abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153942524
Dan start ik hem maar.

Een arrestant is zondagavond overleden nadat hij een dag ervoor in een politieauto onwel was geworden. Bij zijn aanhouding werd door agenten geweld gebruikt. De Rijksrecherche is een onderzoek gestart en ook de familie van Mitch Henriquez vraagt getuigen zich te melden.

,,Met pijn in mijn hart moest ik vandaag afscheid nemen van mijn lieve neefje," schrijft Mary Jacopucci-Wilson op Facebook. Ze hoorde vanmiddag dat haar neef, een 42-jarige Arubaan, tijdens een uitje 'door de politie in elkaar geslagen is'. ,,Ik vind dit niet kunnen. Mensen die deze toetakeling hebben gezien en hebben gefilmd: aub neem contact met ons op."

Het slachtoffer was bij familie op bezoek en bezocht zaterdagavond in het Haagse Zuiderpark het drukke Night at the Park, de betaalde tegenhanger van Parkpop. Rond 21.45uur werd hij gearresteerd omdat hij zou hebben geroepen dat hij een wapen had.

Dat ging niet zonder slag of stoot. Henriquez verzette zich en politiemedewerkers gebruikten geweld om de man onder controle te krijgen. Onderweg naar het bureau werd hij in de politiewagen plotseling onwel. Agenten startten meteen reanimatie, een ambulance bracht hem vervolgens in zeer kritieke toestand naar het ziekenhuis, aldus het OM in een verklaring over het incident.

Op videobeelden is echter te zien dat Henriquez op het terrein van het festival al onwel leek te zijn geworden. De man overleed een dag na zijn arrestatie in het ziekenhuis.

In het onderzoek van de rijksrecherche zal gekeken worden naar de oorzaak van het plotselinge hartfalen en een mogelijk verband met het toegepaste geweld tijdens de arrestatie van de Arubaan. De politie roept op om mensen die de arrestatie hebben gefilmd de beelden in te sturen en getuigen zich te melden.

In een inmiddels opgedoken filmpje is te zien hoe Henriquez op het terrein van Night in the Park al onwel lijkt te zijn geworden.

Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)dood-arrestant.dhtml

Gozer is volgens mij al 3 minuten hartstikke dood als ze hem de bus in slepen. Uit hier verder uw mening over het belachelijk optreden van de politie, de afschuwelijke poging van het OM om het te verbloemen en uw afgunst naar de traditionele media die rustig het onderzoek afwachten en tot dan het OM als bron gebruikt.
  Redactie Frontpage dinsdag 30 juni 2015 @ 00:16:13 #2
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_153942540

Knokploegje is gearriveerd *G*

Edit: wel lullig die 020 Politie op de 2e foto :')
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_153942542
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 00:11 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

En waar staat beschreven of wat is er uit onderzoek gebleken wat er voor het hele incident is gebeurd, en waarom?

Onderzoek is nog niet eens afgerond of zelfs gestart en mensen gaan al rellen. De idioterie ten top dit! Echt walgelijk :r
Waar. Helemaal gelijk. Rationeel niets tegen in te brengen.

Maar niet onbegrijpelijk dat ze dan toch zo reageren. Dit soort jochies heeft de politie dit al vaker zien doen, in situaties waarbij de politie hun boekje te buiten ging, maar dan gelijk zonder dodelijke afloop. Voor hun is de conclusie dat dit nu weer het geval is snel en makkelijk getrokken. En logisch ook.

Door dat soort gedrag van politie te tolereren in het verleden, schept je nu het idee dat dit nu ook wel politie geweest zal zijn die over de scheef gaat. Ik vind het niet heel raar dat dat soort frustraties zich nu zo ontladen.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_153942551
Triest einde.. de rellen na ong 22;30 hebben weinig met de oorspronkelijke demo te maken.. meeste demonstranten waren toen al weggejaagd door de ME. Grootste deel buurtjeugd die kwam voor wat rwina.. dat is ze gelukt dus
pi_153942568
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 00:16 schreef LTVDK het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Wat is dat nou? :')
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
pi_153942577
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 00:09 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het bevalt je prima omdat het hier geen politiestaat is, ja.
Het bevalt me prima omdat ik niet woon in een pauperbuurt met een overschot aan kansloze allochtonen, groepen slecht geïntegreerde mensen, notoire relschoppers en ander tuig dat voortdurend de buurt onveilig maakt.

Ik hoef maar een kilometer verderop te gaan wonen en ik zou al in een veel slechtere buurt zitten. Je zult er maar wonen, in zo'n buurt waar je bij vlagen nauwelijks nog veilig over straat kunt. Dan zou ik maar wat graag willen dat de politie eens krachtig orde op zaken stelt.
pi_153942582
Minder, minder.
pi_153942588
quote:
19s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 00:16 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Maar niet onbegrijpelijk dat ze dan toch zo reageren. Dit soort jochies heeft de politie dit al vaker zien doen, in situaties waarbij de politie hun boekje te buiten ging, maar dan gelijk zonder dodelijke afloop. Voor hun is de conclusie dat dit nu weer het geval is snel en makkelijk getrokken. En logisch ook.

Door dat soort gedrag van politie te tolereren in het verleden, schept je nu het idee dat dit nu ook wel politie geweest zal zijn die over de scheef gaat. Ik vind het niet heel raar dat dat soort frustraties zich nu zo ontladen.
Ik vind dit wel behoorlijk idioot eerlijk gezegd. Ik kan de logica ook niet begrijpen.
pi_153942591
johnvandertol twitterde op dinsdag 30-06-2015 om 00:15:28 Er komt nog meer ME bij om de relschoppers weg te krijgen #mitch #denhaag #aruba http://t.co/ZKjDnrFG7L reageer retweet
  dinsdag 30 juni 2015 @ 00:18:02 #11
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_153942597
quote:
Ah, de adrenalinekick van betogen tegen de flikken. 8-)
are we infinite or am I alone
pi_153942599
Anders wensen we mensen geen bommen toe ofzo.
pi_153942606
quote:
19s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 00:16 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 00:17 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik vind dit wel behoorlijk idioot eerlijk gezegd. Ik kan de logica ook niet begrijpen.
Dat dus!
Zonder wrijving geen glans
pi_153942612
Waar kun je zien dat die gast doodgeslagen wordt? Ik zie alleen dat ze hem met een paar agentjes rustig in bedwang houden en handboeien om doen? Die wurggreep zal wel precies goed gezeten hebben maar dan ben je nog niet zomaar dood ook al ga je out.
pi_153942617
quote:
18s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 00:18 schreef Yasmin23 het volgende:
Anders wensen we mensen geen bommen toe ofzo.
Ik wens je een chocobom toe.
pi_153942626
Elfletterig, niemand hier is tegen het gebruik van geweld tegen de relschoppers.

Waar het om ging, was dat jij pleitte voor het schieten met scherp. En dat is niet wat de politie bedoelt wanneer die dreigt met 'geweld gebruiken'.

Je overwinningsbuiging sloeg dan ook als een lul op een drumstel.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_153942631
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 00:17 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het bevalt me prima omdat ik niet woon in een pauperbuurt met een overschot aan kansloze allochtonen, groepen slecht geïntegreerde mensen, notoire relschoppers en ander tuig dat voortdurend de buurt onveilig maakt.

Ik hoef maar een kilometer verderop te gaan wonen en ik zou al in een veel slechtere buurt zitten. Je zult er maar wonen, in zo'n buurt waar je bij vlagen nauwelijks nog veilig over straat kunt. Dan zou ik maar wat graag willen dat de politie eens krachtig orde op zaken stelt.
Je bent weer flink aan het overdrijven. Maar noem eens een aantal landen waar het aantal rellen tot 0 is gereduceerd omdat de politie met scherp schiet tijdens rellen.
pi_153942632
pi_153942642
achteraf gezien niet heel vreemd einde gezien de locatie van de demo.
pi_153942647
frank_deut twitterde op dinsdag 30-06-2015 om 00:18:47 Zodadelijk op @omroepwest 89.3 fm een update over de rellen in #denhaag #mitch reageer retweet
pi_153942661
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 00:13 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik zou misschien bang zijn als ik in die buurt woonde en dit circus zich vlak voor mijn deur zag voltrekken. Ik zou misschien bang zijn als ik zie dat een stel idioten pallets in de fik steekt, vlak onder mijn woning.

Maar ik woon ruim 150 kilometer verderop, godzijdank niet in die kutbuurt. Ik geef - nogmaals - gewoon mijn mening over het onderwerp, namelijk dat de politie krachtiger moet (kunnen) optreden in dit soort gevallen. Deze demonstranten waren bewust op rellen uit en weten van geen ophouden; pak ze hard aan.
De politie moet met gepast geweld op kunnen treden. Dat is iets anders dan iemand neerschieten die een steen gooit naar mannen met allerlei body armor. Wordt het echt levensbedreigend voor een of meerdere agenten, dan mag er ook gepast worden gereageerd. Wat is daar mis mee?
  † In Memoriam † dinsdag 30 juni 2015 @ 00:21:12 #22
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_153942664
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 00:16 schreef LTVDK het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Edit: wel lullig die 020 Politie op de 2e foto :')
Wel slicke auto's
:')
pi_153942669
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 00:17 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Was is idioot aan:

Politie misdraagt zich al jaren. Mensen zijn gefrustreerd. Politie dood man. We gaan niet wachten op onderzoeken, we trekken zelf wel de conclusie dat het nu ook weer het geval is.

Ik vind het een logische optelsom.

Ik rechtvaardig het niet, ik snap het wel.

Ik snap ook dat je dit blijft krijgen als je ook niet de rotte appels bij politie opruimt.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 00:21:37 #24
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_153942676
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 00:17 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik woon wel in zo'n wijk. Nou vooruit, aan het randje ervan. Ik denk niet dat mijn veiligheidsgevoel echt gaat stijgen als er op iedere straathoek een agent met een doorgeladen pistool staat te wachten om potentiële relschoppers af te knallen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_153942684
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 00:21 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

De politie moet met gepast geweld op kunnen treden. Dat is iets anders dan iemand neerschieten die een steen gooit naar mannen met allerlei body armor. Wordt het echt levensbedreigend voor een of meerdere agenten, dan mag er ook gepast worden gereageerd. Wat is daar mis mee?
Dit dus.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')