Maar al dat falen van 'the powers that be" heeft er toch mooi voor gezorgd dat je 5x per jaar gesubsidieëerd all-inclusive in Thailand asbakjes zat te kleien, toch? Wat een diploma al niet kan doen dan hè?quote:Op woensdag 8 juni 2005 01:21 schreef APK het volgende:
[..]
MA-ISCA, geen idee of het nog bestaat bij de HKU.
Niet afgemaakt en toch een diploma gekregen
Dat toonde voor mij aan dat het om de centen ging bij al die studierichtingen op de creatieve computer afdelingen.
Wij kregen les van een of andere veredelde concierge (Wiel Nogwat) en een figuur uit de staff (Mels Nogwat) die ons een uiterst creatieve studie voor kunstenaars hadden beloofd en niet verder kwamen dan het leren hoe je 'Hello world' in C++ op je monitor kon toveren.
volgens mij dringt het maar niet tot je door dat je je subjectiviteiten tot norm opblaast, een die norm overigens getuigd van ontmetelijk kortzichtige onwetendheidquote:Op woensdag 3 december 2003 18:39 schreef Karzeuler het volgende:
[..]
Ik begrijp expres niet wat jij wil dat ik zou moeten begrijpen in jouw ogen, omdat ik het resultaat zeer bedroevend vind. De kwaliteit van de kunst is erg achteruitgegaan, en de rotzooi die voor moderne kunst uit moet gaan is eerder een bewijs van dat de huidige kunsternaar een luie, gemakzuchtige kliederaar is en ook een sluwe zakenman die z'n rotzooi voor veel geld aan de man weet te brengen.
Jij wil kennelijk de ik bekende stokpaardjes ga begrijpen, namelijk dat vanwege de uitvinding van de fotocamera de kunst een andere functie heeft gekregen. Okay, prima, maar zorg er als kunstenaar dan wel voor dat het mooi is. Kijk, Salvadore Dali is mooi, Johfra ook, en Picasso of Chagall is ook wel mooi, ookal zou ik dat niet zo gauw in m'n kamer ophangen. Maar die rotzooi van die Cobra beweging en alles wat daar uit is voortgekomen. Get real. Je gaat toch niet beweren dat dat mooi is, he?
Niks zuur. De subsidies zijn op en momenteel sta ik om 08.00u op het CS te Amsterdam om een loodzware en zwaar onderbetaalde studie tot groundsteward te volgen op Schiphol (als bijbaan).quote:Op woensdag 8 juni 2005 01:35 schreef Roache_ het volgende:
Maar al dat falen van 'the powers that be" heeft er toch mooi voor gezorgd dat je 5x per jaar gesubsidieëerd all-inclusive in Thailand asbakjes zat te kleien, toch? Wat een diploma al niet kan doen dan hè?En toch nog klagen dat het allemaal zo commercieel is geworden. Tegenwoordig...
Of is dat al wat te zuur?
Discuseren over kunst kan in TTK, inclusief Dali-bash topicsquote:Op woensdag 8 juni 2005 01:36 schreef Razz_Gul het volgende:
[..]
volgens mij dringt het maar niet tot je door dat je je subjectiviteiten tot norm opblaast, een die norm overigens getuigd van ontmetelijk kortzichtige onwetendheidneem het maar aan en ga jezelf kastijden !. De productie van Jofhra en zijn mede neo-(sur)realisten kan ik het beste omschrijven als kwalitatief goed geschilderde kitsch, de techniek druipt er vanaf, waarvoor ik bewondering heb, maar een samenhang in zijn/hun ouvre is totaal zoek en komt niet verder dan t predikaat 'leuk surrealistisch plaatje'... dit is mijn mening ja maar gek genoeg hanteerd de 'gevestigde orde' ongeveer dezelfde kwalificatie. Voor de overgrote meerderheid van kunstbarbaren grenst een dergelijke omschrijving aan heiligenschennis maar das ook niet anders te verwachten van simpele zielen (sorry) voor wie kunst niet veel meer omvat dan een knusse figuratieve voorstelling dat 'realistisch' geschildert is... ik bedoel als zelfs werk van Segrelles of Royo voor 'kunst' doorgaat
ik bedoel er is niet voor niets een heel museum aan Cobra gewijdt, schaam je om Appel geen kunst te noemen !
Kijk simpele zielen lopen ook weg met werk van bv Howson of Giger maar daar is niet veel discussie over mogelijk, daar spreekt visie uit dat uniek is qua stijl en idioom, ze maken geen slecht gelukte kopieen in de stijl van grote voorgangers. Voor t leerproces is deze werkwijze echter wel raadzaam . hmm waarom ga ik hier eigenlijk op in
![]()
Master of Image Synthesis and Computer Animation.quote:
Het klinkt in elk geval fantastisch.quote:Op woensdag 8 juni 2005 19:13 schreef APK het volgende:
[..]
Master of Image Synthesis and Computer Animation.![]()
Mijn broer hebben ze toegelaten voor ID toen ie 16 was, dus het hangt er gewoon vanaf hoe goed je bent (en hoe goed je kan lullen). Maar ze verwachten wel een soort volwassenheid die bij veel mensen die van de middelbare school komen ver te zoeken is.quote:Op woensdag 8 juni 2005 23:33 schreef _Supreme het volgende:
Mensen die op HKU zijn toegelaten,
hebben jullie daarvoor nog een andere studie gedaan?
nemen ze uberhaubt wel eens mensen die van de middelbare school afkomen aan?
Volgens mij zijn ze wel de grootste ja. En de meeste opleiding iig. Van de helft heb ik geen idee wat het nou is. Audio Design, Sound Design etc (wtf is het verschil).quote:Op donderdag 9 juni 2005 01:10 schreef APK het volgende:
Is de HKU inmiddels de grootste?
Ik heb echt het idee dat ze er elk jaar weer een paar opleidingen bijverzinnen om geld te verdienen / de begroting rond te krijgen.
Audio Design is veel toffer, dat is het verschilquote:Op donderdag 9 juni 2005 10:27 schreef Jebus het volgende:
[..]
Volgens mij zijn ze wel de grootste ja. En de meeste opleiding iig. Van de helft heb ik geen idee wat het nou is. Audio Design, Sound Design etc (wtf is het verschil).
Idd... zeker als je de Master doet bij de Fashion Design...quote:Op woensdag 8 juni 2005 01:36 schreef Razz_Gul het volgende:ontopic! : HKU is zeer zeker een aanrader voor elke richting die je op wilt. De begeleiding is uitstekend en de docenten zijn deskundig, echter je moet geestelijk wel op een iets ander/hoger niveau denken dan een doorsnee leeftijdsgenoot ... hiermee doel ik op (afhankelijk van je richting) op de kritiek/commentaar die je zult krijgen op je werk, je moet wel snappen wat ze bedoelen anders komt het over als elitair gezever en kun je de plank goed misslaan als je het niet snapt of in de wind slaat.. maar hier word je ook in getraind hoor.Als je voor de 'nieuwe media' studies gaat heb je daar niet zoveel last van in t , in t begin.
Eergister dus?quote:Op donderdag 16 juni 2005 15:13 schreef skiczukie het volgende:
Ik feite heb ik gister mijn P gehaald gister!![]()
quote:Op donderdag 16 juni 2005 15:13 schreef skiczukie het volgende:
Ik feite heb ik gister mijn P gehaald gister!![]()
Oja.quote:Op donderdag 9 juni 2005 14:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Audio Design is veel toffer, dat is het verschil
Wat is AHK.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 16:41 schreef Nora. het volgende:
Verder niemand niet??
Of mensen die toelating gedaan hebben (of dit jaar doen) voor AHK montage?
Het is nog steeds februari hoor.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 18:50 schreef innepin het volgende:
Ik heb me opgegeven voor HKU Graphic Design, maar ik zou er in februari van horen en ik weet nog van niks over wanneer ik er moet zijn voor de toelatingsdag
Waarom? Rietveld lijkt mij echt vreselijk....quote:Op zaterdag 11 februari 2006 17:22 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Zeker een stuk minder dan het Rietveld.
Ja, dat weet ik - maar in de brief zeiden ze dat de selectiedagen in februari zouden zijn. Dan verwacht ik half februari toch wel een datum te weten.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 18:51 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Het is nog steeds februari hoor.
Je kan vantevoren alvast bezig met een portfolio samenstellen, veel opleidingen hebben al een lijstje met dingen die je moet kunnen laten zien bij je toelating.quote:Op donderdag 16 maart 2006 23:10 schreef Nora. het volgende:
Weet je dat allemaal nu al? Je kunt je toch nog aanmelden tot ergens in... mei (april?) ofzo?
Erg hè, dat je er iets voor moet doen.quote:Op donderdag 16 maart 2006 16:20 schreef innepin het volgende:
Ik heb 24 maart toelatingsdag van de HKU![]()
Nu moet ik een plakboek in elkaar flansen met een tien daags dagboek over kunst en inspiraties enzo.
"Ik wil van mijn hobby mijn beroep maken...."quote:Op vrijdag 17 maart 2006 01:01 schreef killingcupid het volgende:
Ik vind het altijd verbazingwekkend hoeveel mensen er toelating doen zonder uberhaupt echt te weten wat een academie inhoudt en wat ze er zelf willen doen. "Tsja, ik had tekenen in m'n pakket en dit leek me wel leuk", werkt niet in je voordeel![]()
Nee. Ik doe alleen nu ook al een zware studie, kreeg de brief pas op 11 maart, waarin dan staat dat ik tien dagen lang een dagboek bij moet houden, terwijl ik daar nu eigenlijk gewoon helemaal geen tijd voor heb.quote:
Ik heb dan ook ervaring en een portfolioquote:Op vrijdag 17 maart 2006 01:01 schreef killingcupid het volgende:
Met alleen een opdracht kom je er niet hoor. Ze moeten natuurlijk wel zien dat je zelf al bezig was met ontwerpen/tekenen/schilderen/whatever. Anders zul je het gewenste toelatingsniveau waarschijnlijk ook niet snel halen.
"Sorry dat mijn dagboek een beetje dun en inspiratieloos is. Ik moest namelijk ook nog posten op fok!"quote:Op vrijdag 17 maart 2006 01:08 schreef innepin het volgende:
Nee. Ik doe alleen nu ook al een zware studie, kreeg de brief pas op 11 maart, waarin dan staat dat ik tien dagen lang een dagboek bij moet houden, terwijl ik daar nu eigenlijk gewoon helemaal geen tijd voor heb.
Doe es normaal, en doe alsjeblieft niet alsof je mij bent of kent. Ik weet waar ik mee bezig ben en behoor niet tot de eerder beschreven groep van onnozele huppelkutjes.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 01:14 schreef APK het volgende:
[..]
"Sorry dat mijn dagboek een beetje dun en inspiratieloos is. Ik moest namelijk ook nog posten op fok!"
Zoals eerder aangegeven kijken ze niet alleen naar de kwantiteit.
Originaliteit en een soort 'X-Factor' zijn ook erg belangrijk, net als bij Idols.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |