Morgen + overmorgen nog niet, want het is nog toetsweek. Ze hakken donderdag een knoop door over vrijdag.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 21:17 schreef Janneke141 het volgende:
Nog meer mensen met een tropenrooster in het vooruitzicht?
Wij stoppen donderdag en vrijdag eerder, en alle toetsen in de middag worden naar de ochtenduren verschoven. Ik zit er niet zo mee, de fut is er echt wel uit inmiddels.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 22:12 schreef -J-D- het volgende:
[..]
Morgen + overmorgen nog niet, want het is nog toetsweek. Ze hakken donderdag een knoop door over vrijdag.
Hebben de leerlingen bij ons geen hitte voor nodigquote:Op dinsdag 30 juni 2015 22:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wij stoppen donderdag en vrijdag eerder, en alle toetsen in de middag worden naar de ochtenduren verschoven. Ik zit er niet zo mee, de fut is er echt wel uit inmiddels.
Tja. Ik heb een klas met 24 jongens. Die vinden wiskunde meestal best leuk, maar met dit weer hebben ze toch echt andere interessesquote:Op dinsdag 30 juni 2015 22:23 schreef -J-D- het volgende:
[..]
Hebben de leerlingen bij ons geen hitte voor nodig![]()
En sommige collegae ook niet
Ik hoor je in augustus wel weerquote:Op woensdag 1 juli 2015 08:16 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Zometeen onderweg naar het strand nog even m'n postvak legen op school.![]()
Regio Noord FTW!
P20 erop en gaan maar, wel op kosten van de school want die zooi is duur.quote:Op woensdag 1 juli 2015 08:21 schreef -J-D- het volgende:
Ze willen dat ik vrijdag met de 3e klassen ga zwemmen. Hmmmz, ben ik nou zo'n zeiksnor als ik zeg dat daar amper beschutting te vinden is en dat het onverantwoord lijkt te zijn?
Wat gaan jullie lang door met lessen geven! Geen proefwerkweek?quote:Op woensdag 1 juli 2015 08:14 schreef kwakz0r het volgende:
Hier nog lessen (regio midden)/tot en met morgen het derde uur. Vandaag en morgen voor de voorexamenklassen profielwerkstuk startbijeenkomst, vandaag en morgen diploma uitreikingen, morgen vanaf het derde uur mentoractiviteiten en ook niet onbelangrijk: morgen de cijferdeadline. Ik hebbgisteren dus gewerkt tot half twee s nachts en moet nog meer.
Dan voor ons de vergaderdagen en een dag rapporten uitreiken waar ik niet vaak heen hoef (alleen team en sectie enbevt revisie) want geen mentor dit jaar, dat scheelt. En dan 10 juli slotlunch en varkansie!
Een raar kort jaar met mijn verlof erin maar god wat ben ik toe aan vakantie. Volgend jaar een frisse start met mijn eigen klassen (3g 3/4/5/6 vwo en 4/5 havo waarschijnlijk)
Waar is dat zwemmen dan? Op het strand? Het lijkt me dat er een bericht naar ouders moet uitgaan. Zoiets kun je alleen doen op eigen risico. Dus leerlingen moeten zelf zorgen voor bescherming (voldoende drinken, petjes, zonnebrand) en als een ouder vindt dat het onverantwoord is, moet hij zijn kind maar thuishouden.quote:Op woensdag 1 juli 2015 08:21 schreef -J-D- het volgende:
Ze willen dat ik vrijdag met de 3e klassen ga zwemmen. Hmmmz, ben ik nou zo'n zeiksnor als ik zeg dat daar amper beschutting te vinden is en dat het onverantwoord lijkt te zijn?
Niet mogen eten en drinken is in die hitte best lastig, toch?quote:Op woensdag 1 juli 2015 08:45 schreef DevilsAndDust het volgende:
Silmarwen, wat heeft de Ramadan ermee te maken eigenlijk?.
Nice, die feedback. Ik was en ben altijd het type leerling dat super rustig en netjes was en is in de les (daadwerkelijk opletten is 2), maar geef me de kans niet om feedback op m'n docenten te geven... Dan gaat het volle vergrootglas eroverheen. Nu vooral benieuwd naar wat ik er zelf van ga bakkenquote:Op woensdag 1 juli 2015 08:45 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb gisteren de overgangsvergadering van mijn mentorgroep gehad (op eentje na allemaal over) en moet vrijdag nog de rapporten uitdelen. Dan zit het erop voor dit jaar! Net als kwak heb ik een raar jaar gehad, met zwangerschapsverlof tussendoor, maar ik kijk er heel positief op terug.
In het vorige topic vroeg ik nog naar ervaringen met enquętes. In mijn H4 heb ik een vragenlijst afgenomen over de lesstof en mijzelf, in de vorm van stellingen. De leerlingen konden dan aangeven of ze het er helemaal mee eens of oneens waren, of iets daar tussenin. Daarnaast vroeg ik nog wat ze prettig vonden aan de docent en welke verbeterpunten ze hadden. Een leerling had bij de vraag wat ze prettig vond ingevuld: 'Alles.'. Sowieso zijn er eigenlijk alleen complimenten gegeven, en vrijwel geen tips (alleen dat ze mijn vervanger, die er een chaos van heeft gemaakt, nooit meer terug willen).
In V5 heb ik de leerlingen gevraagd een tip en een top voor me op te schrijven. Ook daar waren ze superlief. Dat ze bij 'tip' opschreven 'Ga vooral zo door'..
Ook geen last van de hitte dus meer gelukkig, maar ons gebouw is spiksplinternieuw en eerder te koel dan te warm. Silmarwen, wat heeft de Ramadan ermee te maken eigenlijk?.
Oh ja.quote:Op woensdag 1 juli 2015 08:49 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Niet mogen eten en drinken is in die hitte best lastig, toch?
Hej, ik ookquote:Op dinsdag 30 juni 2015 21:18 schreef Etsu het volgende:
Nog 2 maandjes.Zou bijna vergeten dat ik ook lerarenopleiding ga doen
Hangt ervan af waar je heengaat. Maar in principe vind ik dat je gelijk hebt. Je verbrandt levend op het water.quote:Op woensdag 1 juli 2015 08:21 schreef -J-D- het volgende:
Ze willen dat ik vrijdag met de 3e klassen ga zwemmen. Hmmmz, ben ik nou zo'n zeiksnor als ik zeg dat daar amper beschutting te vinden is en dat het onverantwoord lijkt te zijn?
R'dam en jij?quote:
R'woerdse plasquote:Op woensdag 1 juli 2015 09:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hangt ervan af waar je heengaat. Maar in principe vind ik dat je gelijk hebt. Je verbrandt levend op het water.
Dat zou ik sowieso weigeren...quote:
Misschien ben jij een zeiksnor maar gezond is het niet, niet voor jou en niet voor de kinderen.quote:Op woensdag 1 juli 2015 08:21 schreef -J-D- het volgende:
Ze willen dat ik vrijdag met de 3e klassen ga zwemmen. Hmmmz, ben ik nou zo'n zeiksnor als ik zeg dat daar amper beschutting te vinden is en dat het onverantwoord lijkt te zijn?
Da's dus precies waarom ik geen opleiding meer wil volgen. Competenties!quote:Op donderdag 2 juli 2015 17:43 schreef Janneke141 het volgende:
Kennen jullie dat hopeloze gevoel dat je echt niet meer weet hoe je nu in een portfolio je competenties moet beschrijven? Dat je zeg maar op je allerbest geprobeerd hebt om de geleverde feedback te verwerken, dat je zit te zwoegen om drie alinea's over onderwerp X toe te voegen, en dat je dan als feedback krijgt "ik lees nog steeds helemaal niks over onderwerp X". Of dat je iets bij de interpersoonlijke competentie hebt staan, als feedback krijgt "dit hoort bij pedagogisch", zet je het vervolgens daar neer, krijg je de volgende keer terug "waarom zet je dit bij pedagogisch en niet bij interpersoonlijk".
Ik heb net serieus overwogen om mijn laptop het raam uit te gooien.
Feedback geven is een kunst die maar weinig mensen beheersen.quote:Op donderdag 2 juli 2015 17:43 schreef Janneke141 het volgende:
Kennen jullie dat hopeloze gevoel dat je echt niet meer weet hoe je nu in een portfolio je competenties moet beschrijven? Dat je zeg maar op je allerbest geprobeerd hebt om de geleverde feedback te verwerken, dat je zit te zwoegen om drie alinea's over onderwerp X toe te voegen, en dat je dan als feedback krijgt "ik lees nog steeds helemaal niks over onderwerp X". Of dat je iets bij de interpersoonlijke competentie hebt staan, als feedback krijgt "dit hoort bij pedagogisch", zet je het vervolgens daar neer, krijg je de volgende keer terug "waarom zet je dit bij pedagogisch en niet bij interpersoonlijk".
Ik heb net serieus overwogen om mijn laptop het raam uit te gooien.
Portfolio's gaan vooral over 'wat wil de docent / beoordelaar lezen', merkte ik toen ik dat van mij maakte. Ik voel me nu bijna schuldig dat ik mijn studenten er ook mee lastig moet vallen (en ik moet ze er nog serieus een cijfer van 1-10 voor geven ook).quote:Op donderdag 2 juli 2015 17:43 schreef Janneke141 het volgende:
Kennen jullie dat hopeloze gevoel dat je echt niet meer weet hoe je nu in een portfolio je competenties moet beschrijven? Dat je zeg maar op je allerbest geprobeerd hebt om de geleverde feedback te verwerken, dat je zit te zwoegen om drie alinea's over onderwerp X toe te voegen, en dat je dan als feedback krijgt "ik lees nog steeds helemaal niks over onderwerp X". Of dat je iets bij de interpersoonlijke competentie hebt staan, als feedback krijgt "dit hoort bij pedagogisch", zet je het vervolgens daar neer, krijg je de volgende keer terug "waarom zet je dit bij pedagogisch en niet bij interpersoonlijk".
Ik heb net serieus overwogen om mijn laptop het raam uit te gooien.
Dat is ook wel ongeveer mijn conclusie, ja.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 10:34 schreef Bleie het volgende:
Portfolio's gaan vooral over 'wat wil de docent / beoordelaar lezen', merkte ik toen ik dat van mij maakte.
Ik bijna. Ik moet nog een mentorleerling bellen dat hij nog zijn handelingsdelen niet goed voor elkaar heeft, en nu maandag maar terug moet komen anders doet hij het jaar maar over...quote:
Na drie keer solliciteren? Wel nee joh! Welk vak geef je? Probeer te solliciteren op vervangingsbanen. Over het algemeen word je makkelijker aangenomen (minder concurrentie) en als je eenmaal binnen bent, kan van het een het ander komen.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 14:07 schreef IkHebEenHoogIQ het volgende:
Ik ben inmiddels al drie keer op gesprek geweest bij een school, maar ik word nergens aangenomen. Alledrie de keren hetzelfde verhaal: "je bent een prima kandidaat, maar de andere kandiaat heeft meer of relevantere werkervaring" (ik heb alleen een stage gevolgd bij m'n opleiding tot eerstegraads docent). Ik geef niet les in een tekortvak.
Mijn vraag is: kan ik niet beter de post gaan rondbrengen? Dit schiet niet op zo. Of moet ik juist niet te snel opgeven? Ik zou graag willen lesgeven, maar ik begin steeds meer het idee te krijgen alsof ik dat beeld moet gaan loslaten.
Engels, maar helaas pindakaas komen daar toch steeds lui voorbij met meer ervaring dan ik. Twee gesprekken waren juist vervangingsbanen.. dat is wat me zorgen baart. Heb jij ook meer dan drie gesprekken gehad voordat je aan een baan kwam?quote:Op zaterdag 4 juli 2015 14:18 schreef Naamah het volgende:
[..]
Na drie keer solliciteren? Wel nee joh! Welk vak geef je? Probeer te solliciteren op vervangingsbanen. Over het algemeen word je makkelijker aangenomen (minder concurrentie) en als je eenmaal binnen bent, kan van het een het ander komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |