Een eigen huis kopen.quote:
Ik ben inderdaad blij dat er wat aangedaan gaat worden, hoewel er al vaker mensen langs zijn geweest om van alles te noteren zonder dat er wat gebeurd. Ik denk dat ik je advies ga opvolgen en hem een mailtje stuur. Daarnaast ga ik ook een eigen slot op mijn kamer zetten. Ik heb niet persé hele waardevolle spullen, maar mijn huis is wel mijn thuis. Ik wil dat mensen dat respecteren.quote:Op donderdag 9 juli 2015 22:02 schreef lolnoob123 het volgende:
Ik snap de reacties hierboven niet. Ik kan me erg goed voorstellen dat je niet wilt dat er zomaar een paar vreemden in je kamer staan zonder dat je thuis bent. Die kunnen meteen alle waardevolle spullen meenemen.
Dit mag sowieso niet, de huisbaas moet dit altijd van te voren aankondigingen. Ik zou de huisbaas vertellen dat je blij bent dat er dingen worden gefixt maar of hij het de volgende keer even kan melden. Moet niet zo moeilijk zijn.
Als hij dat niet doet weet ik niet wat je ertegen kunt doen, het mag niet maar ja wat doe je eraan.
Edit: Optie die ik net bedenk is je eigen slot op je kamer zetten. Dan kan hij nog wel naar binnen bij de gezamenlijke ruimtes maar dat lijkt me een minder groot probleem. Een slot op je eigen kamer mag je zelf doen.
Een eigen slot op de deur zetten.quote:
Dan mag de buurman zelfs de deur intrappen als het niet anders is.quote:Op donderdag 9 juli 2015 22:31 schreef Andromache het volgende:
als er een acute situatie is (als in, het water komt met bakken door het plafond), mag de verhuurder dacht ik wel zonder toestemming het verhuurde betreden.
Tenzij calamiteiten.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 19:51 schreef Ivo1985 het volgende:
De verhuurder of de aannemers die in opdracht van de verhuurder werken mogen NOOIT onaangekondigd de privé ruimten van huurders betreden.
Uiteraard tenzij calamiteiten, want dan mag IEDEREEN die kamer in om de noodsituatie te bestrijden.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 20:03 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Tenzij calamiteiten.
Maar ik snap, en ben het eens met, je verhaal
Precies. Vandaar dat je "NOOIT" niet helemaal opgaatquote:Op vrijdag 10 juli 2015 20:05 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Uiteraard tenzij calamiteiten, want dan mag IEDEREEN die kamer in om de noodsituatie te bestrijden.
quote:
Dit dusquote:Op donderdag 9 juli 2015 21:52 schreef Roellie80 het volgende:
Je wil toch dat het euvel verholpen gaat worden? Wees blij dat die gasten komen kijken. Nu weet je dat er eindelijk wat gaat gebeuren. Ga jij moeilijk lopen doen...
Wat schiet je ermee op om hierover te gaan janken? Ik snap dat je op je privacy gesteld bent, maar als je iets gedaan wilt hebben dan kan je vaak dingen maar gewoon even over je heen laten komen. Je creëert hierdoor alleen maar gezeur waardoor mensen minder hard voor jou hun best gaan doen.
Nee, dat staat er niet.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 11:50 schreef monkyyy het volgende:
Niemand mag zonder jou toestemming je woning binnentreden. Artikel 12 grondwet.
http://maxius.nl/grondwet/artikel12
ok hansquote:Op zaterdag 11 juli 2015 13:59 schreef hans1985 het volgende:
wat een gedram.
denk je dat die bouwvakkers nog nooit een teringbende hebben gezien?
En als een huisgenoot erbij blijft dan is toch goed.
afspraak maken, zeker met elke bewoner in een studentenhuis.
Wij hadden ook een lamme huisbaas die soms onaangekondigd kwam repareren, nou en?
Wel jammer dat hij het A pas doet nadat TS de huurcommissie heeft aangeschreven en B zonder even vooraf te laten weten wanneer er monteurs op de stoep staat.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 17:27 schreef Paper_Tiger het volgende:
Wat een gejank. Doet die huisbaas eindelijk wat is het weer niet goed.
Het is een oud studentenhuis, wees blij dat hij überhaupt de boel komt opknappen. Tip: bel hem even en vertel hem normaal dat je liever hebt dat hij even aankondigt langs te willen komen. Niet meteen je rechten en zijn plichten erbij halen, je gaat namelijk niets winnen hierin.quote:Op donderdag 9 juli 2015 22:02 schreef lolnoob123 het volgende:
Ik snap de reacties hierboven niet. Ik kan me erg goed voorstellen dat je niet wilt dat er zomaar een paar vreemden in je kamer staan zonder dat je thuis bent. Die kunnen meteen alle waardevolle spullen meenemen.
Dit mag sowieso niet, de huisbaas moet dit altijd van te voren aankondigingen. Ik zou de huisbaas vertellen dat je blij bent dat er dingen worden gefixt maar of hij het de volgende keer even kan melden. Moet niet zo moeilijk zijn.
Als hij dat niet doet weet ik niet wat je ertegen kunt doen, het mag niet maar ja wat doe je eraan.
Edit: Optie die ik net bedenk is je eigen slot op je kamer zetten. Dan kan hij nog wel naar binnen bij de gezamenlijke ruimtes maar dat lijkt me een minder groot probleem. Een slot op je eigen kamer mag je zelf doen.
Hoezo "wees blij dat hij überhaupt de boel komt opknappen". Het is de wettelijke plicht van een verhuurder om de woning fatsoenlijk te onderhouden, geen gunst richting de huurders.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 18:23 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Het is een oud studentenhuis, wees blij dat hij überhaupt de boel komt opknappen. Tip: bel hem even en vertel hem normaal dat je liever hebt dat hij even aankondigt langs te willen komen. Niet meteen je rechten en zijn plichten erbij halen, je gaat namelijk niets winnen hierin.
Het gaat er niet om dat die bouwvakkers nog nooit een teringbende hebben gezien. Het gaat er om dat de spullen van de bewoners daar onbewaakt liggen terwijl een paar totaal onbekenden de sleutel mee krijgen en er zo naar binnen kunnen wandelen. Die laptop of nieuwe spelcomputer is dan erg verleidelijk. Of dat envelopje met boodschappengeld wat op het bureau ligt, wat de arme student toevallig net van zijn ouders heeft meegekregen omdat hij zijn bijbaantje is kwijtgeraakt en tijdelijk niet meer zelfstandig kan rondkomen.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 13:59 schreef hans1985 het volgende:
wat een gedram.
denk je dat die bouwvakkers nog nooit een teringbende hebben gezien?
En als een huisgenoot erbij blijft dan is toch goed.
afspraak maken, zeker met elke bewoner in een studentenhuis.
Wij hadden ook een lamme huisbaas die soms onaangekondigd kwam repareren, nou en?
daarom is de simpelste oplossing dat huisbaas een afspraak maakt met oudste bewoner en hij supervisie regelt.quote:Op zondag 12 juli 2015 16:58 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Het gaat er niet om dat die bouwvakkers nog nooit een teringbende hebben gezien. Het gaat er om dat de spullen van de bewoners daar onbewaakt liggen terwijl een paar totaal onbekenden de sleutel mee krijgen en er zo naar binnen kunnen wandelen. Die laptop of nieuwe spelcomputer is dan erg verleidelijk. Of dat envelopje met boodschappengeld wat op het bureau ligt, wat de arme student toevallig net van zijn ouders heeft meegekregen omdat hij zijn bijbaantje is kwijtgeraakt en tijdelijk niet meer zelfstandig kan rondkomen.
Daarbij kan iedereen die de sleutel geleend heeft ook nog even een kopietje maken om op een later moment terug te komen. Dat maakt de directe verdenking erg moeilijk. Dan is er 'gewoon' ingebroken zonder duidelijke braaksporen en het niet duidelijk aanwijsbaar door de bouwvakkers wat meegenomen.
Mag dat zomaar bij een huurwoning? Volgens mij moet de verhurende partij wel toegang hebben.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 01:53 schreef delano.888 het volgende:
Pfff mijn huurbaas heeft geen eens een sleutel van mijn huis, buiten dat ik sowieso de cilinder van de voordeur heb vervangen ivm vorige sleutel eigenaren. Dat zou ik jou ook aanraden, vreemde praktijken dit.
Ja dat mag gewoon. Je mag in principe ALLES aan je huurwoning veranderen wat de eigenaar van een koopwoning aan zijn huis ook mag veranderen, zolang het op het moment dat je huurwoning oplevert maar weer terug gebracht is naar de originele staat. Over alles wat er in de tussenliggende periode gebeurd heeft de verhuurder feitelijk niks te zeggen.quote:Op zondag 12 juli 2015 18:04 schreef JDx het volgende:
[..]
Mag dat zomaar bij een huurwoning? Volgens mij moet de verhurende partij wel toegang hebben.
Hebben woningcorporaties niet ook een reservesleutel?
Wettelijke plicht vs realiteit. Heb je zelf op kamers gewoond in een studentenstad?quote:Op zondag 12 juli 2015 16:53 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Hoezo "wees blij dat hij überhaupt de boel komt opknappen". Het is de wettelijke plicht van een verhuurder om de woning fatsoenlijk te onderhouden, geen gunst richting de huurders.
Idem met de normale omgangsnormen tussen verhuurder en huurder. Wil/moet de verhuurder naar binnen, dan gewoon even een afspraak maken.
Deze verhuurder moet duidelijk opgevoed worden en via vriendelijke verzoeken blijkt het bij deze verhuurder duidelijk niet te werken. Dus dan maar opvoeden via de harde weg. Of lees je er voor het gemak even overheen dat er eerst al lange tijd niks is gedaan met de meldingen van onderhoudsgebreken?
Even om denken dat je je spullen van waarde (financieel maar ook emotioneel hoge waarde) in een afgesloten ruimte met een eigen slot plaatst. Hem zijn gang laten gaan met de gebreken te verhelpen. En nadat het is opgelost gewoon de sloten op je eigen vertrek veranderen.quote:Op zondag 12 juli 2015 19:04 schreef Batsnek het volgende:
Ik heb inmiddels aangegeven dat ik graag van te voren even een berichtje krijg als er vreemden in onze woning komen, en hij heeft aangegeven daar niet aan mee te willen werken, en dat in mijn contract staat dat zij de ruimtes mogen betreden.
Ik snap heel goed dat ik blij moet zijn dat er eindelijk wat ( lijkt ) te gebeuren. Daarnaast is het wel zo dat ons huis compleet verwaarloosd is en ik al maanden klaag over gebreken in het huis. Nu ik de huurcommissie inschakel krijg ik in 1 keer op elk mailtje een reactie en staan ze direct op de stoep.
Dus hoewel ik blij ben ALS er wat veranderd, heb ik nog steeds geen vertrouwen in zijn intenties.
Die zogenaamde 'realiteit' zal blijven bestaan zolang underdogs het niet aandurven om op te komen voor naleving van hun rechten.quote:Op zondag 12 juli 2015 18:36 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Wettelijke plicht vs realiteit. Heb je zelf op kamers gewoond in een studentenstad?
Vraag ze dan ook even hun mening over die opmerkingen in dat contract over het betreden van de kamer.quote:Op zondag 12 juli 2015 19:04 schreef Batsnek het volgende:
Nu ik de huurcommissie inschakel krijg ik in 1 keer op elk mailtje een reactie en staan ze direct op de stoep.
Sinds wanneer hebben de andere huurders die ook gewoon een contract hebben rechtstreeks met de verhuurder geen rechten meer?quote:Op zondag 12 juli 2015 17:57 schreef hans1985 het volgende:
[..]
daarom is de simpelste oplossing dat huisbaas een afspraak maakt met oudste bewoner en hij supervisie regelt.
hoef je niet met elke huurder afspraak te maken
Hij kan ook in het contract zetten dat hij alles dat in jouw kamer staat mag verkopen, maar dat maakt het nog niet wettig. Zelfs niet als je het ondertekent.quote:Op zondag 12 juli 2015 19:04 schreef Batsnek het volgende:
en dat in mijn contract staat dat zij de ruimtes mogen betreden.
Lees het eens na, zal vast wel een toevoeging bij staan.quote:Op zondag 12 juli 2015 19:04 schreef Batsnek het volgende:
en dat in mijn contract staat dat zij de ruimtes mogen betreden
Dit inderdaad. Elke bepaling in een contract die in strijd is met de Nederlandse wetgeving, is nietig en staat juridisch gezien bestaat de bepaling dus in het geheel niet.quote:Op zondag 12 juli 2015 23:39 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Hij kan ook in het contract zetten dat hij alles dat in jouw kamer staat mag verkopen, maar dat maakt het nog niet wettig. Zelfs niet als je het ondertekent.
Op zich heb je gelijk, maar ik vind wel dat als je een kamer huurt je als huurders gezamenlijk zorgt dat het de huurbaas niet onnodig veel tijd en moeite kost. Dus dat ie een aanspreekpunt heeft, en dat eentje zorgt voor de toegang e.d.quote:Op zondag 12 juli 2015 20:14 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Sinds wanneer hebben de andere huurders die ook gewoon een contract hebben rechtstreeks met de verhuurder geen rechten meer?
Als je het 'lastig' vindt om op een fatsoenlijke manier kamers te verhuren, dan moet je er gewoon niet aan beginnen of er voor kiezen om het beheer uit te besteden aan een professionele partij.
De verhuurder heeft desgevraagd aangegeven dit niet van plan te zijn:quote:Op maandag 13 juli 2015 12:13 schreef jroz het volgende:
Niet netjes van de verhuurder om dit zo te doen, ik zou er alleen geen groot probleem van maken, maar even vragen of hij dit de volgende keer even kan laten weten.
quote:Op zondag 12 juli 2015 19:04 schreef Batsnek het volgende:
Ik heb inmiddels aangegeven dat ik graag van te voren even een berichtje krijg als er vreemden in onze woning komen, en hij heeft aangegeven daar niet aan mee te willen werken
Goede bijdragequote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |