abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 juli 2015 @ 14:48:06 #251
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_154142408
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 13:55 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Natuurlijk, je zou overal een spin aan kunnen geven. ;)
Een BNW spin bedoel je? 8-).

quote:
[..]

Mijn punt was dat we hier vooral heel veel navelstaren :D waarom altijd die westerse inslag?
Omdat over het algemeen de westerse bevolking het beste te controleren is denk ik? 'We' zijn het beste ingepakt in de controle-functies van de samenleving. (Social)Media, educatie en het economische stelsel (inclusief grote corporaties en banken) zijn allemaal redelijk op elkaar afgestemd, als de mensen het er niet mee eens zijn volgen ze over het algemeen de geaccepteerde manieren van het uiten van de onvrede, vroeger was het demonstreren en nu is het door middel van boze facebook pagina's. Het doet niemand pijn, zeker de machthebbende niet. Men heeft over het algemeen nog het basisvertrouwen dat hun eens in de 4 jaar stem enig verschil uitmaakt. Je ziet ook wel dat 'het westen' uitgebreid wordt met andere landen die eerst tot het Oostblok behoorden. Polen bijvoorbeeld.

Zodra je daar in zit worden alle economisch onhandige zaken van dat land gesloopt, kijk maar naar de middagdutjes van Frankrijk en Spanje. Wees je zelf maar niet als het de economie in de weg loopt.

Dus ja, navelstaarderij misschien maar niet geheel zonder reden. 'Het westen' is 'the big dog' en de bevolking is gedomesticeerd tot het accepteren van de stramienen van hun 'democratisch gekozen' poppetjes.

Net genoeg uitlaatkleppen om het idee te hebben vrij te zijn, je kan ongestraft je gal en samenzweringen spuwen op het internet dus hoe erg kan het zijn. Of is het zo erg dat wat je ook doet op individuele basis of in (klein) groepsverband dat het geen enkel effect heeft op de onzichtbare kooi waar je in zit. Een onzichtbare culturele kooi waar je op zich best uit kan komen (nog wel) door ver weg te emigreren en daar een leven te stichten.

quote:
[..]

Daarom is het ook zo belangrijk om te weten wat het is. Is het nep, CGI? Dat vraagt om een specifieke complot uitleg, vergt een hele andere aanpak en eventueel consequenties dan bijvoorbeeld... een false flag? Dan komen er echt mensen om. Die worden heel echt doodgeschoten, maar niet door wie wij denken.
Mijn gedachte erover in het geval dat beide bestaan is vooralsnog dat als het binnen het westen uitgevoerd wordt dan kan het (makkelijker) een hoax zijn (naast de optie dat het gewoon daadwerkelijk gegaan is zoals men zegt uiteraard ) maar erbuiten is het op zijn meest een false flag (wederom naast de optie dat het daadwerkelijk gewoon gebeurt is zoals men zegt) want het land waar het in uitgevoerd wordt speelt het spelletje (nog niet?) mee dus zijn de opties veel beperkter, je kan geen lading aan acteurs naar binnen slepen, media moet minder opzichtig te werk gaan en de (lokale) autoriteiten doen niet mee dus moeten ook daadwerkelijk in actie komen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 7 juli 2015 @ 18:54:23 #252
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_154148961
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 00:09 schreef Tingo het volgende:

[..]

Wat procentage van 1200 mensen zouden 'n fotoje of film maken denk je?
10% misschien? Iets meer denk ik.Kunnen ze de fotos aan de MSM verkopen.
Waarom denk jij dat? Waar zijn die schattingen op gebaseerd?
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  dinsdag 7 juli 2015 @ 18:57:55 #253
235357 TitusPullo
pi_154149047
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 21:49 schreef Tingo het volgende:

[..]

Misschien is 't ook 'n beetje wijs om wie en hoeveel 'gedachtewisselingen' met bepaalde mensen je hebt....zeker hier...godsamme...misschien ga je uitendelijk in de skynews verhalen geloven.
What a fckin joke!
Wat betekent die eerste zin? Wat heeft Sky News hiermee te maken? Waarom toch weer schuttingtaal?
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  dinsdag 7 juli 2015 @ 19:07:57 #254
235357 TitusPullo
pi_154149329
De vorige keren dat er een aanslag werd gepleegd in een wereldstad, was er volgens jullie sprake van bedrog. Je kunt daarom niet het feit dat deze aanslag niet in een wereldstad gepleegd werd gebruiken als argument dat we bedrogen worden.
  Moderator dinsdag 7 juli 2015 @ 19:10:34 #255
249559 crew  Lavenderr
pi_154149410
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 19:07 schreef TitusPullo het volgende:
De vorige keren dat er een aanslag werd gepleegd in een wereldstad, was er volgens jullie sprake van bedrog. Je kunt daarom niet het feit dat deze aanslag niet in een wereldstad gepleegd werd gebruiken als argument dat we bedrogen worden.
Kan niet nee, maar wordt wel gedaan. Er wordt gewoon van uitgegaan dat het niet zo is gegaan zoals we te horen en te zien hebben gekregen.
  Moderator dinsdag 7 juli 2015 @ 19:20:12 #256
249559 crew  Lavenderr
pi_154149730
Laatste nieuws:

In de strijd tegen terreur hebben de Tunesische autoriteiten sinds de aanslag op het Bardomuseum in maart meer dan duizend mensen opgepakt. Dat heeft minister Kamel Jendoubi namens de Tunesische regering dinsdag bekendgemaakt.

Door de aanslag in de Tunesische hoofdstad kwamen 25 mensen om het leven, onder wie twintig toeristen .
Na de aanslag op 18 maart op het museum in de hoofdstad Tunis, die ruim twintig mensen het leven kostte, zijn er ook 8000 huiszoekingen geweest. Van de arrestanten werden er 120 al langer verdacht van terroristische activiteiten.

De aanslag op een hotel in de badplaats Sousse, anderhalve week geleden, leidde tot de aanhouding van acht verdachten. Bij die aanval op het toeristenstrand kwamen 38 mensen om, voornamelijk Britten. Volgens mensenrechtenorganisaties komen onder het mom van terreurbestrijding persoonlijke vrijheden in het Noord-Afrikaanse land in de knel.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ag-Bardomuseum.dhtml

en sommige ooggetuigen denken aan meer dan één schutter:

http://www.ad.nl/ad/nl/35(...)utter-in-hotel.dhtml
  dinsdag 7 juli 2015 @ 19:28:03 #257
235357 TitusPullo
pi_154149979
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 19:10 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Kan niet nee, maar wordt wel gedaan. Er wordt gewoon van uitgegaan dat het niet zo is gegaan zoals we te horen en te zien hebben gekregen.
Het is in mijn ogen een vorm van logica die niemand zou dulden wanneer die in het dagelijks leven werd toegepast. Stel je voor dat iemand jouw auto steelt. De politie houdt een verdachte aan. Die roept: O ja? Als ik echt zo'n vreselijke boef ben, waarom heb ik dan de Nachtwacht niet gestolen? En de politie laat hem lopen.

Dit is precies de rigiditeit die tot onterechte veroordelingen leidt: het OM raakt overtuigd van de schuld van een verdachte en sstlt alles in het werk om iemand veroordeeld te krijgen.
  Moderator dinsdag 7 juli 2015 @ 19:38:38 #258
249559 crew  Lavenderr
pi_154150210
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 19:28 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Het is in mijn ogen een vorm van logica die niemand zou dulden wanneer die in het dagelijks leven werd toegepast. Stel je voor dat iemand jouw auto steelt. De politie houdt een verdachte aan. Die roept: O ja? Als ik echt zo'n vreselijke boef ben, waarom heb ik dan de Nachtwacht niet gestolen? En de politie laat hem lopen.

Dit is precies de rigiditeit die tot onterechte veroordelingen leidt: het OM raakt overtuigd van de schuld van een verdachte en sstlt alles in het werk om iemand veroordeeld te krijgen.
En dan volgt vanzelfsprekend de vraag: waarom? Waarom willen sommige mensen overal iets anders achter zoeken? Wat is de reden daarvan? Angst voor de werkelijkheid?
pi_154150564
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 19:28 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

De politie in veel instanties gaan verder zoeken als ze denken dat er verdachte gedrag is.
Ik kan ook voorstellen dat 't niet makkelijk is om iemand die lijkt of doet 'n beetje verdrietig in 'n moord of levensverzekerings fraude zaak te verdachten.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  dinsdag 7 juli 2015 @ 20:01:44 #260
235357 TitusPullo
pi_154150857
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 19:51 schreef Tingo het volgende:

[..]

Ik denk dat de politie in veel instanties gaan verder zoeken als ze denken dat er verdachte gedrag is.
Ik kan ook voorstellen dat 't niet makkelijk is om iemand die lijkt of doet 'n beetje verdrietig in 'n moord of levensverzekerings fraude zaak te verdachten.
Nee, hoor: mensen doen de schofterigste dingen als het om geld gaat. Dat is een inzicht dat in iedere film, misdaadroman of dorpskrant te vinden is. Maar dan moet er wel een duidelijk motief zijn.
pi_154151004
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 20:01 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Nee, hoor: mensen doen de schofterigste dingen als het om geld gaat. Dat is een inzicht dat in iedere film, misdaadroman of dorpskrant te vinden is. Maar dan moet er wel een duidelijk motief zijn.
Veel van de tijd motieven zijn helemaal niet duidelijk.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_154151582
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 18:57 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Wat betekent die eerste zin? Wat heeft Sky News hiermee te maken? Waarom toch weer schuttingtaal?
Sorry - m'n slechte Nederlands.
Ik bedoel dat 't gewoon 'n beetje zonder van de tijd om teveel moeite te doen met gedachtewisselingen met bepaalde mensen die al 'n mening gevormde hebben.
Als ik 't ook in mooie Nederlands kon schrijven, maakt 't toch geen reet uit.Als je tevreden bent met de officiele verkaringen - dat vind ik ook prima hoor.
  dinsdag 7 juli 2015 @ 21:02:55 #263
235357 TitusPullo
pi_154152738
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 20:25 schreef Tingo het volgende:

[..]

Sorry - m'n slechte Nederlands.
Ik bedoel dat 't gewoon 'n beetje zonder van de tijd om teveel moeite te doen met gedachtewisselingen met bepaalde mensen die al 'n mening gevormde hebben.
Als ik 't ook in mooie Nederlands kon schrijven, maakt 't toch geen reet uit.Als je tevreden bent met de officiele verkaringen - dat vind ik ook prima hoor.
Ik ben daar heus niet bij voorbaat tevreden mee: ik doe alleen niet mijn best om het er maar niet mee eens te zijn. Je kunt me echt niet verwijten dat ik jou niet probeer te begrijpen, maar je haalt zulke rare toeren uit.
Zoals ik al zei: in veel gevallen hecht jij geen geloof aan de gangbare verklaring (de maanlanding; de moord op JFK; de dinosauriers; de aanslagen van 11 september), maar nu is opeens het geringe aantal aanslagen dat IS heeft uitgevoerd een argument tegen het bestaan van IS. Kennelijk is er een kritieke grens waarbij de bijzonderheden van de aanslag er niet meer toe doen.

En: je kunt niet beweren dat alleen een aanslag in een wereldstad je zou overtuigen, als je iedere aanslag in een wereldstad als bedrog afdoet. S
Dat zijn allemaal zaken die volledig met elkaar in tegenspraak zijn en die de gebeurtenissen dus niet kunnen verklaren.
pi_154158333
Ik zie niet waarom ik zou deze soort verhaaltjes geloven.

Tunisia attack: the builder who tried to stop the gunman

EXCLUSIVE Hero tour guide threw ASHTRAY at Tunisia gunman

Jammer dat ze kunnen wat meer doen - de 'dader' had toch niet genoeg
ammo.
  dinsdag 7 juli 2015 @ 23:36:16 #265
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_154158340
ik krijg van de beelden van betreffende het strand toch een beetje dit gevoel:
(vanaf 1:26)

waarom weer geen footage waar op het gene dat beweerd wordt ( een shooting) ook daadwerkelijk te zien is..?
Huig
  dinsdag 7 juli 2015 @ 23:45:30 #266
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_154158596
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 23:36 schreef Tingo het volgende:
Ik zie niet waarom ik zou deze soort verhaaltjes geloven.

Tunisia attack: the builder who tried to stop the gunman

EXCLUSIVE Hero tour guide threw ASHTRAY at Tunisia gunman

Jammer dat ze kunnen wat meer doen - de 'dader' had toch niet genoeg
ammo.
hahahaa! the Ashtray-man
Huig
  woensdag 8 juli 2015 @ 10:40:39 #267
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_154164615
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 23:36 schreef Orwell het volgende:
ik krijg van de beelden van betreffende het strand toch een beetje dit gevoel:
(vanaf 1:26)
Wauw, die heb ik echt nog nooit gezien, best ernstig eigenlijk.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_154195822
Geen gekke beelden van huilende,schreeuwende mensen,fancy graphics of enge muziek.
Voor mij is 't gewoon eenvoudig,duidelijk,uitleg in makkelijk te verstaan taal over waarom de hele 'beach massacre' verhaal onzin is.

Commentaar over de IS fighter.
Dressed to kill? - by John Smith

Stukje transcription:

"But if I'm wrong I challenge anyone with military experience to come and talk to me and explain if you feel that this man is properly equipped to take part in such an event.Am talking to any military guys here - only talk to me if you have any military experience-the National Guard or TA (Territorial Army) will do,I've been in the TA myself, but frankly, even if you're not a soldier you should be able to recognise that this man is not equipped carry out the kind of carnage he's supposed to have caused".
  donderdag 9 juli 2015 @ 13:05:26 #269
269692 Divje
brr brr patapim
pi_154196007
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 12:55 schreef Tingo het volgende:
Geen gekke beelden van huilende,schreeuwende mensen,fancy graphics of enge muziek.
Voor mij is 't gewoon eenvoudig,duidelijk,uitleg in makkelijk te verstaan taal over waarom de hele 'beach massacre' verhaal onzin is.

Commentaar over de IS fighter.
Dressed to kill? - by John Smith

Stukje transcription:

"But if I'm wrong I challenge anyone with military experience to come and talk to me and explain if you feel that this man is properly equipped to take part in such an event.Am talking to any military guys here - only talk to me if you have any military experience-the National Guard or TA (Territorial Army) will do,I've been in the TA myself, but frankly, even if you're not a soldier you should be able to recognise that this man is not equipped carry out the kind of carnage he's supposed to have caused".
OK
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_154196189
Vreemd argument. Met 30 kogels kan je in theorie 30 mensen doden. Met een beetje "geluk" zelfs meer.
Conscience do cost.
pi_154196234
Een soldaat in gevechtstenue die met een bootje het strand opvaart? Hmm vind zijn vermomming toch een betere camouflage.
pi_154196506
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 13:18 schreef vaneiges het volgende:
Een soldaat in gevechtstenue die met een bootje het strand opvaart? Hmm vind zijn vermomming toch een betere camouflage.
OK.Dat mensen met de officiele verhaal/beelden tevreden zijn, vind ik ook prima.
pi_154196887
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 13:32 schreef Tingo het volgende:

[..]

OK.Dat mensen met de officiele verhaal/beelden tevreden zijn, vind ik ook prima.
Wat als ik je vertel dat het mogelijk is dat men over zowel het officiële verhaal als jouw verhaal ontevreden kan zijn, gaat er dan een wereld voor je open?
Conscience do cost.
pi_154220088
Voor de geinteresseerde....
Nog meer wise words van Mr.John Smith

More on the Tunisian Beach Hoax
  zaterdag 11 juli 2015 @ 01:16:09 #275
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_154239979
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 13:00 schreef Tingo het volgende:
Voor de geinteresseerde....
Nog meer wise words van Mr.John Smith

More on the Tunisian Beach Hoax
wow
Huig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo