Ik zit even met het volgende:
Ik woon in een studentenhuis dat ernstig verwaarloosd is de afgelopen jaren. Wij hebben een lekkage in het dak, in de badkamer en in de toiletpot. Vorig jaar is onze keuken plotseling verbouwd zonder dat dit werd aangekondigd. Hierbij is onze oven verwijderd, een deel van het aanrecht en een stuk van het keukenzeil. Dit is nooit hersteld.
Hierover heb ik veel mails, telefoontjes en persoonlijke gesprekken met mijn huisbaas gehad. Elke keer werd beloofd hierna te kijken, en vervolgens gebeurd er maanden niks. Gisteravond was ik het helemaal zat, en heb ik een brief naar de huurcommissie gestuurd en naar mijn huisbaas met alle gebreken,
Hierop kreeg ik direct reactie, met de belofte dat alles beter zou worden. Vandaag kwamen ineens 2 monteurs binnen met een geleende sleutel. Ze kwamen de schade bekijken, en hebben geïnventariseerd wat er allemaal moet gebeuren. Om het lek in het dak te bekijken was het noodzakelijk de kamer van mijn huisgenoot te betreden. Hij was niet aanwezig, dus ik heb aangegeven dat ze hem eerst maar eens moesten bellen voordat ze ongevraagd iemands huis betreden.
Deze monteurs hebben gebeld naar mijn huisbaas en die gaf toestemming, ze hadden ten slotte de sleutel al. Hierop heb ik mijn huisgenoot gebeld, maar kreeg hem niet aan de lijn. In de tussentijd waren de monteurs binnen aan het zoeken naar een lek in het plafond. Even later belde m'n huisgenoot me op, en heb ik verteld wat er aan de hand was. Hij gaf hierop toestemming, maar inmiddels waren ze al klaar in zijn kamer.
In de tussentijd is mijn huisbaas ook binnen gekomen, en hebben ze nog wat andere gebreken in het huis bekeken,
Ik vind de manier van handelen eigenlijk te gek voor woorden, en verwacht dat een bezoek van de huisbaas/monteurs op z'n minst wordt aangekondigd. Dit heb ik ook tegen de betreffende monteur gezegd, maar die beweerde dat ze daar niet aan konden beginnen, aangezien ze nog heel wat huizen te gaan hadden. Ik wil niet dat mensen mijn huis binnen gaan zonder het aan te kondigen, laat staan dat ze in mijn woning komen zonder dat ik er bij ben.
Hopelijk is dit verhaal een beetje helder, want ik ben d'r nog steeds kwaad om. Wat kan ik hier aan doen?