Nog een weekje, dan mogen de remmen los.quote:Op donderdag 9 juli 2015 19:44 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]![]()
Eerst riep ik steeds VER VAN MIJN BED SHOW!!!! en graag ver van mijn bed show!
Maar nu laat maar komen in mijn eigen bed show
quote:Op donderdag 9 juli 2015 18:59 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Je bent volgens mij een kei in de beproeving "geduld" en een kei in afbakken van kindjes!
Het lijkt mij ook vervelend als je lichaam niet zelf de seintjes geeft
Waarom "mag" het eigenlijk niet langer dan 42+0 ?
Oh yes, go Sekhmet!!quote:Op donderdag 9 juli 2015 20:51 schreef Sekhmet het volgende:
[..]Thanks.
Heb volgens mij mijn eerste harde buiken/voorweeën te pakken![]()
Op de CTG waren al regelmatige 'contracties' te zien om de 7 min en nu voel ik ze ook echt...alleen nog steeds niet pijnlijk. En volgens de VK zouden ze dat wel moeten zijn als het werkelijke weeën waren.
Verbaasd me dan niet zo dat jij nu nog zwanger bent.quote:Op donderdag 9 juli 2015 20:51 schreef Sekhmet het volgende:
[..]Thanks.
Op de CTG waren al regelmatige 'contracties' te zien om de 7 min en nu voel ik ze ook echt...alleen nog steeds niet pijnlijk. En volgens de VK zouden ze dat wel moeten zijn als het werkelijke weeën waren.
Geen idee waarom 42 weken nu echt de grens is. Alles zag er nog goed uit verder.
Zowel mijn oma als moeder zijn met 42+ weken van hun eerste bevallen. Tegenwoordig schijnen ze dat dus echt af te raden.
Zaterdag was echt mijn uiterste datum voor plaatsen ballonnetje, dan kan het nog enkele dagen duren voordat ze werkelijk kunnen inleiden...maar waarom je dat dus niet zelf mag afwachten??
Misschien is dat net zoiets als bovenstaande discussie en zou je meer op je strepen kunnen gaan staan. Geen idee of dat een optie was geweest.
Vind de verschillen die je zo hoort tussen VK/gyn/ZKH altijd zo bijzonder. Blijft raar dat het zo van elkaar kan verschillen hoe er wordt omgegaan met verschillende situaties.
Juist dat vind ik nu erg lastig. Die 'harde buiken' voelen net zo als wanneer hij bewoog alleen dan over de gehele buik. De continu trappende en uitstekende voetjes en zijn kontje voel ik nu wel een stuk minder. Alsof er een hard schild omheen wordt gelegd.quote:Op donderdag 9 juli 2015 21:04 schreef mignonne het volgende:
Blijf goed op bewegingen van baby letten, die zeggen veel over hoe het met hem gaat.
Het is ook lastig rond die termijn. Zeker met harde buiken erbij. Als je je zorgen maakt kun je altijd een uurtje rustig op de bank gaan zitten en je aandacht echt richten op je buik. Evt met kruik ofzo om te zorgen dat de boel beetje ontspant. Kindjes slapen vaak in cylci van 3 kwartier, vandaar een uur de tijd nemenquote:Op donderdag 9 juli 2015 21:26 schreef Sekhmet het volgende:
[..]
Juist dat vind ik nu erg lastig. Die 'harde buiken' voelen net zo als wanneer hij bewoog alleen dan over de gehele buik. De continu trappende en uitstekende voetjes en zijn kontje voel ik nu wel een stuk minder. Alsof er een hard schild omheen wordt gelegd.
Hoe weet je dan of hij minder beweegt?
En is een beweging voldoende of moet het dan echt net zo actief zijn als de afgelopen weken? Want hij is/was nogal een stuiterbal.quote:Op donderdag 9 juli 2015 21:30 schreef mignonne het volgende:
[..]
Het is ook lastig rond die termijn. Zeker met harde buiken erbij. Als je je zorgen maakt kun je altijd een uurtje rustig op de bank gaan zitten en je aandacht echt richten op je buik. Evt met kruik ofzo om te zorgen dat de boel beetje ontspant. Kindjes slapen vaak in cylci van 3 kwartier, vandaar een uur de tijd nemen
In beweging is in principe voldoende. De ruimte wordt steeds beperkter natuurlijk. Tenzij je het echt zorgwekkend minder vindt dan normaal dan ff aan de bel trekken. Helaas is het niet eenvoudiger dan dat, er is geen harde richtlijn van hoeveel genoeg is enz.quote:Op donderdag 9 juli 2015 21:34 schreef Sekhmet het volgende:
[..]
En is een beweging voldoende of moet het dan echt net zo actief zijn als de afgelopen weken? Want hij is/was nogal een stuiterbal.
Wie weet hoe lang het nog gaat durenquote:Op donderdag 9 juli 2015 20:51 schreef Sekhmet het volgende:
[..]Thanks.
Geen idee waarom 42 weken nu echt de grens is. Alles zag er nog goed uit verder.
Zowel mijn oma als moeder zijn met 42+ weken van hun eerste bevallen. Tegenwoordig schijnen ze dat dus echt af te raden.
Zaterdag was echt mijn uiterste datum voor plaatsen ballonnetje, dan kan het nog enkele dagen duren voordat ze werkelijk kunnen inleiden...maar waarom je dat dus niet zelf mag afwachten??
Misschien is dat net zoiets als bovenstaande discussie en zou je meer op je strepen kunnen gaan staan. Geen idee of dat een optie was geweest.
Vind de verschillen die je zo hoort tussen VK/gyn/ZKH altijd zo bijzonder. Blijft raar dat het zo van elkaar kan verschillen hoe er wordt omgegaan met verschillende situaties.
Grapje hoor, hier heb je natuurlijk niets aan. Ik hoop heel erg dat het nu lekker door wil zetten voor je, kan me goed voorstellen dat je er wel klaar mee bent.quote:Longest Human Pregnancy on Record is Mind-Blowing!
Most pregnancies don’t last much longer than nine months, and even an extra week can feel like a year for pregnant mothers, which is why the longest pregnancy in history is still so shocking.
It takes roughly 280 days, or 9 months, for an unborn baby to develop in its mother’s womb long enough to survive outside of it.
Of course, the exact length of time varies, as many babies are born after their due dates and just as many are born premature.
There are plenty of stories covering extremely premature babies, who lead perfectly normal lives, but it’s actually far more difficult to come across a story about a healthy baby being delivered well after its due date.
To date, the longest recorded pregnancy in history was when 25-year-old Beulah Hunter gave birth to her daughter, Penny Diana, in 1945.
Hunter’s abnormally long pregnancy lasted for 375 days—almost 100 days longer than the average human gestational period—and it is considered the longest pregnancy on record to have produced a living child.
Dr. Daniel Beltz swore it was true. So did Mrs. Beulah Hunter, 25. And Baby Penny Diana did have a knowing look about her. But other doctors at Los Angeles’ Methodist Hospital found it incredible that Mrs. Hunter had been pregnant 375 days (instead of the normal 280) before her baby was born there last week,” according to Time Magazine in 1945.
In response to skeptics, Beltz presented plenty of evidence to support his findings, including a laboratory pregnancy test on March 24 and a confirmation that Hunter’s menstrual cycle had stopped on February 10.
According to Beltz, Hunter's pregnancy proceeded normally for the first three months, but then there was an apparent cessation of growth until the sixth month when the mother felt her baby for the first time. The fetal heartbeat was first discovered in September, but it should have been detected in July.
When Penny Diana was finally born, she weighed just 6 pounds, 15 ounces, which seemed abnormal for a baby that took over a year to be delivered.
Despite the strangeness surrounding the pregnancy, Penny Diana was a perfectly healthy newborn.
Beltz described Hunter's pregnancy as a slow-developing pregnancy because the baby had grown so slowly inside her mother's womb.
Although the doctor’s theory matched up with Hunter’s pregnancy timeline, many critics still didn't believe him.
One widely believed theory at the time was that Hunter had actually suffered a miscarriage after the first few months of her pregnancy and became pregnant again almost immediately.
Beltz practically laughed at those claims, deeming the likelihood of that happening, ''Quite impossible.''
Since Hunter's record-long pregnancy, nobody has even come close to the 375 day mark, but the previous record had been 317 days.
http://www.mommypage.com/(...)ord-is-mind-blowing/
quote:Op donderdag 9 juli 2015 21:41 schreef LuDann het volgende:
[..]
Wie weet hoe lang het nog gaat duren:
[..]
Grapje hoor, hier heb je natuurlijk niets aan. Ik hoop heel erg dat het nu lekker door wil zetten voor je, kan me goed voorstellen dat je er wel klaar mee bent.
braaf kindquote:Op donderdag 9 juli 2015 21:48 schreef Sekhmet het volgende:
[..]![]()
Daar pas ik voordan mogen ze mij toch echt opensnijden.
Zwanger zijn heeft absoluut zijn geweldige, bijzondere en mooie kanten...maar nog zo'n 100 dagen![]()
En hij reageert op commando. Alweer wat ninja kicks in mijn zij gevoelt, alsof hij weet dat ik hem even weer bewust wil voelen
quote:Op donderdag 9 juli 2015 19:52 schreef LuDann het volgende:
[..]
Nog een weekje, dan mogen de remmen los.
85 en 80 zelfs. Helemaal niets om over te miepenquote:Op donderdag 9 juli 2015 20:54 schreef J0ycie88 het volgende:
Stippel, ik vind dit zo rot voor je. Lijkt me niet echt een positieve draai geven aan je laatste loodjes!
Hopelijk blijft de bloeddruk nu gewoon stabiel in die laatste weken! (Je onderdruk is nog wel 90 of minder?)
HOERAquote:Op donderdag 9 juli 2015 20:51 schreef Sekhmet het volgende:
[..]Thanks.
quote:Op donderdag 9 juli 2015 23:38 schreef LuDann het volgende:
Dames, mag ik u voorstellen: mijn man.
Die heeft het op zijn heupen. Zodanig zelfs dat hij net opeens overeind sprong: dat autostoeltje moest er nú in. Om half 12 's avonds op een doordeweekse avond.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Maar goed, het is hem gelukt.
Die kan de hand schudden met die van mij. Als er nu iets geklust of gedaan moet worden, dan moet dat inderdaad meteen. Ook om 2 uur in de nacht.quote:Op donderdag 9 juli 2015 23:38 schreef LuDann het volgende:
Dames, mag ik u voorstellen: mijn man.
Die heeft het op zijn heupen. Zodanig zelfs dat hij net opeens overeind sprong: dat autostoeltje moest er nú in. Om half 12 's avonds op een doordeweekse avond.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Maar goed, het is hem gelukt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |