Even heel flauw omdat ik het niet kan laten:quote:Op donderdag 30 juli 2015 11:06 schreef Cherna het volgende:
Ze mogen natuurlijk hun zegje doen. Maar garanties zijn er niet. De landbouwsector is er in ieder geval niet gerust op en terecht.
http://www.globalinfo.nl/(...)et-tegen-ttip-groeit
De Franse boer die niet wenst grootschalig te boeren zal al helemaal niet willen meewerken. En de Franse boeren hebben het volk achter hun staan. Men is daar van mening dat landbouw en veeteelt moeten samengaan met natuur.
http://www.dewereldmorgen(...)tspraak-en-wetgeving
http://www.dewereldmorgen(...)elijke-strijd-met-eu
Wat is het doel van een TTIP? een race to the bottem voortzetten die we nu al helaas voor onze ogen zien gebeuren? of het uitsluiten van een Aziatische markt? Niets is duidelijk waarom je nu zo een verdrag nodig hebt om handel te kunnen drijven.quote:Op donderdag 30 juli 2015 11:18 schreef SicSicSics het volgende:
Tevens druist het tegen een belangrijk doel van TTIP: Het level playing field.
Waarom moet je die vraag nog stellen als je zo enorm tegen bent? Het is geen race to the bottom, althans, niet volgens de commissie die de onderhandelingen uitvoert.quote:Op donderdag 30 juli 2015 11:46 schreef Cherna het volgende:
Wat is het doel van een TTIP? een race to the bottem voortzetten die we nu al helaas voor onze ogen zien gebeuren? of het uitsluiten van een Aziatische markt? Niets is duidelijk waarom je nu zo een verdrag nodig hebt om handel te kunnen drijven.
Waarom denk je dat ik niet aan mijn welzijn denk?quote:Dat je de opmerking maakt dat je dames dames in bloemetjesjurken met een anti-monsanto spandoek niet je handelsstrategie wil laten bepalen is duidelijk. Maar je kunt hieruit opmaken dat er ook mensen zijn die aan hun welzijn denken. Maar schijnbaar telt dat niet meer mee.
Dit verdrag komt er niet 'overheen' dit verdrag komt in plaats van een serie andere verdragen. En één van de doelen is juist om dat playing field beter en eerlijker te maken.quote:TTIP en het level playing fieldZonder het TTIP is dat al niet mogelijk wil zwijgen als dit verdrag er nog eens overheen komt. Kijken of de lokale staalboer nog een kans heeft bij aanbestedingen.
Ik zie het als een grote lobby van monopolisten om een dusdanige regelgeving te creëren dat de kleine ondernemer hier nooit tegen kan opboksen binnen de EU.
Ik geloof daar niet meer in. Het gedrocht in Brussel heeft al te vaak laten zien dat de beslissingen achter gesloten deuren niet goed hebben uitgepakt.quote:Op donderdag 30 juli 2015 11:59 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Waarom moet je die vraag nog stellen als je zo enorm tegen bent? Het is geen race to the bottom, althans, niet volgens de commissie die de onderhandelingen uitvoert.
http://ec.europa.eu/trade/policy/in-focus/ttip/
[..]
Waarom denk je dat ik niet aan mijn welzijn denk?en ik zei al dat het geen inhoudelijke reactie was
[..]
Dit verdrag komt er niet 'overheen' dit verdrag komt in plaats van een serie andere verdragen. En één van de doelen is juist om dat playing field beter en eerlijker te maken.
En ik zie dat je het zo ziet. Ik zie alleen niet waarom. De Europese aanbestedingswet heet toch ook niet voor absurd veel sluitingen bij het MKB gezorgd.
Bovendien zie ik in mijn sector dat MKB een veel betere prijs neer kan leggen in bepaalde aanbestedingen dan een groot internationaal concern met absurd veel overhead.
Opdrachten worden gebundeld tot een grote opdracht waardoor kleine ondernemers nauwelijks een kans maken.quote:Op donderdag 30 juli 2015 11:59 schreef SicSicSics het volgende:
Bovendien zie ik in mijn sector dat MKB een veel betere prijs neer kan leggen in bepaalde aanbestedingen dan een groot internationaal concern met absurd veel overhead.
Dat is ook niet echt open en eerlijk hè?quote:Op donderdag 30 juli 2015 12:28 schreef Cherna het volgende:
Ik geloof daar niet meer in. Het gedrocht in Brussel heeft al te vaak laten zien dat de beslissingen achter gesloten deuren niet goed hebben uitgepakt.
En zo worden ook opdrachten expres opgeknipt en/ of initieel klein gehouden om deze onder EU-aanbestedingsgrens te houden. Of erger, nog kleiner om ze onder de aanbestedingsregels uit te krijgen. Gaat twee kanten op!quote:Opdrachten worden gebundeld tot een grote opdracht waardoor kleine ondernemers nauwelijks een kans maken.
Bovendien is de normering zo bizar uitgebreid dat daar kleine ondernemers nooit aan kunnen voldoen. Bovendien zitten grote ondernemingen zo diep binnen hun opdrachtgevers dat ze compleet de handel beheren zoals bijvoorbeeld archieven. Mogelijk mag je wat kruimels opruimen maar dat is het dan ook.
Vanuit de engineeringswereld heb ik die ervaring wel en nadat men iso 9001 had ingevoerd waren de kleine ing bureaus ten dode opgeschreven. Ja zo mogen wat kruimels opeten maar de grote heren maken de dienst uit.quote:Op donderdag 30 juli 2015 12:39 schreef SicSicSics het volgende:
Ik ben dus wel benieuwd naar waar je al deze wijsheden vandaan hebt.
ISO en NEN zijn nou juist goede voorbeelden voor het maken van een eerlijker speelveld.quote:Op donderdag 30 juli 2015 12:41 schreef Cherna het volgende:
Vanuit de engineeringswereld heb ik die ervaring wel en nadat men iso 9001 had ingevoerd waren de kleine ing bureaus ten dode opgeschreven. Ja zo mogen wat kruimels opeten maar de grote heren maken de dienst uit.
Kijk ook even hoe het op het spoor verloopt. Daar maken kleine vervoerders geen enkele kans.
Kijk ook even waar de grote ICT projecten naar toe gaan.
Absoluut op politieke gronden. TTIP is natuurlijk ook voor een groot deel politiek wenselijk. Dat mes snijdt aan twee kanten natuurlijk.quote:Achter gesloten deuren zie bijvoorbeeld de toelating van Griekenland, de invoering van de Euro. Allemaal gebaseerd op politieke gronden. Het creëren van een administratief gedrocht dat zijn weerga niet kent.
Wij van WC-eendquote:Op donderdag 30 juli 2015 11:59 schreef SicSicSics het volgende:
Waarom moet je die vraag nog stellen als je zo enorm tegen bent? Het is geen race to the bottom, althans, niet volgens de commissie die de onderhandelingen uitvoert.
http://ec.europa.eu/trade/policy/in-focus/ttip/
En de tegenstander(s) doe(n)(t) dat uit pure wereldverbeteraarsstandpunten?quote:
Die mensen zijn er ook, ja.quote:Op donderdag 30 juli 2015 13:02 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
En de tegenstander(s) doe(n)(t) dat uit pure wereldverbeteraarsstandpunten?
![]()
De onderhandelingen zijn geheim, dus welke leugens zijn er bloot te leggen?quote:Overigens nodig ik je uit om aantoonbare leugens bloot te leggen! Als je die kunt vinden zijn er ongetwijfeld veel mensen in geïnteresseerd!
Er zijn ook eerlijke politici met oprecht goede intenties!quote:Op donderdag 30 juli 2015 13:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Die mensen zijn er ook, ja.
Maar die zijn niet voor TTIP.quote:Op donderdag 30 juli 2015 13:03 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Er zijn ook eerlijke politici met oprecht goede intenties!
Of juist wel; want die zijn veel makkelijker voor een karretje te spannenquote:Op donderdag 30 juli 2015 13:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Maar die zijn niet voor TTIP.
Oh, maar jij wel zeker?quote:Op donderdag 30 juli 2015 13:06 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Of juist wel; want die zijn veel makkelijker voor een karretje te spannen
Tevens kun je dat helemaal niet weten.
Nee, en dat zeg ik ook helemaal nietquote:
Hoezo moet je de leugens aantonen mbt dit 'verdrag'? Waarom vraag je dit terwijl je weet dat er de details geheim zijn?quote:Op donderdag 30 juli 2015 13:02 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
En de tegenstander(s) doe(n)(t) dat uit pure wereldverbeteraarsstandpunten?
Waarheid. Midden. Overigens nodig ik je uit om aantoonbare leugens bloot te leggen! Als je die kunt vinden zijn er ongetwijfeld veel mensen in geïnteresseerd!
Ik had het over de sitequote:Op donderdag 30 juli 2015 13:09 schreef Red_85 het volgende:
Hoezo moet je de leugens aantonen mbt dit 'verdrag'? Waarom vraag je dit terwijl je weet dat er de details geheim zijn?
Is heel normaal in de elke onderhandelingsfase.quote:Het feit alleen al dat de onderhandelingen achter gesloten deuren plaatsvinden,
Bullshit. Hoe kon je nou zo enorm tegen zijn als er niks over naar buiten werd gebracht.quote:er niets over details naar buiten komt,
Commercieel tribunaal?quote:er een soort commercieel tribunaal wordt opgesteld
Dus als alle politici ergens lyrisch over zijn dan klopt er iets niet? Goeden redenatie ja!quote:en de europese politici er propagandistisch lyrisch over zijn, moet je aan het denken zetten.
Welk vergelijkbaar verdrag heeft 'niets goeds' voortgebracht dan?quote:Gezien de verdragen die we uit dezelfde hoeken uit het verleden hebben gezien, gaat dit niets goeds brengen. Helemaal niets.
Ik vind dat het geven van desinformatie aan het volk precies gelijk staat aan het onderhandelen achter gesloten deuren.quote:Op donderdag 30 juli 2015 12:59 schreef SicSicSics het volgende:
Tevens zijn de invoering van de Euro en de toetreding van Griekenland niet achter gesloten deuren ingevoerd of bekokstoofd. Daar was men behoorlijk open over. Al jaren.
Natuurlijk mag dat! Moet jij weten.quote:Op donderdag 30 juli 2015 13:30 schreef Cherna het volgende:
Ik vind dat het geven van desinformatie aan het volk precies gelijk staat aan het onderhanden achter gesloten deuren.
Daarom ook mijn wantrouwen. Mag het?
quote:Op donderdag 30 juli 2015 12:41 schreef Cherna het volgende:
Vanuit de engineeringswereld heb ik die ervaring wel en nadat men iso 9001 had ingevoerd waren de kleine ing bureaus ten dode opgeschreven. Ja zo mogen wat kruimels opeten maar de grote heren maken de dienst uit.
Als je nog geïnteresseerd bent; de Gids Proportionaliteit.quote:Op donderdag 30 juli 2015 12:59 schreef SicSicSics het volgende:
Bovendien is er een heel boekwerk geschreven over wat er wel en niet mag/ redelijk is om te vragen bij een aanbesteding. Ik weet ff niet meer hoe het heet,
Dat is een reactie op de boodschappen die zij uitzenden. Die boodschappen zijn agressief, gericht op hun eigen voordeel en op mogelijkheden om anderen te kunnen dwingen zich te voegen.quote:Op donderdag 30 juli 2015 08:33 schreef SicSicSics het volgende:
Bedrijven zijn de as van het kwaad en doen nooit iets goed. Dat lijkt een beetje de tendens.
Welke boodschappen?quote:Op donderdag 30 juli 2015 13:53 schreef deelnemer het volgende:
Dat is een reactie op de boodschappen die zij uitzenden. Die boodschappen zijn agressief, gericht op hun eigen voordeel en op mogelijkheden om anderen te kunnen dwingen zich te voegen.
Ik ben de beroerdste niet om dit uit te zoeken. Dat heeft tijd nodig. 57 pagina's.quote:
De grote klacht is dat de laatste 35 jaar alles wordt gereduceerd tot markten. Daarbij wordt een ideologie wordt verkondigd die uitgaat van egoisme en eigen voordeel, mensen tegen elkaar uitspelen, naar beneden trappen, zelfverheerlijking, corrupte praktijken, intimidatie, en het belachelijk maken van iedere alternatieve overweging, etc..quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |