Dat komt vanzelf wel, geef anders bij je instructeur dat je extra wil oefenen met het wegrijden.quote:Op woensdag 1 juli 2015 22:30 schreef freddy95 het volgende:
Ben bezig met lessen heb er nu 3 opzitten maar heb absoluut geen gevoel voor het wegrijden bij een stoplicht.
Hij valt dan uit en dan neemt ds instructeur over en rijden we zo weg maar hier leer ik niks van als hij het steeds doet.
Hoe rijd je nou weg bij stoplicht vanuit 1 vlot en hoe doe je dit bii benzine want ik ga later benzine rijden
Net zoals je dat doet vanaf iedere andere plaats.quote:Op woensdag 1 juli 2015 22:30 schreef freddy95 het volgende:
Hoe rijd je nou weg bij stoplicht vanuit 1 vlot
Of ruim voor het stoplicht al afremmen en dan met 10kmh verder rollen zodat het op groen springt net voordat je echt moet stoppen.quote:Op woensdag 1 juli 2015 23:34 schreef Isdatzo het volgende:
+- 5000 rpm en je koppeling in 1 keer los. BAM.
Evt met gebruik van handrem.
Je kan het voelen door je koppeling op te laten komen (zachtjes je voet er af en het moment dat de auto wil/gaat rollen. Op dat moment trap je contra langzaam het gas in. Alsof de koppeling een vol glas water is en Gas het lege glas. Het glas van de koppeling gooi je steeds leger in het gas-glas dat steeds zwaarder word.... Zoiets ongeveer. Na 3 keer vlot doen is het kinderspel en hoef je er eigenlijk niet meer bij na te denken.quote:Op donderdag 2 juli 2015 00:43 schreef freddy95 het volgende:
Jaa maar hoe voel je nou precies het aangrijpingspunt?
En is het gas geven koppeling langzaam omhoog?
Of eerst koppeling dan pas
gas
Dit wordt toch helemaal niet gezegd in dit topicquote:Op donderdag 2 juli 2015 09:38 schreef Cultuur058 het volgende:
op een forum gaan we er vast vanuit dat jij het toch niet gaat halen.
heel licht oplaten komen en dan voel/hoor je het, je auto wil gaan rollen. Soms trilt ie omdat ie op het punt staat af te slaan, dan gewoon lichtelijk gas bijgeven en en koppeling laten opkomen.quote:Op donderdag 2 juli 2015 00:43 schreef freddy95 het volgende:
Jaa maar hoe voel je nou precies het aangrijpingspunt?
En is het gas geven koppeling langzaam omhoog?
Of eerst koppeling dan pas
gas
Nee, die moet je laten opkomen. Dus je laat eerst je koppeling op tot het moment, dan gas bij geven, dan geleidelijk koppeling en gas tot de koppeling helemaal op is.quote:Op donderdag 2 juli 2015 22:09 schreef freddy95 het volgende:
Als ik eerst lichtelijk gas geven en koppeling op laat komen gaat tie dan meteen vooruit en moet je de koppeling stilhouden als de auto begint te rijden?
In een Skoda Fabia andere uitlachen?quote:Op vrijdag 3 juli 2015 10:51 schreef speknek het volgende:
[ afbeelding ]
Gewoon zo. Pedaal tegen de vloer en dan lachen naar de zwarte golfjes in je achteruitkijkspiegel.
Het staat gewoon in de link.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 10:54 schreef speknek het volgende:
Kudo's dat je het herkent. Lastig een plaatje te vinden in de S-stand
. Zelf rijd ik natuurlijk geen Skoda.
Automaat kopen. Probleem opgelost. Slotje.quote:Op woensdag 1 juli 2015 22:30 schreef freddy95 het volgende:
Ben bezig met lessen heb er nu 3 opzitten maar heb absoluut geen gevoel voor het wegrijden bij een stoplicht.
Hij valt dan uit en dan neemt de instructeur de pedalen over en rijden we zo weg maar hier leer ik niks van als hij het steeds doet.
Hoe rijd je nou weg bij één stoplicht vanuit 1 vlot en hoe doe je dit bii benzine want ik ga later benzine rijden
Houd eens op met dat negatieve getroll. Die jongen heeft nog maar 3 lessen gehad en er komen al weer zure trolls die aan het pesten gaan met automaat. Als hij nou een been miste, oke, dan is automaat goed, maar dit soort comments zijn gewoon belachelijk en dit gaat de TS alleen maar zenuwachtiger maken. Doe iedereen een plezier en ga je depressie ergens anders uitten.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 16:56 schreef SyntholSnol het volgende:
[..]
Automaat kopen. Probleem opgelost. Slotje.
Goeie post.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 17:24 schreef ThePartyPooper het volgende:
[..]
Houd eens op met dat negatieve getroll. Die jongen heeft nog maar 3 lessen gehad en er komen al weer zure trolls die aan het pesten gaan met automaat. Als hij nou een been miste, oke, dan is automaat goed, maar dit soort comments zijn gewoon belachelijk en dit gaat de TS alleen maar zenuwachtiger maken. Doe iedereen een plezier en ga je depressie ergens anders uitten.
Ja dat klopt, slijtage van je koppelingsplaten. Toch stiekem doenquote:Op vrijdag 3 juli 2015 20:51 schreef freddy95 het volgende:
Het lukt me gewoon niet en hij zegt dat gas geven niet goed is voordat de auto op aangrijpingspunt is klopt dit?
Sjongejonge. Kom over 10 lessen nog maar eens terugquote:Op vrijdag 3 juli 2015 20:51 schreef freddy95 het volgende:
Ik kan echt niet wegrijden begin me zorgen te maken
Op een bepaald moment heb je alleen de eerste keer nodig om het punt te zoeken en weet je daarna waar het ingeveer zit, kwestie van ervaring krijgen en gevoel in je linkerpoot.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 20:51 schreef freddy95 het volgende:
Dit is leuk als je zo oefent op een parkeerterrein maar bij een stoplicht ga je toch niet eerst naar dat punt zoeken.
Het lukt me gewoon niet en hij zegt dat gas geven niet goed is voordat de auto op aangrijpingspunt is klopt dit?
Ik kan echt niet wegrijden begin me zorgen te maken
Downhill...quote:Op zaterdag 4 juli 2015 09:54 schreef spectrumanalyser het volgende:
In z'n vrij zetten, Uitstappen. Auto flink aanduwen en als de auto vlotjes rolt snel erin springen ,in z'n 2 en koppeling laten schieten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |