Je hebt deze gekoppeld aan de andere die gesloten is.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 18:32 schreef Nizno het volgende:
Deze even gekoppeld en de andere WGR / Bedreigd door verhuurder #2 gesloten.
Blij dat je er in elk geval even was. Ik hoop dat je snel een plekkie hebt. Zou je graag willen helpen, helaas zit ik niet in de buurt.
quote:Op vrijdag 3 juli 2015 18:43 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Je hebt deze gekoppeld aan de andere die gesloten is.
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.OpgelostSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
Wat is dat nou voor raar verhaal van die advocaat? Ik zou een andere zoeken, eentje die wel z'n werk wil doen!quote:Op vrijdag 3 juli 2015 18:05 schreef Drieklank het volgende:
De rechter zal oordelen dat ik op mijn leeftijd toch al zou gaan verhuizen. Een verhuiskostenvergoeding zit er daarom niet in.
Nee, maar van een kale kip valt niet te plukken, dus of dat veel zin heeft...quote:Op vrijdag 3 juli 2015 19:15 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor raar verhaal van die advocaat? Ik zou een andere zoeken, eentje die wel z'n werk wil doen!
Schulden van de verhuurder heb jij weinig mee te maken, dat betekent alleen dat-ie z'n huis met jou erin voor veel minder moet verkopen.
Ik denk dat deze advocaat gewoon realistische verwachtingen probeert te stellen, in plaats van gaat voor de hoogst mogelijke rekening.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 19:15 schreef RemcoDelft het volgende:
Wat is dat nou voor raar verhaal van die advocaat?
Het is onzin, geen rechter die tot een uitspraak komt door middel van dat soort rare eigen bedachte aannames.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 19:33 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Ik denk dat deze advocaat gewoon realistische verwachtingen probeert te stellen, in plaats van gaat voor de hoogst mogelijke rekening.
Je doet zeer stelligquote:Op vrijdag 3 juli 2015 19:47 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Het is onzin (...) Enige wat telt is dat TS daar rechtmatig woont en op onrechtmatige wijze buiten is gesloten.
Is dit relevant?quote:Op vrijdag 3 juli 2015 19:50 schreef MouzurX het volgende:
Nogmaals: gaat dit topic nou echt om een kamer van 8m2? Waarom ging je dan niet gewoon verhuizen als de verhuurder dat wilde?
Waarom wel?quote:Op vrijdag 3 juli 2015 19:50 schreef MouzurX het volgende:
Nogmaals: gaat dit topic nou echt om een kamer van 8m2? Waarom ging je dan niet gewoon verhuizen als de verhuurder dat wilde?
Er is al door een paar users aangeboden wat geld jouw kant op te laten komen. Je moet ergens kunnen slapen.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 18:05 schreef Drieklank het volgende:
Ik heb met Hallmark gebeld en een update van de stavast gegeven; Ik zie nog geen nieuw topic; daarom trap ik zelf af.
Gisteren werd ik plotseling ernstig ziekten ben ik met spoed opgenomen in het ziekenhuis. Het ziekenhuis zou mij naar normaal gesproken in de avond naar huis hebben gestuurd, maar dat vond het ziekenhuis gezien de thuissituatie niet verantwoord.
Deze middag ben ik uit het ziekenhuis ontslagen. Het slot van de voordeur is vervangen; ik ben nu dakloos en kan nergens terecht. Ik heb 150 euro eigen bijdrage betaald voor een advocaat en als ik pech heb moet ik toch het volledige tarief betalen.
Wijsheid van de advocaat: er is een verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen. De verhuurder heeft mogelijk grote schulden en als de verhuurder onder deze omstandigheden niet kan of wil betalen, dan heb ik een probleem. De deur openbreken is daarom ook niet verstandig en ook juridisch discutabel, omdat het de voordeur betreft. De rechter zal oordelen dat ik op mijn leeftijd toch al zou gaan verhuizen. Een verhuiskostenvergoeding zit er daarom niet in.
Tot zover de update, want ik moet gaan. Ik kan niet bij de buren blijven: ik sta nu op straat en ben dakloos. Iemand een slaapplaats in de buurt van Capelle?
En dat is nu de moraal van het verhaal. Precies wat de advocaat zegt en de rechter zal dat zeker in overweging nemen ten nadele van mij. Ik heb nu toch maar het slot van de voordeur laten vervangen. Kosten: 150 euro. Ik kan dit terugvorderen, maar het is de vraag of ik dat geld ooit nog terugzie.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 19:23 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Nee, maar van een kale kip valt niet te plukken, dus of dat veel zin heeft...
Ik ook en het is, ik huur ook particulier en heb wel eens gevraagd hier op het forum van hoe je dan in je recht staat enzo.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 23:31 schreef 44rdbei het volgende:
Ik heb wel respect voor het doorzettingsvermogen van ts. Ik had allang toegegeven.
Welkom op Fok, waar iedereen altijd alles beter weet.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 22:11 schreef Drieklank het volgende:
Lieve FOK!ers, ik waardeer jullie aandacht, de medelevende reacties en de aangeboden hulp, maar eerlijk gezegd word ik behoorlijk gekwetst door allerlei reacties. Ik heb het gevoel dat ik het nooit goed voor jullie kan doen. [...]
Ik denk dat je dat een beetje moet nuanceren, waar iedereen een mening heeft over wat het verstandigste is en sommigen iets harder uit de hoek komen dan anderen. (dit wil ik even kwijt als user)quote:Op zaterdag 4 juli 2015 00:09 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Welkom op Fok, waar iedereen altijd alles beter weet.
Prima gedaan, petje af.
Klopt allemaal, stuk voor stuk klungels, de kool en de geit sparen. Maar DAT LIGT NIET AAN JOU!quote:Op vrijdag 3 juli 2015 22:11 schreef Drieklank het volgende:
De rechtswinkel is niet goed, de politie is niet goed, de advocaat is niet goed
Wat een onzin.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 00:36 schreef bombmannl het volgende:
Een ruzie/oneenigheid met een huisbaas ga je nooit winnen
Je speelt het aardig hard en die huurbaas gaat flippen daar kun je op wachten.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 06:01 schreef Drieklank het volgende:
Ik heb trouwens ook de verkoopmakelaar op de hoogte gesteld van de situatie.en die wil mij onmiddellijk spreken. Ook hij klonk 'not amused'. Daarnaast heb ik de Belastingdienst ingelicht, omdat hij wel ingeschreven staat op dit adres, maar hier feitelijk niet woont en daarom mogelijk onterecht vrijstelling krijgt.
Volgens de advocaat is de feitelijke situatie leidend. Hospitacontract, koetjescontract, hier wel ingeschreven of niet: wat op papier staat is niet zo relevant als het feit dat ik geld betaal om hier te wonen en hij hier niet woont. Mijn huurovereenkomst is dus feitelijk mijn bankafschrift en zeker geen hospitacontract.
Overigens liegt hij tegen de advocaat dat hij hier woont met zijn vrouw. Ik heb ook richting de advocaat en de Belastingdienst aangegeven dat hij de gemeentelijke inspectie ontdoken heeft om de schijn op te houden dat hij hier woont.
Ik heb ook de gemeente ingelicht over een onveilige woonsituatie.
Vandaag verwacht ik de verhuurder en die gaat er achterkomen dat het slot vervangen is en ik hier nog woon. Ik houd mijn hart vast.
Nee, de huisbaas speelt het hard met zijn fysieke intimidatie.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 07:16 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Je speelt het aardig hard en die huurbaas gaat flippen daar kun je op wachten.
Hoppa, naheffing onterecht ontvangen hypotheekrenteaftrek + 100% boete! Daar heb je hem waar het echt pijn doet! Fraudeursquote:Op zaterdag 4 juli 2015 06:01 schreef Drieklank het volgende:
Daarnaast heb ik de Belastingdienst ingelicht, omdat hij wel ingeschreven staat op dit adres, maar hier feitelijk niet woont
Ongelofelijke baas! Bellen voor een schadevergoeding van 2500 euro terwijl hij dacht dat je het had opgegeven.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 22:11 schreef Drieklank het volgende:
[..]
En dat is nu de moraal van het verhaal. Precies wat de advocaat zegt en de rechter zal dat zeker in overweging nemen ten nadele van mij. Ik heb nu toch maar het slot van de voordeur laten vervangen. Kosten: 150 euro. Ik kan dit terugvorderen, maar het is de vraag of ik dat geld ooit nog terugzie.
De advocaat heeft hem gebeld. Voorstel: 2500 euro schadevergoeding, plus borg, plus administratiekosten die ik ten onrechte betaald heb, plus huur voor de maand juli. Onder die voorwaarden zou ik voor 1 september weg zijn. Reactie verhuurder: ''not amused'' en het werd een ''onplezierig gesprek''. De verhuurder wilde ook niet de deur voor mij open doen op verzoek van de advocaat. De verhuurder zei tegen de advocaat dat ik vrijwillig ben vertrokken, dat hij een enorme restschuld op de hypotheek heeft en dat hij niets kan of wil betalen. De advocaat zei dat de verhuurder dacht dat ik het had opgegeven, want mijn spullen staan er niet meer. (Die heb ik verstopt in de kamer van mijn huisgenoot.) Maandag volgt de dagvaarding voor het kort geding.
Ik ben alleen vergeten te vragen hoe het zit met het verlenen van de toegang, nu de verhuurder zijn eigen woning niet in kan. Wat zijn de gevolgen?
Een lichtpunt: het aanstaande vonnis is 30 jaar geldig, dus zo lang mag ik mijn geld terugvorderen.
De advocaat zei dat de verhuurder niet verwacht had dat ik een advocaat zou inschakelen. Ik heb hem wel gewaarschuwd, maar daar trok hij zich niets van aan.
Ik kan me voorstellen dat de verhuurder buiten zinnen is van woede en ik ben daarom best wel bang, moet ik toegeven. Als ik een auto hoor aankomen schrik ik meteen en kijk ik om me heen naar iets om mezelf mee te verdedigen. Niet gezond.
Lieve FOK!ers, ik waardeer jullie aandacht, de medelevende reacties en de aangeboden hulp, maar eerlijk gezegd word ik behoorlijk gekwetst door allerlei reacties. Ik heb het gevoel dat ik het nooit goed voor jullie kan doen. Als ik had vertrokken, dan zou ik een mietje zijn, nu ik gebleven ben, heb ik het er blijkbaar zelf naar gemaakt en had ik maar moeten luisteren dat er een verschil is tussen gelijk hebben en gelijk krijgen. De rechtswinkel is niet goed, de politie is niet goed, de advocaat is niet goed, maar ondertussen is er niemand van jullie hier geweest om te laten zien hoe het wel moet. Daar wonen jullie te ver weg voor. Is de afstand dan ook niet te groot om te oordelen? Niemand van jullie hoeft mijn leven te lijden, bewust zo geschreven.
Het komt er in ieder geval op neer dat ik beter al lang geleden vertrokken had moeten zijn, want dit levert mij niets op. Ik ben wel op en ik heb geen tijd en geen energie meer om overal nog op in te gaan. Gitaarspelen en een beetje liefde, meer vraag ik niet van het leven. Tijd om daar mijn energie in te steken.
Ja, zijn huurovereenkomst is ook beeindigd. Afgesproken is dat hij zijn spullen pakt als hij eind van de maand terugkomt van vakantie. Vraag is: mag ik wel op zijn kamer slapen (met zijn mondelinge toestemming aan mij)?quote:Op zaterdag 4 juli 2015 09:50 schreef Leandra het volgende:
Misschien dat ik het in deel 1 gemist heb, maar als je je spullen hebt verstopt in de kamer van je huisgenoot, kan die huisgenoot dan wel blijven zitten?
QFTquote:Op zaterdag 4 juli 2015 09:40 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Hoppa, naheffing onterecht ontvangen hypotheekrenteaftrek + 100% boete! Daar heb je hem waar het echt pijn doet! Fraudeurs![]()
Wat niet in het voordeel van TS is als hij geld van die persoon moet krijgen.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 09:40 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Hoppa, naheffing onterecht ontvangen hypotheekrenteaftrek + 100% boete! Daar heb je hem waar het echt pijn doet! Fraudeurs![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |