Waarschijnlijk zonder juridische basisquote:Op zaterdag 4 juli 2015 10:16 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Ja, zijn huurovereenkomst is ook beeindigd.
Dat zou mij vrij weinig schelen, liever die kerel op de blaren dan dat ik er zelf super mooi voor weg kom. Die paar 100 euro daar kom je wel weer overheen, hypotheekrenteafrek is aardig rianter en de belastingdienst die krijgt zijn geld meestal wel.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 10:35 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Wat niet in het voordeel van TS is als hij geld van die persoon moet krijgen.
Ik denk ook dat TS hier enorm van zal leren, stoer dat je niet zo met je laat dollen!quote:Op zaterdag 4 juli 2015 10:35 schreef Wespensteek het volgende:
Respect voor je TS dat je voor jezelf opkomt en makkelijk is zo'n gevecht niet maar volgens mij heb je alleen aan het voor jezelf opkomen erg veel voor de toekomst en zou je daar best trots op mogen zijn, zelfs als het concreet maar weinig oplevert.
Dat wordt lastig:quote:Op zaterdag 4 juli 2015 10:47 schreef delano.888 het volgende:
Ik zou even overleggen met je huisgenoten (mannen?) of ze, indien de huisbaas agressief komt doen, er bij willen springen
quote:Mijn huisgenoten zijn de komende maand weg. Ik ben helemaal alleen in dat huis en dat is wel een zeer intimiderend vooruitzicht. Ik heb namelijk geen ouders, vrienden of wie dan ook om mij bij te staan.
Ohja. Dan zou ik inderdaad toch maar eens heel snel een vriend of user hier gaan zoekenquote:
Die zijn er dus niet.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 11:00 schreef Mortaxx het volgende:
Als het slot van de voordeur vervangen wordt fix je toch een nieuwe bij een van je huisgenoten ipv het slot weer te vervangen
Dat wordt lastigquote:Op zaterdag 4 juli 2015 11:00 schreef Mortaxx het volgende:
Als het slot van de voordeur vervangen wordt fix je toch een nieuwe bij een van je huisgenoten ipv het slot weer te vervangen
Dit staat gewoon 2 reacties boven jequote:Mijn huisgenoten zijn de komende maand weg. Ik ben helemaal alleen in dat huis en dat is wel een zeer intimiderend vooruitzicht. Ik heb namelijk geen ouders, vrienden of wie dan ook om mij bij te staan.
Wat een onzin zeg. Als ik een kamertje van 2 bij 2 wil huren, laat me gaan. Dit is geen reden.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 11:33 schreef Drieklank het volgende:
Advocaat van de Duivel
De vraag is natuurlijk waarom ik daar zo graag had willen blijven. Natuurlijk, ik heb een overeenkomst voor onbepaalde tijd, ik mag hier lekker blijven wonen en waarom niet, als ik het hier naar mijn zin heb?
Maar er staat genoeg te huur in de buurt, voor een veel redelijke prijs, je werkt, je bent geen student meer, je vind het vast niet fijn om op 8 vierkante te wonen met huisgenoten, dus zeg nou eerlijk: ben je niet blij om te verhuizen?
Natuurlijk!
Maar wat is dan redelijkerwijs de schade die je hieronder lijdt? Geef eens redelijk de kosten an die je anders niet gemaakt zou hebben? Een aanhangwagen huren om te verhuizen? Dat deed je anders toch al.
----------
Zo kan hij en/of de rechter me pakken.
Het lijkt me sterk dat een rechter zulke dingen meeneemt in zijn overweging. Ik sta wel open voor tegenbewijs, maar mijn onderbuik zegt dat zulke dingen niet meegenomen mogen worden.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 11:33 schreef Drieklank het volgende:
Advocaat van de Duivel
De vraag is natuurlijk waarom ik daar zo graag had willen blijven. Natuurlijk, ik heb een overeenkomst voor onbepaalde tijd, ik mag hier lekker blijven wonen en waarom niet, als ik het hier naar mijn zin heb?
Maar er staat genoeg te huur in de buurt, voor een veel redelijke prijs, je werkt, je bent geen student meer, je vind het vast niet fijn om op 8 vierkante te wonen met huisgenoten, dus zeg nou eerlijk: ben je niet blij om te verhuizen?
Natuurlijk!
Maar wat is dan redelijkerwijs de schade die je hieronder lijdt? Geef eens redelijk de kosten an die je anders niet gemaakt zou hebben? Een aanhangwagen huren om te verhuizen? Dat deed je anders toch al.
----------
Ik zie eigenlijk niet in hoe hij (of een rechter) je daarmee zomaar kan pakken. Hij had gewoon de correcte procedures moeten volgen wanneer hij jou uit de woning zou willen krijgen. En de rechter hoort enkel te toetsen of de verhuurder volgens de geldende wetgeving gehandeld heeft. Of jij het wel of niet fijn vind om op 8 vierkante meter te wonen zou daarbij totaal niet uit mogen maken.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 11:33 schreef Drieklank het volgende:
Advocaat van de Duivel
Natuurlijk!
----------
Wie heeft jou dit verteld dan?quote:Op zaterdag 4 juli 2015 11:47 schreef Drieklank het volgende:
Maar zoals ik het steeds hoor gaat het niet zozeer om de letter van de wet of de overeenkomst en handelt een rechter ook niet zozeer als een arts. De rechter zal in deze zaak meer de rol aannemen van bemiddelaar. Hij gaat daarom kijken naar wat ''redelijk'' is. Een schadevergoeding van 2500 euro zou dat kunnen zijn. Maar ik kan het niet veel bonter maken dan dat.
De rechter kijkt toch gewoon naar de wet?quote:Op zaterdag 4 juli 2015 11:47 schreef Drieklank het volgende:
Maar zoals ik het steeds hoor gaat het niet zozeer om de letter van de wet of de overeenkomst en handelt een rechter ook niet zozeer als een arts. De rechter zal in deze zaak meer de rol aannemen van bemiddelaar. Hij gaat daarom kijken naar wat ''redelijk'' is. Een schadevergoeding van 2500 euro zou dat kunnen zijn. Maar ik kan het niet veel bonter maken dan dat.
Laat ik het zo zeggen, de rechter handelt binnen redelijkheid maar wel binnen de letters van de wet. Volgens de wet mag jij daar wonen, ongeacht klein inkomen medebewoners.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 11:47 schreef Drieklank het volgende:
Advocaat van de rechtswinkel en een andere advocaat die ik nu heb.quote:
He wat naar... maar als je maandag al iets meer weet is dat natuurlijk mooi meegenomen. Ga je niet te druk maken met deze temperaturen!!quote:Op zaterdag 4 juli 2015 12:09 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Advocaat van de rechtswinkel en een andere advocaat die ik nu heb.
Maandag volgt de dagvaarding, dus we zullen snel genoeg weten wat de rechter er van vindt. Als de verhuurder nog goed bij zijn hoofd was zou hij mij bellen om het goed te maken, stel ik me zo voor, maar blijkbaar wil hij alleen maar ruzie maken.
Heb ik het nu goed begrepen dat je nu alleen in dat huis zit?quote:Op zaterdag 4 juli 2015 12:15 schreef Drieklank het volgende:
Nee, ik ga maar het beste ervan maken vandaag.
Ja, ik ben daar alleen op de kamer van mijn huisgenoot, die zijn deur open gelaten heeft voor zijn vakantie. Daar liggen mijn spullen verstopt in dozen onder het bed en de bank.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 12:17 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Heb ik het nu goed begrepen dat je nu alleen in dat huis zit?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |