abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154145814
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 16:52 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Hij liegt de hele bende aan elkaar met zijn mooie praatjes.... de macht van een populist/idealist.
En daar hebben ze maandenlang mee onderhandeld terwijl alle gemaakte progressie door het putje ging.
Ja dat weet ik wel, maar er zitten hier een paar Varoufake fanboys die de waarheid óók zitten te verdraaien.
  dinsdag 7 juli 2015 @ 17:07:16 #77
66825 Reya
Fier Wallon
pi_154146219
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 16:48 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Nog meer leugens:

"Finance Minister Yanis Varoufakis expressed his complete certainty that banks will open again next Tuesday, after the referendum, in statements to reporters as he arrived at the finance ministry."

"When reporters asked if banks will still open, even if there is no deal with the country's creditors, Varoufakis said that they will open "with an agreement", which he insisted was a certainty."
Politici die zaken beloven die ze uiteindelijk niet waarmaken, stop de persen :+
pi_154146998
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 17:07 schreef Reya het volgende:

[..]

Politici die zaken beloven die ze uiteindelijk niet waarmaken, stop de persen :+
Ik snap de selectieve verontwaardiging ten opzichte van varoufakis niet in deze discussie. Waarom willen de mensen onze eigen leugenaars zoals de jager "u krijgt alles terug met rente", niet op de brandstapel hebben? Is varoufakis de bliksemafleider zodat we niet naar onze landelijke en Europese (liegende) bestuurders hoeven te kijken. Deze bestuurders die juist zogenaamd meer kennis van zaken zouden moeten hebben en ons juist behoed zouden moeten hebben van deze ellende.
pi_154148132
quote:
Auch Bundesfinanzminister Wolfgang Schäuble sagt, er sei "gespannt, was die Griechen jetzt vorlegen." Auf die Frage, ob es einen Schuldenschnitt gebe, sagte er: "Wer die europäischen Verträge kennt, der weiß, dass ein Schuldenschnitt unter das Bail-Out-Verbot fällt." Im EU-Vertrag besagt dieses Verbot in Artikel 125, dass Staaten nicht füreinander haften dürfen. Erlaubt sind demnach gegenseitige finanzielle Garantien.

http://www.sueddeutsche.d(...)-kein-muss-1.2554477
Flauw argument van Duitsland. De hulp voor Griekenland is toch immers voor een groot deel een bail-out van particuliere obligatiehouders geweest. Als die die nog steeds in bezit hadden gehad, dan was het wél in orde geweest.

En anders kan de Eurogroep toch alle noodleningen tegen marktwaarde verkopen (met een flink verlies dus). Dan is het geen bail-out van een land. En dan kan Griekenland ineens wel weer failliet gaan. Als het via die route kan, dan moet je ook niet al te kinderachtig doen over de juridische aspecten van een directe schuldherstructurering, zou ik zeggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2015 18:15:25 ]
  dinsdag 7 juli 2015 @ 19:38:11 #80
66825 Reya
Fier Wallon
pi_154150197
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 18:15 schreef Igen het volgende:

[..]

Flauw argument van Duitsland. De hulp voor Griekenland is toch immers voor een groot deel een bail-out van particuliere obligatiehouders geweest. Als die die nog steeds in bezit hadden gehad, dan was het wél in orde geweest.

En anders kan de Eurogroep toch alle noodleningen tegen marktwaarde verkopen (met een flink verlies dus). Dan is het geen bail-out van een land. En dan kan Griekenland ineens wel weer failliet gaan. Als het via die route kan, dan moet je ook niet al te kinderachtig doen over de juridische aspecten van een directe schuldherstructurering, zou ik zeggen.
Juridische muggenzifterij.
  dinsdag 7 juli 2015 @ 19:42:26 #81
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_154150289

Tsipras en Draghi bij de eurotop.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_154150641
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 16:04 schreef HiZ het volgende:
Haha, iemand die zich Varoufake nog herinnert? Die had toch gezegd dat er een kant en klare overeenkomst lag die binnen 24 uur na het referendum kon worden ondertekend?
Met nadruk op kan .
pi_154150711
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 19:54 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Met nadruk op kan .
Euh, op vrijdag zei hij nog:
quote:
"This has been a difficult week but it is an investment on a viable solution. The state will be able to pay salaries and pensions because we will have a deal by Monday, one way or another,” Greek Finance Minister Yanis Varoufakis said on Greek radio on Friday. - See more at: http://greece.greekreport(...)sthash.o1tH15Zu.dpuf
pi_154150785
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 19:42 schreef Perrin het volgende:
[ afbeelding ]

Tsipras en Draghi bij de eurotop.
Die foto vraagt om Photoshop :D
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_154152822
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 19:56 schreef Igen het volgende:

[..]

Euh, op vrijdag zei hij nog:

[..]

Oké, die had ik gemist. Dat is niet zo handig... :P
  dinsdag 7 juli 2015 @ 21:11:38 #86
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_154153047
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 13:47 schreef HiZ het volgende:
Als je de eerste berichten over het Griekse voorstel hoort mag je je afvragen waarom Tsipras dat referdum uberhaupt heeft gehouden. Was dat om de Grieken te overtuigen van het feit dat er echt niks anders opzat? Een weekje echte bezuinigingen via de ATM om elke andere oplossing een overwinning te laten zijn?

En opa2012 heeft natuurlijk volkomen gelijk dat een pensioen van ¤1500 in een derde wereld land absurd is. Volgens mij is dat nog meer dan de AOW in Nederland.
1500 euro is niet veel als je er met 3 generaties van moet rondkomen. Verder is sec. 1500 euro best veel, voor een derde wereldland, maar de prijzen in Griekenland zijn hoger als die in Nederland.. Dat matched niet met elkaar.prijzen moeten omlaag, dan kunnen lonen en pensioenen ook omlaag.
pi_154153263
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 21:11 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

1500 euro is niet veel als je er met 3 generaties van moet rondkomen. Verder is sec. 1500 euro best veel, voor een derde wereldland, maar de prijzen in Griekenland zijn hoger als die in Nederland.. Dat matched niet met elkaar.prijzen moeten omlaag, dan kunnen lonen en pensioenen ook omlaag.
Leuk argument, maar in de praktijk betekent het natuurlijk dat je zit te bepleiten dat je in Griekenland op je 20e met pensioen mag, behalve dat de betaling via je grootmoeder loopt.

Wat overigens ook een opwaartse druk op de lonen veroorzaakt en dus ook voor de kosten van levensonderhoud.

[ Bericht 6% gewijzigd door HiZ op 07-07-2015 21:28:59 ]
pi_154153769
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 21:17 schreef HiZ het volgende:

[..]

Leuk argument, maar in de praktijk betekent het natuurlijk dat je zit te bepleiten dat je in Griekenland op je 20e met pensioen mag, behalve dat de betaling via je grootmoeder loopt.

Wat overigens ook een opwaartse druk op de lonen veroorzaakt en dus ook voor de kosten van levensonderhoud.
Nou, ik zou zeggen dat het in de eerste plaats ervoor pleit om zoiets als de bijstand in te voeren, zoals werkelijk elk ander Europees land ook heeft.
pi_154153837
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 21:31 schreef Igen het volgende:

[..]

Nou, ik zou zeggen dat het in de eerste plaats ervoor pleit om zoiets als de bijstand in te voeren, zoals werkelijk elk ander Europees land ook heeft.
:D natuurlijk, maar ik reageerde op een post waarin de excessieve hoogte van de pensioenen in Griekenland werd verdedigd.
pi_154154110
Antwoord op CNN van een kleine zelfstandige in Athene die er mee stopt vanwege de crisis op de vraag wat ze gaat doen.

Ik ga misschien naar het buitenland. Een land dat eerlijker beter is voor mensen die hard werken zoals ik.

Dat bedoel ik dus met mijn betoog dat de Griekse economie de 21e eeuw in moet worden gesleept.
  dinsdag 7 juli 2015 @ 22:35:17 #91
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_154156344
De grieken zeggen liever "met waardigheid" te creperen en vechtend ten onder gaan, dan te buigen voor de duivel (de andere eu landen) het zijn die landen die toch echt over de brug moeten komen. Zij willen immers geen burgeroorlog, chaos, of russsche vloot in europa, of de grieken die binnen de eu over alles gaan dwarsliggen..

De Grieken hebben nog steeds genoeg troeven en weten bovendien wat lijden is. Het gaat hier om het feit dat het neokolonialistische gedrag en de dictaten van de eu van tafel moeten en dat er een deal moet komen die recht doet aan de Griekse trots en waardigheid. Zo niet , dan zal de rekening voor de eu landen nog veel hoger zijn. er is nog geen enkele reden voor de Grieken om toe te geven aan de europese chantage... Zondag zou er dan weer een nieuwe deadline zijn.. Ik voorspel dat hier wederom niets uit gaat komen.... Of hoopgstens weer een nieuwe tijdrekactie... Volgende deadline wordt dan 20 juli, wanneer de ecb moet worden terugbetaald.
  dinsdag 7 juli 2015 @ 22:40:11 #92
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_154156507
Laat ze die waardigheid eens gebruiken om hun land fatsoenlijk in te richten.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_154160697
Ik ben verbijsterd over de gang van zaken vanavond; het lijkt wel alsof Griekenland plotseling de side-show is geworden in iets veel groters. Zijn ze soms iets heel erg massiefs aan het voorbereiden anders dan alleen maar een Grexit?
  woensdag 8 juli 2015 @ 01:15:40 #94
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_154160752
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 01:12 schreef HiZ het volgende:
Ik ben verbijsterd over de gang van zaken vanavond; het lijkt wel alsof Griekenland plotseling de side-show is geworden in iets veel groters. Zijn ze soms iets heel erg massiefs aan het voorbereiden anders dan alleen maar een Grexit?
Oehh spannend, wat zijn ze aan het voorbereiden?
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_154160811
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 01:15 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Oehh spannend, wat zijn ze aan het voorbereiden?
Geen idee, ik kan er helemaal naast zitten dat ze die top doen om de Grexit voor te bereiden. Maar dat is een beetje tegenstrijdig met het geven van een opdracht aan de Grieken die die Grexit juist moet voorkomen.

Het zou me niet sterk verbazen als de Grieken wel met een acceptabel plan komen, dat er dan een massieve EU stimulering van de economie - veel groter dan dat potje van Juncker nu aan zit te komen.
pi_154162388
Juncker;
quote:
I am strongly against Grexit but I can’t prevent it unless the Greek government do what they need to do. We have a Grexit scenario prepared in detail; we have a scenario as far as humanitarian aid is concerned.
Ik moet het nog zien of het goedkomt met Griekenland binnen de Euro. Mogen de burgers van de overige lidstaten eigenlijk stemmen met een referendum over het nieuwe voorstel? Ik denk dat ik de uitslag dan wel weet, voedselhulp voor Griekenland.
  woensdag 8 juli 2015 @ 06:30:08 #97
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_154162593
De politieke toon van de EU is naar mijn mening gisteren duidelijk veranderd. Grexit is een feit denk ik.
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
  woensdag 8 juli 2015 @ 06:45:59 #98
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_154162618
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 01:12 schreef HiZ het volgende:
ik zou niet weten wat. Het enige dat de eurocrisis kan oplossen zonder de euro op te blazen is het invoeren van eurobonds en het inleveren van meer souverijniteit van de lidstaten. Ik zie dit niet gebeuren, dan is de enige oplossing die overblijft het afschaffen van de monetaire unie... Ik zie dit helaas ook voorlopig niet gebeuren, dus zullen we blijven doormodderen.
pi_154163734
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 21:11 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Verder is sec. 1500 euro best veel, voor een derde wereldland, maar de prijzen in Griekenland zijn hoger als die in Nederland..
Onzin. De prijzen in Griekenland zijn lager dan in Nederland en lager dan gemiddeld in de EU. (data zijn hier)
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_154164047
Probleem is dat elke keer dat Duitsland een voorstel doet voor 100 euro bezuiniging, en Griekenland een paar dagen komt terug en zegt, "hier heb je eeen voorstel met 80 euro bezuiniging", dan zegt Duitsland ineens, "nu willen we 130 euro bezuinigingen zien."

De Duitsers sturen aal maanden aan op een Grexit. Ze zijn krankzinnig geworden, overtuigd van hun eigen morele zuiverheid. Zelfs als dat hun fors meer gaat kosten dan een schuldvermindering.

Gelukkig beginnen de Fransen en Italianen nu te piepen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')