Wij hebben markiezen voor de ramen aan de zuid- en westkant van het huis en die dingen maken een wereld van verschil volgens mij. Verder de hele dag alles potdicht gehad.quote:Op woensdag 1 juli 2015 20:36 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Dat klinkt echt geweldig, ik heb net de 30,0 gehaald binnen.
Richtlijn, hou de boel dicht zolang het buiten warmer is dan binnen.quote:Op woensdag 1 juli 2015 20:37 schreef Burner82 het volgende:
27.8 binnen, maar buiten nog warm... Is een emmer (of een paar) over het balkon gooien handig om het een beetje af te koelen? Ik moet nu nog de deur dicht houden omdat het beton nog veel te heet is...
3de graads?!quote:Op woensdag 1 juli 2015 20:31 schreef Rabieluh het volgende:
Nog even een erg naar bericht, die traumaheli van vanmiddag hier (en 2 ambus en een politiemacht) kwam dus voor een kindje van een half jaar oud. Die had de hele dag in de zon gelegen en heeft 3e graads brandwonden.
Wat ziek
Dus er viel gewoon niet op dat het kind rood werd, blaren kreeg, begon te huilen? Nee pas toen de huid zwart werd en de zenuwen dood waren dachten ze "goh dit ziet er niet best uit."? Wtf...quote:Derdegraads brandwond
Bij een derdegraads brandwond is de wond wit/zwart, droog en leerachtig. Het doet nauwelijks pijn omdat ook de zenuwen in de huid aangetast zijn.
Ik laat de ramen vanavond ook nog dicht, als ik er vannacht uit moet om te plassen gooi ik ze wel openquote:Op woensdag 1 juli 2015 20:40 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Richtlijn, hou de boel dicht zolang het buiten warmer is dan binnen.
Bij mij is het nu 23.5 graad binnen, en buiten 34.
Ik vond het ook heel bizar, ik wist nog niet eens zeker dat het kon door de zon. Heb dit ook nog maar vanuit een bron vernomen, maar als je met je kind een huisartsenpost in rent dan zal het goed mis zijn.quote:Op woensdag 1 juli 2015 20:41 schreef Elvi het volgende:
[..]
3de graads?!
[..]
Dus er viel gewoon niet op dat het kind rood werd, blaren kreeg, begon te huilen? Nee pas toen de huid zwart werd en de zenuwen dood waren dachten ze "goh dit ziet er niet best uit."? Wtf...
Beton van het balkon blijft langer warm dan de buitentemp... Vandaar mijn vraag..quote:Op woensdag 1 juli 2015 20:40 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Richtlijn, hou de boel dicht zolang het buiten warmer is dan binnen.
Bij mij is het nu 23.5 graad binnen, en buiten 34.
Echt zielig... Wat zal dat kindje een pijn hebben gehadquote:Op woensdag 1 juli 2015 20:42 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Ik vond het ook heel bizar, ik wist nog niet eens zeker dat het kon door de zon. Heb dit ook nog maar vanuit een bron vernomen, maar als je met je kind een huisartsenpost in rent dan zal het goed mis zijn.
Zo een baby-huidje kan echt helemaal niks hebben he, vooral niet op zo een jonge leeftijd. Die hebben nog nooit zon gezien (bijna letterlijk)quote:Op woensdag 1 juli 2015 20:42 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Ik vond het ook heel bizar, ik wist nog niet eens zeker dat het kon door de zon. Heb dit ook nog maar vanuit een bron vernomen, maar als je met je kind een huisartsenpost in rent dan zal het goed mis zijn.
Ik snap het ook niet. Je WEET toch dat juist kleine kinderen uit de zon gehouden moeten worden. Niet alleen voor het verbranden maar ook voor de hitte, kindjes kunnen dat minder goed afvoeren.quote:Op woensdag 1 juli 2015 20:41 schreef Elvi het volgende:
[..]
3de graads?!
[..]
Dus er viel gewoon niet op dat het kind rood werd, blaren kreeg, begon te huilen? Nee pas toen de huid zwart werd en de zenuwen dood waren dachten ze "goh dit ziet er niet best uit."? Wtf...
Gooi er eens een plens water overheen zou ik zeggen, maar of dat lang helpt?quote:Op woensdag 1 juli 2015 20:42 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Beton van het balkon blijft langer warm dan de buitentemp... Vandaar mijn vraag..
Dat klinkt bijna overbeschermend... Ik liep als klein Burnertje vroeger toch regelmatig zonder shirt los buiten hutten bouwen en zo... en ja, dan verbrande ik wel eensquote:Op woensdag 1 juli 2015 20:44 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet. Je WEET toch dat juist kleine kinderen uit de zon gehouden moeten worden. Niet alleen voor het verbranden maar ook voor de hitte, kindjes kunnen dat minder goed afvoeren.
Mjn dochter is nu 11 jaar oud maar nog nooit in haar leven ook maar 1e graads verbrand. We smeren haar altijd in. (En ze heeft ook wel geluk dat ze een huid heeft die niet snel verbrandt)
Nou, het duurt even voordat je verbrandingen daadwerkelijk ziet. En als je het ziet, is het al te laat, zeg maar.quote:Op woensdag 1 juli 2015 20:41 schreef Elvi het volgende:
Die pijn zal nog wel even aanhouden.quote:Op woensdag 1 juli 2015 20:42 schreef Elvi het volgende:
[..]
Echt zielig... Wat zal dat kindje een pijn hebben gehad
Ik heb ook zo een huid... als ik zie dat het beetje rood wordt, is het al te laat, uur later knal roodquote:Op woensdag 1 juli 2015 20:46 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Nou, het duurt even voordat je verbrandingen daadwerkelijk ziet. En als je het ziet, is het al te laat, zeg maar.
Wat uiteraard niet wegneemt dat die ouders FLINK gefaald hebben. Iedereen met gezond verstand wéét dat een jong kind helemaal NIKS kan hebben qua zonlicht. Echt, wtf
Ik als klein MaLo'tje ook hoorquote:Op woensdag 1 juli 2015 20:45 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Dat klinkt bijna overbeschermend... Ik liep als klein Burnertje vroeger toch regelmatig zonder shirt los buiten hutten bouwen en zo... en ja, dan verbrande ik wel eens
Baby heeft geluk... onthoud er niks van en meeste littekens zullen wel wegtrekken. Van de andere kant, kan zo een kleine een stuk minder hebben.. Als jij nog weet dat er een zalfje voor was, kon je een stuk meer hebben...quote:Op woensdag 1 juli 2015 20:52 schreef INViCTuS het volgende:
Ik ben zelf eens 2-3 graden verbrand geweest door de zon. Ik kan mij weinig momenten in mijn leven herinneren die zo intens veel pijn deden. Waren vooral schouders en beide voeten. Dat was in het buitenland en kreeg toen een bepaald zalfje. Dat hielp wel en met een dag of 3 kon ik weer normaal lopen en na 5 dagen was de pijn zeg maar weg. Al met al duurde dat dus wel even en is het eigenlijk nu nog zichtbaar op mijn voeten. Althans, ik zie het zelf...
Dat kan zo'n zeer doen he. Ooit op m'n rug gehad, na het douchen begon het opeens, van die intense pijngolven waar ik gewoon krom van ging staanquote:Op woensdag 1 juli 2015 20:52 schreef INViCTuS het volgende:
Ik ben zelf eens 2-3 graden verbrand geweest door de zon. Ik kan mij weinig momenten in mijn leven herinneren die zo intens veel pijn deden. Waren vooral schouders en beide voeten. Dat was in het buitenland en kreeg toen een bepaald zalfje. Dat hielp wel en met een dag of 3 kon ik weer normaal lopen en na 5 dagen was de pijn zeg maar weg. Al met al duurde dat dus wel even en is het eigenlijk nu nog zichtbaar op mijn voeten. Althans, ik zie het zelf...
Ja, die kreeg ik in dat ziekenhuis in Oostenrijk. Was geen zalfje uit een apotheek o.i.d. Ik verging van de pijn en kon door de hoeveelheid vocht in mijn voeten niet normaal lopen.quote:Op woensdag 1 juli 2015 20:55 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Baby heeft geluk... onthoud er niks van en meeste littekens zullen wel wegtrekken. Van de andere kant, kan zo een kleine een stuk minder hebben.. Als jij nog weet dat er een zalfje voor was, kon je een stuk meer hebben...
Het is nog maar de vraag of dat kind het overleeft he... Een kind van een half jaar met 3e graads brandwonden is niet zomaar even hersteld lijkt me.quote:Op woensdag 1 juli 2015 20:55 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Baby heeft geluk... onthoud er niks van en meeste littekens zullen wel wegtrekken. Van de andere kant, kan zo een kleine een stuk minder hebben.. Als jij nog weet dat er een zalfje voor was, kon je een stuk meer hebben...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |