abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 juli 2015 @ 11:18:12 #201
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_154759046
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 11:06 schreef Cherna het volgende:
Ze mogen natuurlijk hun zegje doen. Maar garanties zijn er niet. De landbouwsector is er in ieder geval niet gerust op en terecht.
http://www.globalinfo.nl/(...)et-tegen-ttip-groeit

De Franse boer die niet wenst grootschalig te boeren zal al helemaal niet willen meewerken. En de Franse boeren hebben het volk achter hun staan. Men is daar van mening dat landbouw en veeteelt moeten samengaan met natuur.

http://www.dewereldmorgen(...)tspraak-en-wetgeving
http://www.dewereldmorgen(...)elijke-strijd-met-eu
Even heel flauw omdat ik het niet kan laten:
Die kostendekkende prijzen zijn er zonder TTIP ook niet, dus waarom zou je daarom tegen zijn? :7

Nog een flauwe toevoeging:
Dames in bloemetjesjurken met een anti-monsanto spandoek zou ik mijn internationale handelsstrategie niet willen laten bepalen :')

Inhoudelijk:
Ik heb mij in het standpunt van agrariërs niet verdiept. Er zijn vast voor- en nadelen voor deze sector, zoals dat er bij elk verdrag zijn.

Bovendien spreken zij zich uit op basis van verwachting, niet op basis van zekerheid. Mooi dat daar nu over gepraat wordt natuurlijk, dan kan hier wat aan/ mee gedaan worden. a) met een aangepast verdrag waar de agrariërs wel mee kunnen leven of b) aanvullende maatregelen om de problemen weg te nemen.

Waarom zou je meteen het hele verdrag om zeep helpen?

Meest gehoorde is trouwens dat ze bang zijn voor een 'overspoeling van de markt met goedkoop Amerikaans vlees' omdat deze tegen een lagere kostprijs kunnen produceren omdat de regels daar minder streng zijn. Prima, dat je daar je zorg over uitspreekt, maar de EU commissie die onderhandelt ontkent dit.

Tevens druist het tegen een belangrijk doel van TTIP: Het level playing field.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 30 juli 2015 @ 11:46:23 #202
321876 Cherna
Fuck the System
pi_154759599
quote:
6s.gif Op donderdag 30 juli 2015 11:18 schreef SicSicSics het volgende:
Tevens druist het tegen een belangrijk doel van TTIP: Het level playing field.
Wat is het doel van een TTIP? een race to the bottem voortzetten die we nu al helaas voor onze ogen zien gebeuren? of het uitsluiten van een Aziatische markt? Niets is duidelijk waarom je nu zo een verdrag nodig hebt om handel te kunnen drijven.

Dat je de opmerking maakt dat je dames dames in bloemetjesjurken met een anti-monsanto spandoek niet je handelsstrategie wil laten bepalen is duidelijk. Maar je kunt hieruit opmaken dat er ook mensen zijn die aan hun welzijn denken. Maar schijnbaar telt dat niet meer mee.

TTIP en het level playing field :) Zonder het TTIP is dat al niet mogelijk wil zwijgen als dit verdrag er nog eens overheen komt. Kijken of de lokale staalboer nog een kans heeft bij aanbestedingen.
Ik zie het als een grote lobby van monopolisten om een dusdanige regelgeving te creëren dat de kleine ondernemer hier nooit tegen kan opboksen binnen de EU.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  donderdag 30 juli 2015 @ 11:59:22 #203
116015 SicSicSics
pi_154759877
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 11:46 schreef Cherna het volgende:
Wat is het doel van een TTIP? een race to the bottem voortzetten die we nu al helaas voor onze ogen zien gebeuren? of het uitsluiten van een Aziatische markt? Niets is duidelijk waarom je nu zo een verdrag nodig hebt om handel te kunnen drijven.
Waarom moet je die vraag nog stellen als je zo enorm tegen bent? Het is geen race to the bottom, althans, niet volgens de commissie die de onderhandelingen uitvoert.

http://ec.europa.eu/trade/policy/in-focus/ttip/
quote:
Dat je de opmerking maakt dat je dames dames in bloemetjesjurken met een anti-monsanto spandoek niet je handelsstrategie wil laten bepalen is duidelijk. Maar je kunt hieruit opmaken dat er ook mensen zijn die aan hun welzijn denken. Maar schijnbaar telt dat niet meer mee.
Waarom denk je dat ik niet aan mijn welzijn denk? :) en ik zei al dat het geen inhoudelijke reactie was ;)
quote:
TTIP en het level playing field :) Zonder het TTIP is dat al niet mogelijk wil zwijgen als dit verdrag er nog eens overheen komt. Kijken of de lokale staalboer nog een kans heeft bij aanbestedingen.
Ik zie het als een grote lobby van monopolisten om een dusdanige regelgeving te creëren dat de kleine ondernemer hier nooit tegen kan opboksen binnen de EU.
Dit verdrag komt er niet 'overheen' dit verdrag komt in plaats van een serie andere verdragen. En één van de doelen is juist om dat playing field beter en eerlijker te maken.

En ik zie dat je het zo ziet. Ik zie alleen niet waarom. De Europese aanbestedingswet heet toch ook niet voor absurd veel sluitingen bij het MKB gezorgd.

Bovendien zie ik in mijn sector dat MKB een veel betere prijs neer kan leggen in bepaalde aanbestedingen dan een groot internationaal concern met absurd veel overhead.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 30 juli 2015 @ 12:28:56 #204
321876 Cherna
Fuck the System
pi_154760513
quote:
6s.gif Op donderdag 30 juli 2015 11:59 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Waarom moet je die vraag nog stellen als je zo enorm tegen bent? Het is geen race to the bottom, althans, niet volgens de commissie die de onderhandelingen uitvoert.

[..]

Waarom denk je dat ik niet aan mijn welzijn denk? :) en ik zei al dat het geen inhoudelijke reactie was ;)

[..]

Dit verdrag komt er niet 'overheen' dit verdrag komt in plaats van een serie andere verdragen. En één van de doelen is juist om dat playing field beter en eerlijker te maken.

En ik zie dat je het zo ziet. Ik zie alleen niet waarom. De Europese aanbestedingswet heet toch ook niet voor absurd veel sluitingen bij het MKB gezorgd.

Bovendien zie ik in mijn sector dat MKB een veel betere prijs neer kan leggen in bepaalde aanbestedingen dan een groot internationaal concern met absurd veel overhead.
Ik geloof daar niet meer in. Het gedrocht in Brussel heeft al te vaak laten zien dat de beslissingen achter gesloten deuren niet goed hebben uitgepakt.
quote:

Opdrachten worden gebundeld tot een grote opdracht waardoor kleine ondernemers nauwelijks een kans maken.
Bovendien is de normering zo bizar uitgebreid dat daar kleine ondernemers nooit aan kunnen voldoen. Bovendien zitten grote ondernemingen zo diep binnen hun opdrachtgevers dat ze compleet de handel beheren zoals bijvoorbeeld archieven. Mogelijk mag je wat kruimels opruimen maar dat is het dan ook.
  donderdag 30 juli 2015 @ 12:39:29 #205
116015 SicSicSics
pi_154760701
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 12:28 schreef Cherna het volgende:
Ik geloof daar niet meer in. Het gedrocht in Brussel heeft al te vaak laten zien dat de beslissingen achter gesloten deuren niet goed hebben uitgepakt.
Dat is ook niet echt open en eerlijk hè? ;) Op zich natuurlijk prima, jouw standpunt, maar niet heel netjes.

Waar doel je trouwens specifiek op? Wat is er achter gesloten deuren beslist in Brussel wat negatief heeft uitgepakt?
quote:
Opdrachten worden gebundeld tot een grote opdracht waardoor kleine ondernemers nauwelijks een kans maken.
Bovendien is de normering zo bizar uitgebreid dat daar kleine ondernemers nooit aan kunnen voldoen. Bovendien zitten grote ondernemingen zo diep binnen hun opdrachtgevers dat ze compleet de handel beheren zoals bijvoorbeeld archieven. Mogelijk mag je wat kruimels opruimen maar dat is het dan ook.
En zo worden ook opdrachten expres opgeknipt en/ of initieel klein gehouden om deze onder EU-aanbestedingsgrens te houden. Of erger, nog kleiner om ze onder de aanbestedingsregels uit te krijgen. Gaat twee kanten op!

Tevens heb ik in de afgelopen paar jaar meerdere malen met een samenwerkingsverband van 'kleine' MKB bedrijven op grote tenders ingeschreven. Waar een wil is, is een weg.

Ik ben dus wel benieuwd naar waar je al deze wijsheden vandaan hebt.

En nogmaals:
MKB Nederland en VNO-NCW zijn gewoon voor TTIP.
Fine, fuck you then!
  donderdag 30 juli 2015 @ 12:41:58 #206
321876 Cherna
Fuck the System
pi_154760750
quote:
14s.gif Op donderdag 30 juli 2015 12:39 schreef SicSicSics het volgende:
Ik ben dus wel benieuwd naar waar je al deze wijsheden vandaan hebt.

Vanuit de engineeringswereld heb ik die ervaring wel en nadat men iso 9001 had ingevoerd waren de kleine ing bureaus ten dode opgeschreven. Ja zo mogen wat kruimels opeten maar de grote heren maken de dienst uit.
Kijk ook even hoe het op het spoor verloopt. Daar maken kleine vervoerders geen enkele kans.
Kijk ook even waar de grote ICT projecten naar toe gaan.

Achter gesloten deuren zie bijvoorbeeld de toelating van Griekenland, de invoering van de Euro. Allemaal gebaseerd op politieke gronden. Het creëren van een administratief gedrocht dat zijn weerga niet kent.
  donderdag 30 juli 2015 @ 12:59:11 #207
116015 SicSicSics
pi_154761173
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 12:41 schreef Cherna het volgende:
Vanuit de engineeringswereld heb ik die ervaring wel en nadat men iso 9001 had ingevoerd waren de kleine ing bureaus ten dode opgeschreven. Ja zo mogen wat kruimels opeten maar de grote heren maken de dienst uit.
Kijk ook even hoe het op het spoor verloopt. Daar maken kleine vervoerders geen enkele kans.
Kijk ook even waar de grote ICT projecten naar toe gaan.
ISO en NEN zijn nou juist goede voorbeelden voor het maken van een eerlijker speelveld. :) Standaardisatie; gelijke monniken, gelijk kappen. ISO 9001 is trouwens best te halen, ook voor een klein bedrijf. Tevens is het vaak niet eens nodig en vragen ze in een aanbesteding (die ik heb gezien) ISO 9001 of vergelijkbaar. Dat betekend dat je met een kwaliteitshandboek al niet meer uitgesloten wordt. :)

Bovendien is er een heel boekwerk geschreven over wat er wel en niet mag/ redelijk is om te vragen bij een aanbesteding. Ik weet ff niet meer hoe het heet,

En je noemt nu fantastische pijnpunten, waar enorm hard aan gewerkt wordt om het te verbeteren. En als je dat een beetje volgt dan zie je ook dat het niet zo zwart wit is en dat het allemaal niet simpel eventjes geregeld is. :)

quote:
Achter gesloten deuren zie bijvoorbeeld de toelating van Griekenland, de invoering van de Euro. Allemaal gebaseerd op politieke gronden. Het creëren van een administratief gedrocht dat zijn weerga niet kent.
Absoluut op politieke gronden. TTIP is natuurlijk ook voor een groot deel politiek wenselijk. Dat mes snijdt aan twee kanten natuurlijk.

Tevens zijn de invoering van de Euro en de toetreding van Griekenland niet achter gesloten deuren ingevoerd of bekokstoofd. Daar was men behoorlijk open over. Al jaren.
Fine, fuck you then!
  donderdag 30 juli 2015 @ 12:59:41 #208
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_154761185
quote:

Wij van WC-eend _O-
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 30 juli 2015 @ 13:02:02 #209
116015 SicSicSics
pi_154761248
quote:
7s.gif Op donderdag 30 juli 2015 12:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Wij van WC-eend _O-
En de tegenstander(s) doe(n)(t) dat uit pure wereldverbeteraarsstandpunten? :')

:{w

Waarheid. Midden. Overigens nodig ik je uit om aantoonbare leugens bloot te leggen! Als je die kunt vinden zijn er ongetwijfeld veel mensen in geïnteresseerd! ^O^
Fine, fuck you then!
  donderdag 30 juli 2015 @ 13:03:23 #210
pi_154761283
quote:
6s.gif Op donderdag 30 juli 2015 13:02 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Die mensen zijn er ook, ja.
quote:
Overigens nodig ik je uit om aantoonbare leugens bloot te leggen! Als je die kunt vinden zijn er ongetwijfeld veel mensen in geïnteresseerd!
De onderhandelingen zijn geheim, dus welke leugens zijn er bloot te leggen?
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  donderdag 30 juli 2015 @ 13:03:53 #211
116015 SicSicSics
pi_154761294
quote:
7s.gif Op donderdag 30 juli 2015 13:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Die mensen zijn er ook, ja.
Er zijn ook eerlijke politici met oprecht goede intenties! :*
Fine, fuck you then!
  donderdag 30 juli 2015 @ 13:04:24 #212
pi_154761307
quote:
14s.gif Op donderdag 30 juli 2015 13:03 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Er zijn ook eerlijke politici met oprecht goede intenties! :*
Maar die zijn niet voor TTIP.
  donderdag 30 juli 2015 @ 13:06:21 #213
116015 SicSicSics
pi_154761343
quote:
7s.gif Op donderdag 30 juli 2015 13:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Maar die zijn niet voor TTIP.
Of juist wel; want die zijn veel makkelijker voor een karretje te spannen 8-)

Tevens kun je dat helemaal niet weten.
Fine, fuck you then!
  donderdag 30 juli 2015 @ 13:06:52 #214
pi_154761360
quote:
14s.gif Op donderdag 30 juli 2015 13:06 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Of juist wel; want die zijn veel makkelijker voor een karretje te spannen 8-)

Tevens kun je dat helemaal niet weten.
Oh, maar jij wel zeker?
  donderdag 30 juli 2015 @ 13:07:33 #215
116015 SicSicSics
pi_154761380
quote:
7s.gif Op donderdag 30 juli 2015 13:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Oh, maar jij wel zeker?
Nee, en dat zeg ik ook helemaal niet :D
Fine, fuck you then!
  donderdag 30 juli 2015 @ 13:09:26 #216
168739 Red_85
'echt wel'
pi_154761434
quote:
6s.gif Op donderdag 30 juli 2015 13:02 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Waarheid. Midden. Overigens nodig ik je uit om aantoonbare leugens bloot te leggen! Als je die kunt vinden zijn er ongetwijfeld veel mensen in geïnteresseerd! ^O^
Hoezo moet je de leugens aantonen mbt dit 'verdrag'? Waarom vraag je dit terwijl je weet dat er de details geheim zijn?

Het feit alleen al dat de onderhandelingen achter gesloten deuren plaatsvinden, er niets over details naar buiten komt, er een soort commercieel tribunaal wordt opgesteld en de europese politici er propagandistisch lyrisch over zijn, moet je aan het denken zetten.

Gezien de verdragen die we uit dezelfde hoeken uit het verleden hebben gezien, gaat dit niets goeds brengen. Helemaal niets.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 30 juli 2015 @ 13:20:29 #217
116015 SicSicSics
pi_154761789
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 13:09 schreef Red_85 het volgende:
Hoezo moet je de leugens aantonen mbt dit 'verdrag'? Waarom vraag je dit terwijl je weet dat er de details geheim zijn?
Ik had het over de site ;) niet over het verdrag.

quote:
Het feit alleen al dat de onderhandelingen achter gesloten deuren plaatsvinden,
Is heel normaal in de elke onderhandelingsfase.
quote:
er niets over details naar buiten komt,
Bullshit. Hoe kon je nou zo enorm tegen zijn als er niks over naar buiten werd gebracht. ;) Bovendien is dit één van de meest open onderhandelingen uit de geschiedenis van de internationale politiek. Persconferenties, inforsheets, informatiebijkomsten, noem maar op! :D
quote:
er een soort commercieel tribunaal wordt opgesteld
Commercieel tribunaal? :') Kom op, doe eens je best! :D

Leuk weetje trouwens, NL is een land wat tweede staat als het gaar om 'landen waar een ISDS claim vandaan komt':
http://unctad.org/en/PublicationsLibrary/webdiaepcb2013d3_en.pdf

Ik snap ook niet waarom nu opeens iedereen loopt te huilen, ISDS bestaat al sinds de jaren '60 en nu is het opeens erg? :o Vertel, welke investeringsclaims zijn we sinds de jaren 60 allemaal aan ten onder gegaan?
quote:
en de europese politici er propagandistisch lyrisch over zijn, moet je aan het denken zetten.
Dus als alle politici ergens lyrisch over zijn dan klopt er iets niet? Goeden redenatie ja! ^O^
quote:
Gezien de verdragen die we uit dezelfde hoeken uit het verleden hebben gezien, gaat dit niets goeds brengen. Helemaal niets.
Welk vergelijkbaar verdrag heeft 'niets goeds' voortgebracht dan?
Fine, fuck you then!
  donderdag 30 juli 2015 @ 13:30:15 #218
321876 Cherna
Fuck the System
pi_154762022
quote:
6s.gif Op donderdag 30 juli 2015 12:59 schreef SicSicSics het volgende:
Tevens zijn de invoering van de Euro en de toetreding van Griekenland niet achter gesloten deuren ingevoerd of bekokstoofd. Daar was men behoorlijk open over. Al jaren.
Ik vind dat het geven van desinformatie aan het volk precies gelijk staat aan het onderhandelen achter gesloten deuren.
Daarom ook mijn wantrouwen. Mag het?

[ Bericht 1% gewijzigd door Cherna op 30-07-2015 13:38:27 ]
  donderdag 30 juli 2015 @ 13:33:15 #219
116015 SicSicSics
pi_154762119
Hier nog wat leuk leesvoer over ISDS en Regulatory Chill.
Fine, fuck you then!
  donderdag 30 juli 2015 @ 13:36:30 #220
116015 SicSicSics
pi_154762228
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 13:30 schreef Cherna het volgende:
Ik vind dat het geven van desinformatie aan het volk precies gelijk staat aan het onderhanden achter gesloten deuren.
Daarom ook mijn wantrouwen. Mag het?
Natuurlijk mag dat! Moet jij weten. :)
Fine, fuck you then!
  donderdag 30 juli 2015 @ 13:49:15 #221
116015 SicSicSics
pi_154762683
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 12:41 schreef Cherna het volgende:
quote:
6s.gif Op donderdag 30 juli 2015 12:59 schreef SicSicSics het volgende:
Bovendien is er een heel boekwerk geschreven over wat er wel en niet mag/ redelijk is om te vragen bij een aanbesteding. Ik weet ff niet meer hoe het heet,
Als je nog geïnteresseerd bent; de Gids Proportionaliteit. ^O^
Fine, fuck you then!
  donderdag 30 juli 2015 @ 13:53:46 #222
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_154762841
quote:
10s.gif Op donderdag 30 juli 2015 08:33 schreef SicSicSics het volgende:
Bedrijven zijn de as van het kwaad en doen nooit iets goed. Dat lijkt een beetje de tendens.
Dat is een reactie op de boodschappen die zij uitzenden. Die boodschappen zijn agressief, gericht op hun eigen voordeel en op mogelijkheden om anderen te kunnen dwingen zich te voegen.
The view from nowhere.
  donderdag 30 juli 2015 @ 14:20:17 #223
116015 SicSicSics
pi_154763668
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 13:53 schreef deelnemer het volgende:
Dat is een reactie op de boodschappen die zij uitzenden. Die boodschappen zijn agressief, gericht op hun eigen voordeel en op mogelijkheden om anderen te kunnen dwingen zich te voegen.
Welke boodschappen? :)
Fine, fuck you then!
  donderdag 30 juli 2015 @ 14:24:01 #224
321876 Cherna
Fuck the System
pi_154763782
quote:
6s.gif Op donderdag 30 juli 2015 13:49 schreef SicSicSics het volgende:
Gids Proportionalit
Ik ben de beroerdste niet om dit uit te zoeken. Dat heeft tijd nodig. 57 pagina's.

Maar hier nog iets:
http://ec.europa.eu/enter(...)nts/ped/index_en.htm
Dat is bovenop de ISO norm gekomen en is wettelijk vastgelegd en gaat ook voor staal constructies gelden. Vraag de smid om de hoek en hij weet van toeten noch blazen.
Moet je dus voor elk balkje een handleiding gaan maken met kenmerkplaatjes etc.

Je snapt natuurlijk al wel dat alles zo duurder word en een kleine ondernemer steeds meer door regeldruk het daardoor steeds moeilijker gaat krijgen.
Engineers zijn bijvoorbeeld meer dan de helft aan tijd kwijt aan administratieve bullshit die de kwaliteit niet eens verbeterd. Een groot ING bureau heeft daar aparte afdelingen voor dat natuurlijk een kleine ondernemer niet kan bekostigen.

En dit is nog maar een kleine greep uit de regelgeving namens de EU.
Ben benieuwd of de VS zich dan ook aan die regelgeving moet gaan houden? Dat is erg onduidelijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door Cherna op 30-07-2015 14:34:49 ]
  donderdag 30 juli 2015 @ 14:28:09 #225
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_154763902
quote:
6s.gif Op donderdag 30 juli 2015 14:20 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Welke boodschappen? :)
De grote klacht is dat de laatste 35 jaar alles wordt gereduceerd tot markten. Daarbij wordt een ideologie wordt verkondigd die uitgaat van egoisme en eigen voordeel, mensen tegen elkaar uitspelen, naar beneden trappen, zelfverheerlijking, corrupte praktijken, intimidatie, en het belachelijk maken van iedere alternatieve overweging, etc..
The view from nowhere.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')