsipras dat ook gaat doen.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  maandag 13 juli 2015 @ 12:53:05 #148
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_154296630
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 12:52 schreef IkeDubaku99 het volgende:
De SGP ^O^
pi_154296667
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2015 12:51 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Waarom niet gewoon de Nederlandse term bezuinigingen gebruiken? En ja, helaas zijn bezuinigingen en hervormingen soms nodig. Juist om de sociale voorzieningen ook in de toekomst te kunnen behouden.
De Grieken zien nu wat er gebeurt als je dat te lang uitstelt...
Afbreken van sociale voorzieningen nu zodat je er later niets meer van overhoudt idd, ipv bezuinigen op de sociale voorzieningen zodat je in de toekomst een verschraald pakket overhoudt. :D.
Behalve de HRA.
I´m back.
  maandag 13 juli 2015 @ 12:55:21 #150
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_154296682
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 12:53 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Idd Europa minus Griekenland heeft zich al neergelegd bij de macht van Brussel, de vraag is of Tsipras dat ook gaat doen.
Met 'Europa' bedoel je hier vermoed ik 'de Europese politiek'. Althans, ik heb niet de indruk dat dit nu geldt voor de gemiddelde Europeaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')