abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155011536
quote:
6s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 12:56 schreef Rickertman96 het volgende:
Gebruiken jullie alleen Adsense dan?

Ik niet, heb ook diensten als Mollie en Eurobellen ernaast lopen.
Onderwijs me! :9
pi_155011651
quote:
6s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 13:17 schreef Stofje het volgende:

[..]

Onderwijs me! :9
Websites maken gericht op kinderen waar ze bellen/smsen etc voor een beloning en ads erop pleuren. Kinderen gebruiken sowieso veel minder adblock en bellen veel sneller (desnoods stiekem; kan ik niet controleren) heb ik het idee
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 15:33:07 #203
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_155014709
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 09:58 schreef YoshiBignose het volgende:
28 dagen geleden was ook al een dieptepunt :') heb wel altijd een dip hoor in de zomer, maar paar maanden geleden zat ik nog op 1000+ dus dan is dit wel matig ja.
Dan zit er maar één ding op: Effort steken om de boel weer op gang te helpen! ^O^
pi_155017406
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 09:58 schreef YoshiBignose het volgende:
28 dagen geleden was ook al een dieptepunt :') heb wel altijd een dip hoor in de zomer, maar paar maanden geleden zat ik nog op 1000+ dus dan is dit wel matig ja.
wel jammer. Soms zou ik willen dat ik wat meer inspiratie had. Want er is best makkelijk geld mee te verdienen. Maar dan denk ik weer, och het is allemaal maar extra en dan heb ik totaal geen zin meer om nog andere sites te maken.
pi_155021293
quote:
15s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 12:55 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Je leeft dus van je Google AdSense begrijp ik hieruit en je hebt geen andere inkomsten? :?
Hier kan toch geen mens van leven?!

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 15:33 schreef JortK het volgende:

[..]

Dan zit er maar één ding op: Effort steken om de boel weer op gang te helpen! ^O^
Yep, maar weinig tijd voor ;(

quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 17:14 schreef fotostarter het volgende:

[..]

wel jammer. Soms zou ik willen dat ik wat meer inspiratie had. Want er is best makkelijk geld mee te verdienen. Maar dan denk ik weer, och het is allemaal maar extra en dan heb ik totaal geen zin meer om nog andere sites te maken.
Ja dat is het ook, als je weinig te doen hebt dan ga je een beetje nadenken en kom je soms met ideeën, maar als je veel andere dingen ook nog te doen hebt dan laat je het maar een beetje liggen en denk je: ach het is toch gratis dus laat maar lopen.
Facts don't care about your feelings
pi_155022916
quote:
6s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 12:56 schreef Rickertman96 het volgende:
Gebruiken jullie alleen Adsense dan?

Ik niet, heb ook diensten als Mollie en Eurobellen ernaast lopen.
Jep, hier op dit moment alleen adsense.
Heb wel wat andere dingen geprobeerd zoals affilatie e.d. maar dat werkte op de een of andere manier voor geen meter.
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 20:21:29 #207
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_155023115
Ik heb zoveel goede ideeën.. en die domeinnamen zijn ook vrij.

Maar durf ik het.? :P
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_155024917
Hoezo durven, zit toch geen risico aan :')
pi_155025748
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 21:05 schreef YoshiBignose het volgende:
Paar tientjes risico per jaar :'(

De zomer ben ik voorlopig uitstekend doorgekomen en ik kijk al uit naar de maanden vanaf september.
pi_155026157
quote:
4s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 20:16 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Jep, hier op dit moment alleen adsense.
Heb wel wat andere dingen geprobeerd zoals affilatie e.d. maar dat werkte op de een of andere manier voor geen meter.
Same here. Affiliate werkt volgens mij alleen als je er actief iets mee doet, met passieve display ads heb je er niets aan. Een conversie van <2% met een CTR van <1%, dat schiet lekker op. :')
Of ik heb er het geduld niet voor, dat kan ook.
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 23:25:40 #211
445514 DonDruiper
pi_155031158
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 21:05 schreef YoshiBignose het volgende:
Naja durven is niet het goede woord misschien; ik denk telkens, ach wordt vast niets.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_155033541
Vandaag weer 65 cent verdiend, wel dik 600 bezoekers. Wil nog niet vlotten, zoveel is duidelijk :').
pi_155038777
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 23:25 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Naja durven is niet het goede woord misschien; ik denk telkens, ach wordt vast niets.
Dat wordt het vast ook niet :)
pi_155054015
Zijn hier geïnteresseerden om de mogelijkheden van Doubleclick for Publishers (van Google) uit te zoeken en te gebruiken? Ik blijf er maar mee stoeien maar het is een stap verder dan Adsense maar je kunt Adsense daar ook mee invoegen en laten concurreren met andere advertentienetwerken.
pi_155054914
Zomer + warme weer is bij mij op financieel gebied een ramp

Vandaag tot nu toe
¤ 2,42
Paginaweergaven vandaag tot nu toe
3.741

:') laat het snel regenen pl0x
pi_155058591
Mijn RPM blijft maar dalen.. Ik neem aan dat de statistieken voor andere adsense account hetzelfde laten zien.. Elk jaar in juli en augustus een dipje..

pi_155060465
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 21:45 schreef ia het volgende:
Mijn RPM blijft maar dalen.. Ik neem aan dat de statistieken voor andere adsense account hetzelfde laten zien.. Elk jaar in juli en augustus een dipje..

[ afbeelding ]
Waar vind ik dit? Ben ook wel benieuwd.
pi_155061369
Hier hetzelfde dus ik ga er vanuit dat het na augustus weer omhoog gaat. Alleen wat mij opvalt bij 'ia' is dat de RPM alleen maar daalt door de jaren heen, ik zou dan serieus gaan kijken om wat te verbeteren tenzij de CPC enorm daalt dan kun je weinig doen met de CTR want die moet dan flink omhoog.
pi_155061906
Ligt er maar net aan in welke branche je zit te adverteren.

De reisbranche doet het nu best goed ;)
pi_155062506
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 23:13 schreef Hiya het volgende:
Ligt er maar net aan in welke branche je zit te adverteren.

De reisbranche doet het nu best goed ;)
Logisch in de zomer :P Al zal ie in de winter ook goed zijn, als je je richt op wintervakanties etc
pi_155067905
Rickertman96 : https://www.google.com/ad(...)orts/gm=pageViewsRpm

WebBeestje, de dalende trend komt doordat ik met Nederlands/Engels/Duits ben begonnen jaren geleden.. Ondertussen ondersteun ik alle talen in adsense en zodoende is mijn RPM een stuk lager geworden nu dat talen zoals Arabisch, Chinees, Indonesisch etc. er bij zijn gekomen.

Mijn hoogste klik ooit trouwens afgelopen week van een chinese bezoeker... 45 euro voor een enkele klik.. Mijn record daarvoor was een amerikaanse bezoeker, 30 euro..
pi_155070135
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 03:14 schreef ia het volgende:
Rickertman96 : https://www.google.com/ad(...)orts/gm=pageViewsRpm

WebBeestje, de dalende trend komt doordat ik met Nederlands/Engels/Duits ben begonnen jaren geleden.. Ondertussen ondersteun ik alle talen in adsense en zodoende is mijn RPM een stuk lager geworden nu dat talen zoals Arabisch, Chinees, Indonesisch etc. er bij zijn gekomen.

Mijn hoogste klik ooit trouwens afgelopen week van een chinese bezoeker... 45 euro voor een enkele klik.. Mijn record daarvoor was een amerikaanse bezoeker, 30 euro..
Thanks!

45eu voor 1 klik is bizar veel
pi_155070468
Bij mij lijkt RPM geen probleem door de jaren heen, alhoewel de eerste jaren niet echt een realistisch beeld gaven want toen stelde het weinig voor:

pi_155070541
Ik heb vandaag een RPM van ¤0,03. Ik denk dat dat niet zo heel veel is :').
pi_155070611
M'n CPC is minder mooi :')

maandag 10 augustus 2015 @ 10:57:25 #226
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_155071114
Ik begin zowaar lol te krijgen in het zoeken naar verlopen domeinen. Afgelopen week twee mooie weten op te pikken, met wat mooie statistieken:

- Domein 1: Backlinks vanaf rijksoverheid.nl, telegraaf.nl, rtlnieuws.nl. DA van 67 :)
- Domein 2: Backlinks vanaf cnn.com :)
pi_155072082
quote:
14s.gif Op maandag 10 augustus 2015 10:57 schreef JortK het volgende:
Ik begin zowaar lol te krijgen in het zoeken naar verlopen domeinen. Afgelopen week twee mooie weten op te pikken, met wat mooie statistieken:

- Domein 1: Backlinks vanaf rijksoverheid.nl, telegraaf.nl, rtlnieuws.nl. DA van 67 :)
Vanaf hoofddomein of ireport.cnn.com?
pi_155072423
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 10:24 schreef YoshiBignose het volgende:
Bij mij lijkt RPM geen probleem door de jaren heen, alhoewel de eerste jaren niet echt een realistisch beeld gaven want toen stelde het weinig voor:

[ afbeelding ]
Netjes heurrr ;)
  maandag 10 augustus 2015 @ 12:02:33 #229
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_155072628
quote:
Das een mooie.
pi_155073857
quote:
14s.gif Op maandag 10 augustus 2015 10:57 schreef JortK het volgende:

Netjes, heb je ook een inschatting van de unieke bezoekers of (nog) niet?
  maandag 10 augustus 2015 @ 13:33:06 #232
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_155074923
quote:
6s.gif Op maandag 10 augustus 2015 13:02 schreef Rickertman96 het volgende:

[..]

Netjes, heb je ook een inschatting van de unieke bezoekers of (nog) niet?
De bezoekers gaat het me niet, het gaat me meer om de backlinks en DA van een domein ter uitbreiding van me netwerk :)
pi_155089568
Website eigenaren lopen jaarlijks 20 miljard euro mis door het gebruik van adblockers: http://www.nu.nl/internet(...)t-browserplugin.html

Pagefair dat genoemd is in het artikel gebruik ik nu om bezoekers met adblockers toch advertenties te vertonen. Op zich gaat het redelijk met ongeveer $0.50 CPM en anders had ik er toch niks aan verdiend. Enige nadeel is dat ze pas bij $200 uitbetalen :)

Verder heb ik nog een stukje code voor wie interesse heeft, dan krijgen adblock gebruikers een popup met een boodschap die je zelf kunt bepalen. Enige wat ik nog zoek, een manier om die popup 1 of 2 maal per dag per IP te laten zien i.p.v. bij elke paginavertoning. Iemand een oplossing?
pi_155091878
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 19:59 schreef WebBeestje het volgende:
Website eigenaren lopen jaarlijks 20 miljard euro mis door het gebruik van adblockers: http://www.nu.nl/internet(...)t-browserplugin.html

Pagefair dat genoemd is in het artikel gebruik ik nu om bezoekers met adblockers toch advertenties te vertonen. Op zich gaat het redelijk met ongeveer $0.50 CPM en anders had ik er toch niks aan verdiend. Enige nadeel is dat ze pas bij $200 uitbetalen :)

Verder heb ik nog een stukje code voor wie interesse heeft, dan krijgen adblock gebruikers een popup met een boodschap die je zelf kunt bepalen. Enige wat ik nog zoek, een manier om die popup 1 of 2 maal per dag per IP te laten zien i.p.v. bij elke paginavertoning. Iemand een oplossing?
Ik snap eigenlijk niet waarom mensen en adblocker zouden gebruiken, zo storend zijn de advertenties niet, en de publishers moeten toch ook verdienen. Als dit zo door blijft stijgen en in sommige browsers of mobiel standaar word dan ga ik ook toch alle gebruikers met een adblocker weren van mijn site.. dan heb ik er niks aan.
pi_155093334
Voor volgend jaar verwachten ze een verdubbeling van het aantal adblockers en bij mij is het nu ongeveer 9% van de bezoekers. Volgend jaar 18% zou nogal een behoorlijk deel van de inkomsten opslurpen en nu niet weer de discussie dat adblockgebruikers toch niet klikken want ik verdien het meeste aan pageviews ;)

Ik heb een stukje code dat iedereen makkelijk kan toepassen op de website maar dan is bij elke pageview een popup en ik wil dat zien te beperken tot 1 per 4 views of 1 per dag, zijn hier nog wizkids? :)
  maandag 10 augustus 2015 @ 21:45:02 #236
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_155094607
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 21:21 schreef WebBeestje het volgende:
Voor volgend jaar verwachten ze een verdubbeling van het aantal adblockers en bij mij is het nu ongeveer 9% van de bezoekers. Volgend jaar 18% zou nogal een behoorlijk deel van de inkomsten opslurpen en nu niet weer de discussie dat adblockgebruikers toch niet klikken want ik verdien het meeste aan pageviews ;)

Ik heb een stukje code dat iedereen makkelijk kan toepassen op de website maar dan is bij elke pageview een popup en ik wil dat zien te beperken tot 1 per 4 views of 1 per dag, zijn hier nog wizkids? :)
Je zou dan gewoon een cookie kunnen plaatsen, of zelf een soort database bijhouden met ipadressen en of ze wel of niet een pop-up te zien krijgen.

Alhoewel die pop-ups ook gewoon geblokkeerd kunnen worden natuurlijk ;)
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_155095367
je kan natuurlijk ook accepteren dat gebruikers adblockers installeren, ze doen het niet voor niets immers...
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_155096277
Dan zal je toch een database'je bij moeten houden met ip-adressen (en als je 1 keer per dag wilt doen ook de datum ook bijhouden of snachts database automatisch legen).
Vervolgens check je bij elke visit of dit IP adres al voorkomt in je database. Zo ja, geen popup weergeven. Zo nee, popup weergeven. Overigens is dit geen waterdichte methoden doordat sommige verschillende gebruikers van hetzelfde IP komen of proxies gebruiken.

Andere optie is om cookies te gebruiken. Bij elke bezoeker maak je een cookie aan met een levensduurvan 24 uur.

Voor beide methoden zijn makkelijk scripts te vinden op internet.
Pain is temporary, pride is forever
pi_155098309
quote:
2s.gif Op maandag 10 augustus 2015 21:57 schreef RanTheMan het volgende:
je kan natuurlijk ook accepteren dat gebruikers adblockers installeren, ze doen het niet voor niets immers...
Klopt maar er is ook een deel die een adblocker heeft zonder dat ze het weten. Dat is vaak de groep die nog wel op ads klikt :P
pi_155099640
Heb zelf ook adblock, gebruik ik o.a. voor m'n eigen site zodat ik er niet per ongeluk op klik (moet ik wel heel scheef klikken; maar je weet maar nooit)
Verder gebruik ik het vaak bij het voetbal kijken, streams hebben echt zo veel ads op 1 pagina waardoor het gebruik van adblock gewoon een must is.

Tl;dr de webmaster dient ads normaal te plaatsen anders zet ik het aan, geen zin in 50 miljoen ads per pagina
pi_155099714
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 20:51 schreef JupilerXL het volgende:

[..]

Ik snap eigenlijk niet waarom mensen en adblocker zouden gebruiken, zo storend zijn de advertenties niet, en de publishers moeten toch ook verdienen. Als dit zo door blijft stijgen en in sommige browsers of mobiel standaar word dan ga ik ook toch alle gebruikers met een adblocker weren van mijn site.. dan heb ik er niks aan.
zo storend zijn ze niet? Lol bekijk sommige stream sites eens, bijv voetbal streams, ook al is het illegaal
Ik mag geen voorbeeld link posten btw
pi_155100024
quote:
2s.gif Op maandag 10 augustus 2015 21:57 schreef RanTheMan het volgende:
Tot het zo gaat zoals in Griekenland waar ruim 30% een Adblocker gebruikt ;)

Van de andere kant zorgt het wel voor creatief blijven. Misschien block ik desnoods gebruikers met een Adblocker, doet Tweakers dat ook of was het een andere grote tech site?

PS. Wie interesse heeft kan ik het stukje code opsturen voor de popup. Alleen nog die frequentie cap inbouwen.
pi_155109219
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 16:55 schreef Apekoek het volgende:
Bij sitedeals, zijn de tekst schrijvers daar wat?

Ze bieden vaak het volgende aan:

- SEO teksten tussen de 1,5 en 3 cent per woord
- SEO teksten in ruil voor backlinks

Wat is aan te raden of af te raden? In andere woorden, ik heb betaalbare teksten nodig/bloggers (tips?).
Iemand? Tips voor voordelige teksten? Of schrijft hier iedereen zelf?
pi_155109448
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 11:22 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Iemand? Tips voor voordelige teksten? Of schrijft hier iedereen zelf?
Sites als GreatContent en TextBroker zijn volgens mij redelijk betaalbaar. Ik schrijf daar zelf heel soms voor. Uurtje of 10 's avonds, biertje erbij, als ik me gewoon verveel. Ik schrijf dus zelf, maar als je teksten nodig hebt zijn dat misschien wel aardige sites om te kijken. Bieden prima kwaliteit, denk ik.
pi_155109756
@WebBeestje
Heeft zo'n popup nut, vraag ik me dan af. Zijn er echt mensen die dan hun adblocker gaan uitzetten?
Volgens mij kun je dan nog beter een abonnement aanbieden, waarmee ze helemaal geen advertenties zien.
pi_155115185
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 11:32 schreef Stofje het volgende:

[..]

Sites als GreatContent en TextBroker zijn volgens mij redelijk betaalbaar. Ik schrijf daar zelf heel soms voor. Uurtje of 10 's avonds, biertje erbij, als ik me gewoon verveel. Ik schrijf dus zelf, maar als je teksten nodig hebt zijn dat misschien wel aardige sites om te kijken. Bieden prima kwaliteit, denk ik.
Ook voor Nederlandse teksten tegen niet al te hoge prijzen?
pi_155115643
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 11:44 schreef Tom_Ace het volgende:
@WebBeestje
Heeft zo'n popup nut, vraag ik me dan af. Zijn er echt mensen die dan hun adblocker gaan uitzetten?
Volgens mij kun je dan nog beter een abonnement aanbieden, waarmee ze helemaal geen advertenties zien.
Dat heb ik ook :) maar de gedachte is meer dat sommigen de popups beu worden en dan op de whitelist zetten.
pi_155115714
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 14:22 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Ook voor Nederlandse teksten tegen niet al te hoge prijzen?
Ik durf het je niet te zeggen. Ze betalen allebei genoeg om het voor tekstschrijvers leuk te houden, maar niet genoeg om het echt fanatiek te gaan doen. (Professioneel krijg ik ongeveer 15 cent per woord, op die sites is het meestal 2 of 3 cent per woord). Wat het kost voor jou om opdrachten op die sites te plaatsen weet ik niet, maar ik vermoed dat een kijkje op die websites genoeg informatie zal opleveren.
pi_155118027
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 11:44 schreef Tom_Ace het volgende:
@WebBeestje
Ik zet het dan wel uit :P (al zijn er wel uitzonderingen, eerder genoemd)
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 16:36:19 #250
131603 Afwazig
Serious business
pi_155119296
Ik heb het op Tweakers ook uitstaan.
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 16:58:03 #251
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_155119964
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 14:39 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Dat heb ik ook :) maar de gedachte is meer dat sommigen de popups beu worden en dan op de whitelist zetten.
Dat klinkt bijna als een 'protection scam' :D

"Het zou toch zonde zijn als je hele pc vastloopt door al die pop-ups, niet? *hint hint*"
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  woensdag 12 augustus 2015 @ 16:56:54 #252
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_155152555
Zijn er hier mensen die een PBN (Private Blog Network) hebben? Ben bezig met het opzetten van een amazon affiliate site en volgens mij maken veel succesvolle niche sites gebruik van PBNs.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_155179619
Bij wie zijn de paginavertoningen in Adsense deze maand veel hoger dan normaal? Ik zit op bijna hetzelfde aantal als juli.
  donderdag 13 augustus 2015 @ 15:42:44 #254
418426 UtopiaVolger
Ik volg alles rondom Utopia.
pi_155180584
Inkomsten vergeleken met de vorige 28 dagen zijn 18.8% gedaald.

Aantal weergaven is met 27.8% gestegen.

Hoe dan?

Binnenkort grote affiliate projecten lanceren dus toch blij met het nog altijd stijgende aantal bezoekers...
Want geen leven hihihihihihihihihi.
Utopia
pi_155181321
Het aantal bezoekers baseer ik niet op mijn paginavertoningen maar blijkbaar ben ik niet de enige meer veel meer paginavertoningen. Bij Google gaat dus weer iets mis.
  donderdag 13 augustus 2015 @ 16:12:17 #256
418426 UtopiaVolger
pi_155181486
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 16:07 schreef WebBeestje het volgende:
Het aantal bezoekers baseer ik niet op mijn paginavertoningen maar blijkbaar ben ik niet de enige meer veel meer paginavertoningen. Bij Google gaat dus weer iets mis.
Snap ik, doe ik ook niet, al lijkt het daar nu wel op ja. :+ En je bent inderdaad niet de enige.
Utopia
pi_155182299
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 15:05 schreef WebBeestje het volgende:
Bij wie zijn de paginavertoningen in Adsense deze maand veel hoger dan normaal? Ik zit op bijna hetzelfde aantal als juli.
Bij mij ook maar als ik naar mijn eigen metingen kijk zie ik ook een behoorlijke toename in pageviews ten opzichte van vorige maand. Ook voor mijn gevoel is het drukker dan normaal op de site (forum). Misschien is al het volk terug van vakantie?
pi_155184143
De afgelopen dagen merk ik ook weer een stijging, op zich wel logisch want a.s. maandag moet geloof ik deel 1 van NL al naar school
pi_155186847
Waarom zou dat een stijging in bezoekers betekenen dan, kleuters die weer naar school gaan...
pi_155187258
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 19:18 schreef YoshiBignose het volgende:
Waarom zou dat een stijging in bezoekers betekenen dan, kleuters die weer naar school gaan...
papa en mama zijn weer in het land/werk, al is dat max 15% van de bevolking
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_155187979
Hoeft toch niet, kinderen hebben 6 tot 8 weken vakantie ofzo? Papa/mama toch vaak maar 2....?
pi_155190180
Vanaf begin augustus kloppen de stats van Adsense en Analytics niet met elkaar, zit ongeveer een verschil van 10.000 tot 15.000 views per dag in. Maarja dat is helaas enkele keren per jaar zo en misschien zijn er weer snel stats die wel overeenkomen.
pi_155191062
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 19:58 schreef YoshiBignose het volgende:
Hoeft toch niet, kinderen hebben 6 tot 8 weken vakantie ofzo? Papa/mama toch vaak maar 2....?
het is best normaal dat pa en ma na elkaar vakantie nemen met een overlappende week, zodat er opvang voor kinderen is ;) och weet ik ook veel....
pi_155192736
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 19:18 schreef YoshiBignose het volgende:
Bij mij merk ik wel een stijging hoor. Ligt wel aan je site/doelgroep natuurlijk, maar op vakantie komen ze veel minder online dan nu ze terug zijn. Bij mij zie ik tussen 12:00 en 13:00 een piekje op een schooldag (tussen de middag even achter de PC, deed ik vroeger ook) en na 15:00 stijgt het weer omdat de scholen uit zijn.

Is bij mij te zien in de statistieken
pi_155193551
Ah als dat inderdaad je doelgroep is... toch wel grappig om te zien dat mensen meer internetten tijdens school / werk dan op een vrije dag. Tenminste, dat is bij mij ook te zien bij mijn grootste adsense site. Door de weeks druk, in het weekend rustig. Woensdag en vrijdag ook wat rustiger dan ma/di/do wat dus betekent dat veel mensen internetten in de tijd van de baas!!!!
pi_155193791
Ik denk regelmatig wel eens "mijn website brengt de economie meer schade toe dan dat het mij oplevert". Straks zitten er tijdens werkweken weer tig bezoekers tijdens kantooruren op mijn website en ondertussen improductief zijn :) Maandag is dan echt de opstartdag en dan dinsdag, woensdag, donderdag druk en vrijdag is het een dag dat er velen of maar een halve dag werken of vrij hebben.
pi_155194799
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 22:23 schreef YoshiBignose het volgende:
Ah als dat inderdaad je doelgroep is... toch wel grappig om te zien dat mensen meer internetten tijdens school / werk dan op een vrije dag. Tenminste, dat is bij mij ook te zien bij mijn grootste adsense site. Door de weeks druk, in het weekend rustig. Woensdag en vrijdag ook wat rustiger dan ma/di/do wat dus betekent dat veel mensen internetten in de tijd van de baas!!!!
Woensdag en vrijdag zijn juist de prima dagen bij mij, op woensdag zijn alle scholen rond 12:30 uit en op vrijdag ook veel scholen. Als het dan ook nog regent betekent dat extra views voor mij :')
Ja, m'n doelgroep richt zich op kinderen van ongeveer 12 jaar oud. Al lopen de leeftijden nog wel uit tot 6-18 jaar
pi_155202803
En levert het ook wat op Rickert?
pi_155205823
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 09:30 schreef YoshiBignose het volgende:
En levert het ook wat op Rickert?
Natuurlijk.
pi_155206475
Vergeet niet dat er ook heel veel mensen niet werken (of deeltijd/flex). Ga maar eens op een doordeweekse dag naar een winkelcentrum, zal je verbazen hoeveel mensen daar rondlopen.
pi_155214790
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 22:29 schreef WebBeestje het volgende:
Ik denk regelmatig wel eens "mijn website brengt de economie meer schade toe dan dat het mij oplevert". Straks zitten er tijdens werkweken weer tig bezoekers tijdens kantooruren op mijn website en ondertussen improductief zijn :) Maandag is dan echt de opstartdag en dan dinsdag, woensdag, donderdag druk en vrijdag is het een dag dat er velen of maar een halve dag werken of vrij hebben.
Wat is jouw site dan? Dat er zoveel bezoekers op je site vertoeven?
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 17:54:24 #272
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_155216503
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 12:22 schreef Tom_Ace het volgende:
Vergeet niet dat er ook heel veel mensen niet werken (of deeltijd/flex). Ga maar eens op een doordeweekse dag naar een winkelcentrum, zal je verbazen hoeveel mensen daar rondlopen.
Dat zijn er idd heel veel. Verbaas ik mij nog steeds regelmatig over.
pi_155216748
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 17:54 schreef JK het volgende:

[..]

Dat zijn er idd heel veel. Verbaas ik mij nog steeds regelmatig over.
Moeten die niet werken, denk ik dan altijd. Maar ja, zelf loop je er ook, dus ehh... O-)
pi_155217659
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 18:03 schreef Tom_Ace het volgende:

[..]

Moeten die niet werken, denk ik dan altijd. Maar ja, zelf loop je er ook, dus ehh... O-)
Tsja het zou gek zijn als het werkloosheidspercentage 0% zou zijn
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 19:47:40 #275
4259 JK
pi_155219334
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 18:03 schreef Tom_Ace het volgende:

[..]

Haha, ja ach, ik zie het vooral als ik vrij neem. Al werk ik om de 2 weken een dag niet (hoewel ik dan meestal toch nog werk) en ik wil volgend jaar nog ietsje minder werken.. heb ik wat meer tijd voor onder andere mijn websites en gewoon meer vrije tijd.
  zondag 16 augustus 2015 @ 20:34:24 #276
418426 UtopiaVolger
pi_155274082
Vandaag de beste dag sinds tijden, waarschijnlijk vanwege de regen en veel terugkerende vakantiegangers? :Y Wel nog altijd last van lage CPC cijfers. :N
Utopia
pi_155275050
Ik begreep bijna de hele dag niet dat ik redelijk wat inkomsten had voor een zondag uit Adsense terwijl de optelling van de advertentieblokken lang niet dat bedrag was. Zie ik net 7 klikken voor Adsense for Search van gemiddeld ¤1 per klikje. Nog niet eerder meegemaakt maar weer het bewijs dat alleen daar al op jaarbasis de hostingkosten er uit worden gehaald ;)
  zondag 16 augustus 2015 @ 21:01:07 #278
4259 JK
pi_155275132
Uit die custom search kan je idd nog euro's per maand bij elkaar schrapen.
pi_155275378
Laatste dagen weer piekjes gehad, gaat dus de goede kant op :) Zomer lijkt voorbij, al is dat feitelijk nog niet zo natuurlijk

Iemand dit wel eens?
Ongeldig verkeer - AdSense voor inhoud 9,50

Zijn dit proxies dan ofzo?

[ Bericht 21% gewijzigd door Rickertman96 op 17-08-2015 15:51:14 ]
pi_155327485
https://blog.seoprofiler.(...)king-factor-anymore/ opvallend, ouder maar ik had het ff gemist....
pi_155330869
Inderdaad opvallend omdat sindsdien ik met een tool van Google wat verbeteringen heb doorgevoerd voor de paginasnelheid de ranking in Google toch redelijk is gestegen. Tenzij het toevallig met iets anders te maken had maar dan zou ik het extern moeten zoeken.
  woensdag 19 augustus 2015 @ 14:21:13 #282
445514 DonDruiper
pi_155352440
Paar vraagjes..

Hoe maken jullie je websites? Van scratch on met HTML of bijvoorbeeld Wordpress?

En ik zie bij verschillende expired domains een CPC van 100$.. wat houdt dat in?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_155352558
Wordpress of Joomla of HTML (meestal met een simpele template)
pi_155361506
Goedenavond,

Al enige tijd volg ik uit interesse deze topic. Zou iemand mij een paar punten kunnen verduidelijken op het gebied van Google Adwords en Adsense?:

*Bij het zoeken op bepaalde zoektermen tref ik een kolom genaamd 'Voorgesteld bod' (ofwel 'Cost per click'). Hoe zit dat nou eigenlijk? Ik snap de 'cost per click' niet. Zo ver ik weet is dit het bedrag dat je per klik moet betalen als je door middel van een advertentie op pagina 1 wil staan met je URL, wanneer je dat bepaalde zoekwoord intikt. Desondanks wordt de 'cost per click' ook gerelateerd aan Adsense en de mogelijke opbrengsten die je hiermee kan verdienen per klik, door advertenties te plaatsen op je website binnen deze zoekterm. Kan iemand mij dit verduidelijken?

*Ik tref nooit long-tail trefwoorden via Google Adwords. De zoektermen zijn hooguit twee woorden lang. Hoe kun je een degelijk onderzoek doen om een profijtelijke niche te vinden (long-tail-trefwoorden)?

>> Wat hebben jullie gedaan om tot de conclusie te komen om de website(s) te hebben die jullie nu hebben. Hebben jullie de bekende, gebruikelijke methodieken toegepast zoals het analyseren via Adwords Keyword Planner?

-------------

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 10:46 schreef LeNick het volgende:
Al jarenlang (!) ben ik van plan Adsense websites te gaan maken en in periodes heb ik dit topic dan ook actief gevolgd. Een aantal zakelijke relaties van mij hebben hele leuke verdiensten gehad via Adsense sites. Het is nu tijd om zelf eens aan de slag te gaan.

Ik heb de afgelopen week 7 (+ 2 al reeds in bezit) domeinen (NL) geregistreerd die naar mijn idee potentie hebben om succesvol te worden. Ik heb hierbij gekeken naar hoeveel zoekopdrachten er naar werden uitgevoerd per maand en hoe groot (of sterk) de concurrentie was en dat afgewogen tegen de gemiddelde cpc. Is dat ook hoe jullie dit doen, en wat zijn richtlijnen die jullie aanhouden?

Ik ben nog niet helemaal uit over het strijdplan dat ik moet voeren. Ik heb al een Wordpress theme ontwikkeld voor de sites, waar SEO van Yoast een uiterst geschikte plugin bij lijkt. Daarna minstens 2000/3000 woorden content schrijven, en dan? Hoe gaan jullie dan te werk om hoog te ranken? Wat een aantal jaar geleden nog zeer goed werkte (bijv. je site op zoveel mogelijk startpagina's / artikelpagina's zetten) lijkt nu niet meer te werken naar wat ik lees.

Naar mijn idee is een gebruiksvriendelijke site met hoogwaardige content tegenwoordig toch wel een van de belangrijkste factoren om te ranken. Maar dan onderschat ik het wellicht. Wat is jullie opvatting hierover?
Ik zit nu in beetje in hetzelfde schuitje momenteel :P

[ Bericht 7% gewijzigd door Super-B op 19-08-2015 21:15:34 ]
pi_155364160
Leuk om te zien dat dat bericht nog gelezen wordt. Om een update te geven: heb één domein, sterk gerelateerd aan warm weer, in mei snel nog uitgewerkt. Heb er nu een aantal euro mee verdiend. Sta met twee pagina's bovenaan op pagina 2. Geluk gehad met dat (een aantal?) mensen mijn site op Facebook hadden gedeeld, hehe :) De eerste klikken waren in ieder geval een heel fijn gevoel!

Volgende week begin ik met de andere domeinen uit te werken.
pi_155364260
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 18:35 schreef WebBeestje het volgende:
Inderdaad opvallend omdat sindsdien ik met een tool van Google wat verbeteringen heb doorgevoerd voor de paginasnelheid de ranking in Google toch redelijk is gestegen. Tenzij het toevallig met iets anders te maken had maar dan zou ik het extern moeten zoeken.
Welke tool is dit?
https://developers.google.com/speed/pagespeed/?hl=nl Deze?
pi_155366096
Ja ik heb vooral gekeken wat opgelost kon worden waaronder boven de vouw banners asynchroon te serveren. Nog wat kleine dingetjes aangepast en de score is er flink op vooruit gegaan. Toeval of niet maar klikjes vanuit Google zijn flink toegenomen en het percentage dat vanuit Google doorklikt is ook behoorlijk gestegen.

Vandaag weer eens duidelijk dat Adsense in de zomer dipt en OpenX heb ik nog meer vertoningen gegeven. De CPM van OpenX is meer dan het dubbele van Adsense :'( en ik ben al langer overtuigd dat Adsense niet meer is wat het was.
pi_155373053
Inmiddels op 40% van de inkomsten uit Adsense t.o.v. gisteren. Misschien worden klikjes tegenwoordig minder snel goedgekeurd? De scorekaart in het Adsense dashboard is inmiddels verdwenen, dat had toch weinig nut.

Ps. Zonder Blester is dit topic toch wat minder levendig geworden.
pi_155375502
Toch maar weer begonnen met het opzetten van een niet heel grote en bekende niche, behalve in de zomermaanden :) Ben van plan Adsense te gebruiken en eventueel wat affiliates toe te voegen. Eens kijken of ik het aan het lopen kan krijgen. Veel concurrentie is er niet en mijn kennis over het onderwerp is voorlopig voldoende voor redelijk wat content :)
Brutal. Fucking. Metal.
pi_155377238
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 22:35 schreef WebBeestje het volgende:
Ja ik heb vooral gekeken wat opgelost kon worden waaronder boven de vouw banners asynchroon te serveren. Nog wat kleine dingetjes aangepast en de score is er flink op vooruit gegaan. Toeval of niet maar klikjes vanuit Google zijn flink toegenomen en het percentage dat vanuit Google doorklikt is ook behoorlijk gestegen.
Dat lijkt me geen toeval. Ik geloof er ook niet zo veel van dat page speed geen belangrijke factor meer zou zijn. Google hamert niet voor niets zo op gebruikerservaring, en voor veel mensen is laadsnelheid daar een heel belangrijk onderdeel van.
pi_155380141
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 08:59 schreef WebBeestje het volgende:

maar wel een stuk realistischer...
pi_155382148
quote:
2s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 14:43 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

maar wel een stuk realistischer...
Dat weet ik niet, van de ene kant zou ik denken dat hij al lang binnen moet zijn maar van de andere kant twijfels als ik lees dat hij 50% van zijn inkomsten afdraagt aan de belasting.

Adsense vandaag trouwens al voorbij het bedrag wat ik gisteren had, yeah right of klikjes worden erg laat goedgekeurd.
pi_155385061
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 16:07 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, van de ene kant zou ik denken dat hij al lang binnen moet zijn maar van de andere kant twijfels als ik lees dat hij 50% van zijn inkomsten afdraagt aan de belasting.

Adsense vandaag trouwens al voorbij het bedrag wat ik gisteren had, yeah right of klikjes worden erg laat goedgekeurd.
Is een schatting toch nog
  donderdag 20 augustus 2015 @ 20:34:14 #294
131603 Afwazig
Serious business
pi_155389142
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 08:59 schreef WebBeestje het volgende:
Inmiddels op 40% van de inkomsten uit Adsense t.o.v. gisteren. Misschien worden klikjes tegenwoordig minder snel goedgekeurd? De scorekaart in het Adsense dashboard is inmiddels verdwenen, dat had toch weinig nut.

Is hij hier weg dan?
pi_155389851
Mijn totaal in nu een ruime week Adsense is, tromgeroffel...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_155390136
quote:
6s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 20:53 schreef Stofje het volgende:
Mijn totaal in nu een ruime week Adsense is, tromgeroffel...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou je baan opzeggen :D
  donderdag 20 augustus 2015 @ 22:07:24 #297
4259 JK
pi_155392231
Zal,vanzelf wel stijgen. Goede content toevoegen. Ik begon met een paar euro per maand, soms 10 euro. Wat aan seo gedaan en als ik nu nog een tientje zou verdienen, was ik al lang gestopt.
pi_155405165
Een aantal keren had ik hier al een balletje opgegooid over Google Double Click for Publishers maar er kwam slechts één reactie in een DM. Inmiddels heb ik één positie met een banner goed aan de praat gekregen en de inkomsten op die plek zijn behoorlijk gestegen omdat ik Adsense nu laat concurreren met andere netwerken. Simpel uitgelegd, verdien ik met netwerk B ¤1,00 per 1.000 vertoningen dan stel ik een ondergrens van ¤1,00 in als CPM, Adsense komt dan alleen in beeld wanneer het meer opbrengt dan ¤1,00 per 1.000 vertoningen.

Komend weekend een volgende positie omzetten en dan weer een week afwachten, etc.
pi_155405865
Google Analytics geeft bij ruim 85% van mijn bezoekers die via 'Organic search' binnenkomen 'not provided' aan als zoekwoord. Iemand enig idee hoe dit komt?
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 14:28:08 #300
131603 Afwazig
Serious business
pi_155406864
Komt doordat Google tegenwoordig via HTTPS werkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')