SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen
🐱
Shit ja, ik zat daar ook aan te denken hoor.... met gevoelstemperaturen die door de drukte en het stads-hitte effect tot boven de 40 graden kunnen oplopen?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:02 schreef Toto69 het volgende:
Hoeveel mensen zouden er onwel worden bij de Tour zaterdag?
Gevoelstemperatuur kan zomaar tegen de 50 worden. Met wind erbij al helemaal. Bah. Hoop dat het goed afloopt.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:05 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Shit ja, ik zat daar ook aan te denken hoor.... met gevoelstemperaturen die door de drukte en het stads-hitte effect tot boven de 40 graden kunnen oplopen?
poeh.... mij niet gezien, ik blijf mooi thuis.
Ik zie de koppen nu al op nu.nl voor me:
"Doden in Utrecht door oververhitting bij Tour start"
Snel de burka legaliseren!quote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:05 schreef GekkePoes het volgende:
Het zijn vaak de mensen die in blote bast lopen die er het meeste last van hebben, lichaamsbedekkende dunne kleding is het koelste als de temperaturen boven de 36 lopen
Asvalt straal ook nog behoorlijk wat hitte uit. Ik hoop dat mensen genoeg water meenemen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:02 schreef Toto69 het volgende:
Hoeveel mensen zouden er onwel worden bij de Tour zaterdag?
Elke 30 minuten je hoofd in een emmer vol met ijswater dompelen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:06 schreef Adrie072 het volgende:
In hoeverre zal die hoeveelheid mensen de (gevoels)temperatuur kunnen beinvloeden, elk zuchtje wind wordt teniet gedaan.
En de auto's die het gaan begeven in de file's, waardoor het in de auto's nog minder uit te houden is...quote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:05 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Shit ja, ik zat daar ook aan te denken hoor.... met gevoelstemperaturen die door de drukte en het stads-hitte effect tot boven de 40 graden kunnen oplopen?
poeh.... mij niet gezien, ik blijf mooi thuis.
Ik zie de koppen nu al op nu.nl voor me:
"Doden in Utrecht door oververhitting bij Tour start"
Ik zag laatst iemand die had een camera aan een soort van lange hengel zittenquote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:06 schreef Nattekat het volgende:
Oja... ook met mijn drone langs de Tour staan zondag
Nah... kost me te veel benzine
Een selfiestick?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:07 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Ik zag laatst iemand die had een camera aan een soort van lange hengel zitten
Geloof me, dat is niet enorm effectief en alles behalve lekker. Eigen ervaringquote:
Als een wielrenner dat ziet slaat die dat ding kapot als hij erbij kanquote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:07 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Ik zag laatst iemand die had een camera aan een soort van lange hengel zitten
Ow heb je dat echt eens gedaan?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Geloof me, dat is niet enorm effectief en alles behalve lekker. Eigen ervaring
Jep. Probeer voor de gein eens iets uit je vriezer tegen de onderkant van je polsen te houden, dat hou je nog geen minuut vol.quote:
Moet je ook in een handdoek wikkelen.. Dan gaat het welquote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jep. Probeer voor de gein eens iets uit je vriezer tegen de onderkant van je polsen te houden, dat hou je nog geen minuut vol.
Gewoon doen. Paar shots vodka in de ochtend om de dag goed mee op te starten! Wat kan er mis gaan?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:09 schreef INViCTuS het volgende:
Ga gewoon naar de tour zaterdag! Bier, vodka en veel waterje wordt echt niet zomaar onwel.
Nu ik erover nadenk (iets wat steeds moeizamer gaat met deze temperaturen), lijkt me dat vrij akelig ja.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jep. Probeer voor de gein eens iets uit je vriezer tegen de onderkant van je polsen te houden, dat hou je nog geen minuut vol.
Dan hou je het iets langer uit, maar ook dat ga je voelen. Dat vriezergedoe was meer ter vergelijkingquote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:11 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Moet je ook in een handdoek wikkelen.. Dan gaat het wel
Ja, alcohol en hitte is echt een topideequote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:09 schreef INViCTuS het volgende:
Ga gewoon naar de tour zaterdag! Bier, vodka en veel waterje wordt echt niet zomaar onwel.
Ik heb laatst een cold-pack uit de vriezer gehaald, handdoek er omheen, en voeten erop... Werkt ook lekker als verkoelingquote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan hou je het iets langer uit, maar ook dat ga je voelen. Dat vriezergedoe was meer ter vergelijking
Een plantenspuit met water meenemen , en af en toe je gezicht natsprayen . als je er 3% alcohol in mengt dan werkt dat extra verkoelend ook nog. (niet drinken dan)quote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:12 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, alcohol en hitte is echt een topidee
Gewoon de jetstreakquote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:14 schreef Adrie072 het volgende:
Alhoewel ik onderstaande afbeelding niet precies kan uitleggen, kan ik de schoonheid er wel van in zien. (via meteo service forum)
[ afbeelding ]
limoncello en de borrelglaasjes in de vriezer leggen. dan na een hete dag in de tuin afkoelen.quote:
Een Azorenhoog wat niks met onze situatie te maken heeft, het is gewoon een klein gebied tussen twee depressies inquote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:17 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Azorenhoch hoor ik vaak voorbijkomen op de Duitse fora
Nu is het nog leuk.... dit is voor NL denk ik de ideale zomertemperatuur, tussen de 23 en 26 gradenquote:
Echt he!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |