Een BNW spin bedoel je?quote:Op dinsdag 7 juli 2015 13:55 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Natuurlijk, je zou overal een spin aan kunnen geven.
Omdat over het algemeen de westerse bevolking het beste te controleren is denk ik? 'We' zijn het beste ingepakt in de controle-functies van de samenleving. (Social)Media, educatie en het economische stelsel (inclusief grote corporaties en banken) zijn allemaal redelijk op elkaar afgestemd, als de mensen het er niet mee eens zijn volgen ze over het algemeen de geaccepteerde manieren van het uiten van de onvrede, vroeger was het demonstreren en nu is het door middel van boze facebook pagina's. Het doet niemand pijn, zeker de machthebbende niet. Men heeft over het algemeen nog het basisvertrouwen dat hun eens in de 4 jaar stem enig verschil uitmaakt. Je ziet ook wel dat 'het westen' uitgebreid wordt met andere landen die eerst tot het Oostblok behoorden. Polen bijvoorbeeld.quote:[..]
Mijn punt was dat we hier vooral heel veel navelstarenwaarom altijd die westerse inslag?
Mijn gedachte erover in het geval dat beide bestaan is vooralsnog dat als het binnen het westen uitgevoerd wordt dan kan het (makkelijker) een hoax zijn (naast de optie dat het gewoon daadwerkelijk gegaan is zoals men zegt uiteraard ) maar erbuiten is het op zijn meest een false flag (wederom naast de optie dat het daadwerkelijk gewoon gebeurt is zoals men zegt) want het land waar het in uitgevoerd wordt speelt het spelletje (nog niet?) mee dus zijn de opties veel beperkter, je kan geen lading aan acteurs naar binnen slepen, media moet minder opzichtig te werk gaan en de (lokale) autoriteiten doen niet mee dus moeten ook daadwerkelijk in actie komen.quote:[..]
Daarom is het ook zo belangrijk om te weten wat het is. Is het nep, CGI? Dat vraagt om een specifieke complot uitleg, vergt een hele andere aanpak en eventueel consequenties dan bijvoorbeeld... een false flag? Dan komen er echt mensen om. Die worden heel echt doodgeschoten, maar niet door wie wij denken.
Waarom denk jij dat? Waar zijn die schattingen op gebaseerd?quote:Op dinsdag 7 juli 2015 00:09 schreef Tingo het volgende:
[..]
Wat procentage van 1200 mensen zouden 'n fotoje of film maken denk je?
10% misschien? Iets meer denk ik.Kunnen ze de fotos aan de MSM verkopen.
Wat betekent die eerste zin? Wat heeft Sky News hiermee te maken? Waarom toch weer schuttingtaal?quote:Op maandag 6 juli 2015 21:49 schreef Tingo het volgende:
[..]
Misschien is 't ook 'n beetje wijs om wie en hoeveel 'gedachtewisselingen' met bepaalde mensen je hebt....zeker hier...godsamme...misschien ga je uitendelijk in de skynews verhalen geloven.
What a fckin joke!
Kan niet nee, maar wordt wel gedaan. Er wordt gewoon van uitgegaan dat het niet zo is gegaan zoals we te horen en te zien hebben gekregen.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 19:07 schreef TitusPullo het volgende:
De vorige keren dat er een aanslag werd gepleegd in een wereldstad, was er volgens jullie sprake van bedrog. Je kunt daarom niet het feit dat deze aanslag niet in een wereldstad gepleegd werd gebruiken als argument dat we bedrogen worden.
Het is in mijn ogen een vorm van logica die niemand zou dulden wanneer die in het dagelijks leven werd toegepast. Stel je voor dat iemand jouw auto steelt. De politie houdt een verdachte aan. Die roept: O ja? Als ik echt zo'n vreselijke boef ben, waarom heb ik dan de Nachtwacht niet gestolen? En de politie laat hem lopen.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 19:10 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Kan niet nee, maar wordt wel gedaan. Er wordt gewoon van uitgegaan dat het niet zo is gegaan zoals we te horen en te zien hebben gekregen.
En dan volgt vanzelfsprekend de vraag: waarom? Waarom willen sommige mensen overal iets anders achter zoeken? Wat is de reden daarvan? Angst voor de werkelijkheid?quote:Op dinsdag 7 juli 2015 19:28 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Het is in mijn ogen een vorm van logica die niemand zou dulden wanneer die in het dagelijks leven werd toegepast. Stel je voor dat iemand jouw auto steelt. De politie houdt een verdachte aan. Die roept: O ja? Als ik echt zo'n vreselijke boef ben, waarom heb ik dan de Nachtwacht niet gestolen? En de politie laat hem lopen.
Dit is precies de rigiditeit die tot onterechte veroordelingen leidt: het OM raakt overtuigd van de schuld van een verdachte en sstlt alles in het werk om iemand veroordeeld te krijgen.
De politie in veel instanties gaan verder zoeken als ze denken dat er verdachte gedrag is.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 19:28 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Het is in mijn ogen een vorm van logica die niemand zou dulden wanneer die in het dagelijks leven werd toegepast. Stel je voor dat iemand jouw auto steelt. De politie houdt een verdachte aan. Die roept: O ja? Als ik echt zo'n vreselijke boef ben, waarom heb ik dan de Nachtwacht niet gestolen? En de politie laat hem lopen.
Dit is precies de rigiditeit die tot onterechte veroordelingen leidt: het OM raakt overtuigd van de schuld van een verdachte en sstlt alles in het werk om iemand veroordeeld te krijgen.
Nee, hoor: mensen doen de schofterigste dingen als het om geld gaat. Dat is een inzicht dat in iedere film, misdaadroman of dorpskrant te vinden is. Maar dan moet er wel een duidelijk motief zijn.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 19:51 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ik denk dat de politie in veel instanties gaan verder zoeken als ze denken dat er verdachte gedrag is.
Ik kan ook voorstellen dat 't niet makkelijk is om iemand die lijkt of doet 'n beetje verdrietig in 'n moord of levensverzekerings fraude zaak te verdachten.
Veel van de tijd motieven zijn helemaal niet duidelijk.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 20:01 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Nee, hoor: mensen doen de schofterigste dingen als het om geld gaat. Dat is een inzicht dat in iedere film, misdaadroman of dorpskrant te vinden is. Maar dan moet er wel een duidelijk motief zijn.
Sorry - m'n slechte Nederlands.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 18:57 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Wat betekent die eerste zin? Wat heeft Sky News hiermee te maken? Waarom toch weer schuttingtaal?
Ik ben daar heus niet bij voorbaat tevreden mee: ik doe alleen niet mijn best om het er maar niet mee eens te zijn. Je kunt me echt niet verwijten dat ik jou niet probeer te begrijpen, maar je haalt zulke rare toeren uit.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 20:25 schreef Tingo het volgende:
[..]
Sorry - m'n slechte Nederlands.
Ik bedoel dat 't gewoon 'n beetje zonder van de tijd om teveel moeite te doen met gedachtewisselingen met bepaalde mensen die al 'n mening gevormde hebben.
Als ik 't ook in mooie Nederlands kon schrijven, maakt 't toch geen reet uit.Als je tevreden bent met de officiele verkaringen - dat vind ik ook prima hoor.
hahahaa! the Ashtray-manquote:Op dinsdag 7 juli 2015 23:36 schreef Tingo het volgende:
Ik zie niet waarom ik zou deze soort verhaaltjes geloven.
Tunisia attack: the builder who tried to stop the gunman
EXCLUSIVE Hero tour guide threw ASHTRAY at Tunisia gunman
Jammer dat ze kunnen wat meer doen - de 'dader' had toch niet genoeg
ammo.
Wauw, die heb ik echt nog nooit gezien, best ernstig eigenlijk.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 23:36 schreef Orwell het volgende:
ik krijg van de beelden van betreffende het strand toch een beetje dit gevoel:
(vanaf 1:26)
OKquote:Op donderdag 9 juli 2015 12:55 schreef Tingo het volgende:
Geen gekke beelden van huilende,schreeuwende mensen,fancy graphics of enge muziek.
Voor mij is 't gewoon eenvoudig,duidelijk,uitleg in makkelijk te verstaan taal over waarom de hele 'beach massacre' verhaal onzin is.
Commentaar over de IS fighter.
Dressed to kill? - by John Smith
Stukje transcription:
"But if I'm wrong I challenge anyone with military experience to come and talk to me and explain if you feel that this man is properly equipped to take part in such an event.Am talking to any military guys here - only talk to me if you have any military experience-the National Guard or TA (Territorial Army) will do,I've been in the TA myself, but frankly, even if you're not a soldier you should be able to recognise that this man is not equipped carry out the kind of carnage he's supposed to have caused".
OK.Dat mensen met de officiele verhaal/beelden tevreden zijn, vind ik ook prima.quote:Op donderdag 9 juli 2015 13:18 schreef vaneiges het volgende:
Een soldaat in gevechtstenue die met een bootje het strand opvaart? Hmm vind zijn vermomming toch een betere camouflage.
Wat als ik je vertel dat het mogelijk is dat men over zowel het officiële verhaal als jouw verhaal ontevreden kan zijn, gaat er dan een wereld voor je open?quote:Op donderdag 9 juli 2015 13:32 schreef Tingo het volgende:
[..]
OK.Dat mensen met de officiele verhaal/beelden tevreden zijn, vind ik ook prima.
wowquote:Op vrijdag 10 juli 2015 13:00 schreef Tingo het volgende:
Voor de geinteresseerde....
Nog meer wise words van Mr.John Smith
More on the Tunisian Beach Hoax
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |