Ach!quote:Op vrijdag 10 juli 2015 22:55 schreef Selvaria het volgende:
Niet bijgelezen, maar.![]()
Ik heb vandaag een glas melk gedronken en wat kaas door de pasta gegeten na bijna 2 weken koemelkvrij en N. is nu al de hele avond (vanaf half 6 ongeveer) aan het krijsen. De 'gloep' is terug op volle kracht.Hopelijk komen we de nacht een beetje door, maar no way dat ik nog melkproducten ga eten / drinken dit weekend. Het ging zo goed.
![]()
Maandag maar weer even het CB / HA / diëtiste bellen, die allemaal zeiden dat mijn bv kindje noooooit KMA zou kunnen hebben.
Wat is dat nou weer voor vreemd antwoord. Natuurlijk kan je bv kindje kma hebben. Had mijn eerste ook. Hij had het heel erg en is er met een jaar overheen gegroeid.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 22:55 schreef Selvaria het volgende:
Niet bijgelezen, maar.![]()
Ik heb vandaag een glas melk gedronken en wat kaas door de pasta gegeten na bijna 2 weken koemelkvrij en N. is nu al de hele avond (vanaf half 6 ongeveer) aan het krijsen. De 'gloep' is terug op volle kracht.Hopelijk komen we de nacht een beetje door, maar no way dat ik nog melkproducten ga eten / drinken dit weekend. Het ging zo goed.
![]()
Maandag maar weer even het CB / HA / diëtiste bellen, die allemaal zeiden dat mijn bv kindje noooooit KMA zou kunnen hebben.
je zal het vast zelf al opgezocht hebben maar toch..quote:Op zaterdag 11 juli 2015 07:22 schreef Minarosa het volgende:
Ach wat zielig Selvaria, heeft ze een beetje geslapen?
voor de korte nachten van JM en NTS.
Ik zit weer te voeden met flinke hoofdpijn, rode plek op ontstoken borst is groter gewordendus zat er vannacht behoorlijk doorheen. Ik ga straks een lactatiekundige bellen voor advies want ik kan het niet alleen. Antibiotica werd in eerste instantie door huisarts nog niet aangeraden omdat ontstekingen vaak vanzelf overgaan en AB tot diarree bij de baby kan leiden. Ik vond afwachten prima maar twijfel nu behoorlijk of het wel vanzelf overgaat. Straks eerst maar LK bellen. En nu hopen dat hij doordrinkt aan deze borst *au*.
(bronquote:Wat doe je om er vanaf te komen?
Leg je baby vaak aan, vooral aan de ontstoken kant. Misschien is dit erg pijnlijk; in dat geval leg je je baby eerst aan de andere kant aan. Hiermee stimuleer je de toeschietreflex. Zodra de melk stroomt, wissel je van borst en laat je de 'ontstoken' kant eerst goed leegdrinken.
Laat altijd je borsten goed leeg drinken.
Kolf na, met de hand of elektrisch, net waar je goed in bent of wat je handig vindt.
Neem rust, of je nu wel of geen koorts hebt; kruip in bed en meld je ziek.
Neem eventueel een koortsremmer. Ibuprofen werkt ook ontstekingsremmend, een paracetamol mag ook.
Gebruik warme kompressen een half uurtje voor en tijdens de voeding om de doorstroming te stimuleren.
Ja, ik ben blij dat ik er hier (volgens mij ook door jou) op ben gewezen en op mn strepen ben gaan staan. Ben je doorgegaan met bv en was dat een beetje te doen? Ik vond het dieet prima te doen thuis, maar wel lastig dat je buiten de deur zo op moet passen!quote:Op zaterdag 11 juli 2015 07:20 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor vreemd antwoord. Natuurlijk kan je bv kindje kma hebben. Had mijn eerste ook. Hij had het heel erg en is er met een jaar overheen gegroeid.
Veel succes met de kma en wat fijn dat je de oorzaak hebt!!![]()
/ontlurktquote:Op zaterdag 11 juli 2015 08:38 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Ja, ik ben blij dat ik er hier (volgens mij ook door jou) op ben gewezen en op mn strepen ben gaan staan. Ben je doorgegaan met bv en was dat een beetje te doen? Ik vond het dieet prima te doen thuis, maar wel lastig dat je buiten de deur zo op moet passen!
Gelukkig zijn we de nacht goed doorgekomen. We hadden eerder al een bus Pepti gekocht voor het geval ik er een keer niet zou zijn en N. voor een voeding zou komen (ik kolf niet genoeg) en die hebben we haar voor de nacht en om half 1 nog gegeven. Ze heeft toen goed geslapen tot 5. Ik heb daarvoor gekolfd en mijn melk weggegooid en om 5 uur heb ik haar (met angst en beven) weer aangelegd en dat ging goed! Net heeft ze weer gedronken en het is nog even afwachten hoe het nu gaat, fingers crossed!
Ze is nog heel klein toch? 8 weken ofzo? Nu al geen nachtvoeding meer is wel snel zeg. Hoe zwaar is ze?quote:Op zaterdag 11 juli 2015 09:43 schreef twist02 het volgende:
Selvaria lijkt me inderdaad duidelijkeliminatie-provocatie is ook de beste manier om het te testen, dus dat heb je hiermee meteen gedaan! Zielig dat ze er zo'n last van had, maar als het nu weer beter gaat heb je zeker je antwoord
Vreemd dat er gezegd werd dat het niet kan bij bvvolgens mij heb ik dat ook al vaker gehoord hoor.
Minarosa ook beterschap, hoop dat de lk je snel kan helpen en dat je wat hebt aan de tips hier!
Onze Minion heeft vannacht gewoon in d'r ledikant op d'r eigen kamertje geslapen![]()
![]()
En ik heb eindelijk ook wat langer achter elkaar kunnen slapenomdat ik nu niet elk zuchtje hoorde. Tussen 23.30-7 zonder voeding gaat al 3 nachten prima, dus dat is wel heel fijn
wel werd ze om 4 en 5u weer snotterend wakker, dus toen maar half rechtop tegen me aan gehouden terwijl ik in bed zat, zodat zij in elk geval nog even verder kon slapen.
Hopelijk is ze snel van die verkoudheid af, dan slaapt ze misschien nog wel lekkerder
Volgensmij was ik dat ja! Ben blij dat de tip geholpen heeft!quote:Op zaterdag 11 juli 2015 08:38 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Ja, ik ben blij dat ik er hier (volgens mij ook door jou) op ben gewezen en op mn strepen ben gaan staan. Ben je doorgegaan met bv en was dat een beetje te doen? Ik vond het dieet prima te doen thuis, maar wel lastig dat je buiten de deur zo op moet passen!
Gelukkig zijn we de nacht goed doorgekomen. We hadden eerder al een bus Pepti gekocht voor het geval ik er een keer niet zou zijn en N. voor een voeding zou komen (ik kolf niet genoeg) en die hebben we haar voor de nacht en om half 1 nog gegeven. Ze heeft toen goed geslapen tot 5. Ik heb daarvoor gekolfd en mijn melk weggegooid en om 5 uur heb ik haar (met angst en beven) weer aangelegd en dat ging goed! Net heeft ze weer gedronken en het is nog even afwachten hoe het nu gaat, fingers crossed!
Ja, 8 weken inderdaad. Klopt hoor, dat het snel is!quote:Op zaterdag 11 juli 2015 09:53 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ze is nog heel klein toch? 8 weken ofzo? Nu al geen nachtvoeding meer is wel snel zeg. Hoe zwaar is ze?
Overigens: fijn hoor dat ze zo slaapt.
Houd er alleen wel rekening mee dat het ook zomaar weer over kan zijn.M heeft het met periodes ook gedaan maar slaapt nu sinds twee weken ofzo stelselmatig door (hij is bijna negen maanden).
Nog nooooit van gehoord! Anale katheter klinkt eng, maar als dat ding zie is het niet veel spannender dan een snotslurper. Ik zou eens een arts bellen en vragen of je hiermee de kringspier niet kan beschadigen. Zo nee, dan lijkt het me een poging waard!quote:Op zaterdag 11 juli 2015 12:27 schreef -Spring het volgende:
Krampjes. Heule erge.![]()
Zou dit werken?.Is een anale katheter. http://www.windi-baby.nl/de%20windi.htm
moet ontzettend bijzonder zijn; de enige manlijke kraamverzorger in nl te hebbenquote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:13 schreef Krisvc het volgende:
Ik bof ontzettend met een team aan goede hulp. Mijn man en ik doen alles samen en dat is ontzettend fijn. Daarnaast heb ik een geweldige kraamverzorger. Verzorger Ja, want ik heb de enige man in heel Nederland te pakken.
+1quote:Op zaterdag 11 juli 2015 20:04 schreef JufMariska het volgende:
Welkom Kris!
Rustig hier als de veelforummers op bbq-meet zijn![]()
Wat bijzonder & fijn om iedereen te zien en zo veel te delen. Alle baby's hun eigenste zelf, en toch ook zo veel herkenningNu nog ff naar huis rijden
Nou de volwassen versie werkt iig.. Stel van die dingen gehad toen na keizersnee m'n darmen even niet meer wilden werken. Paar keer was vriend erbij, en dan later die ervaringen weer met elkaar delenquote:Op zaterdag 11 juli 2015 12:27 schreef -Spring het volgende:
Krampjes. Heule erge.![]()
Zou dit werken?.Is een anale katheter. http://www.windi-baby.nl/de%20windi.htm
Ik probeerde het gewoon af en toe. Als ze geen honger heeft leg ik haar zo met speentje in bed. Maar ik moet zeggen dat dat bij Suus ook nog steeds niet altijd lukt hoor. Die is nu 9 maanden. Volgens mij deed haar broer dat wel eerder, die was tussen 9-18 maanden echt een slaapkop. Suus heeft vaak nog een flesje nodig voor het in slaap vallen. Ook al is het een paar minuutjes drinken van een flesje water, dan is het al goed. Ze valt er niet van in slaap maar ze komt wel in de sleep zone. Ze valt denk ik 20% van de tijd in slaap zonder fles.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 21:32 schreef twist02 het volgende:
Wat ik me net afvroeg: vanaf wanneer konden jullie je baby echt wakker in bed leggen, dat ze zelf in slaap vielen? En hoe werk je daar naartoe?
Tot nu toe moeten we Minion steeds (half) in slaap wiegen voordat we 'r weg kunnen leggen, anders is het huilen. 'Probleem' nu is echter dat het tegen je aan houden en wiegen ook leidt tot huilen (na een tijdje wordt ze uiteraard wel rustig), dus vraag me af of we haar er echt een plezier mee doen, met dat wiegen?
Ze hoeft uiteraard van mij nu echt nog niet helemaal alleen in slaap te vallen, maar ik zie nu gewoon nog niet voor me hoe je daar naartoe werkt?
quote:Op zaterdag 11 juli 2015 21:59 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik voel me echt zo'n eiik heb de hele BBQ meet gemist omdat ik echt écht ECHT ÉCHT in de volle overtuiging was dat het volgende week zaterdag was. En wij gaan volgende week zondag op vakantie, dus dan was het niet handig om zaterdag zo ver heen en terug te rijden. En nu ben ik kind of blue dat ik dus best had gekund maar er niet was enzo
. Magoed. Er komt vast wel weer een baby/dreumes/toffemensenvanFOKmetkinderenmeet toch? Toch? Zeg ja
.
Kom maar bij mij langs hoor! Ik heb nu een (verminkt, maar dat is een klein detail) grasveldje waar alle baby's fijn in rond kunnen hobbelen. En de rest van de planten zijn aan het afsterven door de tuinverbouwing dus als ze die verminken is het niet ergquote:Op zaterdag 11 juli 2015 22:03 schreef Skittles het volgende:
[..]![]()
De grote Gun-Razz-ook-een-meet meet
quote:Op zaterdag 11 juli 2015 21:59 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik voel me echt zo'n eiik heb de hele BBQ meet gemist omdat ik echt écht ECHT ÉCHT in de volle overtuiging was dat het volgende week zaterdag was. En wij gaan volgende week zondag op vakantie, dus dan was het niet handig om zaterdag zo ver heen en terug te rijden. En nu ben ik kind of blue dat ik dus best had gekund maar er niet was enzo
. Magoed. Er komt vast wel weer een baby/dreumes/toffemensenvanFOKmetkinderenmeet toch? Toch? Zeg ja
.
Ja erg hè! Toen ik haar rustig zonder boos te klinken vroeg WAAROM ZE IN GODSNAAM mijn kind zo vol had gepropt was het antwoord: "Ja, ze vond het wel heel lekker allemaal". Maar ja, mijn baby heeft niet echt een stop, als die iets lekker vindt dan eet ze gewoon door. Dus ik stop meestal gewoon met aanbieden als ik het genoeg vind. Maar schoonmams heeft een soort voedselaanbiedafwijking, als we daar zijn moeten we zelf ook elke 5 minuten iets afslaan.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 22:16 schreef Spees_Eend het volgende:
Een volwassen vent zou van minder kotsen Razz
We reden net nog bijna langs!quote:Op zaterdag 11 juli 2015 22:10 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Kom maar bij mij langs hoor! Ik heb nu een (verminkt, maar dat is een klein detail) grasveldje waar alle baby's fijn in rond kunnen hobbelen. En de rest van de planten zijn aan het afsterven door de tuinverbouwing dus als ze die verminken is het niet erg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 11 juli 2015 22:38 schreef Skittles het volgende:
[..]
We reden net nog bijna langs!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
met google automatische backup staan al je foto's online opgeslagen en je kunt er altijd bij vanaf je telefoon, ook al staan ze niet fysiek meer op je telefoon. Problem solvedquote:Op zaterdag 11 juli 2015 22:29 schreef ingee het volgende:
Ik heb geen foto want mijn telefoon staat vol met R en ik wil haar niet verwijderen
Bluh
je bent toch ingelogd om apps te kunnen downloaden uit de playstore?? (of heb je 'n iphone ipv android? )quote:Op zaterdag 11 juli 2015 22:43 schreef ingee het volgende:
[..]
Jamaaar dan moet ik weer iets installeren of een account aanmaken. Ik kan ook prima een kabeltje uit de la pakken en in de laptop (lol app zegt autocorrect) stoppen.
Conclusie: Ik ben lui en heb daardoor geen kattenfoto's.
Misschien heeft mijn vriend ze vast op facebook, dan jat ik ze.
quote:Op zaterdag 11 juli 2015 22:40 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]Ja die!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb geen idee hoe dat ding heet. Vriend zei het drie keer en ik besloot dat die naam veel te moeilijk te onthouden is om op te schrijven![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.disclaimer
quote:Op zaterdag 11 juli 2015 23:15 schreef Stormqueen het volgende:
Wat een blij ei, GM!
Even snel een plaatje en dan lees ik morgen bij!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
ik wist niet eens dat er een meet was..Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
quote:Op zaterdag 11 juli 2015 23:15 schreef Stormqueen het volgende:
Wat een blij ei, GM!
Even snel een plaatje en dan lees ik morgen bij!LouSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
ik moet er ook wel.om lachen...
leuk zo al die baby'sS. 2014
J. 2016
een soort onderhandse meat, met illegaal vlees enzo.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 23:19 schreef Stormqueen het volgende:
het was ook geen openbare-openbare meet hoor, het idee is hier al een paar maanden geleden ontstaan en toen hebben we een interessepeiling gedaan en van daaruit heeft Always dit opgezet bij haar thuis
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gelukkig is Frits een heel vrolijk mannetje. Hij speelt helaas meerdere malen per dag voor melkfontein/kwarkproducent, dus ik hoop maar dat hij genoeg binnenhoudt. As dinsdag mag hij weer naar het consultatiebureau, hopelijk blijft hij zijn lijntje volgen.
[ Bericht 2% gewijzigd door Cholula op 11-07-2015 23:49:21 ]
Ik had veel aan de website www.slaapbabyslaap.nl en het boek Baby in een droomritme. Bij ons werkte het vanaf een week of 12. Toen voelde Sjaak zich daar ook goed genoeg voor (daarvoor was reflux enzo).quote:Op zaterdag 11 juli 2015 21:32 schreef twist02 het volgende:
Wat ik me net afvroeg: vanaf wanneer konden jullie je baby echt wakker in bed leggen, dat ze zelf in slaap vielen? En hoe werk je daar naartoe?
Tot nu toe moeten we Minion steeds (half) in slaap wiegen voordat we 'r weg kunnen leggen, anders is het huilen. 'Probleem' nu is echter dat het tegen je aan houden en wiegen ook leidt tot huilen (na een tijdje wordt ze uiteraard wel rustig), dus vraag me af of we haar er echt een plezier mee doen, met dat wiegen?
Ze hoeft uiteraard van mij nu echt nog niet helemaal alleen in slaap te vallen, maar ik zie nu gewoon nog niet voor me hoe je daar naartoe werkt?
Ja inderdaad, niet alles van het boek is top maar het geeft een goed idee als je zelf even vast loopt. Nu kan het weer terug naar de biebquote:Op zondag 12 juli 2015 06:51 schreef kwakz0r het volgende:
Dat boek hebben wij ook gebruikt Cactus! Niet alles gevolgd maar dingen eruit gehaald
We missen kleine A. op de foto!!
Van 6-1830 alleen met drie kindjes is best lang! Spitsuur is ook intensief hoor, maar dat heb jij ook regelmatig alleen denk ik?quote:Op zondag 12 juli 2015 08:49 schreef Zoë23 het volgende:
![]()
spees
Wat is ze leuk!
GMheerlijke meid
Cholula
Herkenbaar. Je moet beide misschien wennen aan je nieuwe rol als ouders en gaandeweg kom je dingen tegen waarover je het niet eens bent.
Mbt werk. Ik ben veel gelukkiger als ik werk maar het is wel lastig want man moet op mijn werkdagen de kindjes op bed brengen .
Dan klaagt hij bijv over drukte terwijl hij misschien 3uurtjes met ze alleen is geweest (rest vd tijd slapen ze)
Terwijl ik vaak van 6 tot 18:30 alleen met de kindjes ben als hij werkt.
Nouja. .Veel praten en laten weten wat jij denkt / voelt en nodig hebt!
Leuke foto vd meet
Razzarme meid
Gister op pad geweest met man. Babys hebben Smiddags 2uren geslapen bij mijn ouders. Mijn ouders wilden eigenlijk niet dat we weer naar huis gingen haha. De meiden mochten daar wel slapen maar dat kan ik nog niet
Ze hebben een fijne tuindaar nog gegeten. Echt leuk om mijn ouders te zien met een tweeling. Je kunt zien dat ze het gewend zijn .
E en S voelen zich ook op hun gemak bij mijn tweelingbroer en dat maakt me zo trots![]()
Spees jij hebt een tweeling zus toch? Heeft ze een goede band met jou kindjes?
Ja hij is vaak een paar dagen weg dus dan ben ik die dagen alleen en dan moet ik ook nog werken. Gelukkig komt de GO bij ons thuis en blijft vaak een uurtje langer zodat als ik thuis kom, ik eerst rustig kan zitten (als ik dagdienst heb)quote:Op zondag 12 juli 2015 09:15 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Van 6-1830 alleen met drie kindjes is best lang! Spitsuur is ook intensief hoor, maar dat heb jij ook regelmatig alleen denk ik?
Mijn tweelingzus heeft een heel goede band met Sil ja! Dat zijn echt dikke maten. Ze zien elkaar ook zeker 1-2 x per week. Heel soms heeft hij zelfs niet door wie wie is. Laatst haalde ik hem bij haar thuis uit bed en hij bleef volhouden dat ik zijn tante was![]()
![]()
Suus vindt ze ook heel lief, maar haar broer eist meestal de meeste aandacht op.
Suus vindt haar ook heel leuk, maar eigenlijk lacht die naar iedereen dus is nu nog moeilijk te zeggen of ze meer naar haar dan naar anderen trekt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.GM, lekker blij ei!
Bij Draak heb ik Lekker Slapen Zonder Huilen gelezen, maar bij Piranha helpt eigenlijk alleen een heel strak schema.
Ik ben 5 dagen in de week van 04.30uur tot minimaal 18.00uur alleen met de kinderen. In het begin vond ik het echt heel zwaar, zeker toen Piranha niet wilde slapen. Nu gaat het wel beter, al ben ik vaak om 16.00uur wel afgebrand.
Nee, dat is zeil wat over de aspergesbedden gelegd word is om het sneller te laten groeien. Was het maar waterquote:Op zondag 12 juli 2015 10:12 schreef Crumpette het volgende:
jeetje, NTS, zie ik daar water achter je tuin? wat een heerlijk uitzicht!![]()
Razzwat zonde! Maar jij wilt ons op de koffie hebben binnenkort dus?
Oh en jouw moeder klinkt als mijn oma vroeger. 'nem toch, nem toch wat!". Zou het iets met schaarste kennen te maken hebben?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |