Dat heeft hij reeds lang geleden gedaan hoor. Als er iemand goed geďnformeerd is...quote:
Het is jammer dat het altijd in one-liners en gemeenplaatsen gaat en dat je nimmer een serieuze reactie van hem krijgt op wat je beweert. Heel frustrerend.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 22:35 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Eigen kamers lijkt me niet de oorzaak van dure zorg, als ik bereken wat de meerprijs is.
Het zijn ook altijd weer die valse dilemma's bij jou.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 22:29 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Of een eigen kamer of goede verzorging. Het geld is een keer op.
Het lastige vind ik dat de lagere inkomensklasse nog steeds een veel te hoge zorgvraag heeft. Een financiële prikkel zou moeten werken, echter is praktijk niet. Het weghalen van enige barričres zou dit wellicht nog verergenquote:Op zaterdag 18 juli 2015 21:09 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
De toegankelijkheid staat wel op de tocht natuurlijk.
- door de jaarlijks verhoogde premie
- dito eigen risico
- dat er steeds meer veel gebruikte middelen niet meer gedekt zijn
Dat is een glijdende schaal voor mensen die op de grens zitten van betaalbaar/niet betaalbaar.
En elk jaar vallen er logischerwijs meer mensen in de "niet betaalbaar" groep.
Er zijn hier geen persoonlijke motieven in het spel zoals mij wel eens verweten wordt, ik ben zelf rijk en heb daardoor geen last van deze problemen maar het is m.i. niet iets wat je in een beschaafd land moet willen, als we het beschaafd willen houden tenminste.
Als dit al zo is dan is het geen nieuw fenomeen. Mee eens?quote:Op zaterdag 18 juli 2015 23:03 schreef Underdoggy het volgende:
Het lastige vind ik dat de lagere inkomensklasse nog steeds een veel te hoge zorgvraag heeft
Je zou toch verwachten dat het systeem daar rekening mee gehouden heeft.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 23:06 schreef BaardaapAd het volgende:
Hoe ouder mensen worden, hoe meer medische kosten ze hebben / veroorzaken. mensen gaan gewoon niet snel genoeg dood; dankzij DURE medische behandelingen en medicijnen blijven ze lang in leven.
Vooral vrouwen en hoger opgeleiden leven langer; die zijn dus duurder dan een eenvoudige arbeider.
Dat is nou net het lullige; járenlang was de pensioenleeftijd van vrouwen LAGER dan van mannen, nu is die hier al jaren gelijk. Eigenlijk zouden, gezien de levensverwachting, vrouwen juist láter met pensioen moeten.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 23:22 schreef Bart2002 het volgende:
Je zou toch verwachten dat het systeem daar rekening mee gehouden heeft.
Hetzelfde speelt bij de pensioenfondsen.
Indrukwekkende post. Goede grafieken.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 23:43 schreef BaardaapAd het volgende:
[..]
Dat is nou net het lullige; járenlang was de pensioenleeftijd van vrouwen LAGER dan van mannen, nu is die hier al jaren gelijk. Eigenlijk zouden, gezien de levensverwachting, vrouwen juist láter met pensioen moeten.
Maar nee; voor iedereen (met een overgangsregeling) gaat de pensioenleeftijd omhoog.
Gerrit Zalm zei indertijd al dat hij wel tot z'n 80e kon doorwerken, omdat hij een kantoorbaan had en zo. Terwijl geen zinnig mens een metselaar van 70 jaar oud op een steiger ziet klauteren, dag in dag uit.
[ afbeelding ]
Aangezien - zie grafiek - het opleidingsniveau een sterke correlatie heeft met de levensverwachting is het dus best redelijk om lager opgeleiden eerder met pensioen te sturen dan hoger opgeleiden --- vergeet niet dat hoger opgeleiden ook pas op een hogere leeftijd met werken beginnen dan lager opgeleiden! --- eigenlijk moet je ook geen LEEFTIJDSGRENS stellen maar een GEWERKTE JAREN grens om met pensioen te mogen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo mag je je afvragen (wat Gigerenzer in dat boekje doet) welke zin prostaatonderzoeken bij mannen hebben en welke zin borstonderzoeken bij vrouwen hebben --- een kosten / baten verhaal.De tijd is een rivier waarin álles verzuipt.
quote:Op zondag 19 juli 2015 00:09 schreef BaardaapAd het volgende:
Die grafieken (en nog véél meer) kun je op
www.nationaalkompas.nl
vinden.
Het zorgstelsel zal een harde keuze moeten maken; bepaalde behandelingen zouden een kosten / baten analyse moeten krijgen en dan kom je dus uit op de vraag wat een extra jaar leven mag kosten ...
[ afbeelding ]
... en dan noem ik dit boekje maar weer eens; dat gaat over het begrijpen van cijfermateriaal in de medische wereld (onder andere). Zou verplichte kost moeten zijn naar mijn mening, voor iedereen die in 'de zorg' geďnteresseerd is.Ik heb alle boeken die gaan over risico en kansberekening in de kast staan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo mag je je afvragen (wat Gigerenzer in dat boekje doet) welke zin prostaatonderzoeken bij mannen hebben en welke zin borstonderzoeken bij vrouwen hebben --- een kosten / baten verhaal.
Het is een tragisch gegeven dat dit contra- intuďtieve fenomenen zijn voor de menselijke geest.
De gewone mens, politici, advocaten en rechters begrijpen hier niets van helaas.
En dan krijg je dat belangrijke beslissingen genomen worden op het onderbuikgevoel en/of wat de media er van vindt in plaats van op deze harde feiten en berekeningen.
We zullen ermee moeten leren leven want dat komt nooit meer goed natuurlijk.vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
In de hooikoortstabletten van Aldi en Lidl zit een andere werkzame stof, namelijk Cetirizine-dihydrochloride en dat helpt bij mij helaas 0,0.quote:Op zondag 19 juli 2015 00:47 schreef BaardaapAd het volgende:
Ik heb hooikoorts; bij de drogist kostte een pakje met 10 hooikoortstabletjes net geen 6 Euro. Bij de Lidl kost een pakje van 7 pilletjes nu 1.70 (een besparing van 60%!!!). Mijn moeder krijgt wekelijks een berg pillen van de apotheek en daar zitten zware paracetamol tabletten (1000 mg) tussen; als je die zelfde pillen elders haalt betaal je er veel minder voor. Dan maar 2 van 500 mg!
Klopt, van links tot rechts wil niemand zijn vingers eraan branden. Zie je ook weer in dit topic. En toch zal het moeten, of we jagen onszelf naar een collectief faillissement.quote:Op zondag 19 juli 2015 00:16 schreef danos het volgende:
Zoals gewoonlijk in Den Haag wordt deze discussie niet nu al gevoerd maar pas als over 15 jaar het water in de zorg aan de lippen staat. Omdat dit een zeer precair thema is.
Het ging mij er maar om met een praktijkvoorbeeld te laten zien wat voor grote verschillen er zijn in de prijzen van medicamenten - de Lidl heeft ook andere pilletjes maar deze weet ik uit m'n hoofdquote:Op zondag 19 juli 2015 01:06 schreef MaGNeT het volgende:
In de hooikoortstabletten van Aldi en Lidl zit een andere werkzame stof, namelijk Cetirizine-dihydrochloride en dat helpt bij mij helaas 0,0.
Dan nog laat je ze voorschrijven dan van de arts, dan is die rekening van die drogist aftrekbaar van de belasting, als niet voorgeschreven niet, huisapotheek is immers niet meer aftrekbaar.quote:Op zondag 19 juli 2015 01:06 schreef MaGNeT het volgende:
Die paracetamol kost bij de drogist inderdaad vrijwel niets, dat is een prima tip.
Vindt je dat werkelijk, hoeveel kinderen heb jij dan, of hoeveel denk je er in de toekomst te willen nemen?quote:Op zondag 19 juli 2015 01:14 schreef MaGNeT het volgende:
Ik zie "vergrijzing" overigens niet als een groot probleem, het is eerder een teken dat het goed gaat met Nederland.
Ik heb géén kinderen en die komen er ook niet.quote:Op zondag 19 juli 2015 01:15 schreef john2406 het volgende:
[..]
Vindt je dat werkelijk, hoeveel kinderen heb jij dan, of hoeveel denk je er in de toekomst te willen nemen?
Dan moet je het ook niet vreemd vinden dat er dadelijk niks in de AOW pot meer zit.quote:Op zondag 19 juli 2015 01:17 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik heb géén kinderen en die komen er ook niet.
Het is ook geen probleem. Het is een gegeven. Geen verrassingen hier.quote:Op zondag 19 juli 2015 01:14 schreef MaGNeT het volgende:
Ik zie "vergrijzing" overigens niet als een groot probleem
De AOW is in de vorm zoals wij die nu kennen sowieso onhoudbaar.quote:Op zondag 19 juli 2015 01:18 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dan moet je het ook niet vreemd vinden dat er dadelijk niks in de AOW pot meer zit.
Was er maar een AOW pot! De AOW gaat met een omslag; wat er nu binnen komt gaat er nu gelijk uit ook. Een pensioen heeft een opbouw, echt een soort potje (nou ja, de pensioenfondsen maken er een potje van).quote:Op zondag 19 juli 2015 01:18 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dan moet je het ook niet vreemd vinden dat er dadelijk niks in de AOW pot meer zit.
Dat is de akelige waarheid. En realistisch want het is al een tijdje vijf voor twaalf geweest.quote:Op zondag 19 juli 2015 01:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Klopt, van links tot rechts wil niemand zijn vingers eraan branden. Zie je ook weer in dit topic. En toch zal het moeten, of we jagen onszelf naar een collectief faillissement.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |