quote:Op zondag 5 juli 2015 15:54 schreef Weltschmerz het volgende:
De vraag blijft waarom Rosberg nog een rondje door moest op zijn slicks.
Imo een keiharde fout van Nico bij zn eerste pitstop. Je plant je stop en diegene waar je al de halve race achter zit en waar je niet voorbij komt schiet pal voor je neus de pit in.quote:Op zondag 5 juli 2015 15:57 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Omdat Hamilton zelf de call maakte om binnen te komen.
Jij snapt er niks van.. Bottas zat ook nog voor Rosberg en nieuwe harde banden waren veel sneller. Williams gaf het wel weer erg makkelijk weg bij de pitstops. Die van Lewis hadden ze met 1 auto moeten counteren. Uiteindelijk hadden ze door de regen toch geen kans, maar winst gaven ze weer makkelijk uit handen.quote:Op zondag 5 juli 2015 16:01 schreef Geralt het volgende:
[..]
[..]
Imo een keiharde fout van Nico bij zn eerste pitstop. Je plant je stop en diegene waar je al de halve race achter zit en waar je niet voorbij komt schiet pal voor je neus de pit in.
Op exact dat moment heeft Rosberg alle kans op de overwinning weggeflikkerd door niet 1 rondje door te rijden. Die auto is ruim 1,5 seconde sneller per ronde.
Rosberg had daar 1 ronde door moeten rijden en had vervolgens zelf de call kunnen maken voor inters. Voor Lewis dus.
Ergo: Rosberg heeft een mogelijke kans zelf weggegooid door gewoon achter Massa binnen te komen. Gepland of niet; je hebt de snellere auto. Dan klap je toch niet volgens planning mee?
Onbegrijpelijk wat mij betreft
counter was toch niet geluktquote:Op zondag 5 juli 2015 16:08 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Jij snapt er niks van.. Bottas zat ook nog voor Rosberg en nieuwe harde banden waren veel sneller. Williams gaf het wel weer erg makkelijk weg bij de pitstops. Die van Lewis hadden ze met 1 auto moeten counteren. Uiteindelijk hadden ze door de regen toch geen kans, maar winst gaven ze weer makkelijk uit handen.
Want? Ze hadden Massa gewoon naar binnen kunnen halen, dan had Lewis hem alleen met snellere pitstop voorbij kunnen gaan. Vorig jaar in Oostenrijk gaven ze het ook weg.quote:
Hamilton was er sowieso voor gekomen door de undercut, won in de 2e sector al een volle seconde.quote:Op zondag 5 juli 2015 16:12 schreef Nattekat het volgende:
Massa heeft tijd verloren bij zijn eerste pitstop omdat er iets met zijn vleugel moest worden gedaan...
Verklaart wel dat grote gat. Misschien zelfs P3 verloren.quote:Op zondag 5 juli 2015 16:13 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Hamilton was er sowieso voor gekomen door de undercut, won in de 2e sector al een volle seconde.
Pardon? Mercedes is anderhalve seconde sneller per ronde. Ook op dat moment.quote:
Williams ging op nieuwe banden 1,5sec harder, met gebruikte mediums had Rosberg die pace echt niet kunnen rijden. Langer doorrijden was hij er niet voor gekomen. En Mercedes was zeker niet 1,5sec per ronde sneller, dan waren ze er al makkelijk voorbij gegaanquote:Op zondag 5 juli 2015 16:14 schreef Geralt het volgende:
[..]
Pardon? Mercedes is anderhalve seconde sneller per ronde. Ook op dat moment.
Dat je binnen wilt komen in ronde X is prima, maar als voor je neus een concurrent, waar je niet voorbij komt ondanks dat je anderhalve seconde sneller bent, binnen komt dan rij je door. Dat is gratis anderhalve seconde winst tov de man voor je.
Nico had daar de call moeten maken om 1 ronde door te rijden. Roepen dat dat onzin is slaat nergens op. Als hij 1 ronde had door gereden had hij er voor gezeten en dat had 1 Williams inhalen gescheeld. Vervolgens had hij in het begin van de regen zelf de call voor inters kunnen maken. Voor Lewis. Dat had hem ook weer een paar seconden opgeleverd. En dan had hij vervolgens heel misschien kunnen pushen bij Lewis.
Nico heeft het zelf verprutst. Dat kan je het team niet kwalijk nemen, want die stemmen hun stop niet even af met Williams.
Anderhalve seconde laten liggen en een inhaalactie extra moeten maken. Plus 2de viool spelen bij de pitstops. Slecht van Nico. Meer kan ik er echt niet van maken en dat heeft totaal niets met mijn kennis van F1 van doen.
Je moet geen anderhalve seconde laten liggen die je gratis kan pakken. Dat weet elke debiel.
Nieuwe banden levert dus 1,5sec per ronde op, als jij denkt dat Rosberg door langer door te rijden 1,5sec per lap kan winnen op iemand met nieuwe banden dan snap je er idd niet veel van.quote:18 1:39.557
19 1:39.352
20 P 1:37.901
21 1:58.445
22 1:37.691
23 1:37.663
Anderhalve seconde sneller per rondje. Dat waren de Mercs wel zeker. Dan rij je 1 ronde door en met een beetje mazzel kom je er net met je pitstop voor en dan is het aan Williams om er voorbij te steken ipv andersom.quote:Op zondag 5 juli 2015 16:24 schreef M.Melandri het volgende:
Rondetijden van Massa rond zijn pitstop
[..]
Nieuwe banden levert dus 1,5sec per ronde op, als jij denkt dat Rosberg door langer door te rijden 1,5sec per lap kan winnen op iemand met nieuwe banden dan snap je er idd niet veel van.
Je wil het niet begrijpen, prima hoor. Rosberg probeerden ze met de undercut nog voorbij Bottas te krijgen wat ook bijna lukte.quote:Op zondag 5 juli 2015 16:29 schreef Geralt het volgende:
[..]
Anderhalve seconde sneller per rondje. Dat waren de Mercs wel zeker. Dan rij je 1 ronde door en met een beetje mazzel kom je er net met je pitstop voor en dan is het aan Williams om er voorbij te steken ipv andersom.
Die gok moet je op zo'n moment nemen. Domweg achter je concurrent aanrijden de pit in heeft geen enkele zin.
Dat wel, maar waarom lag hij maar 18e meteen na de start?quote:
Zelfde tempo als beide Williams.quote:Op zondag 5 juli 2015 16:35 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dat wel, maar waarom lag hij maar 18e meteen na de start?
Iemand nog een onboard gevonden van de start van Hulkenberg? Die was wel heel rap weg
Hij is natuurlijk vooral aan het strijden met Hamilton om het WK. Als je dan na de eerste pitstop 2 posities tov hem verliest kan dat niet veel slechter. Bij de tweede pitstop had hij gewoon achter Hamilton aan kunnen gaan, hij lag nog maar 3 seconden achter of zo. Misschien wishful thinking van hem omdat hij op slicks zo lekker veel sneller ging. Maar toch vraag ik me af wat de rol van het team hierin is, natuurlijk kan een rijder ook zelf beslissingen nemen, maar het overzicht bewaren en een strategie bepalen om dat soort dingen te vermijden moet toch van het team komen.quote:Op zondag 5 juli 2015 16:01 schreef Geralt het volgende:
[..]
[..]
Imo een keiharde fout van Nico bij zn eerste pitstop. Je plant je stop en diegene waar je al de halve race achter zit en waar je niet voorbij komt schiet pal voor je neus de pit in.
Op exact dat moment heeft Rosberg alle kans op de overwinning weggeflikkerd door niet 1 rondje door te rijden. Die auto is ruim 1,5 seconde sneller per ronde.
Rosberg had daar 1 ronde door moeten rijden en had vervolgens zelf de call kunnen maken voor inters. Voor Lewis dus.
Ergo: Rosberg heeft een mogelijke kans zelf weggegooid door gewoon achter Massa binnen te komen. Gepland of niet; je hebt de snellere auto. Dan klap je toch niet volgens planning mee?
Onbegrijpelijk wat mij betreft
http://www.fia.com/events(...)timing-information-7quote:Op zondag 5 juli 2015 16:37 schreef Geralt het volgende:
Daarom trok Lewis zeker ook meteen een gat van tig seconde op tijd van een paar rondjes. Met 0,4 per ronde sneller
Feit is dat Nico niet achter die Williams mee had moeten pitten. Daar ligt geen enkele kans om een plek te winnen. Alleen maar als de pitstop van je concurrent fout gaat. Ik blijf erbij, hij has 1 ronde door moeten rijden en die keuze had hij zelf moeten maken. Het team had immers gepland om binnen te komen.
Coureurs die domweg het team volgen en zelf geen beslissingen nemen heb ik niks mee.
Je rijdt al de halve race achter die williams en ondanks dat je sneller bent (en dat bewijst Lewis ook door direct flink weg te rijden eer hij er voorbij was terwijl die ook de halve race er niet voorbij kwam!) kom je domweg gewoon achter die concurrent de pits in.
Dan leg je alles in handen van je concurrent en hopen dat die pitstop mis gaat. Als je 1 ronde doorrijdt en er een kwalificatie rondje uit weet te peuren en er vervolgens niks mis gaat dan heb je de kans om er net voor terug de baan op te komen.
Door mee te pitten ontneem je jezelf die kans. En dat is niet slim.
Als het gaat regenen dan kan hij in een bocht gewoon buitenom die twee Williams tegelijk passeren. Je weet dat de auto beter is in de regen en je weet dat Rosberg beter is in de regen.quote:Op zondag 5 juli 2015 16:34 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Idd dikke pech voor Rosberg dat het ging regenen, zat net zo steady op p4
Juist daarom. Hij had waarschijnlijk emt wat mazzel voor de williams gekomen en die waren met de regen toch terug gevallen, maar dat had op de baan een inhaalactie gescheeld. En dus tijd. En dan had hij zelf 1 rondje eerder naar binnen kunnen komen. En dan had hij een kans gemaakt.quote:Op zondag 5 juli 2015 16:38 schreef Weltschmerz het volgende:
Hij is natuurlijk vooral aan het strijden met Hamilton om het WK.
Was sarcastisch omdat Hamilton volgens jou zo veel geluk had..Rosberg was hier juist de gelukkige dat hij door de weersomstandigheden de schade nog kon beperken.quote:Op zondag 5 juli 2015 16:40 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als het gaat regenen dan kan hij in een bocht gewoon buitenom die twee Williams tegelijk passeren. Je weet dat de auto beter is in de regen en je weet dat Rosberg beter is in de regen.
Ga je de ronde nog noemen wanneer de Mercedes in droge condities 1,5s sneller was?quote:Op zondag 5 juli 2015 16:41 schreef Geralt het volgende:
[..]
Juist daarom. Hij had waarschijnlijk emt wat mazzel voor de williams gekomen en die waren met de regen toch terug gevallen, maar dat had op de baan een inhaalactie gescheeld. En dus tijd. En dan had hij zelf 1 rondje eerder naar binnen kunnen komen. En dan had hij een kans gemaakt.
Nu was hij kansloos en dat heeft ie zichzelf aangedaan door te gokken dat de pitstop van williams verkeerd zou gaan en domweg erachteraan de pits in rijden omdat dat de planning was om in die ronde je stop te maken.
Dan is het een seconde. Het maakt niet uit. De Mercedes was de snellere auto vandaag.quote:Op zondag 5 juli 2015 16:40 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
http://www.fia.com/events(...)timing-information-7
Bij lap anaysis kun je de rondetijden terugkijken. Succes met het vinden van een verschil van 1,5s per lap in droge omstandigheden
Ga jij nog toegeven dat het ronduit dom was van Nico om achter die williams mee te klappen?quote:Op zondag 5 juli 2015 16:43 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ga je de ronde nog noemen wanneer de Mercedes in droge condities 1,5s sneller was?
Was niet dom omdat hij met doorrijden er ook niet voor gekomen was. Dat zie je toch aan de rondetijden, op vers rubber ging Massa 1,5s sneller en de pace van Mercedes was ongeveer 0,5s per lap beter. Enige manier was de undercut en dan Bottas pakken, meer was er qua strategie niet mogelijk.quote:Op zondag 5 juli 2015 16:43 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ga jij nog toegeven dat het ronduit dom was van Nico om achter die williams mee te klappen?
dat was idd een mooie actie. Zijn schuiver was minder. Wel tof dat Alonso 10de werd.quote:
Ronde voor de stop was nico 1 tiende langzamer. Ronde van de stop was Nico een volle seconde sneller. Ronde na de stop was Nico ruim 4 tiende sneller.quote:Op zondag 5 juli 2015 16:45 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Was niet dom omdat hij met doorrijden er ook niet voor gekomen was. Dat zie je toch aan de rondetijden, op vers rubber ging Massa 1,5s sneller en de pace van Mercedes was ongeveer 0,5s per lap beter. Enige manier was de undercut en dan Bottas pakken, meer was er qua strategie niet mogelijk.
Kimi ging te vroeg naar intersquote:Op zondag 5 juli 2015 16:50 schreef Nattekat het volgende:
Kimi niet degene die voor de inters ging... weer een blunder van Ferrari
Snap ik. Alleen zei je "niet".quote:
Rosberg was vlak voor de laatste bui bijna voorbij Hamilton, als die laatste bui was uitgebleven en er niet op intermediates gereden hoefde te worden had Lewis het nog heel moeilijk gekregen.quote:Op zondag 5 juli 2015 16:34 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Idd dikke pech voor Rosberg dat het ging regenen, zat net zo steady op p4
Tijdens de race al.quote:
ik had het Williams en Massa ook wel gegund, misschien achteraf niet zo verstandig dat ze Bottas Massa niet lieten passeren al was die auto in het natte zo slecht dat het waarschijnlijk niet had uitgemaakt.quote:Op zondag 5 juli 2015 17:59 schreef twiFight het volgende:
Toch sneu om te zien dat zodra Max uit de race valt men hier al cynistisch zit te huilen van "dat wordt weer wat op de fp" en "alle trolls kunnen weer los", terwijl een heel zootje forumposters 2 minuten eerder nog hartelijk zat te lachen dat Hamilton de bocht niet haalde en een plek verloor. Lekker volwassen weer jongens, toppie gedaan. Helemaal niet hypocriet of zo![]()
Ik vond het een erg toffe race, maar was niet blij aan het einde. Was zo mooi geweest als Williams op zijn minst één auto voor beide Mercedes wagens had kunnen krijgen. #goclaire
Ging hij lekker op die slicks dan? Vettel zat er ineens achter, volgens mij heeft die daarvoor snel een achterstand in moeten lopen.quote:
In het licht van de strijd tussen hem en Hamilton, dus dat hij voor hem eindigt, heeft hij gewoon pech gehad. Met de eerste wissel, en de tweede had hij zelf een rondje eerder moeten gaan, maar het team kan hem ook meteen achter Hamilton aan doen. Dat kan een rijder niet in zijn eentje beslissen denk ik.quote:Op zondag 5 juli 2015 16:42 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Was sarcastisch omdat Hamilton volgens jou zo veel geluk had..Rosberg was hier juist de gelukkige dat hij door de weersomstandigheden de schade nog kon beperken.
is dat zo? de laatste race was toch echt wel goed, dit weekend niet nou ja tot de Q was het ook gewoon goedquote:Op zondag 5 juli 2015 18:16 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Max zit na een veelbelovend begin in een wat matigere periode. Je merkt toch af en toe wel dat hij nog enigszins onvolwassen is, m.n. in zijn reacties. Hopelijk kan hij met de tegenslagen omgaan en zich binnen het seizoen verbeteren
Als je vooraan rijdt kun je ook weinig inhalenquote:Op zondag 5 juli 2015 18:13 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Hamilton, tja, ik vond hem tegenvallen, hij heeft werkelijk geen enkele inhaalactie gedaan, de koppositie krijgt hij door de pits en rijd hem uit. Als je gaat kijken heeft een Max al meer inhaalacties gedaan dit seizoen dan Hamilton, zodra hij zijn plek verliest vanaf de start is hij er op de baan nog geen enkele keer voorbij gegaan.
Dan kijk je toch andere races dan ik. Nee, Sainz blinkt niet elke race uit, maar hij heeft bij genoeg races mooie dingen laten zien. Hij krijgt alleen weinig cameratijd van de F1 regie en in de Nederlandse pers wordt hij sowieso genegeerd. STR geeft niet voor niets elke keer weer aan dat ze supertrots zijn op beide coureurs. Desalniettemin was deze race vrij matig voor 'm.quote:Max, jammer, dit was helaas een fout van hem, ik had hem wel eens willen zien, want Sainz die bakte er ook weinig van, kon alleen de Minardi's achter zich houden en Riccardo met flinke problemen, maar geen moment aanspraak mogen maken op punten, Sainz is met kwalificatie toch beter dan Max, dit zal ook wel ervaring zijn, maar in de race vind ik hem een grijze muis.
Dat zijn altijd van die dooddoeners he. "Als er geen regen was", of "als de race een paar rondjes langer duurde", of "als <coureur X> niet vastzat achter <coureur Y>. Ja, zo kun je iedereen wel een held maken. Als er nog 11 auto's uitgevallen waren dan had een Manor de race gewonnen. Als er ijs op de baan had gelegen waren Bottas en Raikkonen op het podium beland. Het gaat er om wat er gebeurde en welke coureur in die omstandigheden als eerste over de finishlijn kwam. En dat was Hamilton, dus was hij de beste. En hoezo geluk met de bandenkeuze? Hamilton heeft zelf aangegeven welk rondje hij naar inters wilde en dat bleek het beste rondje te zijn. Waarom is dat bij hem opeens 'geluk'? Zo kun je elke skill en keuze van een coureur wel afdoen als geluk.quote:Deze race heb ik erg genoten van Massa, Bottas en Rosberg, waar Rosberg het toch wel even op de baan flikte, en Massa goed verdedigde tegenover Bottas. Dat was erg vermakelijk om te zien. Voor mij is de grote winnaar Rosberg deze race, Rosberg was voor de regen stukken sneller dan Hamilton en ik denk zonder regen dat hij hem voorbij geknald zou zijn. Hamilton dus gewonnen door wederom een pitsstop en geluk met regen en de bandenkeuze. Dus op basis van racen niets gezien van Hamilton.
Het woord chauvinist of supporter zeggen je niets zekerquote:Op zondag 5 juli 2015 17:59 schreef twiFight het volgende:
Toch sneu om te zien dat zodra Max uit de race valt men hier al cynistisch zit te huilen van "dat wordt weer wat op de fp" en "alle trolls kunnen weer los", terwijl een heel zootje forumposters 2 minuten eerder nog hartelijk zat te lachen dat Hamilton de bocht niet haalde en een plek verloor. Lekker volwassen weer jongens, toppie gedaan. Helemaal niet hypocriet of zo![]()
In Nederland moet je eigenlijk tegen de Nederlanders zijn he, in welke sport dan ook.quote:Op zondag 5 juli 2015 18:37 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Het woord chauvinist of supporter zeggen je niets zeker
Wat is daar hypocriet aan? Jij gaat altijd Hamilton verdedigen als het over Max gaat, best gênant eigenlijk. Beetje dezelfde tendens ookquote:Op zondag 5 juli 2015 17:59 schreef twiFight het volgende:
Toch sneu om te zien dat zodra Max uit de race valt men hier al cynistisch zit te huilen van "dat wordt weer wat op de fp" en "alle trolls kunnen weer los", terwijl een heel zootje forumposters 2 minuten eerder nog hartelijk zat te lachen dat Hamilton de bocht niet haalde en een plek verloor. Lekker volwassen weer jongens, toppie gedaan. Helemaal niet hypocriet of zo![]()
Ik vond het een erg toffe race, maar was niet blij aan het einde. Was zo mooi geweest als Williams op zijn minst één auto voor beide Mercedes wagens had kunnen krijgen. #goclaire
het "kop en maaiveld" verhaal is inderdaad tot grote hoogtes gestoten bij de meeste jankballen....quote:Op zondag 5 juli 2015 18:39 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
In Nederland moet je eigenlijk tegen de Nederlanders zijn he, in welke sport dan ook.
Ik ben de eerste om te stellen dat een coureur moet maximaliseren op de omstandigheden die hem tegemoetkomen. Op zich leuk voor Hamilton dat hij dat ook een keer doet, want normaal gesproken is het niet zijn sterke punt.quote:Op zondag 5 juli 2015 18:31 schreef twiFight het volgende:
Dat zijn altijd van die dooddoeners he. "Als er geen regen was", of "als de race een paar rondjes langer duurde", of "als <coureur X> niet vastzat achter <coureur Y>. Ja, zo kun je iedereen wel een held maken. Als er nog 11 auto's uitgevallen waren dan had een Manor de race gewonnen. Als er ijs op de baan had gelegen waren Bottas en Raikkonen op het podium beland. Het gaat er om wat er gebeurde en welke coureur in die omstandigheden als eerste over de finishlijn kwam. En dat was Hamilton, dus was hij de beste. En hoezo geluk met de bandenkeuze? Hamilton heeft zelf aangegeven welk rondje hij naar inters wilde en dat bleek het beste rondje te zijn. Waarom is dat bij hem opeens 'geluk'? Zo kun je elke skill en keuze van een coureur wel afdoen als geluk.
Vrouwen, kinderen en kleurlingen zullen altijd onder het vergrooglas liggen in de F1.quote:Op zondag 5 juli 2015 18:39 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
In Nederland moet je eigenlijk tegen de Nederlanders zijn he, in welke sport dan ook.
Eigenlijk heel flauw, maar moest toch lachen.quote:Op zondag 5 juli 2015 18:46 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Harde wind, achterkant breekt los.
Ik dacht eerst dat ie een harde scheet liet, en daardoor de achterkant los brak.
zo in de bocht, opgekropte spanning en laat gaan.quote:Op zondag 5 juli 2015 18:55 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Eigenlijk heel flauw, maar moest toch lachen.
Eerste wissel krijgt diegene die voor ligt altijd voorrang. Zonder regen was het gewoon een kansloos verhaal voor Rosberg. Dus om nou te stellen dat Hamilton puur geluk had..quote:Op zondag 5 juli 2015 18:06 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ging hij lekker op die slicks dan? Vettel zat er ineens achter, volgens mij heeft die daarvoor snel een achterstand in moeten lopen.
[..]
In het licht van de strijd tussen hem en Hamilton, dus dat hij voor hem eindigt, heeft hij gewoon pech gehad. Met de eerste wissel, en de tweede had hij zelf een rondje eerder moeten gaan, maar het team kan hem ook meteen achter Hamilton aan doen. Dat kan een rijder niet in zijn eentje beslissen denk ik.
Niet alleen in sport helaas. Veelal jaloezie waar men niet mee om kan gaan, dus afbranden zodra die persoon iets verkeerds doet. Jammer welquote:Op zondag 5 juli 2015 18:39 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
In Nederland moet je eigenlijk tegen de Nederlanders zijn he, in welke sport dan ook.
Dat Rosberg zo snel was op slicks kwam omdat ze voor plan B (2 stopper gingen) daarom ging hij enorm pushen en had veel temperatuur in zijn banden. Toen kwam de regen en had hij de banden nog in het juiste venster qua temperatuur.quote:Op zondag 5 juli 2015 18:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik ben de eerste om te stellen dat een coureur moet maximaliseren op de omstandigheden die hem tegemoetkomen. Op zich leuk voor Hamilton dat hij dat ook een keer doet, want normaal gesproken is het niet zijn sterke punt.
Maar hij start niet goed, hij maakt een fout bij de herstart, op slicks in het natte is Rosberg een stuk sneller, en in de regen en in het droge zijn ze even snel. Het is door omstandigheden buiten de macht van Hamilton dat de pitstops Rosberg op de 4e plek zetten. Die call was dan wel zijn eigen verdienste, maar dat moet ook maar net zo uitkomen. Valt de regen net iets eerder of later in dat rondje, dan kan hij net verkeerd uitkomen bij de ingang pitstraat. Dus daar had hij geluk, waar hij dan op maximaliseert. En hij had het geluk dat het team Rosberg niet achter hem aanstuurde, dan was het verschil nog geen 3 seconden geweest.
Hij had ook best lang achter die Williams gehangen, dat zou de banden ook gekost moeten hebben. Het lijkt me stug dat het met slicks in de regen zo op de conditie van de banden aankomt, dat is doorgaans meer een kwestie van wie op dat moment durft en het gevoel voor de baan heeft.quote:Op zondag 5 juli 2015 19:25 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Dat Rosberg zo snel was op slicks kwam omdat ze voor plan B (2 stopper gingen) daarom ging hij enorm pushen en had veel temperatuur in zijn banden. Toen kwam de regen en had hij de banden nog in het juiste venster qua temperatuur.
Je kunt ook twee auto's in hetzeflde rondje wisselen. Dat hebben we eerder zien doen, maar dat vraagt wat meer van het team dan alleen een call van de rijder.quote:Op zondag 5 juli 2015 19:21 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Eerste wissel krijgt diegene die voor ligt altijd voorrang. Zonder regen was het gewoon een kansloos verhaal voor Rosberg. Dus om nou te stellen dat Hamilton puur geluk had..
Doordat hij achter de Williamsen zat werden de banden juist erg warm en daardoor bleven ze tijdens de regen in het juiste venster qua temperatuur. Als de Pirelli banden niet op de juiste temperatuur zijn kun je er gelijk niks meer mee, gaf Vd Garde 2 weken geleden ook nog aan. Zie ook Bottas vandaag op inters, verloor wel 1 tot 2 sec per ronde op Massa omdat hij ze banden niet op de juiste temperatuur kreeg en Massa is echt geen held in de regen.quote:Op zondag 5 juli 2015 19:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hij had ook best lang achter die Williams gehangen, dat zou de banden ook gekost moeten hebben. Het lijkt me stug dat het met slicks in de regen zo op de conditie van de banden aankomt, dat is doorgaans meer een kwestie van wie op dat moment durft en het gevoel voor de baan heeft.
Bij die eerste pitstop was dat niet mogelijk,dan had Rosberg veel te veel verloren. Die tweede was een call van Hamilton zelf wat goed uit bleek te pakken. Als Rosberg mee had willen stoppen hadden ze dat kunnen doen maar hij vroeg daar niet om. Op inters was Hamilton overigens ook een stuk sneller.quote:[..]
Je kunt ook twee auto's in hetzeflde rondje wisselen. Dat hebben we eerder zien doen, maar dat vraagt wat meer van het team dan alleen een call van de rijder.
Hamilton heeft zijn call als goed moment, dat moet dan allemaal maar net goed uitpakken en de omstandigheden moeten er naar zijn. Daar geef ik hem de credits voor, maar voor de rest heeft hij niet zo goed gereden.
quote:Op zondag 5 juli 2015 19:21 schreef flipsen het volgende:
Overigens ben ik ook jaloers op Swets, die heeft een Marathon uitgelopen en ik nog (lang) niet
Ik 'verdedig' Hamilton omdat er nogal vaak een lading bullshit voorbij komt, direct uit de onderbuik. Allemaal prima, maar dat komt (deels) van dezelfde mensen die als iemand bullshit over Max praat het hardst lopen te huilen. Wees dan een vent en kies om of zelf bullshit te spuwen en het dan bij Max ook te slikken, of het bij Max te slikken, maar dan ook niet over Hamilton te zeiken. Mensen die het eerst wel zelf doen maar daarna het opeens erg vinden zijn inderdaad hypocriet en daar heb ik in het algemeen in het leven nogal een hekel aan.quote:Op zondag 5 juli 2015 18:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wat is daar hypocriet aan? Jij gaat altijd Hamilton verdedigen als het over Max gaat, best gênant eigenlijk. Beetje dezelfde tendens ook
Moeten we alle coureurs even leuk vinden? Nee, helemaal niet. Ik verplicht niemand Verstappen leuk te vinden. Maar elke race om onwillekeurige redenen roepen dat hij er niets van kan is trollen. Ja ik vind het mooi dat Lewis een plek verliest aan Bottas. Dat heeft niets te maken met zijn kwaliteiten - Hamilton is een uitstekende coureur.
Maar wat wil je hier nou mee zeggen dan? Rosberg startte ook niet goed, ja HAM maakt een fout en moet daar ook voor boeten. Zowel Hamilton als Rosberg waren een bepaalde periode in de race een stuk sneller dan de rest. Had de regen later gevallen daar hebben we niets aan, dat deed het niet. Uiteindelijk kwam Hamilton als eerste over de lijn. Prima toch? Als het Rosberg was geweest dan had Rosberg een goede race gereden. Ik snap niet waarom dit opeens teleurstellend is van Hamilton en heb bij een stuk of 10 forumposters hier het idee dat als Rosberg had gewonnen op dezelfde manier dat dan niemand had gezegd dat hij teleurstellend reed.quote:Op zondag 5 juli 2015 18:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maar hij start niet goed, hij maakt een fout bij de herstart, op slicks in het natte is Rosberg een stuk sneller, en in de regen en in het droge zijn ze even snel. Het is door omstandigheden buiten de macht van Hamilton dat de pitstops Rosberg op de 4e plek zetten. Die call was dan wel zijn eigen verdienste, maar dat moet ook maar net zo uitkomen. Valt de regen net iets eerder of later in dat rondje, dan kan hij net verkeerd uitkomen bij de ingang pitstraat. Dus daar had hij geluk, waar hij dan op maximaliseert. En hij had het geluk dat het team Rosberg niet achter hem aanstuurde, dan was het verschil nog geen 3 seconden geweest.
Dat sowieso, hun strategie is al jaren drama. En dat terwijl ze toch een paar keer per jaar echt kans hebben op flinke punten. Zet er gelijk iemand naast die door en door snapt hoe de banden werken met hun auto, want ook daarmee redden ze het regelmatig niet.quote:Op zondag 5 juli 2015 20:23 schreef Meike26 het volgende:
Ze moeten bij Williams toch eens iemand gaan inhuren die wat van strategie en risicomanegement weet.
Ik zie liever Rosberg winnen dan Hamilton, maar het interesseert me niet zoveel of dat met geluk gebeurt. Ik had al aangegeven dat je moet maximaliseren, bij elke gelegenheid. Dat is ook waarom ik Vettel beter vind dan andere snelle coureurs als Hamilton. Altijd overal zoveel mogelijk uitpeuren, en dus ook uit een gelukkige omstandigheid. Ik geef Hamilton dan ook de credits voor het ene moment waarop hij maximaliseerde, de call.quote:Op zondag 5 juli 2015 20:29 schreef twiFight het volgende:
Maar wat wil je hier nou mee zeggen dan? Rosberg startte ook niet goed, ja HAM maakt een fout en moet daar ook voor boeten. Zowel Hamilton als Rosberg waren een bepaalde periode in de race een stuk sneller dan de rest. Had de regen later gevallen daar hebben we niets aan, dat deed het niet. Uiteindelijk kwam Hamilton als eerste over de lijn. Prima toch? Als het Rosberg was geweest dan had Rosberg een goede race gereden. Ik snap niet waarom dit opeens teleurstellend is van Hamilton en heb bij een stuk of 10 forumposters hier het idee dat als Rosberg had gewonnen op dezelfde manier dat dan niemand had gezegd dat hij teleurstellend reed.
Idd. Ze hadden Bottas langs Massa moeten laten gaan. Dan hadden de Mercedessen niet voldoende undercut gehad.quote:Op zondag 5 juli 2015 20:23 schreef Meike26 het volgende:
Ze moeten bij Williams toch eens iemand gaan inhuren die wat van strategie en risicomanegement weet. Ze hebben die race compleet vergooit door Bottas erachter te houden. "We are not racing Massa" nee duhh. Het had "We are racing Hamilton, overtake Masa asap" moeten zijn. Je hebt een snellere coureur op p2 achter je andere coureur op p1 rijden. Massa is een goede verdediger en moeilijk in te halen... Bottas had een reële kans om uit te lopen op de MGP's, maar Williams zit imo veel te veel in de veilige hoek. Ze gaan er volgens mij al gelijk vanuit dat ze het niet winnen van de Mercedessen, ipv dat ze wel van gokken houden. Sauber is ook al zo'n 'op-safe' team. Verdomme je rijdt voor belangrijke waardevolle punten, niet voor plakplaatjes
Dan zouden ze Bottas bevoordelen tov Massa. Is niet goed voor de verhoudingen binnen het team omdat er geen eerste en tweede rijder is. Daarom zeiden ze dat Bottas het clean op de baan moest doen.quote:Op zondag 5 juli 2015 20:23 schreef Meike26 het volgende:
Ze moeten bij Williams toch eens iemand gaan inhuren die wat van strategie en risicomanegement weet. Ze hebben die race compleet vergooit door Bottas erachter te houden. "We are not racing Massa" nee duhh. Het had "We are racing Hamilton, overtake Masa asap" moeten zijn. Je hebt een snellere coureur op p2 achter je andere coureur op p1 rijden. Massa is een goede verdediger en moeilijk in te halen... Bottas had een reële kans om uit te lopen op de MGP's, maar Williams zit imo veel te veel in de veilige hoek. Ze gaan er volgens mij al gelijk vanuit dat ze het niet winnen van de Mercedessen, ipv dat ze wel van gokken houden. Sauber is ook al zo'n 'op-safe' team. Verdomme je rijdt voor belangrijke waardevolle punten, niet voor plakplaatjes
1e en 2e rijder is niet van belang imo. Massa was duidelijk in Oostenrijk de snellere van de 2, Bottas was vandaag de snellere. Meedoen om het coureurskampioenschap doen ze toch al niet meer. Ze hebben er veel meer aan om die 3/4e plek in het constructeurskampioenschap te pakken. En daarvoor moeten soms teamorders gegeven worden. Worden de coureurs op lange termijn ook weer beter van. Tegenslag incasseren (eigen race is naar snot) en samen profiteren.quote:Op zondag 5 juli 2015 21:19 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dan zouden ze Bottas bevoordelen tov Massa. Is niet goed voor de verhoudingen binnen het team omdat er geen eerste en tweede rijder is. Daarom zeiden ze dat Bottas het clean op de baan moest doen.
Om de verhoudingen binnen het team op scherp te zetten voor een mogelijke overwinning, wat al erg onwaarschijnlijk was lijkt me niet goed.
we hebben inderdaad prachtig mogen genieten van een superieure Massa bij Ferrari hoe die per teamorder er op de lange termijn nog beter van is gewordenquote:Op zondag 5 juli 2015 21:28 schreef Meike26 het volgende:
[..]
En daarvoor moeten soms teamorders gegeven worden. Worden de coureurs op lange termijn ook weer beter van. .
Zou me nog niet eens verbazen als Massa in zijn contract heeft laten vastleggen dat hij niet d.m.v. team orders aan de kant hoeft en als zijn teamgenoot sneller is hij er maar zelf voorbij moet gaan. Ik weet overigens nog niet per se of Bottas écht sneller was. Ja, hij zat er een paar keer heel dicht bij, maar ook toen hij wel in mocht halen lukte het hem niet. Meestal zijn ze qua pace niet zo heel verschillend.quote:Op zondag 5 juli 2015 21:28 schreef Meike26 het volgende:
[..]
1e en 2e rijder is niet van belang imo. Massa was duidelijk in Oostenrijk de snellere van de 2, Bottas was vandaag de snellere. Meedoen om het coureurskampioenschap doen ze toch al niet meer. Ze hebben er veel meer aan om die 3/4e plek in het constructeurskampioenschap te pakken. En daarvoor moeten soms teamorders gegeven worden. Worden de coureurs op lange termijn ook weer beter van. Tegenslag incasseren (eigen race is naar snot) en samen profiteren.
Ik denk voornamelijk doordat Bottas zijn banden heeft vernaggeld door steeds aan te vallen bij Massa. Als hij er direct voorbij was gelaten dan had hij denk ik wel weg kunnen rijden van Massa. Wat je zegt, zou best wel kunnen hoor. Een "Massa, Bottas is faster than you" wil hij vast niet nog een keer meemaken.quote:Op zondag 5 juli 2015 22:18 schreef twiFight het volgende:
[..]
Zou me nog niet eens verbazen als Massa in zijn contract heeft laten vastleggen dat hij niet d.m.v. team orders aan de kant hoeft en als zijn teamgenoot sneller is hij er maar zelf voorbij moet gaan. Ik weet overigens nog niet per se of Bottas écht sneller was. Ja, hij zat er een paar keer heel dicht bij, maar ook toen hij wel in mocht halen lukte het hem niet. Meestal zijn ze qua pace niet zo heel verschillend.
Even los van de inhoudelijke discussie: 'meeklappen' doe je maar lekker bij een concert van de Toppers of zo. Als je denkt dat het in deze context een woord is heb je echt te veel naar Olav Mol geluisterd.quote:Op zondag 5 juli 2015 16:43 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ga jij nog toegeven dat het ronduit dom was van Nico om achter die williams mee te klappen?
quote:Op maandag 6 juli 2015 00:48 schreef k_man het volgende:
[..]
Even los van de inhoudelijke discussie: 'meeklappen' doe je maar lekker bij een concert van de Toppers of zo. Als je denkt dat het in deze context een woord is heb je echt te veel naar Olav Mol geluisterd.
Even complimenten voor jouw reacties. Ze zijn vaak behoorlijk grappig. Aan de ene kant probeer je heel erg te doen alsof je super objectief bent, aan de andere kant is voor iedereen duidelijk dat je oordeel volledig bepaald wordt door je persoonlijke voorkeuren (Vettel fanboy).quote:Op zondag 5 juli 2015 20:37 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik zie liever Rosberg winnen dan Hamilton, maar het interesseert me niet zoveel of dat met geluk gebeurt. Ik had al aangegeven dat je moet maximaliseren, bij elke gelegenheid. Dat is ook waarom ik Vettel beter vind dan andere snelle coureurs als Hamilton. Altijd overal zoveel mogelijk uitpeuren, en dus ook uit een gelukkige omstandigheid. Ik geef Hamilton dan ook de credits voor het ene moment waarop hij maximaliseerde, de call.
Maar dat maakt niet dat hij een hele goede race heeft gereden, daarvoor had hij teveel zwakke momentjes en er was ook geen snelheidsverschil dat beslissend was.
Ik probeer prestaties en kwaliteiten van coureurs objectief te beoordelen, Ik maak geen geheim van mijn persoonlijke voorkeuren, en probeer ze mijn oordeel niet te laten vertroebelen. Ook andermans persoonlijke voorkeuren niet trouwens, ook niet als ze er via de verslaggeving van BBC en Sky ingeramd worden.quote:Op maandag 6 juli 2015 01:08 schreef k_man het volgende:
[..]
Even complimenten voor jouw reacties. Ze zijn vaak behoorlijk grappig. Aan de ene kant probeer je heel erg te doen alsof je super objectief bent, aan de andere kant is voor iedereen duidelijk dat je oordeel volledig bepaald wordt door je persoonlijke voorkeuren (Vettel fanboy).
Ik weet niet of je die ironie er expres zo instopt, maar grappig is het sowieso!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |