abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 juli 2015 @ 23:13:36 #276
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_154209826
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 22:58 schreef Klopkoek het volgende:
Net ook weer op de Belgische TV die reportage over Fortis. Goh, wat een charlatan is Wouter Bos toch. Dit land wordt geleidt door imbicielen waardoor je fuck ups krijgt zoals Srebrenica en de economie van de laatste vijf jaar.
De beste oplossing voor de fouten van de staat is nog meer staat.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  vrijdag 10 juli 2015 @ 00:46:03 #277
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154212454
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 11:23 schreef BaardaapAd het volgende:

[..]

<giechel> Jobs was een perfect voorbeeld van een oude stelling; Wie jong is en niet links heeft geen hart, wie oud is en niet rechts heeft geen verstand.

Eigenlijk was 'ie al jong een rat; liet de Woz het werk doen tegen een jodenfooi en stak zelf het geld in z'n zak. Hippie en zen en zo, maar ondertussen stinkend rijk en met een instelling tegenover medewerkers waar zelfs de meeste kapitalisten zich nog voor zouden schamen.

Technologische innovatie is vaak te danken aan een individu of een klein groepje; alleen plukken die er meestal amper de vruchten van. Microsoft werd rijk doordat ze een operating system heel goedkoop kochten (van de eenling die het gemaakt had), er een paar dingetjes aan veranderden (de naam, vooral) en het voor relatief veel geld uitlicenseerden.

Jobs was enorm slim en handig, maar 'links' kan je 'm met de beste wil van de wereld niet noemen. Dat veel linkse mensen 'm aanbidden is dan ook nogal komisch.
Jobs links... _O-
Een bekende anekdote over hem is dat medewerkers hem meden als ze de lift moesten nemen uit angst hun baan kwijt te zijn tegen de tijd dat ze boven waren. Hij zou eens iemand in dat tijdbestek hebben ontslagen omdat hij iets riep wat Jobs niet beviel.

Het ontgaat me trouwens wat Apple voor technologische revolutie zou hebben veroorzaakt. De muis kwam van Xerox (jawel, dat kopieermachinebedrijf), de grafische userinterface was ook voor dat doeleinde bedacht. De MP3-speler en iPad waren toch ook niet echt vernieuwend: een walkman met flasgeheugen (en vrij pover in vergelijking met bepaalde concurrenten naar het schijnt) en een minicomputer. Apple is goed in het design (het visuele) maar verder lijkt het mij vooral handig management en uitmuntend verkoopwerk van Jobs.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 10 juli 2015 @ 00:51:30 #278
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154212525
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 22:58 schreef Klopkoek het volgende:
Net ook weer op de Belgische TV die reportage over Fortis. Goh, wat een charlatan is Wouter Bos toch.
Samenvatting?
#NoDAPL
  vrijdag 10 juli 2015 @ 00:53:30 #279
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154212555
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2015 23:22 schreef Monolith het volgende:

[..]

PISA is inderdaad meer een gemiddelde, maar daar doet Nederland het dan toch heel redelijk. Ik kan me niet herinneren specifiek vraagtekens bij de scores gezet te hebben, maar de onderwijsrealiteit is natuurlijk wel wat complexer dan een paar simpele scores.
Er waren geruchten dat last minute een VMBO-klas was vervangen door een VWO-klas. Waar of niet, het is een gegeven dat er wat ruimte is voor manipulatie en zodoende het pimpen van je score, niet alleen voor Nederland.

quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 23:18 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Als ik me niet vergis, ik herinner het me vaag, heb je in het verleden vraagtekens bij de relevantie van PISA gezet en hoe zinvol het is om hier specifiek beleid op te maken (wat Nederland itt andere landen doet).

Deze plek van 10-15 is natuurlijk een gemiddelde. Als je de uiteenzetting van o.a. Dronkers op zoekt dan zie je dat de betere leerlingen lager staan (de vorige post).
Het zou me niet verbazen, ik weet dat Belgische studenten (die bij die opleidingen doorgaans van het ASO afkomen met een profiel waarbij je 6 of 8 lesuur per week wiskunde krijgtt) beter presteren in zowel Nederland als hun eigen land dan onze VWO-gediplomeerden en van wat leerlingen van de Internationale school hoor ik het een en ander wat er op wijst dat het niveau van onderwijs daar ook beter is dan op ons VWO.

[ Bericht 20% gewijzigd door Bram_van_Loon op 10-07-2015 00:58:58 ]
#NoDAPL
pi_154217666
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 00:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jobs links... _O-
Hij had het imago van een hippie.
quote:
Een bekende anekdote over hem is dat medewerkers hem meden als ze de lift moesten nemen uit angst hun baan kwijt te zijn tegen de tijd dat ze boven waren. Hij zou eens iemand in dat tijdbestek hebben ontslagen omdat hij iets riep wat Jobs niet beviel.

Het ontgaat me trouwens wat Apple voor technologische revolutie zou hebben veroorzaakt. De muis kwam van Xerox (jawel, dat kopieermachinebedrijf), de grafische userinterface was ook voor dat doeleinde bedacht. De MP3-speler en iPad waren toch ook niet echt vernieuwend: een walkman met flasgeheugen (en vrij pover in vergelijking met bepaalde concurrenten naar het schijnt) en een minicomputer. Apple is goed in het design (het visuele) maar verder lijkt het mij vooral handig management en uitmuntend verkoopwerk van Jobs.
- De grafische interface idd gewoon een idee van Xerox, maar het heeft ten opzichte van de eerste generaties pc's het computeren natuurlijk een stuk laagdrempeliger gemaakt, zodat een kind de was kan doen.
- Smartphoon en tablet hebben de kracht van een gewone pc, maar worden overal mee naar toe genomen. Hierdoor is de hoeveelheid informatie in de wereld enorm toegenomen. Dit alleen al heeft geleid tot een enorme impact.
10 jaar geleden zat je min of meer gekluisterd aan je pctje of je laptop op je schoot.
- Er groeit nou een generatie jongeren op met Steve Jobs-bocheltjes.
I´m back.
  vrijdag 10 juli 2015 @ 11:29:42 #281
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_154217719
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2015 23:13 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

De beste oplossing voor de fouten van de staat is nog meer staat.
Gelukkig hebben de private partijen en autoriteiten beter management getoond in het bank- en accountantswezen inderdaad.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_154217786
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 11:27 schreef Ryan3 het volgende:

- Smartphoon en tablet hebben de kracht van een gewone pc, maar worden overal mee naar toe genomen. Hierdoor is de hoeveelheid informatie in de wereld enorm toegenomen. Dit alleen al heeft geleid tot een enorme impact.
Voor afluisterende overheden en advertentie-trackers?

Maar beschrijf vooral verder die impact. Dat je nu overal een foto van je kat op facebook kan zetten is niet zo'n heel grote stap voorwaarts.
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  vrijdag 10 juli 2015 @ 11:32:35 #283
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_154217788
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 00:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jobs links... _O-

Niet dat Jobs de nieuwe Messias is maar die persoonsverheerlijking komt wel ergens vandaan. De kracht van Apple was dat zij (voor die tijd) extreem ingewikkelde technologie hebben weten te democratiseren. Dus zo te ontwikkelen dat niet alleen een ICT'er maar ook zijn moeder ermee aan de slag kon.

Dat is - meer dan terecht - erkend als een zeer grote revolutie binnen de technologische branche. Het heeft ook de hele sector ondersteboven gegooid. Zowel in de jaren tachtig als begin jaren nul. Dan doe je iets heel goeds.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  vrijdag 10 juli 2015 @ 11:47:14 #284
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_154218180
Heel erg democratisch als het persoonlijke inkomen van de Iphone gebruiker op 80000 dollar ligt.

http://scholarlykitchen.s(...)rivate-sector-myths/
http://www.salon.com/2013/07/19/steve_jobs_didnt_build_that/
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_154218238
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 11:47 schreef Klopkoek het volgende:
Heel erg democratisch als het persoonlijke inkomen van de Iphone gebruiker op 80000 dollar ligt.

Grafische interface is door MS overgenomen, en aangezien MS software maakt voor ongeveer wat is het 80% van de computers...
I´m back.
pi_154218266
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 11:32 schreef MadScientist het volgende:

[..]

Voor afluisterende overheden en advertentie-trackers?

Maar beschrijf vooral verder die impact. Dat je nu overal een foto van je kat op facebook kan zetten is niet zo'n heel grote stap voorwaarts.
Beschikbare informatie ontvangen en zenden op om het even welke plaats je je bevindt?

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 10-07-2015 12:02:37 ]
I´m back.
pi_154218303
quote:

Kent de iPhone slechts 1 gebruiker of praten we hier over gemiddelden? Zo ja is het dan het gemiddelde inkomen, de mediaan of het minimum? En hoe zit het in bredere zin met smartphones? Apple is natuurlijk gericht op het leveren van premiumproducten, maar hun technologie heeft een enorme spin-off gehad met allerlei varianten die veel meer in het betaalbare segment zitten.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_154218570
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 11:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Beschikbare informatie ontvangen en zenden op om het even welke plaats je bevindt?
Zoiets zei je eerder ook al. Maar wat is de impact daarvan?

Ha-Joon Chang betoogt bijvoorbeeld dat de impact van (mobiel) internet nog niet vergelijkbaar is met die van de wasmachine; die heeft vrouwen voor altijd verlost van immer terugkerende bergen handwaswerk. Dat had een enorme emanciperende impact.
Wat is dan de impact van dat je in de bus op wikipedia kunt kijken ipv thuis op je pc?
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
  vrijdag 10 juli 2015 @ 12:07:24 #289
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_154218658
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 12:03 schreef MadScientist het volgende:

[..]

Ha-Joon Chang betoogt bijvoorbeeld dat de impact van (mobiel) internet nog niet vergelijkbaar is met die van de wasmachine; die heeft vrouwen voor altijd verlost van immer terugkerende bergen handwaswerk. Dat had een enorme emanciperende impact.
Wat is dan de impact van dat je in de bus op wikipedia kunt kijken ipv thuis op je pc?
Dat is een beetje alsof je de maatschappelijke impact van het internet reduceert tot het verspreiden van naakt- en kattenfoto's.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  vrijdag 10 juli 2015 @ 12:41:05 #290
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_154219578
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 11:51 schreef Monolith het volgende:

[..]

Kent de iPhone slechts 1 gebruiker of praten we hier over gemiddelden? Zo ja is het dan het gemiddelde inkomen, de mediaan of het minimum? En hoe zit het in bredere zin met smartphones? Apple is natuurlijk gericht op het leveren van premiumproducten, maar hun technologie heeft een enorme spin-off gehad met allerlei varianten die veel meer in het betaalbare segment zitten.
Het mediaan (heb het al eens eerder gepost maar excuses voor de onvolledigheid dit keer). Dat is circa 85000 dollar. Ter vergelijking: Manhattan ligt op 67000 dollar.

Smartphones in bredere zin:

Natuurlijk weet ik wel dat er spin-offs zijn. Ik zou dan eerder zeggen dat Google/Samsung/HTC de technologie hebben gedemocratiseerd en prijzen naar beneden hebben gebracht. Om het nog maar niet te hebben over hoe Apple, wijselijk, juist het aanbod exclusief houdt. En ook de App Store af schermt. Dat is hun goed recht natuurlijk.
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 10 juli 2015 @ 12:44:14 #291
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_154219662
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 12:03 schreef MadScientist het volgende:

[..]

Wat dacht je van de enorme verandering in de detailhandel?
De verandering in de telecommunicatie?
Het verdwijnen van briefpost?
Impact voor gedrukte nieuwsmedia, zoals kranten?
Klassieke TV zenders door partijen als Netflix?
Distributie van media (films, muziek, boeken) die los komen van fysieke dragers?
Het loskomen van kantoor voor het werk?
Het veranderen van social netwerken en hoe om te gaan met contacten?
Impact van Twitter en Facebook?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_154220410
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 12:07 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat is een beetje alsof je de maatschappelijke impact van het internet reduceert tot het verspreiden van naakt- en kattenfoto's.
Hey ik vraag al drie posts om een tegenvoorbeeld van jou maar er komt weinig...
pi_154220497
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 12:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat dacht je van de enorme verandering in de detailhandel?
De verandering in de telecommunicatie?
Het verdwijnen van briefpost?
Impact voor gedrukte nieuwsmedia, zoals kranten?
Klassieke TV zenders door partijen als Netflix?
Distributie van media (films, muziek, boeken) die los komen van fysieke dragers?
Het loskomen van kantoor voor het werk?
Het veranderen van social netwerken en hoe om te gaan met contacten?
Impact van Twitter en Facebook?
Dat is grotendeels op het conto te schrijven van internet an sich, niet per se mobiel internet op smartphones en tablets. En mobiel bellen en sms'en waren er al voor de iPhone uiteraard. Maar dit zijn wel allemaal veranderingen, maar wat is er echt beter geworden voor de bevolking dat er niet was zonder smartphones en tablets? Ik zie het nog steeds meer als leuk gemarkete mediaconsumptie (en surveillance-) apparaten.
Plus dat alle technologie erachter grotendeels door overheden en niet door Steve Jobs zelf zijn ontwikkeld (dan wel zijn medewerkers...)
  vrijdag 10 juli 2015 @ 13:26:33 #294
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_154220759
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 13:12 schreef MadScientist het volgende:

[..]

Hey ik vraag al drie posts om een tegenvoorbeeld van jou maar er komt weinig...
Van de impact van smartphones? :?

http://www.researchgate.n(...)phone%27s_on_Society

Eerste random hit op google (search: "the social impact of smarthphones"). De impact van de Tamagotchi zal vast ook wel te vinden zijn, maar i.t.t tot een random andere gadget heeft de smartphone de wereld wel degelijk veranderd.
--
  vrijdag 10 juli 2015 @ 14:05:31 #295
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_154221751
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 13:16 schreef MadScientist het volgende:

[..]

Dat is grotendeels op het conto te schrijven van internet an sich, niet per se mobiel internet op smartphones en tablets. En mobiel bellen en sms'en waren er al voor de iPhone uiteraard. Maar dit zijn wel allemaal veranderingen, maar wat is er echt beter geworden voor de bevolking dat er niet was zonder smartphones en tablets? Ik zie het nog steeds meer als leuk gemarkete mediaconsumptie (en surveillance-) apparaten.
Plus dat alle technologie erachter grotendeels door overheden en niet door Steve Jobs zelf zijn ontwikkeld (dan wel zijn medewerkers...)
Ik heb het over het bellen en txt'en zonder gebruik te maken van de telefonie en sms, maar via app's.
Mensen communiceren op een heel andere manier door mobile devices, als ik het dataverkeer van onze inline shops analyseer zie ik dat ca 40% van mobile devices komt, tendens stijgend.
Dat jij het ziet als leuk gemarkte mediaconsumptie ligt denk ik eerder aan jou. De point and click camera is bv ook vrijwel verdwenen, mensen fotograferen en filmen met hun smartphone en delen dit via sociale media.
Was een tijdje terug op een pontje waar de kaartjes op een smartphone kassa werden verwerkt en met een kleine mobile printer uitgeprint.
Waar je vroeger vele losse gadgets voor had heb je nu op je smartphone.
Van mijn kilometers bijhouden tot het boeken van mijn uren, het gebruiken als een private Wlan voor mijn laptop, navigatie, locatie gebonden diensten, zoek een restaurant of hotel in tripadvisor, en boek een kamer of tafel, online bankieren, flitsmeister laat me zien waar controles staan, ik heb netwerk analyse tools voor mobiele netwerken, ik bestuur gebruik het als bediening van camera's, servers, etc op afstand, zet de airco of de standverwarming van mijn auto aan of uit, gebruik het als barcode scanner voor bv wijn om de kritieken er op te lezen en de prijzen in internet te vergelijken, gebruik het als wekker, en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Maar jij komt niet verder dan media consumptie? Eerlijk?

Heb ik het nog niet over mijn tablet.

Je doet mij denken aan iemand wiens computer automatisch wordperfect opstarte en meende dat een computer gewoon een schrijfmachine is

[ Bericht 1% gewijzigd door Pietverdriet op 10-07-2015 14:16:36 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_154222090
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 13:16 schreef MadScientist het volgende:

[..]

Moeilijk om precies in termen te beschrijven wat de impact is geweest en nog zal zijn van in dit geval een technologie, die dusdanig ingeburgerd is dat-ie eigenlijk al weer vanzelfsprekend is geworden, maar die knapen in Dubai (Ryons post) hebben iig een redelijke poging ondernomen idd.
Ik denk dat je moet uitgaan van de beschikbaarheid van informatie die je kunt ontvangen en zenden op ieder gewenst moment en op iedere locatie en vandaaruit verder moet redeneren.

Informatie betekent populair gesproken: kennis. Toen mensen van mijn generatie op de middelbare school zaten had je natuurlijk je leerboeken en voor verdere informatie was je aangewezen op je leraren (een autoriteit, met zo zijn beperkingen, vooroordelen en intenties), de schoolbibliotheek (die niets voorstelde) of de openbare bibliotheek (die ook al niet veel voorstelde). Voor je nieuws en overige informatie was je afhankelijk van kranten, tijdschriften, radio en televisie, geleid door uitleggers en autoriteiten. Behalve kranten, tijdschriften en radio waren die media plaatsgebonden, niet up-to-date en werden beïnvloed door het filter van de autoriteit. De smartphone en tablet hebben de plaatsgebondenheid en afhankelijkheid van autoriteiten doorbroken en zijn up-to-date.

Je pctje 10 jaar geleden was natuurlijk al heel wat, maar tov van nu was je plaatsgebonden, zat je dus als je niet achter je pctje zat in vergelijkbare omstandigheden als in het tijdperk zonder pc/internet. Door de smartphone en tablet is er zoveel op die technologie gebaseerde informatie bijgekomen en mogelijkheden om daarmee om te gaan, dat de psychologische afstand van mijn middelbare schoolperiode naar het plaatsgebonden pctje net zo groot lijkt als de afstand van het plaatsgebonden pctje naar de smartphone/tablet, volgens mij.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ryan3 op 10-07-2015 14:41:10 ]
I´m back.
  vrijdag 10 juli 2015 @ 14:44:47 #297
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_154222613
Wat voor informatie is er dan allemaal bij gekomen?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_154222725
quote:
5s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 14:44 schreef Klopkoek het volgende:
Wat voor informatie is er dan allemaal bij gekomen?
Bijv. via de app-industrie is er veel informatie bijgekomen die op het snijpunt ligt van vraag en aanbod in de economie. Daarnaast is de manier waarop nieuwsinformatie verstrekt en gedeeld wordt ook enorm veranderd. Een snelle en directe vorm informatie.
I´m back.
  vrijdag 10 juli 2015 @ 14:52:05 #299
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154222789
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 11:32 schreef Ryon het volgende:

[..]

Niet dat Jobs de nieuwe Messias is maar die persoonsverheerlijking komt wel ergens vandaan. De kracht van Apple was dat zij (voor die tijd) extreem ingewikkelde technologie hebben weten te democratiseren. Dus zo te ontwikkelen dat niet alleen een ICT'er maar ook zijn moeder ermee aan de slag kon.

Dat is - meer dan terecht - erkend als een zeer grote revolutie binnen de technologische branche. Het heeft ook de hele sector ondersteboven gegooid. Zowel in de jaren tachtig als begin jaren nul. Dan doe je iets heel goeds.
Ik denk dat het klopt dat Apple in eerste instantie wat gebruiksvriendelijker was aangezien ze eerder de muis en een grafische gebruikersinterface gebruikten. Of dat het doorslaggevend was weet ik niet. Er waren, zeker in Europa, toch ook best veel mensen die een PC gebruikten met MS DOS met CLI. Veel hoefde je niet te kunnen, je had alleen een paar commando's nodig om te bladeren doorheen de mappen (cd met .. en / en dir met 1 of 2 argumenten), bestanden te kopiëren of te verplaatsen (copy/move brond doel), bestanden te verwijderen of te hernoemen. Verder moest je nog weten welke bestanden de uitvoerbare bestanden waren. Misschien was het concept van mappen en bestanden wat lastig voor sommige mensen, met een bibliotheekanalogie was dat vast wel uit te leggen. Kon de gemiddelde moeder er direct mee aan de slag? Nee. Als die moeder echter iemand kende die dit wel kon dan had ze het snel geleerd.
#NoDAPL
  vrijdag 10 juli 2015 @ 14:57:05 #300
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154222925
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 11:27 schreef Ryan3 het volgende:
- De grafische interface idd gewoon een idee van Xerox, maar het heeft ten opzichte van de eerste generaties pc's het computeren natuurlijk een stuk laagdrempeliger gemaakt, zodat een kind de was kan doen.
10 jaar geleden zat je min of meer gekluisterd aan je pctje of je laptop op je schoot.
- Er groeit nou een generatie jongeren op met Steve Jobs-bocheltjes.
Kijk, ik vind Jobs ook inspirerend, maar op de keper beschouwd heeft hij vooral goed 'gejat' en goed van alles gecombineerd met een grote mate van toegankelijkheid en gebruiksvriendelijkheid. Dat geldt voor de muis en de GUI (hij verdient krediet dat hij inzag hoe handig dat is voor zijn klanten) en dat geldt voor de tablet en de telefoon (allemaal technologie van andere bedrijven, alleen de softwareschil kwam van Apple). Steve Jobs had een extreem groot charisma. Dat in combinatie met het design van sommige producten en het feit dat er gadgets van zijn bedrijf kwamen - mensen houden van gadgets - verklaart volgens mij zijn populariteit.

quote:

Because Apple is a technology integration company, not a technology innovation company.

Dat vat het goed samen.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')