quote:Terwijl iedereen op de speech van Alexis Tsipras lette, werd met een stemronde in het Europarlement een ander hoofdpijndossier voorlopig gesloten. Zojuist stelde het Europees parlement de onderhandelingen met de VS over het omstreden mega-handelsverdrag TTIP (Trans Atlantic Trade and Investment Partnership) veilig.
Het Europees parlement stemde vóór het handhaven van een vorm van speciale geschillenbeslechting voor bedrijven in het TTIP. Een door parlementsvoorzitter Martin Schulz en Sociaaldemocraat Bernd Lange in elkaar geknutseld compromisvoorstel trok het merendeel van de aanvankelijk tegenstribbelende Sociaaldemocraten over de streep. Nederlandse sociaaldemocraten, onder aanvoering van Agnes Jongerius, stemden tegen het compromis.
Het parlement raakte het afgelopen jaar diep verdeeld over ISDS, ofwel Investor State Dispute Settlement, een arbitragemechanisme dat bedrijven het recht geeft regeringen voor een speciaal tribunaal te dagen als zij hun investeringen door nieuwe wetgeving in gevaar zien komen.
Nou ja, ik vind de naaktfoto van Patricia Paay in de Playboy ook jammer.quote:Op woensdag 8 juli 2015 17:15 schreef Scorpie het volgende:
Dit is by far het ergste nieuws van de afgelopen 10 jaar.
Vind je?quote:Op woensdag 8 juli 2015 17:28 schreef Arashimashou het volgende:
Goh, verbazingwekkend. Helaas verdient het volk deze ellende.
https://nl.wikipedia.org/(...)Grondwet_voor_Europaquote:Op woensdag 8 juli 2015 17:33 schreef Arashimashou het volgende:
[..]
Als je je soevereiniteit weggeeft aan de EU? Ja.
En waar stemde men de afgelopen 10 jaar op?quote:Het kamp van de voorstanders van het verdrag bestond uit zowel de coalitiepartijen CDA, VVD en D66 alsmede de linkse oppositiepartijen PvdA en GroenLinks. Deze partijen hadden samen een zeer ruime meerderheid in de Tweede Kamer. Deze partijen pleitten voor een verdergaan met de Europese integratie, al dan niet om een economisch blok tegenover de Verenigde Staten te vormen.
Kek.quote:Op woensdag 8 juli 2015 17:46 schreef Arashimashou het volgende:
een economisch blok tegenover de Verenigde Staten te vormen.
Kan het gewoon niet oneens zijn met deze opmerking.quote:Op woensdag 8 juli 2015 17:28 schreef Arashimashou het volgende:
True.quote:Op woensdag 8 juli 2015 17:28 schreef Arashimashou het volgende:
Eindelijk. Ik verbaasde me al over de hoeveelheid negatieve reacties hier.quote:Op woensdag 8 juli 2015 18:19 schreef luxerobots het volgende:
De EU heeft in het verleden zeer slecht onderhandeld tegenover de VS (denk aan persoonsgegevens). Maar over het algemeen is vrije handel alleen maar positief voor de welvaart en economie van een land.
Kortom, ik ben op voorhand niet heel erg negatief.
Ik zie het overigens nog wel gebeuren dat wij overspoeld worden met goedkoop hormoonvlees en gentechvoedsel, waarna daar weer een rel over ontstaat, waarna één en ander rechtgezet wordt.quote:Op woensdag 8 juli 2015 18:22 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Eindelijk. Ik verbaasde me al over de hoeveelheid negatieve reacties hier.
Overigens is alleen nog maar ingestemd met het voortzetten van de onderhandelingen op de huidige basis. Het is dus niet dat TTIP er ineens is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |