Dat komt vanzelf wel, geef anders bij je instructeur dat je extra wil oefenen met het wegrijden.quote:Op woensdag 1 juli 2015 22:30 schreef freddy95 het volgende:
Ben bezig met lessen heb er nu 3 opzitten maar heb absoluut geen gevoel voor het wegrijden bij een stoplicht.
Hij valt dan uit en dan neemt ds instructeur over en rijden we zo weg maar hier leer ik niks van als hij het steeds doet.
Hoe rijd je nou weg bij stoplicht vanuit 1 vlot en hoe doe je dit bii benzine want ik ga later benzine rijden
Net zoals je dat doet vanaf iedere andere plaats.quote:Op woensdag 1 juli 2015 22:30 schreef freddy95 het volgende:
Hoe rijd je nou weg bij stoplicht vanuit 1 vlot
Of ruim voor het stoplicht al afremmen en dan met 10kmh verder rollen zodat het op groen springt net voordat je echt moet stoppen.quote:Op woensdag 1 juli 2015 23:34 schreef Isdatzo het volgende:
+- 5000 rpm en je koppeling in 1 keer los. BAM.
Evt met gebruik van handrem.
Je kan het voelen door je koppeling op te laten komen (zachtjes je voet er af en het moment dat de auto wil/gaat rollen. Op dat moment trap je contra langzaam het gas in. Alsof de koppeling een vol glas water is en Gas het lege glas. Het glas van de koppeling gooi je steeds leger in het gas-glas dat steeds zwaarder word.... Zoiets ongeveer. Na 3 keer vlot doen is het kinderspel en hoef je er eigenlijk niet meer bij na te denken.quote:Op donderdag 2 juli 2015 00:43 schreef freddy95 het volgende:
Jaa maar hoe voel je nou precies het aangrijpingspunt?
En is het gas geven koppeling langzaam omhoog?
Of eerst koppeling dan pas
gas
Dit wordt toch helemaal niet gezegd in dit topicquote:Op donderdag 2 juli 2015 09:38 schreef Cultuur058 het volgende:
op een forum gaan we er vast vanuit dat jij het toch niet gaat halen.
heel licht oplaten komen en dan voel/hoor je het, je auto wil gaan rollen. Soms trilt ie omdat ie op het punt staat af te slaan, dan gewoon lichtelijk gas bijgeven en en koppeling laten opkomen.quote:Op donderdag 2 juli 2015 00:43 schreef freddy95 het volgende:
Jaa maar hoe voel je nou precies het aangrijpingspunt?
En is het gas geven koppeling langzaam omhoog?
Of eerst koppeling dan pas
gas
Nee, die moet je laten opkomen. Dus je laat eerst je koppeling op tot het moment, dan gas bij geven, dan geleidelijk koppeling en gas tot de koppeling helemaal op is.quote:Op donderdag 2 juli 2015 22:09 schreef freddy95 het volgende:
Als ik eerst lichtelijk gas geven en koppeling op laat komen gaat tie dan meteen vooruit en moet je de koppeling stilhouden als de auto begint te rijden?
In een Skoda Fabia andere uitlachen?quote:Op vrijdag 3 juli 2015 10:51 schreef speknek het volgende:
[ afbeelding ]
Gewoon zo. Pedaal tegen de vloer en dan lachen naar de zwarte golfjes in je achteruitkijkspiegel.
Het staat gewoon in de link.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 10:54 schreef speknek het volgende:
Kudo's dat je het herkent. Lastig een plaatje te vinden in de S-stand
. Zelf rijd ik natuurlijk geen Skoda.
Automaat kopen. Probleem opgelost. Slotje.quote:Op woensdag 1 juli 2015 22:30 schreef freddy95 het volgende:
Ben bezig met lessen heb er nu 3 opzitten maar heb absoluut geen gevoel voor het wegrijden bij een stoplicht.
Hij valt dan uit en dan neemt de instructeur de pedalen over en rijden we zo weg maar hier leer ik niks van als hij het steeds doet.
Hoe rijd je nou weg bij één stoplicht vanuit 1 vlot en hoe doe je dit bii benzine want ik ga later benzine rijden
Houd eens op met dat negatieve getroll. Die jongen heeft nog maar 3 lessen gehad en er komen al weer zure trolls die aan het pesten gaan met automaat. Als hij nou een been miste, oke, dan is automaat goed, maar dit soort comments zijn gewoon belachelijk en dit gaat de TS alleen maar zenuwachtiger maken. Doe iedereen een plezier en ga je depressie ergens anders uitten.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 16:56 schreef SyntholSnol het volgende:
[..]
Automaat kopen. Probleem opgelost. Slotje.
Goeie post.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 17:24 schreef ThePartyPooper het volgende:
[..]
Houd eens op met dat negatieve getroll. Die jongen heeft nog maar 3 lessen gehad en er komen al weer zure trolls die aan het pesten gaan met automaat. Als hij nou een been miste, oke, dan is automaat goed, maar dit soort comments zijn gewoon belachelijk en dit gaat de TS alleen maar zenuwachtiger maken. Doe iedereen een plezier en ga je depressie ergens anders uitten.
Ja dat klopt, slijtage van je koppelingsplaten. Toch stiekem doenquote:Op vrijdag 3 juli 2015 20:51 schreef freddy95 het volgende:
Het lukt me gewoon niet en hij zegt dat gas geven niet goed is voordat de auto op aangrijpingspunt is klopt dit?
Sjongejonge. Kom over 10 lessen nog maar eens terugquote:Op vrijdag 3 juli 2015 20:51 schreef freddy95 het volgende:
Ik kan echt niet wegrijden begin me zorgen te maken
Op een bepaald moment heb je alleen de eerste keer nodig om het punt te zoeken en weet je daarna waar het ingeveer zit, kwestie van ervaring krijgen en gevoel in je linkerpoot.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 20:51 schreef freddy95 het volgende:
Dit is leuk als je zo oefent op een parkeerterrein maar bij een stoplicht ga je toch niet eerst naar dat punt zoeken.
Het lukt me gewoon niet en hij zegt dat gas geven niet goed is voordat de auto op aangrijpingspunt is klopt dit?
Ik kan echt niet wegrijden begin me zorgen te maken
Downhill...quote:Op zaterdag 4 juli 2015 09:54 schreef spectrumanalyser het volgende:
In z'n vrij zetten, Uitstappen. Auto flink aanduwen en als de auto vlotjes rolt snel erin springen ,in z'n 2 en koppeling laten schieten
Waarom niet ? Het is gewoon een handeling die steeds sneller gaat als je meer oefent. Je hoeft je echt niks aan te trekken van die auto's achter je.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 20:51 schreef freddy95 het volgende:
...maar bij een stoplicht ga je toch niet eerst naar dat punt zoeken.
wat kan je mooi doen als je toch moet wachten.....en als je vlot weg wilt rijden hou je m vast.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 20:51 schreef freddy95 het volgende:
maar bij een stoplicht ga je toch niet eerst naar dat punt zoeken.
Bij een stoplicht idd vasthouden met 4-5 duizend toeren uiteraard, handrem ook omhoog.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 18:21 schreef lipje het volgende:
[..]
wat kan je mooi doen als je toch moet wachten.....en als je vlot weg wilt rijden hou je m vast.
Onjuist.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 11:15 schreef kaassouffle het volgende:
Je hoeft je echt niks aan te trekken van die auto's achter je.
Nee. Bij 3 lessen ervaring moet je je vooral niet laten opjagen door een auto achter je.quote:
Indien de voertuigbeheersing nog niet goed genoeg is om de openbare weg op te gaan, is het wellicht verstandiger om eerst te oefenen op een parkeerterrein o.i.d.quote:Op zondag 5 juli 2015 04:49 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nee. Bij 3 lessen ervaring moet je je vooral niet laten opjagen door een auto achter je.
Als we dat ook eens op de mensen met rijbewijs gaan toepassen, gaat het gezellig druk worden in de trein en lekker rustig in het verkeer. Vooral bij parkeerplaatsen en wegversmallingen.quote:Op zondag 5 juli 2015 04:53 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Indien de voertuigbeheersing nog niet goed genoeg is om de openbare weg op te gaan, is het wellicht verstandiger om eerst te oefenen op een parkeerterrein o.i.d.
Ik mis je punt.quote:Op zondag 5 juli 2015 04:56 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Als we dat ook eens op de mensen met rijbewijs gaan toepassen, gaat het gezellig druk worden in de trein en lekker rustig in het verkeer. Vooral bij parkeerplaatsen en wegversmallingen.
Juist niet: direct voor de leeuwen gooien. Zo leer je het het best.quote:Op zondag 5 juli 2015 04:53 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Indien de voertuigbeheersing nog niet goed genoeg is om de openbare weg op te gaan, is het wellicht verstandiger om eerst te oefenen op een parkeerterrein o.i.d.
Dat de meeste automobilisten niet kunnen rijden of geen voertuigbeheersing hebben (of beide). Niet weten waar je wielen zitten, hoe breed je auto is, etc.quote:
Je leert het pas vanaf het moment dat je echt zelfstandig gaat rijden. Je wordt veel bewuster.quote:Op zondag 5 juli 2015 04:59 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
Juist niet: direct voor de leeuwen gooien. Zo leer je het het best.
Mee eens, vooral als je echt alleen gaat rijden zonder iemand naast je. Was echt ff wennen voor mij aan het beginquote:Op zondag 5 juli 2015 05:00 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Je leert het pas vanaf het moment dat je echt zelfstandig gaat rijden. Je wordt veel bewuster.
Dat is geen kwestie van voertuigbeheersing. Het is een combinatie van egoïsme, angst en domheid. Het probleem van TS is toch echt basis voertuigbeheersing.quote:Op zondag 5 juli 2015 04:59 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat de meeste automobilisten niet kunnen rijden of geen voertuigbeheersing hebben (of beide). Niet weten waar je wielen zitten, hoe breed je auto is, etc.
Niet weten hoe groot je voertuig is/geen gevoel hebben voor de zijkant is echt voertuigbeheersing.quote:Op zondag 5 juli 2015 05:03 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Dat is geen kwestie van voertuigbeheersing. Het is een combinatie van egoïsme, angst en domheid. Het probleem van TS is toch echt basis voertuigbeheersing.
En ook anticiperen kun je leren.
En risico's nemen, of versta je dat onder domheidquote:Op zondag 5 juli 2015 05:03 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Dat is geen kwestie van voertuigbeheersing. Het is een combinatie van egoïsme, angst en domheid.
Dat lijkt me sterk. Ze krijgen die auto er vaak wel door, maar ze hebben de ruimte verkeerd geschat. Lijkt me eerder een gebrek aan ruimtelijk inzicht dan aan voertuigbeheersing.quote:Op zondag 5 juli 2015 05:04 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Niet weten hoe groot je voertuig is/geen gevoel hebben voor de zijkant is echt voertuigbeheersing.
Dat is afhankelijk van het risico. Autorijden an sich is al een risico. Sommigen kunnen kansen en consequenties beter inschatten dan anderen.quote:Op zondag 5 juli 2015 05:06 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
En risico's nemen, of versta je dat onder domheid
Als jij niet kan inschatten hoe groot je auto is bij het naar de kant gaan bij tegenliggers door een gebruik aan ruimtelijk inzicht, beheers jij je voertuig dus niet voldoende.quote:Op zondag 5 juli 2015 05:07 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk. Ze krijgen die auto er vaak wel door, maar ze hebben de ruimte verkeerd geschat. Lijkt me eerder een gebrek aan ruimtelijk inzicht dan aan voertuigbeheersing.
Diegene kan waarschijnlijk prima een auto besturen, maar of je diegene op de openbare weg wil zien is een 2e.quote:Op zondag 5 juli 2015 05:10 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Als jij niet kan inschatten hoe groot je auto is bij het naar de kant gaan bij tegenliggers door een gebruik aan ruimtelijk inzicht, beheers jij je voertuig dus niet voldoende.![]()
truequote:Op zondag 5 juli 2015 05:10 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Dat is afhankelijk van het risico. Autorijden an sich is al een risico. Sommigen kunnen kansen en consequenties beter inschatten dan anderen.
Dit.quote:Op zondag 5 juli 2015 05:07 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk. Ze krijgen die auto er vaak wel door, maar ze hebben de ruimte verkeerd geschat. Lijkt me eerder een gebrek aan ruimtelijk inzicht dan aan voertuigbeheersing.
Zeg dan gewoon dat je niet kunt schakelenquote:Op zondag 5 juli 2015 04:54 schreef Rickertman96 het volgende:
Koppeling zachtjes laten opkomen en flink gassen.
Als ik een auto ga kopen wordt het sowieso een automaat, ben die schakels echt zo zat
quote:
Het is een mentaal ding. Je voertuigbeheersing kan prima zijn, maar je laat je opnaaien door mensen achter je waardoor je fouten gaat maken. Oefenen op een rustige plek kan zeker helpen, maar je moet die handelingen niet alleen op een rustige plek kunnen doen, maar ook in (druk) verkeer.quote:Op zondag 5 juli 2015 04:53 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Indien de voertuigbeheersing nog niet goed genoeg is om de openbare weg op te gaan, is het wellicht verstandiger om eerst te oefenen op een parkeerterrein o.i.d.
Automaat maakt je zo luiquote:Op zondag 5 juli 2015 04:54 schreef Rickertman96 het volgende:
Koppeling zachtjes laten opkomen en flink gassen.
Als ik een auto ga kopen wordt het sowieso een automaat, ben die schakels echt zo zat
Uh nee, dat heeft er niets mee te maken. Het is gewoon focking irritant in de bebouwde kom om de 5 seconden schakelen. Ook in de file zeer vervelend.quote:Op zondag 5 juli 2015 11:02 schreef Awsom het volgende:
[..]
Zeg dan gewoon dat je niet kunt schakelen
quote:Op zondag 5 juli 2015 16:14 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
Uh nee, dat heeft er niets mee te maken. Het is gewoon focking irritant in de bebouwde kom om de 5 seconden schakelen. Ook in de file zeer vervelend.
Het is niet zo zeer vervelend, het is vooral onnodig. Een beetje moderne automaat is in alles beter dan een handbak.quote:Op zondag 5 juli 2015 16:14 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
Uh nee, dat heeft er niets mee te maken. Het is gewoon focking irritant in de bebouwde kom om de 5 seconden schakelen. Ook in de file zeer vervelend.
Eens jaquote:Op zondag 5 juli 2015 23:42 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Het is niet zo zeer vervelend, het is vooral onnodig. Een beetje moderne automaat is in alles beter dan een handbak.
Hoezo word je echt lui van automaat rijden? En in hoeverre is wat jij bedoelt erg?quote:Op zondag 5 juli 2015 15:54 schreef Gilan het volgende:
[..]
Al heb ik bij mijn eigen auto er wel voor gekozen om een handgeschakelde auto te kopen aangezien je echt lui wordt van automaat rijden xD
Lachen met een DSG bak: die dingen zijn berucht om hun problemen.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 10:51 schreef speknek het volgende:
[ afbeelding ]
Gewoon zo. Pedaal tegen de vloer en dan lachen naar de zwarte golfjes in je achteruitkijkspiegel.
En de zure-kut award van de week gaat naar...quote:Op vrijdag 3 juli 2015 17:24 schreef ThePartyPooper het volgende:
[..]
Houd eens op met dat negatieve getroll. Die jongen heeft nog maar 3 lessen gehad en er komen al weer zure trolls die aan het pesten gaan met automaat. Als hij nou een been miste, oke, dan is automaat goed, maar dit soort comments zijn gewoon belachelijk en dit gaat de TS alleen maar zenuwachtiger maken. Doe iedereen een plezier en ga je depressie ergens anders uitten.
Na 10 lessen liet ik de auto nog wel eens af slaan en heb na 20 lessen in 1 keer mijn rijbewijs gehaald. Niet luisteren naar trolls en gewoon doen, het lukt wel.
Overdrijven is ook een vak zeg.. In de bk hooguit bij kruisingen, verder niet en in een file gewoon achter een vrachtwagen blijven. Die zorgen wel dat ze zoveel mogelijk door kunnen rollen en dan kan je hem lekker in de 2 laten staan.quote:Op zondag 5 juli 2015 16:14 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
Uh nee, dat heeft er niets mee te maken. Het is gewoon focking irritant in de bebouwde kom om de 5 seconden schakelen. Ook in de file zeer vervelend.
Is niets ergs aan hoor, maar ik vond voor mijzelf dat ik gewoon lui werd van het rijden in een automaat. Komt misschien ook bij kijken dat ik het wel leuk vind om te schakelen.quote:Op maandag 6 juli 2015 11:49 schreef SyntholSnol het volgende:
[..]
Hoezo word je echt lui van automaat rijden? En in hoeverre is wat jij bedoelt erg?
Je reageert nog serieus op die troll ookquote:Op maandag 6 juli 2015 11:53 schreef SyntholSnol het volgende:
[..]
En de zure-kut award van de week gaat naar...
NB: het was zeker geen negatief getroll. Automaten zijn tegenwoordig zo goed dat ze geen vermogen kosten en minstens zo zuinig zijn. Enige nadeel is dat je er bij nieuwe auto's nog extra voor moet betalen, bij occasions is dat niet of nauwelijks het geval.
Goede methode is er niet echt, als je maar optrekt.quote:Op maandag 6 juli 2015 22:50 schreef freddy95 het volgende:
Ik heb geofend met mijn neefs auto we hebben op een groot parkeerplek geofend en hij heeft mij het volgende geleerd hij rijd trouwens benzine.
Hij liet me gas geven niet teveel en dan koppeling langzaam omhoog en als tie rijdt even vasthouden 2 seconden.
Dit werkte prima en ik viel maar paar keer uit maar is dit wel de goede methode? En gaat mijn rijinstructeur dit goed rekenen? Want ik kom op deze manier wel weg zonder stil te vallen
dit is wel de methode, die je rijinstructeur je aan zou moeten leren.quote:Op maandag 6 juli 2015 22:50 schreef freddy95 het volgende:
Ik heb geofend met mijn neefs auto we hebben op een groot parkeerplek geofend en hij heeft mij het volgende geleerd hij rijd trouwens benzine.
Hij liet me gas geven niet teveel en dan koppeling langzaam omhoog en als tie rijdt even vasthouden 2 seconden.
Dit werkte prima en ik viel maar paar keer uit maar is dit wel de goede methode? En gaat mijn rijinstructeur dit goed rekenen? Want ik kom op deze manier wel weg zonder stil te vallen
Wel eens nagedacht waarom je moet leren optrekken op het aangrijpingspunt? Om gevoel te krijgen met de auto bijvoorbeeld, in plaats van alleen maar een trucje?quote:Op dinsdag 7 juli 2015 07:29 schreef lipje het volgende:
[..]
dit is wel de methode, die je rijinstructeur je aan zou moeten leren.
Beetje gas, koppeling tot aangrijpingspunt, twee seconde vast en helemaal op laten komen
Ik ga hier niet eens serieus op in.quote:Op maandag 6 juli 2015 11:53 schreef SyntholSnol het volgende:
[..]
En de zure-kut award van de week gaat naar...
NB: het was zeker geen negatief getroll. Automaten zijn tegenwoordig zo goed dat ze geen vermogen kosten en minstens zo zuinig zijn. Enige nadeel is dat je er bij nieuwe auto's nog extra voor moet betalen, bij occasions is dat niet of nauwelijks het geval.
Mag ik vragen hoe het dan wel moet ipv dit trucje?quote:Op dinsdag 7 juli 2015 12:59 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Wel eens nagedacht waarom je moet leren optrekken op het aangrijpingspunt? Om gevoel te krijgen met de auto bijvoorbeeld, in plaats van alleen maar een trucje?
Ga er maar van uit dat je na een tijdje het aangrijpingspunt blindelings kunt vinden, wordt een automatisme.quote:Op woensdag 8 juli 2015 17:04 schreef freddy95 het volgende:
[..]
Mag ik vragen hoe het dan wel moet ipv dit trucje?
Zoals vannelle zegt. En bij een diesel hoef je niet eens gas te geven. Zag vandaag toevallig iemand die zijn eerste les zelf mocht koppelen. Hoorde de motor iets meer toeren gaan maken en toen zag ik heel langzaam de auto in beweging komen. Je rijdt een diesel, op het moment dat jij de koppeling laat komen en de motor dus iets smoort, gaat de boordcomputer meer brandstof inspuiten om te voorkomen dat ie af slaat.quote:Op woensdag 8 juli 2015 17:04 schreef freddy95 het volgende:
[..]
Mag ik vragen hoe het dan wel moet ipv dit trucje?
Hehe, die heb ik ook (al heet het bij mij officieel S-Tronic), je kan ook instellen dat je de rem in kan drukken met je linkervoet en dan vol gas en dan de rem los, launch control!quote:Op vrijdag 3 juli 2015 10:51 schreef speknek het volgende:
[ afbeelding ]
Gewoon zo. Pedaal tegen de vloer en dan lachen naar de zwarte golfjes in je achteruitkijkspiegel.
Audi? Ik heb een passat met DSG7, maar volgens mij is dat inderdaad dezelfde. Goed idee die launch control moet ik ook maar eens uitproberenquote:Op donderdag 9 juli 2015 12:00 schreef JDx het volgende:
[..]
Hehe, die heb ik ook (al heet het bij mij officieel S-Tronic), je kan ook instellen dat je de rem in kan drukken met je linkervoet en dan vol gas en dan de rem los, launch control!
Ja, A3 Sportback 2.0 TFSI maar dan met DSG6, ik heb het zelf niet ingesteld, kan via VAG-COM.quote:Op donderdag 9 juli 2015 12:12 schreef speknek het volgende:
[..]
Audi? Ik heb een passat met DSG7, maar volgens mij is dat inderdaad dezelfde. Goed idee die launch control moet ik ook maar eens uitproberen.
quote:Op donderdag 9 juli 2015 12:30 schreef Ciora het volgende:
Mijn auto heeft een dusdanig zware knakenkoppeling dat ik na 1 jaar bezit nog steeds wel af en toe wegrijd als de eerste de beste rijlesser
Moet je dat nog wel instellen? Wij hadden een Golf 5 variant (diesel..) en die had het standaard al.quote:Op donderdag 9 juli 2015 12:18 schreef JDx het volgende:
[..]
Ja, A3 Sportback 2.0 TFSI maar dan met DSG6, ik heb het zelf niet ingesteld, kan via VAG-COM.
Volgens mij moet je ESP uitzetten.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 23:17 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Moet je dat nog wel instellen? Wij hadden een Golf 5 variant (diesel..) en die had het standaard al.
Kon ook nergens een optie vinden via vag-com (vcds) om dat in te stellen.
Maar dat was geen automaat, gewoon de ESP aanlaten staan en dan plank gas, blijft de motor op 3000 rpm hangen.
Trekt opzich oké weg maar niet echt vloeiend omdat de esp gelijk ingrijpt en wielspin wil voorkomen, zal bij een automaat veel beter gaan.
Fijn dat het beter gaat!quote:Op zaterdag 11 juli 2015 22:55 schreef freddy95 het volgende:
Het gaat nu al een stuk beter tijdens het lessen ik trap lichtelijk gas in zodat hij boven de 1 uitkomt en laat de koppeling rustig komen als hij rijdt hou ik hem 2 sec vast dan verder rustig omhoog laten komen.
Het gaat niet zo helemaal goed vvalt nog regelmatig uit maar mijn instructeur zegt dat ik vanzelf het gevoel te pakken ga krijgen hopelijk gaat het vanaf nu snel weer beter zodat ik me op andere dingen kan storten op me lessen het kost me al een fortuin
Heeft iemand nog tips voor het niet stilvallen / sneller wegrijden alle kleine beetjes helpen!
Klopt ESP moet uit anders verpest die je actiequote:
Ook in een benzine auto kan je op de koppeling achteruit rijden? Nooit problemen mee gehad. Als het krap is moet je goed leip zijn om bij te gassen, tenzij je het echt precies kan. Je zal niet de eerste zijn die er schade door rijdt.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 23:20 schreef freddy95 het volgende:
Optrekken gaat nu all veeel beter nu duikt er een andere probleem op als ik in sitautie dus bijvoorbeeld als ik uit een fileparkeer plek wil komen is het best krap hoe ga je rustig achteruit??
Hij zegt dat ik niks aan heb om op koppeling achteruit te kunnen rijden omdat de meeste autos toch benzine zijn hij heeft mij dus deze methode geleerd koppeling beetje omhoog en gas maarhoe gaat dat heel langzaam want ik vlieg nu achteruit
Ik doe dat soort korte stukjes achteruit ook met beetje koppeling en ietsje gas bij. Het is echt een kwestie van doseren. Langzame bewegingen met je voeten. Houd je je hak wel op de grond ? Of laat je je hele voet omhoog komen ?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 23:20 schreef freddy95 het volgende:
Optrekken gaat nu all veeel beter nu duikt er een andere probleem op als ik in sitautie dus bijvoorbeeld als ik uit een fileparkeer plek wil komen is het best krap hoe ga je rustig achteruit??
Hij zegt dat ik niks aan heb om op koppeling achteruit te kunnen rijden omdat de meeste autos toch benzine zijn hij heeft mij dus deze methode geleerd koppeling beetje omhoog en gas maarhoe gaat dat heel langzaam want ik vlieg nu achteruit
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |