quote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:56 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
[..]
Maar waarom dan? Vinden jullie het niet bijzonder dat zo'n beetje al het ''racisme'' in Nederland zich lijkt te concentreren op groepen mensen die in hun oorspronkelijke land er ook al niks van bakten?
Kun je dit verder uitleggen svp? Wat bakten ze niet precies in hun vaderland?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:56 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
[..]
Maar waarom dan? Vinden jullie het niet bijzonder dat zo'n beetje al het ''racisme'' in Nederland zich lijkt te concentreren op groepen mensen die in hun oorspronkelijke land er ook al niks van bakten?
Er is toch een behoorlijk verschil in huidskleur te zien hoor, maar mijn post legde de oorzaak dus totaal ergens anders dan hun huidskleur.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:59 schreef mig72 het volgende:
[..]
Het punt dat ik maken wilde is dat er geen enkele verklaring voor te vinden is, waarom de zwarte tegenhangers die westers opgegroeid zijn, dubbel en dwars problemen hebben met het westerse leefklimaat.Dan moet je de verschillen ergens anders opzoeken waarbij blijkt dat het niet alleen maar een imaginaire huidskleur is.
Er is hier ook een behoorlijke groep mensen uit Iran. Wanneer heb je voor het laatst gezeik over hun gehoord? Als ze net zo bezig waren als de tokkies die geļmporteerd zijn uit Marokko zou je iedere week wel een paar berichten langs moeten zien komen hier in nieuws. Je zou ze op zijn minst wekelijks moeten horen huilen over hoe ze op iedere plek gediscrimineerd worden. Maar nee 87% van hun gaat naar het hoger onderwijs en eindigt bij studies als geneeskunde.quote:
De meeste gastarbeiders komen uit de achtergestelde delen van Marokko en Turkije. De Oude Pekela's in het buitenland. Over Somaliėrs nog maar te zwijgen. Als iemand racisme roept dan is het over het algemeen dankzij de slechte uitkomsten bij mensen uit deze groep. Andere mensen die echt gevlucht zijn uit semi moderne landen zoals Iraniėrs of mensen die uit een cultuur van hard werken komen zoals Chinezen doen het over het algemeen beter dan onze blonde Hollandse jongens en meisjes ondanks dat ze een andere huidskleur hebben. Ik kan mensen uit Iran en Turkije op basis van hun uiterlijk niet uit elkaar houden hoor en toch is de ene zielig vanwege racisme en pakt de andere mijn geneeskunde studie af.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 15:09 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Kun je dit verder uitleggen svp? Wat bakten ze niet precies in hun vaderland?
Groepen allochtonen die goed aangepast zijn aan westerse samenlevingen zijn Chinezen, Indiėrs, Iraniėrs, Koreanen, en Japs. Ongeacht of ze in het westen of oosten opgroeien.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 15:11 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Er is toch een behoorlijk verschil in huidskleur te zien hoor, maar mijn post legde de oorzaak dus totaal ergens anders dan hun huidskleur.
[..]
Er is hier ook een behoorlijke groep mensen uit Iran. Wanneer heb je voor het laatst gezeik over hun gehoord? Als ze net zo bezig waren als de tokkies die geļmporteerd zijn uit Marokko zou je iedere week wel een paar berichten langs moeten zien komen hier in nieuws. Je zou ze op zijn minst wekelijks moeten horen huilen over hoe ze op iedere plek gediscrimineerd worden. Maar nee 87% van hun gaat naar het hoger onderwijs en eindigt bij studies als geneeskunde.
Niet precies genoeg. Slecht aangepast zijn Marokkanen die afstammen van Marokkanen die het ook al slecht deden in land van afkomst. Goed aangepast zijn Marokkanen die afstammen van hoogopgeleide Marokkanen in Marokko (die zijn er ook). Het punt is dat Nederland zich in het verleden heeft geconcentreerd op het importeren van de laagst mogelijk opgeleide immigranten, omdat die het meest geschikt waren voor fabrieksarbeid, wat wij toen nodig hadden.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 15:21 schreef mig72 het volgende:
[..]
Groepen allochtonen die goed aangepast zijn aan westerse samenlevingen zijn Chinezen, Indiėrs, Iraniėrs, Koreanen, en Japs. Ongeacht of ze in het westen of oosten opgroeien.
Minder goed aangepast zijn Latino's.
Slecht aangepast zijn Marokanen, negers, en arubanen.
Maar dan ziu je juist problemen hebben verwacht van de eerste generatie?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 15:23 schreef tfors het volgende:
[..]
Niet precies genoeg. Slecht aangepast zijn Marokkanen die afstammen van Marokkanen die het ook al slecht deden in land van afkomst. Goed aangepast zijn Marokkanen die afstammen van hoogopgeleide Marokkanen in Marokko (die zijn er ook). Het punt is dat Nederland zich in het verleden heeft geconcentreerd op het importeren van de laagst mogelijk opgeleide immigranten, omdat die het meest geschikt waren voor fabrieksarbeid, wat wij toen nodig hadden.
Je generaliseert. Maakt het lastig om te reagerenquote:Op dinsdag 30 juni 2015 15:18 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De meeste gastarbeiders komen uit de achtergestelde delen van Marokko en Turkije. De Oude Pekela's in het buitenland. Over Somaliėrs nog maar te zwijgen. Als iemand racisme roept dan is het over het algemeen dankzij de slechte uitkomsten bij mensen uit deze groep. Andere mensen die echt gevlucht zijn uit semi moderne landen zoals Iraniėrs of mensen die uit een cultuur van hard werken komen zoals Chinezen doen het over het algemeen beter dan onze blonde Hollandse jongens en meisjes ondanks dat ze een andere huidskleur hebben. Ik kan mensen uit Iran en Turkije op basis van hun uiterlijk niet uit elkaar houden hoor en toch is de ene zielig vanwege racisme en pakt de andere mijn geneeskunde studie af.
De eerste generatie verwachte niet meer dan voor een laag loon hard werken en is blij met wat ze hebben/kregen, want is een grote verbetering met de bittere armoede in het thuisland. De tweede generatie (van deze groep) vergelijkt zichzelf met Hollanders en ziet dat ze er in vergelijking slecht van af komen (want ze krijgen weinig intellectuele bagage mee van thuis en doen het dus slecht op school) en is dus ontevreden en gaat rellen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 15:25 schreef mig72 het volgende:
[..]
Maar dan ziu je juist problemen hebben verwacht van de eerste generatie?
Hij bedoelt het over het algemeen gesproken natuurlijk.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 15:27 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Je generaliseert. Maakt het lastig om te reageren
Maar we zijn volgens mij inmiddels, in sommige gevallen, al op de derde generatie. Past dat zich nooit aan dan?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 15:27 schreef tfors het volgende:
[..]
De eerste generatie verwachte niet meer dan voor een laag loon hard werken en is blij met wat ze hebben/kregen, want is een grote verbetering met de bittere armoede in het thuisland. De tweede generatie (van deze groep) vergelijkt zichzelf met Hollanders en ziet dat ze er in vergelijking slecht van af komen en is dus ontevreden en gaat rellen.
Waarden en normen veranderen heel moeilijk, die leer je namelijk in je eerste jaren en veranderen daarna niet veel meer, dus wat je op de basisschool leert is eigenlijk al te laat. Vandaar dat Nederlandse tokkies over drie generaties nog steeds veel kans hebben om tokkie te zijn. Dus ik verwacht niet dat het snel gaat veranderen. Kijk het probleem met de zwarten in Amerika. Maar beetje bij beetje zal het wel beter gaan natuurlijk. (naar mijn bescheiden mening natuurlijk)quote:Op dinsdag 30 juni 2015 15:30 schreef mig72 het volgende:
[..]
Maar we zijn volgens mij inmiddels, in sommige gevallen, al op de derde generatie. Past dat zich nooit aan dan?
Neequote:Op dinsdag 30 juni 2015 15:30 schreef mig72 het volgende:
[..]
Maar we zijn volgens mij inmiddels, in sommige gevallen, al op de derde generatie. Past dat zich nooit aan dan?
Dat is onmogelijk om niet te doen bij dit onderwerp, maar ik maak het alsnog een stuk preciezer dan de meeste racisme roepers. Als Nederland een land zou zijn waar honderdduizenden mensen nergens komen omdat we eigenlijk allemaal stiekem grote racisten zijn, dan zou je dat ook bij de mensen met een beter passende culturele achtergrond moeten zien.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 15:27 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Je generaliseert. Maakt het lastig om te reageren
Zag net een familielid van de overledene verklaren dat het geen rascistische moord was en dat de agent met de knuppel, Zelf een Arubaan is.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 12:04 schreef Lothiriel het volgende:
Men moet nu maar eens laten zien dat ze geen pussy's zijn en gewoon alle relschoppers arresteren en straffen. Dat hoeft geen zware straf te zijn maar een duidelijk signaal dat relschoppen, en al helemaal zonder goede reden niet getolereerd wordt.
Waar zag je dat?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:18 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
[..]
Zag net een familielid van de overledene verklaren dat het geen rascistische moord was en dat de agent met de knuppel, Zelf een Arubaan is.
Omdat dat is wat er hier gebeurd is. De politie deed iets waar deze mensen het niet mee eens waren - en vervolgens gingen ze zich afreageren op winkels, voertuigen etc die niets met de politie te maken hebben.quote:
Ik heb alle afleveringen van TV West nieuws sinds de arrestatie bekeken en de familie komt nergens aan het woord. Graag een linkje naar een bron.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:42 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
[..]
TV west nieuws. Dat is zo,n regiozender.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |