abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153944501
Dan start ik hem maar.

Een arrestant is zondagavond overleden nadat hij een dag ervoor in een politieauto onwel was geworden. Bij zijn aanhouding werd door agenten geweld gebruikt. De Rijksrecherche is een onderzoek gestart en ook de familie van Mitch Henriquez vraagt getuigen zich te melden.

,,Met pijn in mijn hart moest ik vandaag afscheid nemen van mijn lieve neefje," schrijft Mary Jacopucci-Wilson op Facebook. Ze hoorde vanmiddag dat haar neef, een 42-jarige Arubaan, tijdens een uitje 'door de politie in elkaar geslagen is'. ,,Ik vind dit niet kunnen. Mensen die deze toetakeling hebben gezien en hebben gefilmd: aub neem contact met ons op."

Het slachtoffer was bij familie op bezoek en bezocht zaterdagavond in het Haagse Zuiderpark het drukke Night at the Park, de betaalde tegenhanger van Parkpop. Rond 21.45uur werd hij gearresteerd omdat hij zou hebben geroepen dat hij een wapen had.

Dat ging niet zonder slag of stoot. Henriquez verzette zich en politiemedewerkers gebruikten geweld om de man onder controle te krijgen. Onderweg naar het bureau werd hij in de politiewagen plotseling onwel. Agenten startten meteen reanimatie, een ambulance bracht hem vervolgens in zeer kritieke toestand naar het ziekenhuis, aldus het OM in een verklaring over het incident.

Op videobeelden is echter te zien dat Henriquez op het terrein van het festival al onwel leek te zijn geworden. De man overleed een dag na zijn arrestatie in het ziekenhuis.

In het onderzoek van de rijksrecherche zal gekeken worden naar de oorzaak van het plotselinge hartfalen en een mogelijk verband met het toegepaste geweld tijdens de arrestatie van de Arubaan. De politie roept op om mensen die de arrestatie hebben gefilmd de beelden in te sturen en getuigen zich te melden.

In een inmiddels opgedoken filmpje is te zien hoe Henriquez op het terrein van Night in the Park al onwel lijkt te zijn geworden.

Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)dood-arrestant.dhtml

-gastmod-

[ Bericht 5% gewijzigd door Sack_Blabbath op 30-06-2015 01:45:14 ]
pi_153944508
quote:
3s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 01:40 schreef johnson555 het volgende:

[..]

Bron?
NOS Journaal van vandaag. Het was een vrouw (ik dacht zelfs familie) die de situatie beschreef.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 01:43:26 #3
445952 IkHebEenHoogIQ
Zelfs Einstein is jaloers.
pi_153944511
Na het zien van de beelden lijkt me dat er in dit geval zeer excessief politiegeweld is toegepast. En laten we eerlijk wezen: de meeste politieagenten hebben slechts mbo. Alsof zij weten wat precies racisme en vooroordelen zijn. Ze doen maar iets, maar ze handelen we in wezen zuiver racistisch.
John Nash is niets vergeleken met mij. Kurt Gödel mag niet in mijn schaduw staan. Robbert Dijkgraaf pist in z'n broek.
pi_153944516
http://i.gyazo.com/d1d9294b12f2ce4f173b95bdd46e2b4c.png

En maar altijd de slachtofferrol zoeken met zijn moslimhaat, wat een aandachtshoer. :') _O-

[ Bericht 12% gewijzigd door paddy op 30-06-2015 11:53:21 (Nu is het je eigen verantwoording) ]
pi_153944528
quote:
9s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 01:37 schreef Joezi het volgende:

[..]

Hmm ja lastig, vooroordelen ontstaan natuurlijk ook juist bij de politie op straat, die er dagelijks mee te maken krijgen.
Dan nog heb je er als agent niet naar te handelen. Politie hoort objectief, neutraal en betrouwbaar te zijn. Als die basis wegvalt ben je niks meer waard als politiekorps. Waar ben je zonder respect, autoriteit en vertrouwen?

En het is ook nog al een stap van vooroordelen hebben naar structureel beschuldigt worden van geweld en racisme. En niet beschuldigd door tuig van de straat en criminelen. Maar door journalisten/media, politiek, je eigen korpsleden en modelburgers.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_153944529
Ach, de rellen die nu aan de hand zijn hebben al lang niets meer te maken met de arrestant.

Verveelde jongeren met een hekel aan de politie en teveel vrije tijd.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 01:45:02 #7
445952 IkHebEenHoogIQ
pi_153944534
-Nee-

[ Bericht 99% gewijzigd door Sack_Blabbath op 30-06-2015 01:45:55 ]
John Nash is niets vergeleken met mij. Kurt Gödel mag niet in mijn schaduw staan. Robbert Dijkgraaf pist in z'n broek.
pi_153944559
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 01:44 schreef Ranjit het volgende:
Ach, de rellen die nu aan de hand zijn hebben al lang niets meer te maken met de arrestant.

Dit ja, triest om dit te gebruiken om te rellen.

Had trouwens niet anders verwacht in die buurt daar.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 01:48:15 #9
445952 IkHebEenHoogIQ
pi_153944577
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 01:44 schreef Ranjit het volgende:

Of een fundamenteel probleem binnen de samenleving. Denk er nog maar eens over na.
pi_153944581
Moslims, Joden, homoseksuelen en gekleurden met een minderwaardigheidscomplex hebben wel één ding gemeen, ze weten allemaal als geen ander hoe ze bij een gebeurtenis zo snel mogelijk de slachtofferrol op zich moeten nemen.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
pi_153944587
quote:
3s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 01:48 schreef IkHebEenHoogIQ het volgende:

[..]

Of een fundamenteel probleem binnen de samenleving. Denk er nog maar eens over na.
Te weinig stageplekken?
pi_153944593
JeSuisMitch
pi_153944602
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 01:45 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Ik zie het punt nog niet echt, sorry. Je moet er ook wel even rekening meehouden dat veel van deze zaken soms huilverhaaltjes zijn. Althans dat is mijn ervaring in de tijd toen ik het beveiligingswerk zat. Weigeren naar de politie te luisteren, grote bek geven tegen de politie bijvoorbeeld. En als de politie ingrijpt dat de persoon in kwestie zich zeer snel in een slachtoffer rol weet te acteren. Geloof me dat dat ook heel vaak gebeurt. En als ze zich hevig verzetten dan ook roeppen dat je geen lucht kan krijgen of dat ze zogenaamd iets breken. En 999 van de 1000x is het bullshit.

Heel erg hoor wat met deze man gebeurt is. Maar wil eerst een officieele doodsoorzaak weten voordat ik een oordeel over deze agenten.
Het zijn serieuze nieuwsmedia. Met grote, onderzochte en onderbouwde stukken. Zullen we gewoon aannemen dat die hun tijd en aandacht niet besteden aan 'huilverhaaltjes'. Waar ze er dagelijks honderden van op de redactie binnenkrijgen. Gewoon omdat we toch nog een beetje geloof hebben in journalisten.

En als je eens goed leest: dat gaat over eerdere zaken. Niet over de zaak Mitch. En het is notabene de eigen korpschef die in elk geval een deel van de beschuldigen benoemd en erkend.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_153944612
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 01:48 schreef chroestjov het volgende:
Moslims, Joden, homoseksuelen en gekleurden met een minderwaardigheidscomplex hebben wel één ding gemeen, ze weten allemaal als geen ander hoe ze bij een gebeurtenis zo snel mogelijk de slachtofferrol op zich moeten nemen.
Er is momenteel dan ook grote concurrentie voor de slachtofferrol.
pi_153944620
quote:

[..]

Vertel het eens..
  dinsdag 30 juni 2015 @ 01:50:18 #16
445952 IkHebEenHoogIQ
pi_153944622
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 01:48 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Te weinig stageplekken?
Te veel racisme en uitsluiting. Het is zo duidelijk in Westerse samenlevingen. Of is jouw achternaam toevallig 'de Boer'? Dat helpt wel mee in sollicitiaties of niet?
pi_153944630
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 01:49 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Er is momenteel dan ook grote concurrentie voor de slachtofferrol.
Dat zou een goede verklaring kunnen zijn voor waarom ze elkander ook niet mogen.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
pi_153944636
quote:
19s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 01:44 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Dan nog heb je er als agent niet naar te handelen. Politie hoort objectief, neutraal en betrouwbaar te zijn. Als die basis wegvalt ben je niks meer waard als politiekorps. Waar ben je zonder respect, autoriteit en vertrouwen?

En het is ook nog al een stap van vooroordelen hebben naar structureel beschuldigt worden van geweld en racisme. En niet beschuldigd door tuig van de straat en criminelen. Maar door journalisten/media, politiek, je eigen korpsleden en modelburgers.
Maar waar haalt de politie, genoeg werknemers die objectief, neutraal en betrouwbaar zijn vandaan? En die ook nog zo gek zijn om op straat te surveilleren.. voor dat loon..
pi_153944639
quote:

[..]

Die jongeren zijn inderdaad een fundamenteel probleem in de samenleving.

Altijd de mogelijkheid zoeken om rotzooi te schoppen en wanneer ze vervolgens door hun eigen houding niet meekunnen in de maatschappij roepen ze "IS RACISME!"

Maar goed, das verder offtopic.
pi_153944643
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 01:48 schreef chroestjov het volgende:
Ik vind dit ook een vreemde reactie, maar weet niet waarom.

Ik begrijp trouwens niet wat deze demonstranten te maken hebben met moslims en Marokkanen? Ik zag de discussie voorbij komen in het vorige topic. Ik zag de beelden van de rellen, heftig! Maar ik vind het tegelijkertijd ook vreemd dat de politie niet ingreep bij al die mensen die van alles in de brand staken.. Wat een gekken.
Ach! geen enkel blij Glimlachje liet ik meer, sinds ik u zag.
pi_153944644
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 01:50 schreef chroestjov het volgende:

[..]

Dat zou een goede verklaring zijn voor waarom ze elkander ook niet mogen.
Misschien moeten we dat dan verdelen, net zoals zendtijd zeg maar.
pi_153944655
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 01:50 schreef IkHebEenHoogIQ het volgende:

[..]

Te veel racisme en uitsluiting. Het is zo duidelijk in Westerse samenlevingen. Of is jouw achternaam toevallig 'de Boer'? Dat helpt wel mee in sollicitiaties of niet?
In Westerse samenlevingen?

Ja want dit komt totaal niet voor in samenlevingen in het midden oosten gelukkig. _O-
pi_153944658
Waarom zoveel steun voor een potentiële terrorist die roept dat ie een wapen heeft? Beetje eigenschuld. Of wouden wij hier ook iemand die de gast uit Tunesië na doet?
pi_153944660
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 01:50 schreef IkHebEenHoogIQ het volgende:

[..]

Dat beeld roepen ze zelf over zich heen.
pi_153944665
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 01:51 schreef Ranjit het volgende:

[..]

Die jongeren zijn inderdaad een fundamenteel probleem in de samenleving. Altijd de mogelijkheid zoeken om rotzooi te schoppen en wanneer ze vervolgens door hun eigen houding niet meekunnen in de maatschappij roepen ze "IS RACISME!"
Dit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')