NOS Journaal van vandaag. Het was een vrouw (ik dacht zelfs familie) die de situatie beschreef.quote:
Dan nog heb je er als agent niet naar te handelen. Politie hoort objectief, neutraal en betrouwbaar te zijn. Als die basis wegvalt ben je niks meer waard als politiekorps. Waar ben je zonder respect, autoriteit en vertrouwen?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:37 schreef Joezi het volgende:
[..]
Hmm ja lastig, vooroordelen ontstaan natuurlijk ook juist bij de politie op straat, die er dagelijks mee te maken krijgen.
Dit ja, triest om dit te gebruiken om te rellen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:44 schreef Ranjit het volgende:
Ach, de rellen die nu aan de hand zijn hebben al lang niets meer te maken met de arrestant.
Verveelde jongeren met een hekel aan de politie en teveel vrije tijd.
Of een fundamenteel probleem binnen de samenleving. Denk er nog maar eens over na.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:44 schreef Ranjit het volgende:
Ach, de rellen die nu aan de hand zijn hebben al lang niets meer te maken met de arrestant.
Verveelde jongeren met een hekel aan de politie en teveel vrije tijd.
Te weinig stageplekken?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:48 schreef IkHebEenHoogIQ het volgende:
[..]
Of een fundamenteel probleem binnen de samenleving. Denk er nog maar eens over na.
Het zijn serieuze nieuwsmedia. Met grote, onderzochte en onderbouwde stukken. Zullen we gewoon aannemen dat die hun tijd en aandacht niet besteden aan 'huilverhaaltjes'. Waar ze er dagelijks honderden van op de redactie binnenkrijgen. Gewoon omdat we toch nog een beetje geloof hebben in journalisten.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:45 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Ik zie het punt nog niet echt, sorry. Je moet er ook wel even rekening meehouden dat veel van deze zaken soms huilverhaaltjes zijn. Althans dat is mijn ervaring in de tijd toen ik het beveiligingswerk zat. Weigeren naar de politie te luisteren, grote bek geven tegen de politie bijvoorbeeld. En als de politie ingrijpt dat de persoon in kwestie zich zeer snel in een slachtoffer rol weet te acteren. Geloof me dat dat ook heel vaak gebeurt. En als ze zich hevig verzetten dan ook roeppen dat je geen lucht kan krijgen of dat ze zogenaamd iets breken. En 999 van de 1000x is het bullshit.
Heel erg hoor wat met deze man gebeurt is. Maar wil eerst een officieele doodsoorzaak weten voordat ik een oordeel over deze agenten.
Er is momenteel dan ook grote concurrentie voor de slachtofferrol.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:48 schreef chroestjov het volgende:
Moslims, Joden, homoseksuelen en gekleurden met een minderwaardigheidscomplex hebben wel één ding gemeen, ze weten allemaal als geen ander hoe ze bij een gebeurtenis zo snel mogelijk de slachtofferrol op zich moeten nemen.
Vertel het eens..quote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:48 schreef IkHebEenHoogIQ het volgende:
[..]
Of een fundamenteel probleem binnen de samenleving. Denk er nog maar eens over na.
Te veel racisme en uitsluiting. Het is zo duidelijk in Westerse samenlevingen. Of is jouw achternaam toevallig 'de Boer'? Dat helpt wel mee in sollicitiaties of niet?quote:
Dat zou een goede verklaring kunnen zijn voor waarom ze elkander ook niet mogen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:49 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Er is momenteel dan ook grote concurrentie voor de slachtofferrol.
Maar waar haalt de politie, genoeg werknemers die objectief, neutraal en betrouwbaar zijn vandaan? En die ook nog zo gek zijn om op straat te surveilleren.. voor dat loon..quote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:44 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Dan nog heb je er als agent niet naar te handelen. Politie hoort objectief, neutraal en betrouwbaar te zijn. Als die basis wegvalt ben je niks meer waard als politiekorps. Waar ben je zonder respect, autoriteit en vertrouwen?
En het is ook nog al een stap van vooroordelen hebben naar structureel beschuldigt worden van geweld en racisme. En niet beschuldigd door tuig van de straat en criminelen. Maar door journalisten/media, politiek, je eigen korpsleden en modelburgers.
Die jongeren zijn inderdaad een fundamenteel probleem in de samenleving.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:48 schreef IkHebEenHoogIQ het volgende:
[..]
Ik vind dit ook een vreemde reactie, maar weet niet waarom.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:48 schreef chroestjov het volgende:
Moslims, Joden, homoseksuelen en gekleurden met een minderwaardigheidscomplex hebben wel één ding gemeen, ze weten allemaal als geen ander hoe ze bij een gebeurtenis zo snel mogelijk de slachtofferrol op zich moeten nemen.
Misschien moeten we dat dan verdelen, net zoals zendtijd zeg maar.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:50 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Dat zou een goede verklaring zijn voor waarom ze elkander ook niet mogen.
In Westerse samenlevingen?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:50 schreef IkHebEenHoogIQ het volgende:
[..]
Te veel racisme en uitsluiting. Het is zo duidelijk in Westerse samenlevingen. Of is jouw achternaam toevallig 'de Boer'? Dat helpt wel mee in sollicitiaties of niet?
Dat beeld roepen ze zelf over zich heen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:50 schreef IkHebEenHoogIQ het volgende:
[..]
Te veel racisme en uitsluiting. Het is zo duidelijk in Westerse samenlevingen. Of is jouw achternaam toevallig 'de Boer'? Dat helpt wel mee in sollicitiaties of niet?
Dit.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:51 schreef Ranjit het volgende:
[..]
Die jongeren zijn inderdaad een fundamenteel probleem in de samenleving. Altijd de mogelijkheid zoeken om rotzooi te schoppen en wanneer ze vervolgens door hun eigen houding niet meekunnen in de maatschappij roepen ze "IS RACISME!"
Wat er ook gebeurt, moslims zijn altijd slachtoffer. Ook als moslims een aanslag plegen op niet moslims.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:51 schreef Aijmee het volgende:
[..]
Ik vind dit ook een vreemde reactie, maar weet niet waarom.
Ik begrijp trouwens niet wat deze demonstranten te maken hebben met moslims en Marokkanen? Ik zag de discussie voorbij komen in het vorige topic. Ik zag de beelden van de rellen, heftig! Maar ik vind het tegelijkertijd ook vreemd dat de politie niet ingreep bij al die mensen die van alles in de brand staken.. Wat een gekken.
In mijn jeugd waren het voornamelijke blanke straatschoffies uit achterstandswijken, die vertonen precies hetzelfde gedrag,,, Boeee ik krijg geen baan met mijn scholing en matje en gabberpetje opquote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:51 schreef Ranjit het volgende:
[..]
Die jongeren zijn inderdaad een fundamenteel probleem in de samenleving.
Altijd de mogelijkheid zoeken om rotzooi te schoppen en wanneer ze vervolgens door hun eigen houding niet meekunnen in de maatschappij roepen ze "IS RACISME!"
Maar goed, das verder offtopic.
Dat geloof heb ik niet nee. Alles voor een spannend verhaal natuurlijk. Een journalist heeft zo van een cent een briefje van 100 gemaakt.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:49 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Het zijn serieuze nieuwsmedia. Met grote, onderzochte en onderbouwde stukken. Zullen we gewoon aannemen dat die hun tijd en aandacht niet besteden aan 'huilverhaaltjes'. Waar ze er dagelijks honderden van op de redactie binnenkrijgen. Gewoon omdat we toch nog een beetje geloof hebben in journalisten.
Demonstranten heb ik niet gezien, wel wat relschoppende Marokkanen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:51 schreef Aijmee het volgende:
[..]
Ik vind dit ook een vreemde reactie, maar weet niet waarom.
Ik begrijp trouwens niet wat deze demonstranten te maken hebben met moslims en Marokkanen? Ik zag de discussie voorbij komen in het vorige topic. Ik zag de beelden van de rellen, heftig! Maar ik vind het tegelijkertijd ook vreemd dat de politie niet ingreep bij al die mensen die van alles in de brand staken.. Wat een gekken.
Maar wat heeft dat te maken met een dode arrestant en de daaropvolgende rellen? Mis ik een verband?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:54 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Wat er ook gebeurt, moslims zijn altijd slachtoffer. Ook als moslims een aanslag plegen op niet moslims.
Misschien wat beter kijken.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:56 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Demonstranten heb ik niet gezien, wel wat relschoppende Marokkanen.
Zou ik ook maar mezelf wijsmaken.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:52 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Dat beeld roepen ze zelf over zich heen.
Dus als iemand "de Boer" heet is hij ook een racist zeker?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:50 schreef IkHebEenHoogIQ het volgende:
[..]
Misschien Zweden maar dan houdt het ook opquote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:58 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dus als iemand "de Boer" heet is hij ook een racist zeker?
We hebben zelfs positieve discriminatie beleid in Nederland, als je weet wat is dit...
In welke andere samenlevingen zijn "minderheden" dan beter af volgens jou?
Vanuit mijn ivoren toren heb ik met mijn verrekijker maximaal ingezoomd, wat wil je nog meer van me.quote:
Omdat om de één of andere reden boze moslims geweld gingen gebruiken tijdens een demonstratie voor een Arubaanse man omdat er moslimhaat is.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:57 schreef Aijmee het volgende:
[..]
Maar wat heeft dat te maken met een dode arrestant en de daaropvolgende rellen? Mis ik een verband?
Ga je ook op mij in?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:57 schreef IkHebEenHoogIQ het volgende:
[..]
Zou ik ook maar mezelf wijsmaken.
Met die redenering kan je elk topic uit dit forum wel als onzin bestempelen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:55 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Dat geloof heb ik niet nee. Alles voor een spannend verhaal natuurlijk. Een journalist heeft zo van een cent een briefje van 100 gemaakt.
Maar goed jij praat uit jouw ervaring en ik uit de mijne. En ik zegt niet dat het nooit gebeurt hoor want in jou geval geloof ik het wel. Maar er zijn wel 1001 verhalen die je ook met een korreltje zout moet nemen. Wwnt uiteindelijk doet niemand nooit iets als je het moet geloven.
Op basis van wat concludeer jij dat ik lijd aan tunnelvisie? Graag even uiteenzetten i.p.v. klakkeloos maar wat te roepen.quote:
Nu ga je geen reactie meer krijgen, aangezien alleen roepen wat makkelijker is.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 02:03 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Op basis van wat concludeer jij dat ik lijd aan tunnelvisie? Graag even uiteenzetten i.p.v. klakkeloos maar wat te roepen.
We hebben hier een aantal Marokkanen op het werk gehad, kwamen niet op dagen, kwamen te laat, ongepast gedrag naar vrouwelijke collega's. Sinds dien zijn er geen meer geweest en begrijpelijk. Bijzonder spijtig voor die ene uitzondering, die misschien wel wil integreren, maar met een ''de Boer'' heb je nu eenmaal een kleiner risico.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:57 schreef IkHebEenHoogIQ het volgende:
[..]
Zou ik ook maar mezelf wijsmaken.
En als ze dat niet hadden voor dat ze bij de politie waren krijgen ze dat wel door al die vriendelijke Schilderswijk bewoners. Politie mensen zijn ook mensen die zich kunnen ergeren.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 02:02 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Er zitten echt veel rotte appels in het Haagse politiekorps. Met losse handjes, slechte kennis van wetten en rechten, een grote bek, een misplaatst autoriteitsgevoel en eng racistische trekjes.
Je beperkte visie op deze demo omdat je 'geen demonstranten hebt gezien'. Je fixatie op de rellers die in de minderheid waren.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 02:03 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Op basis van wat concludeer jij dat ik lijd aan tunnelvisie? Graag even uiteenzetten i.p.v. klakkeloos maar wat te roepen.
Ja, en het is je werk om daar boven te staan als agent. Anders kun je de rechtstaat wel opdoeken.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 02:05 schreef Cattivo het volgende:
[..]
En als ze dat niet hadden voor dat ze bij de politie waren krijgen ze dat wel door al die vriendelijke Schilderswijk bewoners. Politie mensen zijn ook mensen die zich kunnen ergeren.
Wel treffend dat je de rellen goedkeurt.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 02:07 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Je beperkte visie op deze demo omdat je 'geen demonstranten hebt gezien'. Je fixatie op de rellers die in de minderheid waren.
Aan de andere kant tref jij niet helemaal de blaam, media doet mee e.d, that's how it rolls
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |