hij stak zn hand niet in zn broek maar greep in zn kruis ("hij pakte zn zak")quote:Op dinsdag 30 juni 2015 08:59 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Ik voorspelde het gisteren al, het is de schuld van de politie. En zie hier...... Ze zijn zo voorspelbaar
Oh en famillie heeft aangegeven dat het slacbtoffer dronken was en schreeuwde naar de politie dat hij een wapen had, kijk maar en hij stak zijn hand in de broek. Groot evenement, aanslagen van de laatste maanden in het achterhoofd is het niet heel gek dat de politie geen rissico geeft. Als hij dan ook nog eens hevig verzet gebeurd er dit
Oh en voor iedereen die de Bron wilt weten, intevieuw sbs6 met de famillie.
De minderheid kan ook niet racistisch zijn. of, ja, individuen kunnen wel racistische gedachten hebben (dat heeft vrijwel iedereen), maar het heeft weinig tot geen effect op de meerderheid omdat ze daar de macht niet voor hebben.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 10:35 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Maar daar sta ik zelf ook niet 100% achter hoor, dat zou ook wat overtrokken en onzinnig zijn. Echter, omdat blanken de meerderheid zijn worden ze eerder van racisme beschuldigd. Zo zijn er nog steeds mensen die Quincy Dario niet racistisch vinden, terwijl zo'n man al kapot werd gemaakt omdat hij 'zwartjes' zei.
Wat een onzin zeg.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 11:41 schreef Casiotone het volgende:
[..]
De minderheid kan ook niet racistisch zijn. of, ja, individuen kunnen wel racistische gedachten hebben (dat heeft vrijwel iedereen), maar het heeft weinig tot geen effect op de meerderheid omdat ze daar de macht niet voor hebben.
Zo streng is die Haagse politie dus niet als je alleen wordt opgepakt als je een agent aanrijdtquote:Op dinsdag 30 juni 2015 10:48 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Die was met zijn auto op agenten ingereden. Maar voor de rest geloof ik niemand. Wat wel vreemd is eigenlijk..
Maar misschien hebben ze beelden en worden ze alsnog opgepakt.
16 volgens tvwestquote:Op dinsdag 30 juni 2015 11:49 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Zo streng is die Haagse politie dus niet als je alleen wordt opgepakt als je een agent aanrijdt
Ik had ook niet anders verwachtquote:Op dinsdag 30 juni 2015 12:02 schreef Casiotone het volgende:
[..]
16 volgens tvwest
http://www.omroepwest.nl/(...)dood-mitch-henriquez
Hopelijk hebben ze wel genoeg goede beelden en ook van die figuren die journalisten aanvielen.quote:Het merendeel van de 16 aanhoudingen werd verricht voor 'openlijke geweldpleging'. Een deel zit nog vast voor verhoor. De politie zegt videobeelden te hebben gemaakt, 'deze worden allemaal bekeken'. Meer aanhoudingen worden niet uitgesloten.
wtf zou dat mogen wezen dan?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 03:07 schreef mig72 het volgende:
[..]
Sommige mensen kunnen zich gewoon nooit asn de westerse cultuur aanpassen ook al groeien ze op in het Westen.
Deze mensenquote:Op dinsdag 30 juni 2015 08:34 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)e-heeft-dit-verdiend
Wauw.
De "Nederlandse cultuur" is nogal breed aangezien er grote verschillen zijn tussen noord en zuid Nederland bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 08:27 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Je snapt het niet, maar ik snap dat je wil scoren. Prima.
Onzin. Als het enkel om huidskleur zou gaan waarom zie je dat in het gedrag terug?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 03:31 schreef Joezi het volgende:
[..]
Niks met huidskleur te maken, maar met achterstandsproblemen bij elkaar in tokkiewijken. In dit hele verhaal komen geen "zwarten" voor. Mitch was blank als je daar op doelde.
Waar hebben we het over, rasdenker. Die vieze witte blanken hebben als bende de halve wereld uitgemoord als we naar de cijfers gaan kijken.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:54 schreef mig72 het volgende:
[..]
Onzin. Als het enkel om huidskleur zou gaan waarom zie je dat in het gedrag terug?
En zouden de cijfers een vergelijkbaar aantal onder westerse blanken laten zien.
Of wil je juist zeggen dat blanken minder geneigd zijn tot het vormen van bendes of het maken van hun buurt tot een getto?
Ik gok zomaar dat het vooral sociaal-economische omstandigheden zijn die daar doorslaggevend in zijn.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:54 schreef mig72 het volgende:
[..]
Onzin. Als het enkel om huidskleur zou gaan waarom zie je dat in het gedrag terug?
En zouden de cijfers een vergelijkbaar aantal onder westerse blanken laten zien.
Of wil je juist zeggen dat blanken minder geneigd zijn tot het vormen van bendes of het maken van hun buurt tot een getto?
Ik gok zomaar dat die sociaal-economische omstandigheden voor een groot gedeelte veroorzaakt worden door de inferieure cultuur waar veel mensen van buitenlandse afkomst nog steeds aan vasthouden.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:04 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik gok zomaar dat het vooral sociaal-economische omstandigheden zijn die daar doorslaggevend in zijn.
Goeie duim wel.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:07 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik gok zomaar dat die sociaal-economische omstandigheden voor een groot gedeelte veroorzaakt worden door de inferieure cultuur waar veel mensen van buitenland nog steeds aan vasthouden.
Dus je wilt zeggen dat afro amerikanen liever op hun reet zitten en uitkering trekken of dat ze eerder een bank beroven om aan geld te komen?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:04 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik gok zomaar dat het vooral sociaal-economische omstandigheden zijn die daar doorslaggevend in zijn.
Hier ga ik niet eens meer op in want je degradeer je tot scheldwoorden. Schande want op hrt eerst deed je wel je best.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:02 schreef Joezi het volgende:
[..]
Waar hebben we het over, rasdenker. Die vieze witte blanken hebben als bende de halve wereld uitgemoord als we naar de cijfers gaan kijken.
Mooi heb er ook geen zin meer inquote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:29 schreef mig72 het volgende:
[..]
Hier ga ik niet eens meer op in want je degradeer je tot scheldwoorden. Schande want op hrt eerst deed je wel je best.
Quoted for too stupidquote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:07 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik gok zomaar dat die sociaal-economische omstandigheden voor een groot gedeelte veroorzaakt worden door de inferieure cultuur waar veel mensen van buitenlandse afkomst nog steeds aan vasthouden.
EDIT grove grammervout
quote:
Maar waarom dan? Vinden jullie het niet bijzonder dat zo'n beetje al het ''racisme'' in Nederland zich lijkt te concentreren op groepen mensen die in hun oorspronkelijke land er ook al niks van bakten?quote:
Het punt dat ik maken wilde is dat er geen enkele verklaring voor te vinden is, waarom de zwarte tegenhangers die westers opgegroeid zijn, dubbel en dwars problemen hebben met het westerse leefklimaat.Dan moet je de verschillen ergens anders opzoeken waarbij blijkt dat het niet alleen maar een imaginaire huidskleur is.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:56 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
[..]
Maar waarom dan? Vinden jullie het niet bijzonder dat zo'n beetje al het ''racisme'' in Nederland zich lijkt te concentreren op groepen mensen die in hun oorspronkelijke land er ook al niks van bakten?
Man man man.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:56 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
[..]
Maar waarom dan? Vinden jullie het niet bijzonder dat zo'n beetje al het ''racisme'' in Nederland zich lijkt te concentreren op groepen mensen die in hun oorspronkelijke land er ook al niks van bakten?
quote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:56 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
[..]
Kun je dit verder uitleggen svp? Wat bakten ze niet precies in hun vaderland?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:56 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
[..]
Er is toch een behoorlijk verschil in huidskleur te zien hoor, maar mijn post legde de oorzaak dus totaal ergens anders dan hun huidskleur.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:59 schreef mig72 het volgende:
[..]
Het punt dat ik maken wilde is dat er geen enkele verklaring voor te vinden is, waarom de zwarte tegenhangers die westers opgegroeid zijn, dubbel en dwars problemen hebben met het westerse leefklimaat.Dan moet je de verschillen ergens anders opzoeken waarbij blijkt dat het niet alleen maar een imaginaire huidskleur is.
Er is hier ook een behoorlijke groep mensen uit Iran. Wanneer heb je voor het laatst gezeik over hun gehoord? Als ze net zo bezig waren als de tokkies die geïmporteerd zijn uit Marokko zou je iedere week wel een paar berichten langs moeten zien komen hier in nieuws. Je zou ze op zijn minst wekelijks moeten horen huilen over hoe ze op iedere plek gediscrimineerd worden. Maar nee 87% van hun gaat naar het hoger onderwijs en eindigt bij studies als geneeskunde.quote:
De meeste gastarbeiders komen uit de achtergestelde delen van Marokko en Turkije. De Oude Pekela's in het buitenland. Over Somaliërs nog maar te zwijgen. Als iemand racisme roept dan is het over het algemeen dankzij de slechte uitkomsten bij mensen uit deze groep. Andere mensen die echt gevlucht zijn uit semi moderne landen zoals Iraniërs of mensen die uit een cultuur van hard werken komen zoals Chinezen doen het over het algemeen beter dan onze blonde Hollandse jongens en meisjes ondanks dat ze een andere huidskleur hebben. Ik kan mensen uit Iran en Turkije op basis van hun uiterlijk niet uit elkaar houden hoor en toch is de ene zielig vanwege racisme en pakt de andere mijn geneeskunde studie af.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 15:09 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Kun je dit verder uitleggen svp? Wat bakten ze niet precies in hun vaderland?
Groepen allochtonen die goed aangepast zijn aan westerse samenlevingen zijn Chinezen, Indiërs, Iraniërs, Koreanen, en Japs. Ongeacht of ze in het westen of oosten opgroeien.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 15:11 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Er is toch een behoorlijk verschil in huidskleur te zien hoor, maar mijn post legde de oorzaak dus totaal ergens anders dan hun huidskleur.
[..]
Er is hier ook een behoorlijke groep mensen uit Iran. Wanneer heb je voor het laatst gezeik over hun gehoord? Als ze net zo bezig waren als de tokkies die geïmporteerd zijn uit Marokko zou je iedere week wel een paar berichten langs moeten zien komen hier in nieuws. Je zou ze op zijn minst wekelijks moeten horen huilen over hoe ze op iedere plek gediscrimineerd worden. Maar nee 87% van hun gaat naar het hoger onderwijs en eindigt bij studies als geneeskunde.
Niet precies genoeg. Slecht aangepast zijn Marokkanen die afstammen van Marokkanen die het ook al slecht deden in land van afkomst. Goed aangepast zijn Marokkanen die afstammen van hoogopgeleide Marokkanen in Marokko (die zijn er ook). Het punt is dat Nederland zich in het verleden heeft geconcentreerd op het importeren van de laagst mogelijk opgeleide immigranten, omdat die het meest geschikt waren voor fabrieksarbeid, wat wij toen nodig hadden.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 15:21 schreef mig72 het volgende:
[..]
Groepen allochtonen die goed aangepast zijn aan westerse samenlevingen zijn Chinezen, Indiërs, Iraniërs, Koreanen, en Japs. Ongeacht of ze in het westen of oosten opgroeien.
Minder goed aangepast zijn Latino's.
Slecht aangepast zijn Marokanen, negers, en arubanen.
Maar dan ziu je juist problemen hebben verwacht van de eerste generatie?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 15:23 schreef tfors het volgende:
[..]
Niet precies genoeg. Slecht aangepast zijn Marokkanen die afstammen van Marokkanen die het ook al slecht deden in land van afkomst. Goed aangepast zijn Marokkanen die afstammen van hoogopgeleide Marokkanen in Marokko (die zijn er ook). Het punt is dat Nederland zich in het verleden heeft geconcentreerd op het importeren van de laagst mogelijk opgeleide immigranten, omdat die het meest geschikt waren voor fabrieksarbeid, wat wij toen nodig hadden.
Je generaliseert. Maakt het lastig om te reagerenquote:Op dinsdag 30 juni 2015 15:18 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De meeste gastarbeiders komen uit de achtergestelde delen van Marokko en Turkije. De Oude Pekela's in het buitenland. Over Somaliërs nog maar te zwijgen. Als iemand racisme roept dan is het over het algemeen dankzij de slechte uitkomsten bij mensen uit deze groep. Andere mensen die echt gevlucht zijn uit semi moderne landen zoals Iraniërs of mensen die uit een cultuur van hard werken komen zoals Chinezen doen het over het algemeen beter dan onze blonde Hollandse jongens en meisjes ondanks dat ze een andere huidskleur hebben. Ik kan mensen uit Iran en Turkije op basis van hun uiterlijk niet uit elkaar houden hoor en toch is de ene zielig vanwege racisme en pakt de andere mijn geneeskunde studie af.
De eerste generatie verwachte niet meer dan voor een laag loon hard werken en is blij met wat ze hebben/kregen, want is een grote verbetering met de bittere armoede in het thuisland. De tweede generatie (van deze groep) vergelijkt zichzelf met Hollanders en ziet dat ze er in vergelijking slecht van af komen (want ze krijgen weinig intellectuele bagage mee van thuis en doen het dus slecht op school) en is dus ontevreden en gaat rellen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 15:25 schreef mig72 het volgende:
[..]
Maar dan ziu je juist problemen hebben verwacht van de eerste generatie?
Hij bedoelt het over het algemeen gesproken natuurlijk.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 15:27 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Je generaliseert. Maakt het lastig om te reageren
Maar we zijn volgens mij inmiddels, in sommige gevallen, al op de derde generatie. Past dat zich nooit aan dan?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 15:27 schreef tfors het volgende:
[..]
De eerste generatie verwachte niet meer dan voor een laag loon hard werken en is blij met wat ze hebben/kregen, want is een grote verbetering met de bittere armoede in het thuisland. De tweede generatie (van deze groep) vergelijkt zichzelf met Hollanders en ziet dat ze er in vergelijking slecht van af komen en is dus ontevreden en gaat rellen.
Waarden en normen veranderen heel moeilijk, die leer je namelijk in je eerste jaren en veranderen daarna niet veel meer, dus wat je op de basisschool leert is eigenlijk al te laat. Vandaar dat Nederlandse tokkies over drie generaties nog steeds veel kans hebben om tokkie te zijn. Dus ik verwacht niet dat het snel gaat veranderen. Kijk het probleem met de zwarten in Amerika. Maar beetje bij beetje zal het wel beter gaan natuurlijk. (naar mijn bescheiden mening natuurlijk)quote:Op dinsdag 30 juni 2015 15:30 schreef mig72 het volgende:
[..]
Maar we zijn volgens mij inmiddels, in sommige gevallen, al op de derde generatie. Past dat zich nooit aan dan?
Neequote:Op dinsdag 30 juni 2015 15:30 schreef mig72 het volgende:
[..]
Maar we zijn volgens mij inmiddels, in sommige gevallen, al op de derde generatie. Past dat zich nooit aan dan?
Dat is onmogelijk om niet te doen bij dit onderwerp, maar ik maak het alsnog een stuk preciezer dan de meeste racisme roepers. Als Nederland een land zou zijn waar honderdduizenden mensen nergens komen omdat we eigenlijk allemaal stiekem grote racisten zijn, dan zou je dat ook bij de mensen met een beter passende culturele achtergrond moeten zien.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 15:27 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Je generaliseert. Maakt het lastig om te reageren
Zag net een familielid van de overledene verklaren dat het geen rascistische moord was en dat de agent met de knuppel, Zelf een Arubaan is.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 12:04 schreef Lothiriel het volgende:
Men moet nu maar eens laten zien dat ze geen pussy's zijn en gewoon alle relschoppers arresteren en straffen. Dat hoeft geen zware straf te zijn maar een duidelijk signaal dat relschoppen, en al helemaal zonder goede reden niet getolereerd wordt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |