Oh ja. . Ik las het en heb me serieus een poosje af zitten vragen of je het warmer krijgt als je aan de Ramadan doet of zo. .quote:Op woensdag 1 juli 2015 08:49 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Niet mogen eten en drinken is in die hitte best lastig, toch?
Hej, ik ookquote:Op dinsdag 30 juni 2015 21:18 schreef Etsu het volgende:
Nog 2 maandjes. Zou bijna vergeten dat ik ook lerarenopleiding ga doen
Hangt ervan af waar je heengaat. Maar in principe vind ik dat je gelijk hebt. Je verbrandt levend op het water.quote:Op woensdag 1 juli 2015 08:21 schreef -J-D- het volgende:
Ze willen dat ik vrijdag met de 3e klassen ga zwemmen. Hmmmz, ben ik nou zo'n zeiksnor als ik zeg dat daar amper beschutting te vinden is en dat het onverantwoord lijkt te zijn?
R'dam en jij?quote:
R'woerdse plasquote:Op woensdag 1 juli 2015 09:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hangt ervan af waar je heengaat. Maar in principe vind ik dat je gelijk hebt. Je verbrandt levend op het water.
Dat zou ik sowieso weigeren...quote:
Misschien ben jij een zeiksnor maar gezond is het niet, niet voor jou en niet voor de kinderen.quote:Op woensdag 1 juli 2015 08:21 schreef -J-D- het volgende:
Ze willen dat ik vrijdag met de 3e klassen ga zwemmen. Hmmmz, ben ik nou zo'n zeiksnor als ik zeg dat daar amper beschutting te vinden is en dat het onverantwoord lijkt te zijn?
Da's dus precies waarom ik geen opleiding meer wil volgen. Competenties!quote:Op donderdag 2 juli 2015 17:43 schreef Janneke141 het volgende:
Kennen jullie dat hopeloze gevoel dat je echt niet meer weet hoe je nu in een portfolio je competenties moet beschrijven? Dat je zeg maar op je allerbest geprobeerd hebt om de geleverde feedback te verwerken, dat je zit te zwoegen om drie alinea's over onderwerp X toe te voegen, en dat je dan als feedback krijgt "ik lees nog steeds helemaal niks over onderwerp X". Of dat je iets bij de interpersoonlijke competentie hebt staan, als feedback krijgt "dit hoort bij pedagogisch", zet je het vervolgens daar neer, krijg je de volgende keer terug "waarom zet je dit bij pedagogisch en niet bij interpersoonlijk".
Ik heb net serieus overwogen om mijn laptop het raam uit te gooien.
Feedback geven is een kunst die maar weinig mensen beheersen.quote:Op donderdag 2 juli 2015 17:43 schreef Janneke141 het volgende:
Kennen jullie dat hopeloze gevoel dat je echt niet meer weet hoe je nu in een portfolio je competenties moet beschrijven? Dat je zeg maar op je allerbest geprobeerd hebt om de geleverde feedback te verwerken, dat je zit te zwoegen om drie alinea's over onderwerp X toe te voegen, en dat je dan als feedback krijgt "ik lees nog steeds helemaal niks over onderwerp X". Of dat je iets bij de interpersoonlijke competentie hebt staan, als feedback krijgt "dit hoort bij pedagogisch", zet je het vervolgens daar neer, krijg je de volgende keer terug "waarom zet je dit bij pedagogisch en niet bij interpersoonlijk".
Ik heb net serieus overwogen om mijn laptop het raam uit te gooien.
Portfolio's gaan vooral over 'wat wil de docent / beoordelaar lezen', merkte ik toen ik dat van mij maakte. Ik voel me nu bijna schuldig dat ik mijn studenten er ook mee lastig moet vallen (en ik moet ze er nog serieus een cijfer van 1-10 voor geven ook).quote:Op donderdag 2 juli 2015 17:43 schreef Janneke141 het volgende:
Kennen jullie dat hopeloze gevoel dat je echt niet meer weet hoe je nu in een portfolio je competenties moet beschrijven? Dat je zeg maar op je allerbest geprobeerd hebt om de geleverde feedback te verwerken, dat je zit te zwoegen om drie alinea's over onderwerp X toe te voegen, en dat je dan als feedback krijgt "ik lees nog steeds helemaal niks over onderwerp X". Of dat je iets bij de interpersoonlijke competentie hebt staan, als feedback krijgt "dit hoort bij pedagogisch", zet je het vervolgens daar neer, krijg je de volgende keer terug "waarom zet je dit bij pedagogisch en niet bij interpersoonlijk".
Ik heb net serieus overwogen om mijn laptop het raam uit te gooien.
Dat is ook wel ongeveer mijn conclusie, ja.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 10:34 schreef Bleie het volgende:
Portfolio's gaan vooral over 'wat wil de docent / beoordelaar lezen', merkte ik toen ik dat van mij maakte.
Ik bijna. Ik moet nog een mentorleerling bellen dat hij nog zijn handelingsdelen niet goed voor elkaar heeft, en nu maandag maar terug moet komen anders doet hij het jaar maar over...quote:
Na drie keer solliciteren? Wel nee joh! Welk vak geef je? Probeer te solliciteren op vervangingsbanen. Over het algemeen word je makkelijker aangenomen (minder concurrentie) en als je eenmaal binnen bent, kan van het een het ander komen.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 14:07 schreef IkHebEenHoogIQ het volgende:
Ik ben inmiddels al drie keer op gesprek geweest bij een school, maar ik word nergens aangenomen. Alledrie de keren hetzelfde verhaal: "je bent een prima kandidaat, maar de andere kandiaat heeft meer of relevantere werkervaring" (ik heb alleen een stage gevolgd bij m'n opleiding tot eerstegraads docent). Ik geef niet les in een tekortvak.
Mijn vraag is: kan ik niet beter de post gaan rondbrengen? Dit schiet niet op zo. Of moet ik juist niet te snel opgeven? Ik zou graag willen lesgeven, maar ik begin steeds meer het idee te krijgen alsof ik dat beeld moet gaan loslaten.
Engels, maar helaas pindakaas komen daar toch steeds lui voorbij met meer ervaring dan ik. Twee gesprekken waren juist vervangingsbanen.. dat is wat me zorgen baart. Heb jij ook meer dan drie gesprekken gehad voordat je aan een baan kwam?quote:Op zaterdag 4 juli 2015 14:18 schreef Naamah het volgende:
[..]
Na drie keer solliciteren? Wel nee joh! Welk vak geef je? Probeer te solliciteren op vervangingsbanen. Over het algemeen word je makkelijker aangenomen (minder concurrentie) en als je eenmaal binnen bent, kan van het een het ander komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |