Dat was om kiezers te paaien, ik kan me niet voorstellen dat hij zich dat werkelijk inbeeldde.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 16:04 schreef HiZ het volgende:
Haha, iemand die zich Varoufake nog herinnert? Die had toch gezegd dat er een kant en klare overeenkomst lag die binnen 24 uur na het referendum kon worden ondertekend?
Kan wel wezen, nu blijkt dat ze nog niet eens een voorstel hebbenquote:Op dinsdag 7 juli 2015 16:05 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat was om kiezers te paaien, ik kan me niet voorstellen dat hij zich dat werkelijk inbeeldde.
Nee, dat herinner ik me niet want dat heeft hij niet gezegd.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 16:04 schreef HiZ het volgende:
Haha, iemand die zich Varoufake nog herinnert? Die had toch gezegd dat er een kant en klare overeenkomst lag die binnen 24 uur na het referendum kon worden ondertekend?
Al zou er een voorstel zijn, als Griekse regering zou ik dat nu nooit op tafel leggen.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 16:06 schreef HiZ het volgende:
[..]
Kan wel wezen, nu blijkt dat ze nog niet eens een voorstel hebben
Maar hij heeft hoe dan ook gelogen want hij wist toen al voor 100% zeker dat er GEEN overeenkomst zou kunnen komen [want zonder plan is dat onmogelijk].quote:Op dinsdag 7 juli 2015 16:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, dat herinner ik me niet want dat heeft hij niet gezegd.
Hij heeft gezegd dat er wat hem betreft binnen 24 uur een akkoord kon zijn. Dat kan ook best, ze zijn al maanden aan het onderhandelen, iedereen weet hoe de kaarten liggen. Binnen 24 uur kun je een heleboel knopen doorhakken. Maar dan moet je natuurlijk wel durven.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 16:23 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Maar hij heeft hoe dan ook gelogen want hij wist toen al voor 100% zeker dat er GEEN overeenkomst zou kunnen komen [want zonder plan is dat onmogelijk].
Tja, zal ik je geheugen dan even opfrissen ?quote:Op dinsdag 7 juli 2015 16:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, dat herinner ik me niet want dat heeft hij niet gezegd.
Met Grieken wel ja.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 16:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hij heeft gezegd dat er wat hem betreft binnen 24 uur een akkoord kon zijn. Dat kan ook best, ze zijn al maanden aan het onderhandelen, iedereen weet hoe de kaarten liggen. Binnen 24 uur kun je een heleboel knopen doorhakken. Maar dan moet je natuurlijk wel durven.
Niet nodig.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 16:31 schreef HiZ het volgende:
[..]
Tja, zal ik je geheugen dan even opfrissen ?
quote:Mr. Varoufakis clarified on his Twitter account that “we could have an agreement within 24 hours, however our toxic media rushed to report that I predicted an agreement within 24 hours. What can one say?”
Eigenlijk zou ik gewoon willen dat Rutte de vergaderzaal verlaat nadat Tsipras officiëel heeft verteld dat er weer geen volwaardig voorstel is.quote:
Hij heeft letterlijk gezegd 'A deal is more or less done'. Compleet met context. Maar goed, feiten tellen voor jou niet zo, dat wisten we al.quote:
Nog meer leugens:quote:
Hij liegt de hele bende aan elkaar met zijn mooie praatjes.... de macht van een populist/idealist.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 16:40 schreef HiZ het volgende:
[..]
Hij heeft letterlijk gezegd 'A deal is more or less done'. Compleet met context. Maar goed, feiten tellen voor jou niet zo, dat wisten we al.
Ja dat weet ik wel, maar er zitten hier een paar Varoufake fanboys die de waarheid óók zitten te verdraaien.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 16:52 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Hij liegt de hele bende aan elkaar met zijn mooie praatjes.... de macht van een populist/idealist.
En daar hebben ze maandenlang mee onderhandeld terwijl alle gemaakte progressie door het putje ging.
Politici die zaken beloven die ze uiteindelijk niet waarmaken, stop de persenquote:Op dinsdag 7 juli 2015 16:48 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Nog meer leugens:
"Finance Minister Yanis Varoufakis expressed his complete certainty that banks will open again next Tuesday, after the referendum, in statements to reporters as he arrived at the finance ministry."
"When reporters asked if banks will still open, even if there is no deal with the country's creditors, Varoufakis said that they will open "with an agreement", which he insisted was a certainty."
Ik snap de selectieve verontwaardiging ten opzichte van varoufakis niet in deze discussie. Waarom willen de mensen onze eigen leugenaars zoals de jager "u krijgt alles terug met rente", niet op de brandstapel hebben? Is varoufakis de bliksemafleider zodat we niet naar onze landelijke en Europese (liegende) bestuurders hoeven te kijken. Deze bestuurders die juist zogenaamd meer kennis van zaken zouden moeten hebben en ons juist behoed zouden moeten hebben van deze ellende.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 17:07 schreef Reya het volgende:
[..]
Politici die zaken beloven die ze uiteindelijk niet waarmaken, stop de persen
Flauw argument van Duitsland. De hulp voor Griekenland is toch immers voor een groot deel een bail-out van particuliere obligatiehouders geweest. Als die die nog steeds in bezit hadden gehad, dan was het wél in orde geweest.quote:Auch Bundesfinanzminister Wolfgang Schäuble sagt, er sei "gespannt, was die Griechen jetzt vorlegen." Auf die Frage, ob es einen Schuldenschnitt gebe, sagte er: "Wer die europäischen Verträge kennt, der weiß, dass ein Schuldenschnitt unter das Bail-Out-Verbot fällt." Im EU-Vertrag besagt dieses Verbot in Artikel 125, dass Staaten nicht füreinander haften dürfen. Erlaubt sind demnach gegenseitige finanzielle Garantien.
http://www.sueddeutsche.d(...)-kein-muss-1.2554477
Juridische muggenzifterij.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 18:15 schreef Igen het volgende:
[..]
Flauw argument van Duitsland. De hulp voor Griekenland is toch immers voor een groot deel een bail-out van particuliere obligatiehouders geweest. Als die die nog steeds in bezit hadden gehad, dan was het wél in orde geweest.
En anders kan de Eurogroep toch alle noodleningen tegen marktwaarde verkopen (met een flink verlies dus). Dan is het geen bail-out van een land. En dan kan Griekenland ineens wel weer failliet gaan. Als het via die route kan, dan moet je ook niet al te kinderachtig doen over de juridische aspecten van een directe schuldherstructurering, zou ik zeggen.
Met nadruk op kan .quote:Op dinsdag 7 juli 2015 16:04 schreef HiZ het volgende:
Euh, op vrijdag zei hij nog:quote:
quote:"This has been a difficult week but it is an investment on a viable solution. The state will be able to pay salaries and pensions because we will have a deal by Monday, one way or another,” Greek Finance Minister Yanis Varoufakis said on Greek radio on Friday. - See more at: http://greece.greekreport(...)sthash.o1tH15Zu.dpuf
Die foto vraagt om Photoshopquote:Op dinsdag 7 juli 2015 19:42 schreef Perrin het volgende:
[ afbeelding ]
Tsipras en Draghi bij de eurotop.
1500 euro is niet veel als je er met 3 generaties van moet rondkomen. Verder is sec. 1500 euro best veel, voor een derde wereldland, maar de prijzen in Griekenland zijn hoger als die in Nederland.. Dat matched niet met elkaar.prijzen moeten omlaag, dan kunnen lonen en pensioenen ook omlaag.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 13:47 schreef HiZ het volgende:
Als je de eerste berichten over het Griekse voorstel hoort mag je je afvragen waarom Tsipras dat referdum uberhaupt heeft gehouden. Was dat om de Grieken te overtuigen van het feit dat er echt niks anders opzat? Een weekje echte bezuinigingen via de ATM om elke andere oplossing een overwinning te laten zijn?
En opa2012 heeft natuurlijk volkomen gelijk dat een pensioen van ¤1500 in een derde wereld land absurd is. Volgens mij is dat nog meer dan de AOW in Nederland.
Leuk argument, maar in de praktijk betekent het natuurlijk dat je zit te bepleiten dat je in Griekenland op je 20e met pensioen mag, behalve dat de betaling via je grootmoeder loopt.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 21:11 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
1500 euro is niet veel als je er met 3 generaties van moet rondkomen. Verder is sec. 1500 euro best veel, voor een derde wereldland, maar de prijzen in Griekenland zijn hoger als die in Nederland.. Dat matched niet met elkaar.prijzen moeten omlaag, dan kunnen lonen en pensioenen ook omlaag.
Nou, ik zou zeggen dat het in de eerste plaats ervoor pleit om zoiets als de bijstand in te voeren, zoals werkelijk elk ander Europees land ook heeft.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 21:17 schreef HiZ het volgende:
[..]
Leuk argument, maar in de praktijk betekent het natuurlijk dat je zit te bepleiten dat je in Griekenland op je 20e met pensioen mag, behalve dat de betaling via je grootmoeder loopt.
Wat overigens ook een opwaartse druk op de lonen veroorzaakt en dus ook voor de kosten van levensonderhoud.
quote:Op dinsdag 7 juli 2015 21:31 schreef Igen het volgende:
[..]
Nou, ik zou zeggen dat het in de eerste plaats ervoor pleit om zoiets als de bijstand in te voeren, zoals werkelijk elk ander Europees land ook heeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |