abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153966668
MEn vergeet ook dat Wajong afkeuring percentage heeft. Bijv iemand is afgekeurd om psychatie. Dus voor 50-60% afgekeurd.
Daarmee krijg dit persoon hoogstens 60% van 1150 bruto (ongveer).

Echter grootste probleem is dat er domweg geen genoeg werk voor mensen met wajongers. Kabinet staar gewoon blind op. En beweert dat met boete wel mensen aan de werk kan krijgen.

Kabinet naait iedereen, maar mensen met handicapt en of lage verdieners zijn dubbel genaaid.
Terwijl de rijke mensen nog altijd hetzelfde blijft of nauwelijks aangeraakt.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_153966760
Goede zaak dat het beleid strenger wordt, alleen het voorbeeld van quintijn is in mijn ogen weer onjuist. Ik had ook klasgenoten die elke maand even 1300euro naast de studie kregen voor een of andere uitkering is gewoon belachelijk
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
pi_153966931
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 23:35 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het gaat niet enkel om geld (belastingtechnisch gaan ze er ook op achteruit en de bijstand wordt trouwens 2000 euro lager op jaarbasis) maar ook om isolement, stigmatisering (op één hoop met alle andere bijstandsgerechtigden), verkeerde invloeden en recht op zorg.

Mensen gaan er niet beter op worden als ze net zo behandeld gaan worden als de stereotype 'tokkie' (selffullfilling prophecy).
Klopt, ik zit nu ook in het Wajongtraject, kan gelukkig dit jaar weer beginnen met een masterstudie (met behoud van 25% Wajong), na een "pauze" van zo'n 3.5 jaar, maar zie voldoende mensen om mij heen waarbij de zorgen flink toenemen :/
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_153966958
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 23:52 schreef mergbot het volgende:
Goede zaak dat het beleid strenger wordt, alleen het voorbeeld van quintijn is in mijn ogen weer onjuist. Ik had ook klasgenoten die elke maand even 1300euro naast de studie kregen voor een of andere uitkering is gewoon belachelijk
Klopt, de Wajong is veel te makkelijk gegeven in het verleden. Ken ook veel mensen met Wajong die 'normaler' waren dan andere mensen, die wel gewoon hard werkten voor hun centen.

Maar het is een beetje een mentaliteitskwestie, de een gaat gewoon hard werken ondanks dat hij anders is. De ander kruipt zielig in een hoekje en vraagt, al dan niet aangemoedigd door anderen, een Wajong aan.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 23:59:55 #55
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_153966989
Weer een voorbeeld dat we al die tijd op te grote voet hebben geleefd en jan en alleman voordeeltjes toestopten.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_153966995
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 23:58 schreef ccs het volgende:

[..]

Klopt, de Wajong is veel te makkelijk gegeven in het verleden. Ken ook veel mensen met Wajong die 'normaler' waren dan andere mensen, die wel gewoon hard werkten voor hun centen.

Maar het is een beetje een mentaliteitskwestie, de een gaat gewoon hard werken ondanks dat hij anders is. De ander kruipt zielig in een hoekje en vraagt, al dan niet aangemoedigd door anderen, een Wajong aan.
Het is jammer dat dat soort stereotypen telkens het debat domineren. Dan kun je niet echt een inhoudelijke discussie voeren.
pi_153967021
De aso-overheid. Weer een droom van Mark Rutte die werkelijkheid wordt.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  woensdag 1 juli 2015 @ 00:02:16 #58
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_153967059
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 00:01 schreef eight het volgende:
De aso-overheid. Weer een droom van Mark Rutte die werkelijkheid wordt.
Ja, iedereen moet inderdaad zomaar gratis geld kunnen krijgen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 22:44 schreef nikky het volgende:
Straks bestaat er alleen nog maar de bijstand. Alle overige sociale uitkeringen worden afgeschaft.
Niks mis mee, scheelt weer een hoop bureaucratische rompslomp, maar daar zal het logge ambtenarenapparaat het wel weer niet mee eens zijn.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_153967062
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 00:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het is jammer dat dat soort stereotypen telkens het debat domineren. Dan kun je niet echt een inhoudelijke discussie voeren.
Inhoudelijk? Je wist niet eens het normbedrag van de Bijstand, wie heeft het dan over inhoudelijk?
pi_153967160
quote:

[..]

:')

Ik walg van zulke reacties. Simplistisch en kort door de bocht en een schoffering van iedereen die wel in meer of mindere mate te kampen heeft met een (arbeids) beperking.

Ik geloof ook niet dat jij daar enige kijk op hebt.

Helaas is dergelijke diarree wel uitgangspunt voor beleid geworden tegenwoordig in Nederland, om de hard brallende onderbuik te plezieren.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_153967162
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 00:02 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ja, iedereen moet inderdaad zomaar gratis geld kunnen krijgen.
Wajong in een notendop:

Marjolein voelt zich niet zo op haar gemak achter de lopende band, de mensen zijn bot en ze vertellen haar wat ze moet doen. Liever speelt ze thuis met de kat terwijl of kijkt ze spannende films tot 's avonds laat. Een werkend leven past daar niet bij. Daarom geeft de overheid haar ¤ 1300 bruto per maand.
pi_153967183
In mijn omgeving ken ik inderdaad ook een zwaar gehandicapt vrouw van 19 jaar denk ik, met het denkvermogen van een 5 jarige. Lezen en schrijven en rekenen kan ze niet, zit aan de voedingssonde en moet 4 maal daags haar urine katheter verschonen. Verder kan ze totaal niet zelfstandig zijn en moet je met haar overal opletten wat ze doet, wat ze vastpakt en of ze goed uitkijkt. Al met al als je haar ziet op het eerste gezicht dan weet je meteen die moet een Wajong uitkering krijgen. Maar tijdens de verjaardagsfeestjes kwam ook al ter sprake dat ze sollicitatieplicht had, ze moest brieven schrijven, sollicitatie trainingen doen en andere vrijwel onmogelijke taken. Dan zie je meteen hoe ver het UWV en de samenleving van elkaar vandaan staan. met het schaamrood op de wangen moet dan een controleur zo'n familie controleren of ze wel aan haar verplichtingen voldaan heeft.Er zijn dan procedures voor geschreven die totaal niet gericht zijn op de specifieke situaties. Al met al een hele trieste vertoning waarvan je denkt hoe diep we met zijn allen kunnen vallen.
pi_153967198
quote:

[..]

Kwam ook doordat Wajong uit een ander (landelijk) potje kwam, terwijl de bijstand per gemeente is. Dan ben je als kortzichtige gemeente vrij snel geneigd om mensen aan te melden voor wajong, want dan kost het de gemeente geen geld. Tot de wajong ook uit gemeentebudgetten kwam dan. Waardoor je nu ziet dat er 90% (!) minder aanvragen zijn goedgekeurd voor Wajong ten opzichte van vorig jaar.
pi_153967217
quote:
7s.gif Op woensdag 1 juli 2015 00:05 schreef ccs het volgende:

[..]

Wajong in een notendop:

Marjolein voelt zich niet zo op haar gemak achter de lopende band, de mensen zijn bot en ze vertellen haar wat ze moet doen. Liever speelt ze thuis met de kat terwijl of kijkt ze spannende films tot 's avonds laat. Een werkend leven past daar niet bij. Daarom geeft de overheid haar ¤ 1300 bruto per maand.

Sorry hoor, maar doe eens normaal zeg :')

Heb je überhaupt weleens in een (klinische) psychiatrische kliniek rondgelopen? Want een ontzettend infantiele reactie dit :')
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_153967222
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 00:05 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

:')

Ik walg van zulke reacties. Simplistisch en kort door de bocht en een schoffering van iedereen die wel in meer of mindere mate te kampen heeft met een (arbeids) beperking.

Ik geloof ook niet dat jij daar enige kijk op hebt.

Helaas is dergelijke diarree wel uitgangspunt voor beleid geworden tegenwoordig in Nederland, om de hard brallende onderbuik te plezieren.
Voor mensen met een beperking wordt terecht goed gezorgd in dit land.
pi_153967228
Oh ja, en om nog iets inhoudelijks toe te voegen.

Die luie flikkers moeten gewoon werkah voor dat kankahcheld.
pi_153967235
quote:

[..]

Wajong in een notendop:

Dit denk jij écht? :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_153967283
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 00:07 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dit denk jij écht? :')
Ik, en blijkbaar ook anderen in dit topic, zijn zulke mensen echt tegengekomen ja.
pi_153967311
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 00:07 schreef ccs het volgende:

[..]

Als je zonder ledematen in een rolstoel zit ja. Dan begrijpen mensen het. Psychische problemen worden nog steeds weggezet als 'tussen de oren' en je moet 'gewoon' meedoen.
Dat terwijl er in de recente jaren steeds meer fysische oorzaken zijn gevonden voor deze psychische problemen, door de vooruitgang in dat vakgebied. Nog steeds heb je genoeg mensen die dit soort tekortkomingen zien als excuses in plaats van een zwakheid om mee om te gaan, maar ze demoniseren heeft in geen enkel opzicht zin.
pi_153967334
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 00:09 schreef ccs het volgende:

[..]

Ik, en blijkbaar ook anderen in dit topic, zijn zulke mensen echt tegengekomen ja.
En vervolgens worden dit soort verhalen tot norm verheven en kunnen de hulpbehoevenden weer moeilijker rondkomen. Chapeau, chapeau.
pi_153967338
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 00:07 schreef ccs het volgende:

[..]

Steeds minder, doordat mensen denken zoals jij.

Verder zie OP hoe we tegenwoordig mensen met een beperking afschrijven en in de Bijstand dumpen en blootstellen aan de disciplinering en repressie die daarbij hoort, zonder enig uitzicht op (snel) verbetering van de situatie.
pi_153967340
Ja laten we er een aantal individuen bijpakken die waarschijnlijk uitzonderingen zijn. Dit soort journalistiek :')
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_153967406
quote:

[..]

Wajong in een notendop:

Hoi Hans! :W
pi_153967429
Ik ken twee mensen met een Wajong. Beiden krijgen naar mijn mening onterecht een Wajong.

De een blowt de hele dag en speelt op de Playstation, al zijn Wajonggeld gaat op aan rotzooi terwijl ik als student amper kon rondkomen toen ik zijn leeftijd had.

De ander was een studente, die de beste cijfers van de klas had, altijd aanwezig was, op tijd en huiswerk af. Vriendelijk, normaal, rijbewijs, sociaal, misschien een beetje introvert, maar verder niks raars aan. Ideale werknemer dus. Verbaasde me ook enorm toen ik hoorde dat ze Wajong kreeg. Dacht dat dat alleen voor mensen was die echt iets markeerden.
pi_153967433
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 00:09 schreef ccs het volgende:

[..]

Ik geloof geen flikker van die verhalen. Sowieso zijn die 'gratis geld' verhalen over het algemeen onzin, evenals Wajong voor personen die niets (noemenswaardigs) mankeren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')