abonnement Unibet Coolblue
  Moderator maandag 29 juni 2015 @ 20:49:17 #1
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_153935463

Dit topic is bedoeld voor gitaarspelend FOK!
Elke gitarist is welkom! Het maakt niet uit of je akoestisch of elektrisch speelt, jazz of metal, snel of langzaam. Samples zijn erg welkom, het is leuk om elkaar te beluisteren. Respecteer elkaars smaak en mening!

Rock on!

De vaste klanten?
drib.gifFok!%20%5B%5D.jpgHolland60.jpg21n3woz.gifrsz_cheshire_cat.jpgth_pluis.jpgAresbewerkt.JPG
5zmfxc.gifJuck.gif29fcpr4.jpg.pngimgs50.jpgmetalfreak.jpg2cygxsw.gif--H-I-M--.jpg
miya.jpgbartpower.giftn_P10100271.JPGJorikjet.gifgitaar.jpgsquier.jpggSXpR.gif
9Btog.giffokicon.gificon.JPGguitarjjsept2010.gifmosss.jpg1.jpgmoosestil.jpg
ui.jpg2e167hx.gifgrolsch.jpg

Mascotte?
MustachoNijn.gif

Gitaarmerken?
BC Rich | Bo~El | Dean Guitars | Epiphone | ESP | Fender | Gibson | Gretsch | Hofner | Ibanez | Jackson | Line 6 | Martin & Co | Music Man | Parker | PRS | Squier | Taylor

Versterkers?
Fender | Laney | Line6 | Marshall | Mesa Boogie | Peavey | Randall | Vox

Effecten?
Boss | Dunlop | Electro-Harmonix | Digitech | Line 6 | Zoom

Tabs?
Mxtabs | OLGA | Guitar Tabs | Tabsrus | Ultimate Guitar | All Guitar Tabs | My Songbook | Powertabs | Guitar Tab Universe | Songsterr

Winkels?
Gitaarwinkel.nl | Feedback | Groove Factory | Dirk Witte | Haar Guitars | Kees Dee | Musik Produktiv | Lord of the Strings | Guitar Center in Wierden | Thomann | Guitarbox | Speelonk Music Store | Gooise Gitaren

Overige?
Gitaar.net | Gitaarnet.nl | Harmony Central | Cyberfret | Maak je eigen gitaar | Het afstellen van je gitaar | Gear Acquisition Syndrome (GAS) | Nog wat linkjes naar video's

De OP staat hier



:)

[ Bericht 0% gewijzigd door Danny op 15-07-2015 11:51:00 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 29 juni 2015 @ 20:49:37 #2
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_153935472
Pijnlijk dat leren gitaar spelen :X :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_153935541
I GOT BLISTERS ON ME FINGERS
  Moderator maandag 29 juni 2015 @ 20:56:11 #4
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_153935659
quote:
10s.gif Op maandag 29 juni 2015 20:51 schreef Tchock het volgende:
I GOT BLISTERS ON ME FINGERS

IK HEB BLISTEX OP M'N LIPJES :P

(wel een toffe plaat trouwens van het universumpje)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 29 juni 2015 @ 21:28:40 #5
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_153936633
quote:
2s.gif Op maandag 29 juni 2015 20:56 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]


IK HEB BLISTEX OP M'N LIPJES :P

(wel een toffe plaat trouwens van het universumpje)
Spread the word! Ik ben Het Universumpje ook als een gek aan het promoten! ;)
  Moderator maandag 29 juni 2015 @ 22:35:30 #6
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_153938850
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 21:28 schreef Belabor het volgende:

[..]

Spread the word! Ik ben Het Universumpje ook als een gek aan het promoten! ;)
Was een tof concert een week of 2 geleden in utrecht :) toevallig ook geweest?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 29 juni 2015 @ 23:45:18 #7
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_153941600
quote:
2s.gif Op maandag 29 juni 2015 22:35 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Was een tof concert een week of 2 geleden in utrecht :) toevallig ook geweest?
Ik heb ze gezien tijdens Stone Rock Festival in Dalfsen. Heb ze zelf begin dit jaar leren kennen in de Plato in Groningen, daar draaiden ze het album. Was meteen fan!
pi_153945667
quote:
2s.gif Op maandag 29 juni 2015 20:49 schreef Bosbeetle het volgende:
Pijnlijk dat leren gitaar spelen :X :D
Nee hoor,niet echt!!!

gewoon 107 verschillende nummers(!) beluisteren en dan flink oefenen. :9 >:)
  Moderator dinsdag 30 juni 2015 @ 09:10:33 #9
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_153946592
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 06:52 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Nee hoor,niet echt!!!

gewoon 107 verschillende nummers(!) beluisteren en dan flink oefenen. :9 >:)
Mijn reptoir komt nog niet verder dan de intros van, wild thing, pretty woman, message in a bottle, little green bag, you really got me, I am mine, the rain en ode an die freude :D

En alleen die laatste klinkt ergens naar :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 30 juni 2015 @ 13:24:07 #10
195367 Jehuty
FOK's Giel Beelen
pi_153951657
Is dit ook een topic waar we elkaars werk een beetje kunnen delen? Ik heb het hobbyforum al gecheckt maar kon niet echt een topic vinden voor muzikanten in het algemeen.
pi_153953648
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 09:10 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Mijn reptoir komt nog niet verder dan de intros van, wild thing, pretty woman, message in a bottle, little green bag, you really got me, I am mine, the rain en ode an die freude :D

En alleen die laatste klinkt ergens naar :D
Nou,dan heb je alvast een bron op veel te oefenen. :+
  Moderator dinsdag 30 juni 2015 @ 14:54:00 #12
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_153953848
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 13:24 schreef Jehuty het volgende:
Is dit ook een topic waar we elkaars werk een beetje kunnen delen? Ik heb het hobbyforum al gecheckt maar kon niet echt een topic vinden voor muzikanten in het algemeen.
Vroeger was er een fokkers maken muziek forum helaas is dat ter ziele gegaan. We hebben hier in MUZ ook nog het post hier je creaties maar ik denk dat je hier ook wel wat kunt laten horen. Men is alleen wel kritisch :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 30 juni 2015 @ 15:08:20 #13
195367 Jehuty
FOK's Giel Beelen
pi_153954065
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 14:54 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Vroeger was er een fokkers maken muziek forum helaas is dat ter ziele gegaan. We hebben hier in MUZ ook nog het post hier je creaties maar ik denk dat je hier ook wel wat kunt laten horen. Men is alleen wel kritisch :D
Haha, dan zal ik er wel even over nadenken. Althans, opbouwende kritiek is altijd goed. Maar de vraag is dus of men opbouwende kritiek levert :P
  dinsdag 30 juni 2015 @ 15:33:11 #14
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_153954426
M'n Epi Dot blijft niet goed gestemd. Iemand tips?
Lachen joh.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 17:03:20 #15
195367 Jehuty
FOK's Giel Beelen
pi_153956203
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 15:33 schreef Pajanus het volgende:
M'n Epi Dot blijft niet goed gestemd. Iemand tips?
Als het net nieuwe snaren zijn kun je er even flink aan trekken om de rek er een beetje uit te halen. Het kan ook aan de topkam liggen, het schijnt dat als je wat grafiet in de topkam smeert het helpt met gestemd blijven. Daarnaast zou het ook aan je tuners kunnen liggen. Ik ben niet bekend met de tuners van een Epiphone Dot maar je zou er aan kunnen denken ze te vervangen mocht het echt een probleem blijven.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 17:57:59 #16
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_153957312
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 17:03 schreef Jehuty het volgende:

[..]

Als het net nieuwe snaren zijn kun je er even flink aan trekken om de rek er een beetje uit te halen. Het kan ook aan de topkam liggen, het schijnt dat als je wat grafiet in de topkam smeert het helpt met gestemd blijven. Daarnaast zou het ook aan je tuners kunnen liggen. Ik ben niet bekend met de tuners van een Epiphone Dot maar je zou er aan kunnen denken ze te vervangen mocht het echt een probleem blijven.
Naja. Hij is nieuw en het is wel minder geworden. Maar vergeleken m'n squier strat ontstemt hij echt héel snel. (Daar zitten wel dikkere snaren op. Maakt dat uit?)
Lachen joh.
pi_153957934
Hoe vind ik een band als onervaren gitarist? op muzikantenbank geen reacties, want 0 ervaring en op school/vrienden 0 interesse in muziek.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 19:10:25 #18
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_153958992
Je moet jezelf ook wel verkopen he. Als jij daar neerzet van "onervaren gitarist zoekt band" dan klikt iedereen dat weg.

Als jij je gewoon als gitarist aanbiedt en erbij zet hoeveel jaar je speelt, wat voor soort band je zoek, welke regio, wat voor muziek. Dan is er misschien wel wat te vinden. Veel gitaristen en minder bandjes, dus dat blijft lastig.
pi_153959782
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 18:28 schreef koppesneller het volgende:
Hoe vind ik een band als onervaren gitarist? op muzikantenbank geen reacties, want 0 ervaring en op school/vrienden 0 interesse in muziek.
Hier in de regio zijn er vaak tribute-initiatieven waarbij in gelegenheidsformaties het repertoire van een bekende band wordt gerepeteerd en vervolgens gepresenteerd. Dat is een prima manier om ervaring op te doen en in contact te komen met andere muzikanten.

Als er bij jou in de buurt niet zoiets is kun je misschien gewoon eens wat jamsessies gaan bezoeken om je netwerk wat te vergroten.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 20:16:29 #20
195367 Jehuty
FOK's Giel Beelen
pi_153960651
Jamsessies zijn wel een goede inderdaad. Open mic avonden. Je hoeft niet eens te spelen dan, gewoon een praatje maken met wat mensen en wie weet stuit je wel op iemand die een gitarist zoekt. Of je zou zelf iets kunnen beginnen en op deze jamsessies juist mensen vragen of ze geïnteresseerd zijn om een keertje te spelen.
pi_153962575
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 18:28 schreef koppesneller het volgende:
Hoe vind ik een band als onervaren gitarist? op muzikantenbank geen reacties, want 0 ervaring en op school/vrienden 0 interesse in muziek.
Plaats een YouTube filmpje op Facebook van je kunsten :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_154013938
Yeah,ik heb net 7 gitaarproducten besteld voor mezelf. :9

• LaPaz 001 SB klassieke gitaar Sunburst
• Tobago GB10C gitaartas klassiek 4/4
• Daddario PL013 snaar voor akoestische of elektrische gitaar(2 stuks)
• Daddario PL012 snaar voor akoestische- of elektrische gitaar
• Daddario EXL110+ snarenset voor elektrische gitaar
• Innox IGS 02 inklapbare gitaarstandaard

Alles bij elkaar was het ¤67,82(bax-shop.nl),inclusief gratis verzendkosten(morgen in huis).

Fuck man,mijn maandelijkse zorgpremie is met ¤85 zelfs duurder.Ik kan een nieuwe e-gitaar+accessoires halen met wat ik jaarlijks betaald. _O-
pi_154017308
quote:
6s.gif Op donderdag 2 juli 2015 20:27 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Yeah,ik heb net 7 gitaarproducten besteld voor mezelf. :9

• LaPaz 001 SB klassieke gitaar Sunburst
• Tobago GB10C gitaartas klassiek 4/4
• Daddario PL013 snaar voor akoestische of elektrische gitaar(2 stuks)
• Daddario PL012 snaar voor akoestische- of elektrische gitaar
• Daddario EXL110+ snarenset voor elektrische gitaar
• Innox IGS 02 inklapbare gitaarstandaard

Alles bij elkaar was het ¤67,82(bax-shop.nl),inclusief gratis verzendkosten(morgen in huis).

Fuck man,mijn maandelijkse zorgpremie is met ¤85 zelfs duurder.Ik kan een nieuwe e-gitaar+accessoires halen met wat ik jaarlijks betaald. _O-
Zal wel een topgitaartje zijn dan :P
pi_154017928
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 22:17 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Zal wel een topgitaartje zijn dan :P
Het is een La Paz,ik heb al een e-gitaar. :+
  donderdag 2 juli 2015 @ 23:48:23 #25
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_154019785
Dat LaPaz spul is dan ook wel echt brandhout, no offense :D
pi_154024078
Ik heb voor mijn eerste bandje samen met een vriend destijds nog een advertentie in het lokale krantje gezet.
Tijden veranderen :)

Waarmee ik vooral bedoel dat beginnende muzikanten nu het allemaal maar mooi makkelijk hebben. Stelletje luie flikkers!
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_154027314
Ik meld me hier ook maar, ik heb 10 jaar geleden iets van 5 lessen gehad, ben nu 27 jaar oud en wil het nu gewoon weer oppakken eigenlijk.

Wat ik heb gehaald:

Fender Telecaster modern player plus Honeyburst: (Google plaatjes)



Fender Champion X2:



Fender Metro Strat/Tele Electric Guitar Gig Bag:



Ik ga om de week lessen, afgelopen woensdag voor het eerst geweest.
Ik wil graag de kant op van Blues solo improvisatie, dus kreeg als huiswerk mee het leren van de Pentatonic scale in E mineur en majeur + blue note (flat fifth?)

:)
  vrijdag 3 juli 2015 @ 12:25:45 #28
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_154028005
Tof setje om te beginnen ^O^
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_154030615
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 11:55 schreef So_Surreal het volgende:
Ik meld me hier ook maar, ik heb 10 jaar geleden iets van 5 lessen gehad, ben nu 27 jaar oud en wil het nu gewoon weer oppakken eigenlijk.

Wat ik heb gehaald:

Fender Telecaster modern player plus Honeyburst: (Google plaatjes)

[ afbeelding ]

Fender Champion X2:

[ afbeelding ]

Fender Metro Strat/Tele Electric Guitar Gig Bag:

[ afbeelding ]

Ik ga om de week lessen, afgelopen woensdag voor het eerst geweest.
Ik wil graag de kant op van Blues solo improvisatie, dus kreeg als huiswerk mee het leren van de Pentatonic scale in E mineur en majeur + blue note (flat fifth?)

:)
Nice, ben zelf ook groot fan van Telecasters (en Les Pauls). Ben wel benieuwd hoe die klinkt. Nooit eerder een gitaar van dennenhout gezien voor zover ik weet.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_154030693
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 14:08 schreef ssebass het volgende:

[..]

Nice, ben zelf ook groot fan van Telecasters (en Les Pauls). Ben wel benieuwd hoe die klinkt. Nooit eerder een gitaar van dennenhout gezien voor zover ik weet.
Hij is heel veelzijdig, door de pickups/bridges.
Verder vind ik het fijn dat de snaren dicht op de fretboard staan, en voor de rest vond ik hem er heel mooi uit zien :@ oja en met ¤400-, voor de gitaar en ¤400-, voor de versterker was het ook precies het budget wat ik voor ogen had.

Hier een demo, toevallig in combinatie met dezelfde amplifier die ik zelf ook heb :D

  vrijdag 3 juli 2015 @ 23:43:18 #31
195367 Jehuty
FOK's Giel Beelen
pi_154046250
Ok, naar aanleiding van mijn vorige post: komt ie dan.

https://soundcloud.com/nohman64/layla-unplugged

Opbouwende kritiek is uiteraard welkom. Hij is uiteraard niet foutloos, maar was er zelf wel aardig tevreden over.
  vrijdag 3 juli 2015 @ 23:59:59 #32
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_154046747
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 23:43 schreef Jehuty het volgende:
Ok, naar aanleiding van mijn vorige post: komt ie dan.

https://soundcloud.com/nohman64/layla-unplugged

Opbouwende kritiek is uiteraard welkom. Hij is uiteraard niet foutloos, maar was er zelf wel aardig tevreden over.
Vooral in het begin is je timing beroerd. Je zingt nogal nasaal, maar je Engelse uitspraak is goed.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 4 juli 2015 @ 00:06:59 #33
195367 Jehuty
FOK's Giel Beelen
pi_154046952
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 23:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Vooral in het begin is je timing beroerd. Je zingt nogal nasaal, maar je Engelse uitspraak is goed.
Thanks, ik probeer er aan te werken om meer vanuit m'n tenen te zingen :) Nog tips hiervoor?
  zaterdag 4 juli 2015 @ 00:15:25 #34
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_154047255
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 00:06 schreef Jehuty het volgende:

[..]

Thanks, ik probeer er aan te werken om meer vanuit m'n tenen te zingen :) Nog tips hiervoor?
Je kan het zingen oefenen zonder gitaar. Met gitaar heb je afleiding en vaak ook een minde ideale houding.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 4 juli 2015 @ 00:17:12 #35
195367 Jehuty
FOK's Giel Beelen
pi_154047313
Goede tip! Dat van de houding is zeker waar. Anderzijds moet ik ook zeggen dat ik het soms makkelijker vindt om me in te leven in de muziek als ik tegelijkertijd een instrument speel...misschien maar eerst zonder gitaar oefenen inderdaad om de techniek te verbeteren :)
pi_154048997
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 23:43 schreef Jehuty het volgende:
Ok, naar aanleiding van mijn vorige post: komt ie dan.

https://soundcloud.com/nohman64/layla-unplugged

Opbouwende kritiek is uiteraard welkom. Hij is uiteraard niet foutloos, maar was er zelf wel aardig tevreden over.
Niet te kritisch zijn, dit is gewoon hoog niveau. Je timing beroerd noemen vind ik wat te ver gaan, maar in het begin kan de timing iets strakker inderdaad.

Omdat het van hoog niveau is kan ik je ook enkel tips geven voor vergevorderden:

- zingen met gitaarspelen gaat je prima af, daar ligt het probleem niet zo. Het gitaarmelodietje boven de harmonie is met name in het begin qua timing wat minder. Gewoon een kwestie van vaker spelen en iets meer het nummer voelen.

- en dat brengt met eigenlijk tot het tweede puntje: probeer iets meer sfeer te creëren met je stem. Qua volume en timbre is het vrij vlak. In het begin mag je best wat meer uit de keel zingen ipv uit je borst. Om net iets meer variatie te krijgen. Daarnaast mag je de laatste 2 refreinen best wat breekbaarder zingen met meer dynamiek, richting mezzopiano of piano.

Met je stem is niets mis. Ik vind hem erg mooi. En eigenlijk dus op het geheel vrij weinig aan te merken behalve 2 bovenstaande puntjes. Dan zou het voor mij gewoon perfect klinken.

Good job! :)
I feel kinda Locrian today
  zaterdag 4 juli 2015 @ 01:31:58 #37
195367 Jehuty
FOK's Giel Beelen
pi_154049186
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 01:22 schreef starla het volgende:

[..]

Niet te kritisch zijn, dit is gewoon hoog niveau. Je timing beroerd noemen vind ik wat te ver gaan, maar in het begin kan de timing iets strakker inderdaad.

Omdat het van hoog niveau is kan ik je ook enkel tips geven voor vergevorderden:

- zingen met gitaarspelen gaat je prima af, daar ligt het probleem niet zo. Het gitaarmelodietje boven de harmonie is met name in het begin qua timing wat minder. Gewoon een kwestie van vaker spelen en iets meer het nummer voelen.

- en dat brengt met eigenlijk tot het tweede puntje: probeer iets meer sfeer te creëren met je stem. Qua volume en timbre is het vrij vlak. In het begin mag je best wat meer uit de keel zingen ipv uit je borst. Om net iets meer variatie te krijgen. Daarnaast mag je de laatste 2 refreinen best wat breekbaarder zingen met meer dynamiek, richting mezzopiano of piano.

Met je stem is niets mis. Ik vind hem erg mooi. En eigenlijk dus op het geheel vrij weinig aan te merken behalve 2 bovenstaande puntjes. Dan zou het voor mij gewoon perfect klinken.

Good job! :)
Bedankt voor je uitgebreide feedback! Over de timing ben ik het wel eens inderdaad overigens. Misschien volgende keer met een click track even spelen. Daarnaast was ik een beetje enthousiast om het nummer op te nemen, misschien iets meer moeten oefenen eerst :D

Kun je mij een voorbeeld geven van zang die meer uit de keel is versus zang die meer uit de borst komt? Ik ben een amateur die zelf maar wat aankloot en ik probeer kritisch te zijn op mijn zang om beter te worden. Heb geen zangles gehad dus qua techniek probeer ik gewoon terug te luisteren en mijn techniek daar op aan te passen.

Maar heel erg bedankt voor je feedback, ik waardeer het erg. Uiteraard ook van papierversnipperaar :)
  Moderator donderdag 16 juli 2015 @ 11:36:54 #38
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_154383632
Deze week een digitaal chorus effect gebouwd, "helemaal" verkeerd gedaan maar het klinkt wel leuk :)

Vanavond maar eens proberen om hem wel correct te bouwen. Al merk ik dat er wat verschillende opvattingen van een chorus in omloop zijn wat vinden jullie een chorus.

Opvatting 1 (de chorus die ik gemaakt heb) een korte delay die teruggemixt wordt bij het normale geluid, waarbij de delaytijd met een LFO fluctueert.

Opvatting 2 (een lastigere chorus) een korte delay waarbij er op de delay een kleine pitchshift aangebracht wordt en die pitchshift fluctueert met een LFO

Wat 1 dus oplevert is het geluid van meerdere gitaren die exact dezelfde noot spelen maar niet tegelijkertijd de timing wisselt.

Wat 2 oplevert is het geluid van meerdere gitaren die net niet dezelfde noot spelen en niet tegelijkertijd maar de timing wisselt niet.

Wat vinden jullie een echte chorus?

Digitale effectjes bouwen is echt leuk werk trouwens, ik kan elke gitarist Pure Data aanraden om mee te klooien :)

Nu nog leren spelen -O-
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 16 juli 2015 @ 22:43:28 #39
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_154400326
Optie 2 ook maar gemaakt klinkt ook wel grappig maar als je de pitch teveel shift klinkt het eigenlijk gewoon als een berg ongestemde gitaren :P maar met een klein beetje shift is het wel okay.

Beide effectjes klinken het leukst als je subtiel gebruikt, snel maar eens gaan combineren :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_154558888
Even spammen hoor: Onze nieuwe clip en single van het aanstaande album.

Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  Moderator donderdag 23 juli 2015 @ 09:09:29 #41
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_154559962
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 03:25 schreef The_Dean het volgende:
Even spammen hoor: Onze nieuwe clip en single van het aanstaande album.

_O_ toffe clip, zal de muziek later luisteren!
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_154560222
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 03:25 schreef The_Dean het volgende:
Even spammen hoor: Onze nieuwe clip en single van het aanstaande album.

Nice :)
  maandag 27 juli 2015 @ 05:52:32 #43
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_154666829
Bedankt dudes :7
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  Moderator maandag 27 juli 2015 @ 10:40:48 #44
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_154668810
Wat me opvalt nu ik zelf effecten programmeer is hoe makkelijk de meeste effecten eigenlijk zijn... fase verschuiven, filtertje veranderen, delay dynamisch veranderen... het valt allemaal redelijk mee....

Distortion is de moeilijkste om digitaal te maken :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_154672404
Afgelopen donderdagavond bij Rock Palace(centrum Den Haag) langs geweest,want vroeg me al af waarom mijn akoestische gitaar zo vaag klonk.

Blijkt dat ik de snaren(waaronder 3 nylon) niet stevig genoeg heb gespannen,dus werd het voor mij even gedaan. :@ _O-
pi_154876039
Iemand suggesties wat te doen tegen een meeresonerende brug?

Nu ben ik eigenlijk nooit een fan geweest van de zwevende brug op mijn Ibanez, maar sinds een paar dagen resoneert de brug mee zodra ik een A#/Bb speel. Ik heb de gitaar al ruime tijd in standaard C staan, maar de fluit die de brug genereert is mij niet eerder opgevallen, en ik heb geen idee wat dit plots heeft veroorzaakt.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 03:36:42 #48
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_154886963
quote:
2s.gif Op donderdag 16 juli 2015 11:36 schreef Bosbeetle het volgende:
Deze week een digitaal chorus effect gebouwd, "helemaal" verkeerd gedaan maar het klinkt wel leuk :)

Vanavond maar eens proberen om hem wel correct te bouwen. Al merk ik dat er wat verschillende opvattingen van een chorus in omloop zijn wat vinden jullie een chorus.

Opvatting 1 (de chorus die ik gemaakt heb) een korte delay die teruggemixt wordt bij het normale geluid, waarbij de delaytijd met een LFO fluctueert.

Opvatting 2 (een lastigere chorus) een korte delay waarbij er op de delay een kleine pitchshift aangebracht wordt en die pitchshift fluctueert met een LFO

Wat 1 dus oplevert is het geluid van meerdere gitaren die exact dezelfde noot spelen maar niet tegelijkertijd de timing wisselt.

Wat 2 oplevert is het geluid van meerdere gitaren die net niet dezelfde noot spelen en niet tegelijkertijd maar de timing wisselt niet.

Wat vinden jullie een echte chorus?

Digitale effectjes bouwen is echt leuk werk trouwens, ik kan elke gitarist Pure Data aanraden om mee te klooien :)

Nu nog leren spelen -O-
Wat heeft chorus met delay te maken? Mijn is meer alsof er een strijker 'met je meespeelt' ofzo?
  Moderator dinsdag 4 augustus 2015 @ 09:03:44 #49
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_154888259
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 03:36 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Wat heeft chorus met delay te maken? Mijn is meer alsof er een strijker 'met je meespeelt' ofzo?
Nou dat viool achtig geluid is niet meer dan een variabele delay (in sommige gevallen) en in andere gevallen (maar dat komt als ik het nazoek minder vaak voor) een aantal pitchifters die ook een kleine delay hebben.

Sowieso zeggen die namen niet heel veel over wat er nou daadwerkelijk met het geluid gebeurt. Zo is een wah-wah niets anders dan een lo-pass filter of een band-pass filter waarvan je de cut-off waardes kunt veranderen.
Een faser/flanger een all-pass filter gemixt met het originele geluid.

Etc. etc. Wel leuk om in te duiken trouwens....
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_155012509
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 20:05 schreef Pokkelmans het volgende:
Iemand suggesties wat te doen tegen een meeresonerende brug?

Nu ben ik eigenlijk nooit een fan geweest van de zwevende brug op mijn Ibanez, maar sinds een paar dagen resoneert de brug mee zodra ik een A#/Bb speel. Ik heb de gitaar al ruime tijd in standaard C staan, maar de fluit die de brug genereert is mij niet eerder opgevallen, en ik heb geen idee wat dit plots heeft veroorzaakt.
Niemand?

Hier een opname van het probleem. http://vocaroo.com/i/s1sIc0RCTkBr

Je hoort duidelijk dat hij bij de Bb mee gaat resoneren, terwijl de tonen daar omheen geen effect hebben. Het is geen pickupresonantie, want ik voel de brug meeresoneren.
pi_155013117
Ik heb sinds vorige maand een Squier Classic Vibe Telecaster. Die Classic Vibe serie is echt goed voor zijn geld ^O^ Bevalt mij dan ook uitstekend.

Zal eens een foto nemen binnenkort.

[ Bericht 8% gewijzigd door StephanL op 08-08-2015 19:44:30 ]
pi_155073090
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 15:33 schreef Pajanus het volgende:
M'n Epi Dot blijft niet goed gestemd. Iemand tips?
Snaren oprekken. Daarmee haal je niet alleen de rek uit de snaar, maar zorg je er vooral voor dat de windingen om de tuner goed strak staan.

Eindig het stemmen altijd opwaarts. Zit je te hoog, ga dan eerst ruim omlaag en stem vervolgens weer omhoog tot de goede toon.

En kijk eventueel of je wel de juiste techniek gebruikt om de snaar te plaatsen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jordy-B op 10-08-2015 21:39:00 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_155085766
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 18:28 schreef koppesneller het volgende:
Hoe vind ik een band als onervaren gitarist? op muzikantenbank geen reacties, want 0 ervaring en op school/vrienden 0 interesse in muziek.
Een keertje naar een jamavond gaan. Misschien eng om dat als onervaren gitarist te doen, maar als je zorgt dat je van tevoren een (simpel) nummer instudeert en daar aangeven dat je geen bandervaring hebt, dan zullen de meesten daar wel begrip voor hebben. En wie weet zijn er meerdere mensen die in het zelfde "schuitje" zitten als jij.
Vaak is een jamavond een leuke plek om mensen te leren kennen!
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 22:25:32 #55
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_155421302
Mn dot blijft intussen goed gestend. Maar heeft iemand hier een fender blues junior iii (gehad). Wat zijn jullie ervaringen?
Lachen joh.
pi_155431985
Beetje dood topic dit :(
Lachen joh.
pi_155432624
Heb jij er wat aan dat iedereen die geen ervaring heeft met de fender blues junior iii, komt vertellen dat 'ie geen ervaring heeft met de fender blues junior iii?

Okee, ik heb geen ervaring met de fender blues junior iii. :{w
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_155433149
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 10:50 schreef Pajanus het volgende:
Beetje dood topic dit :(
True. Vroegâh ging er wel eens in 1 dag een heel topic doorheen.
PS4 online: micro_nl
pi_155433173
Voor de liefhebber: vriend van mij verkoopt zijn Flying V. http://link.marktplaats.nl/m957890565
PS4 online: micro_nl
  FOK!fotograaf zaterdag 22 augustus 2015 @ 12:42:55 #60
159915 -Menn0-
MNO
pi_155433721
quote:
11s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 12:11 schreef guitarist het volgende:

[..]

True. Vroegâh ging er wel eens in 1 dag een heel topic doorheen.
Vroegâh wel ja ;(
,,/
pi_155433761
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 10:50 schreef Pajanus het volgende:
Beetje dood topic dit :(
Het hele forum is behoorlijk dood, de laatste tijd.
pi_155434059
het lijkt haast wel vakantie, man... :{

of misschien zijn fora gewoon zo 2013 :{
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_155440351
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 12:58 schreef Jordy-B het volgende:
het lijkt haast wel vakantie, man... :{

of misschien zijn fora gewoon zo 2013 :{
Denk van wel.
Lachen joh.
pi_155440883
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 18:28 schreef koppesneller het volgende:
Hoe vind ik een band als onervaren gitarist? op muzikantenbank geen reacties, want 0 ervaring en op school/vrienden 0 interesse in muziek.
Netwerken, naar lokale bandjes gaan kijken, slap lullen met muzikanten en als ze ernaar vragen zeggen dat je op zoek bent naar een band. Internet is wat betreft bandjes opstarten niet het allerbeste medium.
  zondag 23 augustus 2015 @ 13:17:08 #65
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_155461860
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 11:40 schreef Jordy-B het volgende:
Heb jij er wat aan dat iedereen die geen ervaring heeft met de fender blues junior iii, komt vertellen dat 'ie geen ervaring heeft met de fender blues junior iii?

Okee, ik heb geen ervaring met de fender blues junior iii. :{w
Haha, nee ik bedoel natuurlijk of mensen die zo'n ding hebben gehad willen reageren.
Lachen joh.
pi_155663624
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 18:13 schreef Trollscience het volgende:

[..]

Netwerken, naar lokale bandjes gaan kijken, slap lullen met muzikanten en als ze ernaar vragen zeggen dat je op zoek bent naar een band. Internet is wat betreft bandjes opstarten niet het allerbeste medium.
Eigenlijk is vriendengroep nog het beste...

De meeste bands zijn vriendengroepen. Maar meeste van mijn vrienden zijn amuzikaal :(
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 22:44:55 #67
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_155663835
quote:
15s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 22:38 schreef Godshand het volgende:

[..]

Eigenlijk is vriendengroep nog het beste...

De meeste bands zijn vriendengroepen. Maar meeste van mijn vrienden zijn amuzikaal :(
Tijd voor nieuwe vrienden :D
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_155663872
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 22:44 schreef BurnaBoy het volgende:

[..]

Tijd voor nieuwe vrienden :D
Tegen je 40ste wordt dat lastig ;) Niet onmogelijk hoor. Ik jam wel eens, maar daar heb je veel ons-kent-ons clubjes..
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  maandag 31 augustus 2015 @ 21:27:20 #69
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_155720621
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 01:31 schreef Jehuty het volgende:

[..]

Bedankt voor je uitgebreide feedback! Over de timing ben ik het wel eens inderdaad overigens. Misschien volgende keer met een click track even spelen. Daarnaast was ik een beetje enthousiast om het nummer op te nemen, misschien iets meer moeten oefenen eerst :D

Kun je mij een voorbeeld geven van zang die meer uit de keel is versus zang die meer uit de borst komt? Ik ben een amateur die zelf maar wat aankloot en ik probeer kritisch te zijn op mijn zang om beter te worden. Heb geen zangles gehad dus qua techniek probeer ik gewoon terug te luisteren en mijn techniek daar op aan te passen.

Maar heel erg bedankt voor je feedback, ik waardeer het erg. Uiteraard ook van papierversnipperaar :)
Oepsie, zie je reactie nu pas.

Uit de keel zingen klinkt rauwer en is moeilijker om zuiver te houden. Uit de borst klinkt vaak heel clean. Dat komt -zoals de naam- al zegt dat bij uit de keel zingen de klanken veelal worden geproduceerd in de keel waar de stembanden zich bevinden. Veel controle over hoeveel lucht exact de stembanden passeert is er dus niet. Als je puur uit de borst zingt, passeert alle lucht gelijkmatig de stembanden zodat er veel meer controle mogelijk is.

Een goed contrast (erg extreem maar maakt het wel duidelijk) is hoe Kurt Cobain Smells Like Teen Spirit zingt in de gewone videoclip (uit de keel) en tijdens top of the pops waarin hij expres het nummer 'vernaggelt' (uit de borst). Legendarisch optreden trouwens dat laatste maar dat terzijde. Ik zit helaas mobiel anders had ik ze ff gepost, maar ze zijn uiteraard makkelijk op YT te vinden.

Hoe kom je er nu achter welke van de twee technieken overheerst? Door zogenaamde 'stemfrenicus': zing eens met 1 hand op je rug, maar dan niet vlak, maar met de zijkant (een soort karateslag :P ). En ook niet precies in het midden maar op je longvelden.

Als je veel trilling voelt zing je uit je borst, voel je weinig trilling dan is het met name keelwerk.
Als je dit toepast op de 2 versies van Smells Like Teen Spirit zul je een groot verschil merken in trillingen die je door je hand voelt. In de originele versie nauwelijks en in de 'grappige' versie voel je hele sterke trillingen.

Hier kun je mee spelen in de loop der tijd en dan precies weten welke techniek overheerst (het is natuurlijk altijd een combi van de twee, alleen de verdeling kan erg verschillen).
I feel kinda Locrian today
  donderdag 17 september 2015 @ 10:40:38 #71
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_156164611
Gisteren m'n gitaarmuur wat opgeleukt met aluminumplaten. Vind het er vet uitzien, misschien een idee als iemand zijn muur nog wilt opleuken o|O

pi_156165838
Vet idd! ^O^

Was nog vetter geweest als de artiesten correspondeerden met het type gitaar.
I feel kinda Locrian today
  donderdag 17 september 2015 @ 12:02:55 #73
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_156166408
Ja dat staat nog op de planning. Maar dat is een wat langer lopend project :D
pi_156176852
Ik zit te denken om 0.13 snaren op mn squier strat te doen. Gaat dit goed denken jullie? Ik heb nu 0.11 en dat voelt heel normaal nu.
Lachen joh.
  donderdag 17 september 2015 @ 19:16:56 #75
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_156177343
Waarom wil je het
pi_156177430
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 19:16 schreef Dribbel_ het volgende:
Waarom wil je het
Geen idee. Is gewoon iets wat ik een hele tijd gewilt heb. Wss vanwege srv.
Lachen joh.
  donderdag 17 september 2015 @ 19:20:03 #77
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_156177467
Er komt wel veel kracht op je hals te staan dus meot je mee oppassen, en daarom je hals ook gelijk opnieuw afstellen en waarschijnlijk moet je ook even opnieuw intoneren. Maar proberen en kijken of het wat is kan altijd toch :)
pi_156177784
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 19:20 schreef Dribbel_ het volgende:
Er komt wel veel kracht op je hals te staan dus meot je mee oppassen, en daarom je hals ook gelijk opnieuw afstellen en waarschijnlijk moet je ook even opnieuw intoneren. Maar proberen en kijken of het wat is kan altijd toch :)
komt er echt zó veel meer kracht op de hals te staan bij 0.02 verschil?
Moet IIG toch ff denken.
Lachen joh.
  vrijdag 18 september 2015 @ 21:15:05 #79
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_156207888
quote:
11s.gif Op donderdag 17 september 2015 10:40 schreef Dribbel_ het volgende:
Gisteren m'n gitaarmuur wat opgeleukt met aluminumplaten. Vind het er vet uitzien, misschien een idee als iemand zijn muur nog wilt opleuken o|O

[ afbeelding ]
Vet
pi_156208072
quote:
11s.gif Op donderdag 17 september 2015 10:40 schreef Dribbel_ het volgende:
Gisteren m'n gitaarmuur wat opgeleukt met aluminumplaten. Vind het er vet uitzien, misschien een idee als iemand zijn muur nog wilt opleuken o|O

[ afbeelding ]
Dat ziet er echt tof uit! Hoe kom je aan die platen? Zelf bedrukt of kan je die ergens kopen
Feyenoord Rotterdam
  zaterdag 19 september 2015 @ 02:45:29 #81
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_156214318
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 21:20 schreef Fuszy het volgende:

[..]

Dat ziet er echt tof uit! Hoe kom je aan die platen? Zelf bedrukt of kan je die ergens kopen
Heb zelf de foto's gezocht, wat bewerkt en laten drukken :)

Waarschijnlijk sowieso een heel stuk goedkoper dan ze ergens kopen
pi_156217871
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 10:50 schreef Pajanus het volgende:
Beetje dood topic dit :(
ja
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  zondag 20 september 2015 @ 18:48:25 #83
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_156248842
Denk dat ik toch bij 0.11 blijf. Ik stem ook geen halve noot naar meneden. Dus miss wordt het wel heel zwaar.
Lachen joh.
pi_156258675
Heb vandaag na 28 dagen rust weer mijn gitaren (elektrisch en akoestisch) opgepakt en bespeeld.

Guitar riffs(metal genre) oefenen. :9
  dinsdag 22 september 2015 @ 20:48:17 #85
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_156305423
Gitaarfreaks, ik heb het voor elkaar. Ik heb iets te enthousiast gehobbyd met mijn Squier strat, en nu heb ik een kapotte pickup. Ik zoek dus 2 humbuckers. Wie raad mij iets moois aan?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 22 september 2015 @ 21:45:42 #86
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_156307678
Budget ?
  dinsdag 22 september 2015 @ 23:31:51 #87
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_156311841
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 21:45 schreef Dribbel_ het volgende:
Budget ?
75 euro
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 22 september 2015 @ 23:37:20 #88
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_156312011
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 september 2015 23:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

75 euro
Hmm dat hangt er net tussenin. Teveel voor een setje crap elementen. Maar als je een goeie set wil moet je 2e hands rekenen op 100-125. Wat voor stijl/sound?
  dinsdag 22 september 2015 @ 23:41:05 #89
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_156312123
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 23:37 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Hmm dat hangt er net tussenin. Teveel voor een setje crap elementen. Maar als je een goeie set wil moet je 2e hands rekenen op 100-125. Wat voor stijl/sound?
All round/Rock. En ik hou van een vol warm geluid.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 22 september 2015 @ 23:51:22 #90
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_156312365
Zou ff Marktplaats afstruinen of er nog wat Seymour Duncans te koop zijn.
pi_156327054
Weet iemand een goede site waar de laatste gitaarversterkers en effecten worden besproken dan wel aangekondigd?

Ik wil gewoon het laatste nieuws/reviews op 1 pagina lezen wb versterkers, effecten en dan ook nog effectsoftware voor PC/Mac/iOs. bestaat dat?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  donderdag 24 september 2015 @ 13:07:33 #92
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_156347774
Eindelijk de single van mijn bandje uit! Nu eerst alleen met videoclip en dan binnenkort ook via iTunes en Spotify :D


[EDIT] blijkbaar wel op Apple Music al te beluisteren. Gek dit :P

[ Bericht 11% gewijzigd door KaMo op 24-09-2015 13:18:22 ]
pi_156396062
quote:
10s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:07 schreef KaMo het volgende:
Eindelijk de single van mijn bandje uit! Nu eerst alleen met videoclip en dan binnenkort ook via iTunes en Spotify :D


[EDIT] blijkbaar wel op Apple Music al te beluisteren. Gek dit :P
Klinkt goed!
Lachen joh.
pi_156405020
quote:
10s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:07 schreef KaMo het volgende:
Eindelijk de single van mijn bandje uit! Nu eerst alleen met videoclip en dan binnenkort ook via iTunes en Spotify :D


[EDIT] blijkbaar wel op Apple Music al te beluisteren. Gek dit :P
Aardig.

Goede stem heeft jullie zanger, en het jazzy solootje is wel leuk. Verder vind ik het zelf klinken als "eerder gedaan" maar wel van goed niveau (het klinkt niet amateuristisch dus)...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  maandag 28 september 2015 @ 10:42:44 #95
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_156444213
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2015 11:51 schreef Pajanus het volgende:

[..]

Klinkt goed!
Dankje :)
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 19:57 schreef Godshand het volgende:

[..]

Aardig.

Goede stem heeft jullie zanger, en het jazzy solootje is wel leuk. Verder vind ik het zelf klinken als "eerder gedaan" maar wel van goed niveau (het klinkt niet amateuristisch dus)...
Het was niet onze bedoeling om gelijk te beginen met zwaar unieke muziek, gewoo lekker maken wat we leuk vinden :)
pi_156444929
quote:
10s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:07 schreef KaMo het volgende:
Eindelijk de single van mijn bandje uit! Nu eerst alleen met videoclip en dan binnenkort ook via iTunes en Spotify :D


[EDIT] blijkbaar wel op Apple Music al te beluisteren. Gek dit :P
Vette plaat _O_ Lekker deuntje voor op de radio tijdens autorijden. Al een beetje aan het promoten?

Eén puntje: de saxofonist uit de clip laten is wel een beetje...mwoah... ;)
I feel kinda Locrian today
  Moderator maandag 28 september 2015 @ 11:58:03 #97
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_156445477
Hebben gitaristen daadwerkelijk langere pinken dan een gemiddeld mens.

M.a.w. mijn pink doet niet wat ik wil.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_156445598
quote:
2s.gif Op maandag 28 september 2015 11:58 schreef Bosbeetle het volgende:
Hebben gitaristen daadwerkelijk langere pinken dan een gemiddeld mens.

M.a.w. mijn pink doet niet wat ik wil.
Nee, je groeit niet spontaan een langere pink omdat je gitaar speelt... Alleen maar een langere piemel.

Maar je kan wel de reikwijdte van je hand trainen. Dus je moet niet gek opkijken als een gitarist zijn frethand verder kan uitspreiden dan zijn tokkelhand.

Dat je pink niet luistert is eveneens een kwestie van training.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 28 september 2015 @ 14:01:08 #99
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_156447882
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2015 11:29 schreef starla het volgende:

[..]

Vette plaat _O_ Lekker deuntje voor op de radio tijdens autorijden. Al een beetje aan het promoten?

Eén puntje: de saxofonist uit de clip laten is wel een beetje...mwoah... ;)
Thanks! Vandaag gaat waarschijnlijk de eerste blogpost eruit. Voor de voledige press-release wachten we op iTunes (die veel langer op goedkeuring duurt dan alle andere stores blijkbaar, Spotify etc staan we nu al paar dagen op)

Sax is ingespeeld door een sessiemuzikant en dat was wat onhandig om die voor de clip weer langs te laten komen. En Sax stand-in leek ons zo flauw :P
  maandag 28 september 2015 @ 23:37:44 #100
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_156463434
Hallo gitaristen :+

Ik heb een gitaartje thuis, en gezien ze 60 euro was (tweedehands) lijkt het me tof er een beetje aan te modden. Wat kan ik zoal veranderen aan zo'n gitaar? Of toffe dingen eraan toevoegen?

Betreft deze strat



Dus ideeën zijn welkom, lijkt me een leuk project :7 De kleur vind ik zo wel tof, dus die houd ik graag zo.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  maandag 28 september 2015 @ 23:51:08 #101
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_156463775
Mijn gitaar klinkt niet geweldig of speciaal of iets, dus een toffe sound lijkt me nice. Doe ik dat met andere pickups?

Ik lees hier ook een hele nieuwe nek, en een tremolo.. Maar goed, zo technisch ben ik ook weer niet
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  dinsdag 29 september 2015 @ 16:20:05 #102
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_156475055
Goed topic
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_156476084
Hallo mede gitaar matties.

Ik speel al een tijdje akoestische gitaar en sta momenteel wat stil in m'n ontwikkeling. Ik wil graag wat meer richting de solo kant gaan en was dus aan het kijken naar bijvoorbeeld de solo van stairway to heaven.

Hoe leer je zoiets nou? Voor mij zijn het gewoon oneindig veel tabs achter elkaar zonder logisch verband. Is er een site/filmpje wat het e.e.a. uitlegt waardoor het wellicht wat duidelijker word?
  dinsdag 29 september 2015 @ 17:10:05 #104
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_156476143
Ik zou eerst eens gaan zoeken op youtube. Daar staan massa's nummers uitgelegd.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_156476390
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 september 2015 17:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik zou eerst eens gaan zoeken op youtube. Daar staan massa's nummers uitgelegd.
Heb je een concreet linkje? Welk nummer maakt me niet uit. Wat ik namelijk voornamelijk vind is 'dan doe je dit, dan doe je dat en dan doe je weer dit'. Zonder dat ik weet wat ik eigenlijk doe. Dat lukt wel voor 10 van dat soort stukjes, maar als ik zo een heel nummer uit m'n hoofd moet leren word het wat penibel.
  dinsdag 29 september 2015 @ 17:49:59 #106
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_156476893
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 17:22 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Heb je een concreet linkje? Welk nummer maakt me niet uit. Wat ik namelijk voornamelijk vind is 'dan doe je dit, dan doe je dat en dan doe je weer dit'. Zonder dat ik weet wat ik eigenlijk doe. Dat lukt wel voor 10 van dat soort stukjes, maar als ik zo een heel nummer uit m'n hoofd moet leren word het wat penibel.
Maar veel solo's bestaan ook maar uit een verzameling losse noten. Daar zit vaak geen logisch verband in. Sommige stukjes zijn variaties op een getokkeld akkoord, of de zanglijn word gespeeld met een hele bende variatie-nootjes. Een leuk riedeltje word een octaaf hoger herhaald.

Als ik een solo bedenk ben ik vaak alleen maar bezig naar een mooi klinkende noot te spelen (die ik ook maar toevallig had ontdekt). Er valt niet altijd veel uit te leggen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_156477719
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 september 2015 17:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Maar veel solo's bestaan ook maar uit een verzameling losse noten. Daar zit vaak geen logisch verband in. Sommige stukjes zijn variaties op een getokkeld akkoord, of de zanglijn word gespeeld met een hele bende variatie-nootjes. Een leuk riedeltje word een octaaf hoger herhaald.

Als ik een solo bedenk ben ik vaak alleen maar bezig naar een mooi klinkende noot te spelen (die ik ook maar toevallig had ontdekt). Er valt niet altijd veel uit te leggen.
Sheit :P Dat maakt het dus niet veel makkelijker. Ik had gehoopt dat er een soort logisch verband zou zijn in akkoorden o.i.d. Sowieso is het makkelijker om binnenkort maar weer eens wat lessen op te pakken :P
  dinsdag 29 september 2015 @ 18:50:52 #108
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_156478250
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 18:30 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Sheit :P Dat maakt het dus niet veel makkelijker. Ik had gehoopt dat er een soort logisch verband zou zijn in akkoorden o.i.d. Sowieso is het makkelijker om binnenkort maar weer eens wat lessen op te pakken :P
Ik vind de ene gitarist een stuk "logischer" spelen dan de andere. Dus ik zou op zoek gaan naar solo's die je goed liggen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 29 september 2015 @ 19:20:25 #109
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_156478925
quote:
10s.gif Op maandag 28 september 2015 23:51 schreef richolio het volgende:

Mijn gitaar klinkt niet geweldig of speciaal of iets, dus een toffe sound lijkt me nice. Doe ik dat met andere pickups?

Ik lees hier ook een hele nieuwe nek, en een tremolo.. Maar goed, zo technisch ben ik ook weer niet
Pickups veranderen je sound wel heel veel ja.
Lachen joh.
  dinsdag 29 september 2015 @ 19:21:52 #110
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_156478962
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 18:30 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Sheit :P Dat maakt het dus niet veel makkelijker. Ik had gehoopt dat er een soort logisch verband zou zijn in akkoorden o.i.d. Sowieso is het makkelijker om binnenkort maar weer eens wat lessen op te pakken :P
Je zou ook veel schalen kunnen leren, dan 'herken' je het makkelijker.
Lachen joh.
  dinsdag 29 september 2015 @ 19:33:39 #111
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_156479259
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 19:20 schreef Pajanus het volgende:

[..]

Pickups veranderen je sound wel heel veel ja.
Oke cool :) Zou ik in principe elke pickup erop kunnen zetten?

Even kijken welke wat doet
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  dinsdag 29 september 2015 @ 19:40:35 #112
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_156479459
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 19:33 schreef richolio het volgende:

[..]

Oke cool :) Zou ik in principe elke pickup erop kunnen zetten?

Even kijken welke wat doet
Je ZOU elke pickup er in kunnen zetten, vereist wel veel werk. Als je gewoon op strat pickups zoekt (single coil) hoef je ze alleen te vervangen.
Lachen joh.
  dinsdag 29 september 2015 @ 20:16:50 #113
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_156480358
je kan altijd hardware/neck/elementen vervangen :)

Eerste single (deels) op 3FM!
http://www.3fm.nl/a/200793
pi_156482872
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 september 2015 20:16 schreef KaMo het volgende:
je kan altijd hardware/neck/elementen vervangen :)

Eerste single (deels) op 3FM!
http://www.3fm.nl/a/200793
"ik kan je niet nu al rekenen tot het legendarische erfgoed dat 3fm heeft achtergelaten" :') :') :')
klinkt lekker trouwens :D
pi_156483971
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 18:30 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Sheit :P Dat maakt het dus niet veel makkelijker. Ik had gehoopt dat er een soort logisch verband zou zijn in akkoorden o.i.d. Sowieso is het makkelijker om binnenkort maar weer eens wat lessen op te pakken :P
Ja zeker, maar als je net pas gitaar begint te spelen is het moeilijk om zoiets uit te leggen zonder dat je al enige voorkennis van muziektheorie hebt.

Wat vaak gebeurt is dat de 'belangrijke' noten in een gitaarsolo akoordnoten zijn. Een heel goed voorbeeld hiervan is de eerste solo 'Comfortably Numb' van Pink Floyd, David Gilmour maakt daar in de eerste frase een klein sweepje naar een F#. Het akkoord dat eronder ligt is een D-majeur (Dit bestaat uit D-F#-A). Daarna verandert het onderliggende akkoord naar een A-majeur (A-C#-E) en als antwoord daarop speelt hij de losse noten van dat akkoord in een andere volgorde (C#-A-E), een omkering dus.

Ik denk dat een veel makkelijkere manier om referentie te kweken voor jou toonladders is. De pentatonische toonladder (is zowel mineur als majeur, afhankelijk van waar je start) is eigenlijk wel de belangrijkste als je gitaar wilt spelen in het classic rock/blues-genre. Als je die goed kent en je een solo gaat leren, zul je al heel snel zien dat de solo in een bepaalde positie van de pentatonische toonladder zit (eventueel met af en toe een extra noot uit een andere toonladder) :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2015 22:03:16 ]
pi_156485899
Mooi overzichtje voor beginners die pentatonische toonladders, alleen heb ik persoonlijk nooit goed gesnapt waarom er 5 schema's zijn. Natuurlijk begint elk schemaatje op een verschillende nooit in die toonladder, maar als je er 3 leert (bovenste, middelste en onderste) dan dek je ook alle noten omdat zij overlappen met de 2de en 4de. Bovendien zijn de bovenste en onderste praktisch hetzelfde maar dan in spiegelbeeld waardoor je effectief bijna alleen maar 2 figuren hoeft te onthouden ipv 5. Daarnaast is die overschakeling prima te doen als je die schema's goed beheerst en ben je minder snel geneigd 'in the box' te spelen waardoor je phrasing ook nog eens extra goed gestimuleerd wordt.

Ben dus voorstander van een '3 box systeem' ipv 5 :P
I feel kinda Locrian today
  dinsdag 29 september 2015 @ 23:34:06 #117
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_156487557
Morgen moet ik mn niveau laten zien aan een man van de schoolband (omdat het niveau heel hoog is zegt 'ie), iemand tips?
(Waar op letten enz)
Lachen joh.
pi_156487735
Gewoon een nummer spelen dat je tot in de puntjes beheerst en dan een nummer van hoog niveau. Jouw niveau dat weet alleen jij dus probeer er één te vinden dat goed jouw kunnen laat zien.

Je kunt ook gewoon jammen, betrek je hem er ook bij. Zeg: jo, bluesje in C mineur, standaard 12 maten en flikker hier en daar een backdoor progression in die ik dan oppak. 1-2 1-2-3-4 *speelt de sterren van de hemel*
I feel kinda Locrian today
pi_156490782
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 23:39 schreef starla het volgende:
Gewoon een nummer spelen dat je tot in de puntjes beheerst en dan een nummer van hoog niveau. Jouw niveau dat weet alleen jij dus probeer er één te vinden dat goed jouw kunnen laat zien.

Je kunt ook gewoon jammen, betrek je hem er ook bij. Zeg: jo, bluesje in C mineur, standaard 12 maten en flikker hier en daar een backdoor progression in die ik dan oppak. 1-2 1-2-3-4 *speelt de sterren van de hemel*
Denk dat ik dat laatste doe. Bedankt!
Lachen joh.
pi_156492833
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 17:06 schreef nickhguitar het volgende:
Hallo mede gitaar matties.

Ik speel al een tijdje akoestische gitaar en sta momenteel wat stil in m'n ontwikkeling. Ik wil graag wat meer richting de solo kant gaan en was dus aan het kijken naar bijvoorbeeld de solo van stairway to heaven.

Hoe leer je zoiets nou? Voor mij zijn het gewoon oneindig veel tabs achter elkaar zonder logisch verband. Is er een site/filmpje wat het e.e.a. uitlegt waardoor het wellicht wat duidelijker word?
Begin met de pentatonische ladder te leren. Bijna alles is daar op gebaseerd. Solo van Stairway to heaven heeft ook dat als basis.

quote:
10s.gif Op maandag 28 september 2015 23:51 schreef richolio het volgende:

Mijn gitaar klinkt niet geweldig of speciaal of iets, dus een toffe sound lijkt me nice. Doe ik dat met andere pickups?

Ik lees hier ook een hele nieuwe nek, en een tremolo.. Maar goed, zo technisch ben ik ook weer niet
Bedoel je puur de gitaar (clean) of bedoel je met toffe sounds effect pedalen? Wat is precies hetgeen je niet mooi vind aan je gitaar qua geluid? Nieuwe pups kunnen helpen, maar andere dingen hebben een veel grotere impact.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  woensdag 30 september 2015 @ 11:19:06 #121
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_156494112
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 21:33 schreef Trollscience het volgende:

[..]

"ik kan je niet nu al rekenen tot het legendarische erfgoed dat 3fm heeft achtergelaten" :') :') :')
klinkt lekker trouwens :D
Haha, nee logisch. Niet zonder airplay. Thanks, hele nummer had ik al eerder gepost :)
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 23:34 schreef Pajanus het volgende:
Morgen moet ik mn niveau laten zien aan een man van de schoolband (omdat het niveau heel hoog is zegt 'ie), iemand tips?
(Waar op letten enz)
Lekker je ding doen!
pi_156496144
Heej ging goed, mag in de band.
Lachen joh.
pi_156496372
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 13:21 schreef Pajanus het volgende:
Heej ging goed, mag in de band.
Gefeliciteerd.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  woensdag 30 september 2015 @ 13:42:56 #124
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_156496485
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 13:21 schreef Pajanus het volgende:
Heej ging goed, mag in de band.
Hoppa ^O^ Lekker bezig!
pi_156496769
Moet wel alle akkoorden in barré wete... iemand tips?
Lachen joh.
  woensdag 30 september 2015 @ 14:41:06 #126
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_156497735
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 13:57 schreef Pajanus het volgende:
Moet wel alle akkoorden in barré wete... iemand tips?
Alle akkoorden is vrij veel. Laten we ons beperken tot de majeur en mineur akkoorden.

Sommige akkoorden speel je hoog op de gitaar (F, G, A, B)
Sommige akkoorden speel je laag op je gitaar (C, D, E)

Dit is de F

Dit is de Fm


Alle "hoge" akkoorden zien er hetzelfde uit, je speelt ze alleen op een andere plaats op de hals. Dus als je de F 2 frets verschuift speel je de G. Als je de Fm 4 frets verschuift speel je de Am

Alle "lage" akkoorden zien er hetzelfde uit, je speelt ze alleen op een andere plaats op de hals.
Dus als je de Cm 2 frets verschuift speel je de Dm

Dit is de C

Dit is de Cm


Dit is een overzicht.

Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_156498148
Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee wat je bedoelt met hoge en lage akkoorden. Feel free to enlighten me.

@ pajanus:

Je weet toch welke noten bij welke frets horen? Nou, als je dan een barré-akkoord speelt met een bepaalde fret als grondtoon, dan correspondeert de naam van dat barré-akkoord met de grondtoon. Dus een barré met als grondtoon C is een C, afhankelijk van waar je exact de vingers neer zet een C of Cm of Cm7 of Cmaj7 etc. Voor de vingerzettingen zie de post hierboven. Zou idd voorlopig met alleen mineur en majeur beginnen en de -7 en -9 akkoorden en andere varianten komen later wel (maar erg logisch).

Het is niet zozeer een kwestie van niet snappen als eerder gewoon niet weten, want moeilijk is het niet. Als je de noten van de frets weet, dan weet je automatisch dus welk barré-akkoord je speelt. Dus tip: leer je hals dan leer je automatisch elk (barré-)akkoord dat bestaat.
(ook bepaalde voicings die je niet zo snel op het internet vindt, want er is bijna een oneindige hoeveelheid aan verschillende barré-akkoorden, speel hier een beetje mee en ontdek zelf bepaalde vingerzettingen, dan vergeet je het bovendien ook minder snel).

Dat gezegd hebbende lijkt het me dus sterk dat je ALLE barré-akkoorden moet kennen want dat zijn er duizenden ;)

Wat ik persoonlijk een hele fijne voicing vind is deze:

1
2
3
4
5
6
e|-5--4--3--2---|
B|-3--3--3--3---|
G|-4--4--4--4---|
D|-2--2--2--2---|
A|--------------|
E|--------------|

Door alleen de bovenstaande snaar op te schuiven naar beneden ga je respectievelijk door de akkoorden Em11, E7, Em7 en Em9 heen. Als je nu een D# speelt ipv een D zoals:

1
2
3
4
5
6
e|-5--4--3--2---|
B|-4--4--4--4---|
G|-4--4--4--4---|
D|-2--2--2--2---|
A|--------------|
E|--------------|

Dan krijg je respectievelijk de akkoorden: Emaj11, Emaj7, Emmaj7 en Emaj9.

Zo heb je in een heel klein 'gebied' op je hals opeens 8 verschillende akkoorden, van 7-akkoorden tot 9-akkoorden tot 11-akkoorden, met zowel een mineur als majeur tonaliteit. Sommige akkoorden zijn impliciet mineur of majeur, maar dat gaat misschien nu wat te ver.

Om de barré-akkoorden iets intuitiever te maken, hier een voorbeeld van wat er gebeurt als je hetzelfde figuurtje of vingerzetting handhaaft terwijl je qua snaren naar beneden gaat (dus van E naar A naar D):

1
2
3
4
5
6
e|--3--3--4---3--3--3--|
B|--3--4--5---3--3--5--|
G|--4--5--5---3--5--5--|
D|--5--5--3---5--5--3--|
A|--5--3------5--3-----|
E|--3---------3--------|

Ten aanzien van de 1ste drie akkoorden: je begint met het majeur-figuurtje op de E snaar (G majeur), maar datzelfde figuur of configuratie wordt mineur op de A snaar (C mineur) en een mmaj7 op de D-snaar (Fmmaj7). Je gaat steeds met een kwart omhoog. Die mmaj7 voicing is hetzelfde in het voorbeeld van mij over de verschillende 'E-varianten'.

De laatste 3 akkoorden krijg je met het mineur-figuurtje, waardoor je onder andere een sus2 krijgt op de A snaar wat een mooi open klinkend akkoord is (net als de sus4 trouwens).

[ Bericht 44% gewijzigd door starla op 30-09-2015 16:00:13 ]
I feel kinda Locrian today
pi_156499300
Weet niet hoe ik moet quoten. Maar dank jullie! Kan al best wel barré maar weet ze gewoon nog niet allemaal.
Lachen joh.
  woensdag 30 september 2015 @ 20:09:21 #129
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_156505023
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 13:57 schreef Pajanus het volgende:
Moet wel alle akkoorden in barré wete... iemand tips?
Ik zou er niet eens aan beginnen alles uit je hoofd te stampen,
Zoek maar eens op CAGED, heb je alle majeur en mineur te pakken in 5 grepen. Leer het systeem, niet akkoorden gaan stampen, die komen vanzelf.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_156507022
quote:
10s.gif Op woensdag 30 september 2015 20:09 schreef BurnaBoy het volgende:

[..]

Ik zou er niet eens aan beginnen alles uit je hoofd te stampen,
Zoek maar eens op CAGED, heb je alle majeur en mineur te pakken in 5 grepen. Leer het systeem, niet akkoorden gaan stampen, die komen vanzelf.
Bedankt. En jezum wat zijn jullie hulpvol zeg! Voortaan maar Fok! I.p.v. google.
Lachen joh.
  donderdag 1 oktober 2015 @ 20:59:37 #131
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_156531669
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 21:10 schreef Pajanus het volgende:

[..]

Bedankt. En jezum wat zijn jullie hulpvol zeg! Voortaan maar Fok! I.p.v. google.
http://www.justinguitar.com/en/CH-000-Chords.php

Kijk daar even, wel engels, hoop dat dat geen probleem is.
Je kent je basis akkoorden wel toch? Hij heeft een serie van CAGED vids. Werk die even door en dan komt het helemaal goed.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
  donderdag 1 oktober 2015 @ 21:11:22 #132
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_156532105
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 14:59 schreef starla het volgende:
Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee wat je bedoelt met hoge en lage akkoorden. Feel free to enlighten me.
Voor gitaristen zonder theoretische opleiding is het heel logisch.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 1 oktober 2015 @ 22:20:29 #133
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_156534792
quote:
10s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 20:59 schreef BurnaBoy het volgende:

[..]

http://www.justinguitar.com/en/CH-000-Chords.php

Kijk daar even, wel engels, hoop dat dat geen probleem is.
Je kent je basis akkoorden wel toch? Hij heeft een serie van CAGED vids. Werk die even door en dan komt het helemaal goed.
Zal ik ook bekijken. Dankje.
Lachen joh.
pi_156536088
quote:
7s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 21:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Voor gitaristen zonder theoretische opleiding is het heel logisch.
Maar wat bedoel je nouhou!?! Mama!!!! :P :( :D ;)
I feel kinda Locrian today
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 04:39:16 #135
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_156541391
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 22:50 schreef starla het volgende:

[..]

Maar wat bedoel je nouhou!?! Mama!!!! :P :( :D ;)
Als je de F speelt zet je je pink en ringvinger vrij hoog op de hals van de gitaar (4e en 5e snaar). Als je de C speelt zet je die vingers wat lager.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_156542077
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 15:55 schreef Pajanus het volgende:
Weet niet hoe ik moet quoten. Maar dank jullie! Kan al best wel barré maar weet ze gewoon nog niet allemaal.
Het komt er op neer dat je alle noten van de bovenste 2 snaren moet kunnen noemen. Op de laagste E snaar begint het 1e vakje bij de F, om bij het 13e vakje weer een F te zijn. Bij de A snaar (volgende lage snaar) is de 1e fret een Ab en de 13e ook weer een Ab. Alles geld wel in de standaard stemming.

Die noten zijn namelijk de grondtoon van een van de vele barre akkoorden.

Dus, het majeur barre akkoord met de grondtoon op de 10e fret (van de laagste E snaar) is dus een D-majeur akkoord.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_156542100
quote:
7s.gif Op woensdag 30 september 2015 14:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Alle akkoorden is vrij veel. Laten we ons beperken tot de majeur en mineur akkoorden.

Sommige akkoorden speel je hoog op de gitaar (F, G, A, B)
Sommige akkoorden speel je laag op je gitaar (C, D, E)

Dit is de F
[ afbeelding ]
Dit is de Fm
[ afbeelding ]

Alle "hoge" akkoorden zien er hetzelfde uit, je speelt ze alleen op een andere plaats op de hals. Dus als je de F 2 frets verschuift speel je de G. Als je de Fm 4 frets verschuift speel je de Am

Alle "lage" akkoorden zien er hetzelfde uit, je speelt ze alleen op een andere plaats op de hals.
Dus als je de Cm 2 frets verschuift speel je de Dm

Dit is de C
[ afbeelding ]
Dit is de Cm
[ afbeelding ]

Dit is een overzicht.

[ afbeelding ]
De barré met het C-figuur lukt bijna niemand :D
Die speel je meestal met capo ;)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  Moderator vrijdag 2 oktober 2015 @ 10:34:36 #138
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_156544070
Wat ik lastig blijf vinden aan muziek theorie is de naamgeving, ze zouden eigenlijk een soort Hz units moeten maken. Ik begrijp dat het voornamelijk om verhoudingen gaat maar ik zie de verhouding nooit zo goed...



Zo snap ik wel dat A 440 Hz is (afhankelijk van de stemming) maar waarom is 1 dingetje lager dan een stapje van 53.88 Hz... Het is die hele verdubbeling die rekenen ermee in je hoofd erg lastig maakt.

55 110 220 440 880 1760 Maar het stomme is dan dat de intervallen tussen 2 steeds grotere worden frequenties ook veranderd. Tussen A4 en A5 zitten 7 stapjes van gezamelijk 440 hz maar de stapjes zijn niet van gelijke grootte... hoe groot zijn die stapjes en waarom?

Ik kan gewoon niet zo goed op een log schaal denken :D

[ Bericht 8% gewijzigd door Bosbeetle op 02-10-2015 10:41:03 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_156544301
12sqrt2 je weet toch :P
I feel kinda Locrian today
pi_156544339
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 04:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Als je de F speelt zet je je pink en ringvinger vrij hoog op de hals van de gitaar (4e en 5e snaar). Als je de C speelt zet je die vingers wat lager.
Maar een F kun je toch prima op de 1ste fret spelen? Dat is laag.

Snap het nog steeds niet ;(

Starla is dom ;(
I feel kinda Locrian today
pi_156545196
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 04:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Als je de F speelt zet je je pink en ringvinger vrij hoog op de hals van de gitaar (4e en 5e snaar). Als je de C speelt zet je die vingers wat lager.
Dat is wel een vrij bijzondere uitleg van "hoog" en "laag"
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_156545752
Iemand hier trouwens ervaring met het zelf bouwen van stompboxes? Leek mij wel leuk om zelf te doen. Kan niet echt moeilijk zijn lijkt me.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_156547538
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 10:34 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat ik lastig blijf vinden aan muziek theorie is de naamgeving, ze zouden eigenlijk een soort Hz units moeten maken. Ik begrijp dat het voornamelijk om verhoudingen gaat maar ik zie de verhouding nooit zo goed...

[ afbeelding ]

Zo snap ik wel dat A 440 Hz is (afhankelijk van de stemming) maar waarom is 1 dingetje lager dan een stapje van 53.88 Hz... Het is die hele verdubbeling die rekenen ermee in je hoofd erg lastig maakt.

55 110 220 440 880 1760 Maar het stomme is dan dat de intervallen tussen 2 steeds grotere worden frequenties ook veranderd. Tussen A4 en A5 zitten 7 stapjes van gezamelijk 440 hz maar de stapjes zijn niet van gelijke grootte... hoe groot zijn die stapjes en waarom?

Ik kan gewoon niet zo goed op een log schaal denken :D
En dit boeit je omdat ?

Je hersenen doen het meeste werk qua melodie etc.

Dus je hoort harmoniëen doordat bepaalde frequenties tesamen prettig klinken. Teruggerekend naar frequenties blijkt dat logaritmisch samen te hangen. Teruggekeken naar de bouw van het oor lijkt de vorm van het slakkenhuis er vanalles mee te maken hebben (staande trillingen).

Tenzij je een reine toonladde ten gehore wil brengen en elke toonfrequentie afzonderlijk wil berekenen dmv een computerprogramma en een synthesizerchip. Dan wordt het interessant :P
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 13:47:11 #144
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_156547822
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 10:53 schreef starla het volgende:

[..]

Maar een F kun je toch prima op de 1ste fret spelen? Dat is laag.

Snap het nog steeds niet ;(

Starla is dom ;(
Het gaat niet om toonhoogte. De vorm van je vingerzetting is "hoger" of "lager". Verder kan je alle barre akkoorden zo spelen dat ze er hetzelfde uitzien. Dan hoef je minder te onthouden.

Ik zei al, het is een beginners-ding. ;(
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Moderator vrijdag 2 oktober 2015 @ 14:14:34 #145
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_156548339
quote:
5s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 13:32 schreef Godshand het volgende:

[..]

En dit boeit je omdat ?

Je hersenen doen het meeste werk qua melodie etc.

Dus je hoort harmoniëen doordat bepaalde frequenties tesamen prettig klinken. Teruggerekend naar frequenties blijkt dat logaritmisch samen te hangen. Teruggekeken naar de bouw van het oor lijkt de vorm van het slakkenhuis er vanalles mee te maken hebben (staande trillingen).

Tenzij je een reine toonladde ten gehore wil brengen en elke toonfrequentie afzonderlijk wil berekenen dmv een computerprogramma en een synthesizerchip. Dan wordt het interessant :P

Ik reken nogal veel aan mijn muziek dus het is wel handig om te weten ja :D (beetje effectjes bouwen in software is een soort van hobby, erg leuk werk om te doen)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_156552882
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 september 2015 20:16 schreef KaMo het volgende:
je kan altijd hardware/neck/elementen vervangen :)

Eerste single (deels) op 3FM!
http://www.3fm.nl/a/200793
^O^ ^O^
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_156552930
Ik heb op MP een VOX Valvetronix VT15 gescoord :9
Binnenkort eens even mee spelen!

Iemand hier al toevallig ervaring mee?
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 09:15:53 #148
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_156566686
En wanneer is een akkoord nou 'plat' (ringvinger plat op de nek) of normaal?
Lachen joh.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 21:01:27 #149
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_156578559
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 12:04 schreef ssebass het volgende:
Iemand hier trouwens ervaring met het zelf bouwen van stompboxes? Leek mij wel leuk om zelf te doen. Kan niet echt moeilijk zijn lijkt me.
als je kan solderen en schemas kan lezen leuk ^O^
Zelf een keer een compressor gebouwd met de drummer (mijn klein motoriek is niet al te goed voor de soldeerbout :P

Ik had een duits pakket waar je alles bijkreeg (musikding.de geloof ik?)
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 21:01:48 #150
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_156578577
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 18:15 schreef The_Dean het volgende:

[..]

^O^ ^O^
Vind je het wat? :)
pi_156579144
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 21:01 schreef KaMo het volgende:

[..]

als je kan solderen en schemas kan lezen leuk ^O^
Zelf een keer een compressor gebouwd met de drummer (mijn klein motoriek is niet al te goed voor de soldeerbout :P

Ik had een duits pakket waar je alles bijkreeg (musikding.de geloof ik?)
Ja, die bouwpakketjes kan je weinig aan vernielen, leuk om te doen.

Zodra mijn hobbyruimte klaar is ga ik zelf beginnen met ontwikkelen en bouwen :9
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_156584048
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 09:15 schreef Pajanus het volgende:
En wanneer is een akkoord nou 'plat' (ringvinger plat op de nek) of normaal?
Ligt aan waar je het akkoord speelt. Met grondtoon op de A-snaar kun je de vinger plathouden, je mist dan wel de noot op de hoge e-snaar, maar dat maakt niet zo heel veel uit.

Een barré waarbij de grondtoon op de lage E-snaar ligt kun je niet je ringvinger plathouden want dan krijg je een sus4-akkoord omdat je dan met die vinger de snaar (G-snaar) waarop je terts speelt een fret hoger zit dan de terts ofwel een kwart (kan dus wel, maar je krijgt ipv een G majeur dan bijvoorbeeld een Gsus4).

Dus in het algemeen geldt dat bij barré-akkoorden op de A-snaar je je vinger plat kunt houden (mits majeur!, bij mineur kan het uiteraard niet want je pakt de grote terts) en bij barré-akkoorden op de E-snaar kan het sowieso niet omdat je -net als bij de A-snaar- je de terst verhoogt (alleen nu niet van kleine terts naar grote terts (mineur>majeur) maar van grote terts naar kwart (majeur>sus4)).
I feel kinda Locrian today
pi_156589004
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 21:01 schreef KaMo het volgende:

[..]

als je kan solderen en schemas kan lezen leuk ^O^
Zelf een keer een compressor gebouwd met de drummer (mijn klein motoriek is niet al te goed voor de soldeerbout :P

Ik had een duits pakket waar je alles bijkreeg (musikding.de geloof ik?)
Ja ga denk ik ook met zoiets beginnen en dan uiteindelijk zelf ontwerpen en plaatjes etsen en zo. Heb vrienden die dat goed kunnen. Musikding.de had ik inderdaad ook gezien. In de VS heb je heel veel van die dingen maar dat is qua verzending weer zo'n gedoe. Duurt waarschijnlijk echt lang.

Vroeger wel veel aan gitaren gesleuteld qua elektronica (pups enzo) maar dit eigenlijk nooit gedaan op wat tweaks na (wat diodes veranderen etc).
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  zondag 4 oktober 2015 @ 12:19:21 #154
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_156589332
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 21:01 schreef KaMo het volgende:

[..]

Vind je het wat? :)
Ja, relaxed nummer, ik mag hem wel :)
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_156590109
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 19:21 schreef Pajanus het volgende:

[..]

Je zou ook veel schalen kunnen leren, dan 'herken' je het makkelijker.
:')

Het Engelse "scale" zou ik voor muziek niet letterlijk vertalen naar "schaal". Dat heet toonladder in het Nederlands.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  zondag 4 oktober 2015 @ 16:53:11 #156
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_156597562
quote:
10s.gif Op zondag 4 oktober 2015 12:53 schreef Godshand het volgende:

[..]

:')

Het Engelse "scale" zou ik voor muziek niet letterlijk vertalen naar "schaal". Dat heet toonladder in het Nederlands.
Hoor ik toch heel vaak. Dus doe ik t ook.
Lachen joh.
pi_156598414
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2015 16:53 schreef Pajanus het volgende:

[..]

Hoor ik toch heel vaak. Dus doe ik t ook.
Maar het is wel fout ;)

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Toonschaal

De enige juiste vertaling is: 'ladder'
I feel kinda Locrian today
pi_156604116
Ik heb even hulp nodig van wat ervaren gitaristen. Ik speel een aantal jaar elektrisch en sinds anderhalf jaar heb ik ook een akoestische gitaar (western). Die heb ik toen nieuw gekocht, een Seagull S6 Original. Afgelopen half jaar lukt het akoestisch spelen voor geen meter. Voor m'n gevoel speelt het echt veel zwaarder dan eerst, maar het kan ook zijn dat ik zelf kritischer ben.

Hoe waarschijnlijk is het dat m'n gitaar opnieuw afstellen gaat helpen? Ik ben in de tussentijd wel verhuisd ben een heel vochtig huis naar een droger huis. Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben? Of zou het toch aan mezelf liggen?
pi_156609447
Ik vind akoestisch ook vele malen zwaarder dan elektrisch. Maar het is ook een andere speelstijl.

Als je nou het gevoel hebt dat de snaren bijzonder hoog liggen, dan kan je eens kijken of de nek een beetje te krom is. Druk de snaar tegen de eerste en laatste fret en kijk op de helft (meestal 7e, 8e fret) wat de speling is tussen de fret en de snaar. Is er geen speling, dan is de nek te recht, of buigt zelfs naar achteren. Is er teveel speling (Je wil niet veel meer dan 0,3 mm), dan is de nek te krom. Je kan dit aanpassen door de halspen (truss rod) losser of vaster te draaien. Je vindt bij jouw gitaar de halspenmoer bovenin het klankgat.

Hals te recht -> halspenmoer losser -> linksom draaien
Hals te krom -> halspenmoer strakker -> rechtsom draaien

Als de hals te krom is, draai de halspenmoer dan altijd eerst losser en dan pas vaster. Dat voorkomt dat je per abuis de halspen strakker draait terwijl hij al op zijn strakst stond. Je kan de pen dan breken.

Maak kleine (!) aanpassingen. Niet meer dan een achtste slag per keer.


Maar je kan de gitaar natuurlijk ook gewoon even laten afstellen :)
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 5 oktober 2015 @ 10:47:55 #160
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_156614783
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 21:20 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Ja, die bouwpakketjes kan je weinig aan vernielen, leuk om te doen.

Zodra mijn hobbyruimte klaar is ga ik zelf beginnen met ontwikkelen en bouwen :9
Leuk, houd je ons op de hoogte? :)

quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 12:19 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Ja, relaxed nummer, ik mag hem wel :)
Top :D
pi_156617055
quote:
10s.gif Op maandag 5 oktober 2015 10:47 schreef KaMo het volgende:

[..]

Leuk, houd je ons op de hoogte? :)

[..]

Top :D
Uiteraard!
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_156617144
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 23:12 schreef Jordy-B het volgende:
Ik vind akoestisch ook vele malen zwaarder dan elektrisch. Maar het is ook een andere speelstijl.

Als je nou het gevoel hebt dat de snaren bijzonder hoog liggen, dan kan je eens kijken of de nek een beetje te krom is. Druk de snaar tegen de eerste en laatste fret en kijk op de helft (meestal 7e, 8e fret) wat de speling is tussen de fret en de snaar. Is er geen speling, dan is de nek te recht, of buigt zelfs naar achteren. Is er teveel speling (Je wil niet veel meer dan 0,3 mm), dan is de nek te krom. Je kan dit aanpassen door de halspen (truss rod) losser of vaster te draaien. Je vindt bij jouw gitaar de halspenmoer bovenin het klankgat.

Hals te recht -> halspenmoer losser -> linksom draaien
Hals te krom -> halspenmoer strakker -> rechtsom draaien

Als de hals te krom is, draai de halspenmoer dan altijd eerst losser en dan pas vaster. Dat voorkomt dat je per abuis de halspen strakker draait terwijl hij al op zijn strakst stond. Je kan de pen dan breken.

Maak kleine (!) aanpassingen. Niet meer dan een achtste slag per keer.


Maar je kan de gitaar natuurlijk ook gewoon even laten afstellen :)
Dit geldt alleen voor Western gitaren met metalen snaren. Flamenco gitaren hebben dit niet.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_156630489
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 23:12 schreef Jordy-B het volgende:
Ik vind akoestisch ook vele malen zwaarder dan elektrisch. Maar het is ook een andere speelstijl.

Als je nou het gevoel hebt dat de snaren bijzonder hoog liggen, dan kan je eens kijken of de nek een beetje te krom is. Druk de snaar tegen de eerste en laatste fret en kijk op de helft (meestal 7e, 8e fret) wat de speling is tussen de fret en de snaar. Is er geen speling, dan is de nek te recht, of buigt zelfs naar achteren. Is er teveel speling (Je wil niet veel meer dan 0,3 mm), dan is de nek te krom. Je kan dit aanpassen door de halspen (truss rod) losser of vaster te draaien. Je vindt bij jouw gitaar de halspenmoer bovenin het klankgat.

Hals te recht -> halspenmoer losser -> linksom draaien
Hals te krom -> halspenmoer strakker -> rechtsom draaien

Als de hals te krom is, draai de halspenmoer dan altijd eerst losser en dan pas vaster. Dat voorkomt dat je per abuis de halspen strakker draait terwijl hij al op zijn strakst stond. Je kan de pen dan breken.

Maak kleine (!) aanpassingen. Niet meer dan een achtste slag per keer.

Maar je kan de gitaar natuurlijk ook gewoon even laten afstellen :)
Thanks. M'n 0.96mm plectrum kan er net níet tussen zonder de snaar te raken, dus ik vermoed dat het een stuk meer is dan 0.3mm. Ik heb niet iets dunner dan dat, althans niet iets waarvan ik de dikte exact weet.

Aan dat ding draaien durf ik niet, dus zal hem wel wegbrengen. Als ik de snaar niet aandruk staat hij rond de 12e fret zeker 4mm boven de fret. Dat voelt ook wel als veel. Als je een snaar daar indrukt komt hij zo veel lager te liggen dan de andere snaren.
pi_156631128
quote:
4s.gif Op maandag 5 oktober 2015 13:12 schreef Godshand het volgende:

[..]

Dit geldt alleen voor Western gitaren met metalen snaren. Flamenco gitaren hebben dit niet.
hij heeft het type doorgegeven en dat is een western.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_156631368
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2015 23:13 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

hij heeft het type doorgegeven en dat is een western.
Yup, het bericht is ook bedoeld voor meelezende (beginnende) flamenco spelers :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_156637413
2de vraag in een week tijd van mij, maar hier zou ik echt graag wat tips voor willen.

Ik speel al een tijdje akoestisch nu (semi akoestisch) en heb 2 gitaren, 1 spaanse en 1 western. Daarnaast heb ik ook een Roland AC-40 (versterker).

Ik wil graag wat meer richting elektrisch gaan doen. Wat is voor niet al te veel geld een leuke beginnersgitaar elektrisch? Ik koop hem dan ook liefst 2de hands. Hoeft niet top te zijn, maar wel net iets beter geluid dan de absolute beginnersgitaren :P

En ten tweede: Is mijn versterker daarvoor geschikt?

Tevens voor de liefhebbers:
V&A / [TK] Valencia Custom CG/LTD2 Akoestische gitaar

[ Bericht 10% gewijzigd door WaikikiWim op 06-10-2015 12:51:36 ]
pi_156686847
quote:
Ja best lachen om op te nemen zodat je alle partijen kunt spelen. Klinkt wel tof. Tijdje geleden ook gedaan om mijn nieuwe distortion uit te proberen:

https://soundcloud.com/sebasstudio/game-of-thrones-theme

Trouwens ook echt leuk om weer ouwe meuk tegen te komen. Net weer een cd gevonden van een optreden van mijn oude band van tien jaar geleden. Tijd gaat snel. Ik ben degene die links uit beeld verdwijnt :P Al hoor je mijn gitaar dan wel weer het hardst. Top opnames haha



[ Bericht 11% gewijzigd door ssebass op 08-10-2015 12:28:31 ]
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_156698321
Heb 2 uur geleden een Epiphone LP 100 VS even geprobeerd bij Rock Palace DH,moet zeggen dat ik het heel graag wil hebben. :9

* Blue_Panther_Ninja ST-model e-gitaar zuigt
pi_156704508
quote:
De gitaar en piano zijn niet op elkaar afgestemd ;(
I feel kinda Locrian today
pi_156706624
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 03:17 schreef starla het volgende:

[..]

De gitaar en piano zijn niet op elkaar afgestemd ;(
Welke piano? ;)

Ik moet trouwens zeggen dat ik mijn geluid niet eens zo slecht vind met cheape gear. Oude epi les paul met seymour duncans door een korg ax1500g volgens mij rechstreeks in de pa.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_156707632
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 10:19 schreef ssebass het volgende:

[..]

Welke piano? ;)

Hehe, ik had dat nog in m'n kop zitten van een ander topic :P
I feel kinda Locrian today
  zondag 11 oktober 2015 @ 14:32:56 #172
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_156758096
Weet iemand waarom dit is?
Ik speel sinds een paar dagen ook acoustic blues ( in m'n eentje dan, dan speel ik met mn duim de bas en de rest solo.)en m'n vingers doen op ineens pijn(Niet veel). ik vind dit wel heel raar want ik speel nu al zo'n 6 jaar en heb nog nooit pijn in m'n vingers gehad. iemand een verklaring?
Lachen joh.
  zondag 11 oktober 2015 @ 14:36:14 #173
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_156758203
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 12:13 schreef nickhguitar het volgende:
2de vraag in een week tijd van mij, maar hier zou ik echt graag wat tips voor willen.

Ik speel al een tijdje akoestisch nu (semi akoestisch) en heb 2 gitaren, 1 spaanse en 1 western. Daarnaast heb ik ook een Roland AC-40 (versterker).

Ik wil graag wat meer richting elektrisch gaan doen. Wat is voor niet al te veel geld een leuke beginnersgitaar elektrisch? Ik koop hem dan ook liefst 2de hands. Hoeft niet top te zijn, maar wel net iets beter geluid dan de absolute beginnersgitaren :P

En ten tweede: Is mijn versterker daarvoor geschikt?

Tevens voor de liefhebbers:
V&A / [TK] Valencia Custom CG/LTD2 Akoestische gitaar
Of je versterker geschikt is weet ik niet, maar een squier strat is voor de prijs héel goed. Ik heb een Epiphone Dot van 355 die veel minder goed gestemd blijft en de hals van de strat is ook heel lekker.
Lachen joh.
pi_156759227
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 21:38 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Heb 2 uur geleden een Epiphone LP 100 VS even geprobeerd bij Rock Palace DH,moet zeggen dat ik het heel graag wil hebben. :9

* Blue_Panther_Ninja ST-model e-gitaar zuigt
Zorg wel even dat je een degelijk exemplaar hebt. Er zit kennelijk nogal wat kwaliteitsverschil tussen de individuele exemplaren. Een maat van me had ook een Epiphone Les Paul, en die hals zat me toch beroerd gemonteerd. Bij de minste of geringste aanraking van de kop ontstemde het hele ding.
pi_156759343
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 14:32 schreef Pajanus het volgende:
Weet iemand waarom dit is?
Ik speel sinds een paar dagen ook acoustic blues ( in m'n eentje dan, dan speel ik met mn duim de bas en de rest solo.)en m'n vingers doen op ineens pijn(Niet veel). ik vind dit wel heel raar want ik speel nu al zo'n 6 jaar en heb nog nooit pijn in m'n vingers gehad. iemand een verklaring?
Als je niet gewend bent om met je duim te 'bassen' dan kan ik me voorstellen dat je vingers daaraan moeten wennen. Zoals toen je begon je vingers ook pijn deden bij die vervloekte barré-akkoorden.

Als je met je duim 'bast' dan staan je vingers doorgaans (als je niet hele lange vingers hebt) minder loodrecht op de hals, maar in een hoek.
Nu geldt: moment = kracht * arm.

Omdat je de hals schuiner benadert met je vingers wordt de 'arm' korter (je neemt een soort shortcut). Je moet dan meer kracht leveren om hetzelfde moment te krijgen.

Dat merk je vrij goed, probeer maar:

1) Doe eerst een simpele hammer on en pull off met je wijsvinger en ringvinger op de hoge e-snaar op de 3de en 5de fret.
2) Zet nu je duim op de 3de fret om deze als bas te gebruiken, maar sla deze niet aan, het gaat om de houding. Doe nu opnieuw de hammer on en pull off op de hoge e-snaar op de 3de en 5de fret met dezelfde vingers.

In situatie 2 merk je meteen dan je best meer (althans een duidelijk voelbaar) kracht moet leveren om dezelfde volume van de hammer on en pull off te krijgen.

Kwestie van gewenning dus. Maakt je vingers alleen maar nog sterker ;)
I feel kinda Locrian today
  zondag 11 oktober 2015 @ 15:56:08 #176
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_156760669
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2015 15:15 schreef starla het volgende:

[..]

Als je niet gewend bent om met je duim te 'bassen' dan kan ik me voorstellen dat je vingers daaraan moeten wennen. Zoals toen je begon je vingers ook pijn deden bij die vervloekte barré-akkoorden.

Als je met je duim 'bast' dan staan je vingers doorgaans (als je niet hele lange vingers hebt) minder loodrecht op de hals, maar in een hoek.
Nu geldt: moment = kracht * arm.

Omdat je de hals schuiner benadert met je vingers wordt de 'arm' korter (je neemt een soort shortcut). Je moet dan meer kracht leveren om hetzelfde moment te krijgen.

Dat merk je vrij goed, probeer maar:

1) Doe eerst een simpele hammer on en pull off met je wijsvinger en ringvinger op de hoge e-snaar op de 3de en 5de fret.
2) Zet nu je duim op de 3de fret om deze als bas te gebruiken, maar sla deze niet aan, het gaat om de houding. Doe nu opnieuw de hammer on en pull off op de hoge e-snaar op de 3de en 5de fret met dezelfde vingers.

In situatie 2 merk je meteen dan je best meer (althans een duidelijk voelbaar) kracht moet leveren om dezelfde volume van de hammer on en pull off te krijgen.

Kwestie van gewenning dus. Maakt je vingers alleen maar nog sterker ;)
Ik voel eigenlijk geen verschil, Maar heb nu (verspreid) eelt op m'n vingers I.P.V. 1 plek. de hele vingertop zegmaar
Lachen joh.
pi_156760721
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 15:56 schreef Pajanus het volgende:
Ik voel eigenlijk geen verschil,
Hmmm...ok, dan heb je dus vingerkanker, een andere verklaring is er niet :P
I feel kinda Locrian today
  zondag 11 oktober 2015 @ 15:59:07 #178
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_156760741
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2015 15:58 schreef starla het volgende:

[..]

Hmmm...ok, dan heb je dus vingerkanker, een andere verklaring is er niet.
aiai niet mooi.
Lachen joh.
pi_156765725
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 15:12 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Zorg wel even dat je een degelijk exemplaar hebt. Er zit kennelijk nogal wat kwaliteitsverschil tussen de individuele exemplaren. Een maat van me had ook een Epiphone Les Paul, en die hals zat me toch beroerd gemonteerd. Bij de minste of geringste aanraking van de kop ontstemde het hele ding.
:o
  maandag 12 oktober 2015 @ 17:04:16 #180
24860 Gitarist
Ondertitel?
pi_156783847
Zo, EHX Soul Food besteld, had nog een kortingsbon van Bax liggen dus nu kost hij helemaal weinig. Lijkt me toch wel een fijn pedaaltje als ik de reviews op youtube zo mag geloven!
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_156793275
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 17:04 schreef Gitarist het volgende:
Zo, EHX Soul Food besteld, had nog een kortingsbon van Bax liggen dus nu kost hij helemaal weinig. Lijkt me toch wel een fijn pedaaltje als ik de reviews op youtube zo mag geloven!
Hoeveel is die korting? :+
pi_156849909
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 22:53 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Hoeveel is die korting? :+
¤ 10 8-)
Is op een bedrag van rond de ¤ 57 toch maar mooi 17,5% B-)
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_156851122
Vorig jaar op de muziekant marktplaats een Japanse strat gekocht. Super brakke body met een heel erg lekker halsje. Nu bouwt een Utrechtse gitaarbouwer een mooie custom body voor mij!!

Wil leuk om zelf te bepalen wat voor specs ik wil... Er komen 3 strat elementen in... Ik hou wel van wat Twang. Maar misschien later nog aan passen naar een P90 in de neck positie. (ook lekker...)

De body moest een beetje Gibson Special Faded achtig zijn... Dus donker hout met een mooi figuur!

Maandag de voorlopig body met de hals eraan in handen gehad, voelt al heerlijk! :9

https://www.facebook.com/(...)0639907561810&type=3
PS4 online: micro_nl
pi_156855300
Ik zag hem voorbijkomen ja, erg gaaf project zo!
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_156860983
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 12:58 schreef Gitarist het volgende:

[..]

¤ 10 8-)
Is op een bedrag van rond de ¤ 57 toch maar mooi 17,5% B-)
Lekker weinig!!
pi_156926029
Ik heb een VOX VT40+ gekocht en de amp heeft een mooi geluid, maar ook veel ruis en gezoem. Ik krijg de ruis niet weg, ook niet met de noise reduction of verschillende combinaties van de instellingen.

Zijn er andere oefenversterkers aan te raden? Ik heb o.a. de Fender Mustang, Line 6 Spider, Roland Cube en Peavy Vypyr overwogen, maar die lijken me als een wekkerradio klinken vergeleken met de VOX en de Blackstar HT-1R lijkt me veel te luid voor thuisgebruik, of vergis ik me?
pi_156928858
Kan aan van alles liggen. Check kabels, storende apparaten (op de groep), te lange loops, single coils pakken veel op. Even aanzetten zonder dingen ingeplugd. Kan aan buizen liggen en sommige versterkers maken gewoon iets meer herrie dan andere.

Ik gebruik zelf een Fender Princeton '68 als thuis amp. Super geluid. Kan ook een power soak gebruiken om normale geluidsniveaus te bereiken voor thuis.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  zondag 18 oktober 2015 @ 20:49:40 #188
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_156929382
Nieuwe gadget voor in de oefenruimte en onderweg. Zo kunnen die uren backstage mooi ingevuld worden :D

pi_156939289
quote:
10s.gif Op zondag 18 oktober 2015 20:49 schreef Dribbel_ het volgende:
Nieuwe gadget voor in de oefenruimte en onderweg. Zo kunnen die uren backstage mooi ingevuld worden :D

[ afbeelding ]
Cool *O*
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_156939311
Iemand hier toevallig interesse in een [of twee] mooie Sonic Maximizer? Mijne liggen hier maar te verstoffen.

BBE 482i
http://link.marktplaats.nl/m977253555

BBE 882i [gebalanceerde inputs]
http://link.marktplaats.nl/m977255322
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  maandag 19 oktober 2015 @ 09:57:15 #191
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_156939355
Ik heb nog 2 rack splitters liggen van allebei 8 kanalen en 1he hoog.

Ideaal als je op het podium je eigen mix wilt gaan regelen zodat je het signaal kan splitten naar je eigen mixertje en naar de foh.
pi_156941990
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 18:39 schreef Drieklank het volgende:
Ik heb een VOX VT40+ gekocht en de amp heeft een mooi geluid, maar ook veel ruis en gezoem. Ik krijg de ruis niet weg, ook niet met de noise reduction of verschillende combinaties van de instellingen.
Zit je wel op een geaard stopcontact?

Ook kunnen sommige soorten verlichting achtergrondruis veroorzaken. Probeer het eens als je een paar lampen uit zet.
  maandag 19 oktober 2015 @ 18:19:05 #193
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_156949606
De metaalsplinters zitten nu in m'n vingers na t spelen, word denk wel tijd voor nieuwe snaren.
Lachen joh.
  maandag 19 oktober 2015 @ 19:22:57 #195
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_156951413
Wat is DADF#AD toch eigenlijk best een mooie stemming
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_156953884
Ik ben meer van de F#BD#F#BD#
I feel kinda Locrian today
  FOK!fotograaf vrijdag 23 oktober 2015 @ 07:33:19 #197
842 Zorro
Z
pi_157035151
oeps
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 12:55:29 #198
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_157060490
quote:
10s.gif Op zondag 18 oktober 2015 20:49 schreef Dribbel_ het volgende:
Nieuwe gadget voor in de oefenruimte en onderweg. Zo kunnen die uren backstage mooi ingevuld worden :D

[ afbeelding ]
Heb je ook guitar hero? *O*
pi_157062298
Net terug van de gitaarwinkel en heb een elektrische gitaar meegenomen :D Heb m'n oude spaanse akoestische daar achtergelaten. Nu even oefenen en wil graag een begin maken met solo's.

Hebben jullie nog tips of goede oefeningen om met solo's te beginnen?

En die man had het over een pedaal waardoor je meer een 'elektrische sound' krijgt. Heb er verder niet meer aan gedacht maar weten jullie wat hij bedoelt en zijn deze duur?
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 18:06:44 #200
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_157065850
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 14:58 schreef nickhguitar het volgende:
Net terug van de gitaarwinkel en heb een elektrische gitaar meegenomen :D Heb m'n oude spaanse akoestische daar achtergelaten. Nu even oefenen en wil graag een begin maken met solo's.

Hebben jullie nog tips of goede oefeningen om met solo's te beginnen?

En die man had het over een pedaal waardoor je meer een 'elektrische sound' krijgt. Heb er verder niet meer aan gedacht maar weten jullie wat hij bedoelt en zijn deze duur?
Distortion/overdrive bedoelt hij denk ik. Maar dat zit vaak ook wel in je versterker.
pi_157067352
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 18:06 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Distortion/overdrive bedoelt hij denk ik. Maar dat zit vaak ook wel in je versterker.
Overdrive inderdaad. Heb ik ook distortion nodig? Ik heb een versterker speciaal voor semi akoestische gitaars. Dus niet met distortion enzo.
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 20:26:49 #202
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_157068449
Als je rock wilt spelen wel ja. Overdrive/distortion bedaaltje kopen voor een paar tientjes.
pi_157068632
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 20:26 schreef TweeGrolsch het volgende:
Als je rock wilt spelen wel ja. Overdrive/distortion bedaaltje kopen voor een paar tientjes.
Kan dat 1 ding zijn dan? Of heb ik er dan 2 nodig? Heb je nog aanraders, of is er niet veel keus? Verder zag ik op yt een soort klem die je op de gitaar kan doen, waarmee je een klank kunt uitrekken. Een voorbeeld hiervan is wat ook gebeurd bij bijv. With or without you.
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 20:38:44 #204
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_157068748
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 20:34 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Kan dat 1 ding zijn dan? Of heb ik er dan 2 nodig? Heb je nog aanraders, of is er niet veel keus? Verder zag ik op yt een soort klem die je op de gitaar kan doen, waarmee je een klank kunt uitrekken. Een voorbeeld hiervan is wat ook gebeurd bij bijv. With or without you.
Eentje is voldoende.
Je kunt ook een multipedaal kopen, daar zit van alles in. Chorus/flanger/delay/etc. Betaal je wel een stuk meer.

Geen idee wat je met een klem om klank uit te rekken bedoelt :P of bedoel je een capo?
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 20:48:20 #205
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_157069065
Ebow ;)
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 23:19:36 #206
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_157073738
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 20:48 schreef Dribbel_ het volgende:
Ebow ;)
Daar had ik nog nooit van gehoord :D
pi_157078742
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 20:38 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Eentje is voldoende.
Je kunt ook een multipedaal kopen, daar zit van alles in. Chorus/flanger/delay/etc. Betaal je wel een stuk meer.

Geen idee wat je met een klem om klank uit te rekken bedoelt :P of bedoel je een capo?
Ja die zijn inderdaad een stuk duurder :P als ik een distorsion/overdrive pedaal haal dan heb ik dus de 2 belangrijkste functies?

Welke is goed volgens jou? Ik zie er heel veel in verschillende prijsklasses.. zit er veel verschil in het geluid wat ze produceren?


quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 20:48 schreef Dribbel_ het volgende:
Ebow ;)
Die ja :P ik vind die helaas ook vrij prijzig, gezien het feit dat je deze waarschijnlijk niet al te vaak gebruikt.
pi_157078957
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 19:38 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Overdrive inderdaad. Heb ik ook distortion nodig? Ik heb een versterker speciaal voor semi akoestische gitaars. Dus niet met distortion enzo.
Wees voorzichtig als je daar een electrische gitaar aan gaat hangen met veel distortion, kans bestaat dat je speakers dat niet heel leuk zullen vinden.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  zondag 25 oktober 2015 @ 10:55:27 #209
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_157079741
In plaats van je een pedaal aan te raden, zou ik eerlijk gezegd eerst die versterker vervangen. Een versterker die getuned is voor een semi-akoestische gitaar zal nooit de elektrische sound produceren die je zoekt, ook niet met pedalen ervoor. En zoals The_Dean al aangeeft:
quote:
Wees voorzichtig als je daar een electrische gitaar aan gaat hangen met veel distortion, kans bestaat dat je speakers dat niet heel leuk zullen vinden.
Ik zou eerst investeren in een goede versterker! Ik heb zelf drie jaar actief gitaarlessen gevolgd en ben nu op het moment voornamelijk een bassist, maar ik heb ook door de jaren heen moeten ontdekken dat pedalen leuk zijn, maar dat uiteindelijk je versterker vooral gaat bepalen hoe je klinkt. Daarnaast moet je zelf natuurlijk ook oefenen, oefenen en oefenen. ;)

Wat voor sound zoek je ongeveer? Welke muziek zou je graag willen leren spelen?
pi_157081738
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 09:58 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Wees voorzichtig als je daar een electrische gitaar aan gaat hangen met veel distortion, kans bestaat dat je speakers dat niet heel leuk zullen vinden.
Ik heb deze versterker: roland ac-40. Man van de winkel zei dat dat in principe geen probleem moest zijn.

quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 10:55 schreef Belabor het volgende:
In plaats van je een pedaal aan te raden, zou ik eerlijk gezegd eerst die versterker vervangen. Een versterker die getuned is voor een semi-akoestische gitaar zal nooit de elektrische sound produceren die je zoekt, ook niet met pedalen ervoor. En zoals The_Dean al aangeeft:

[..]

Ik zou eerst investeren in een goede versterker! Ik heb zelf drie jaar actief gitaarlessen gevolgd en ben nu op het moment voornamelijk een bassist, maar ik heb ook door de jaren heen moeten ontdekken dat pedalen leuk zijn, maar dat uiteindelijk je versterker vooral gaat bepalen hoe je klinkt. Daarnaast moet je zelf natuurlijk ook oefenen, oefenen en oefenen. ;)

Wat voor sound zoek je ongeveer? Welke muziek zou je graag willen leren spelen?
Ik heb deze: roland ac-40. Heb er nog zo'n 300 euro in gestopt dus ben voorlopig wel even klaar met investeren in versterkers :P

Wat ik graag wil spelen zijn solo's. (denk aan de solo's van o.a. Hotel California en Stairway to heaven.

Als het makkelijker is om deze versterker te verkopen en een andere te kopen dan is dat mogelijk, zeker als daar de distortion/overdrive al bij inzit. Maar uiteraard is zo'n pedaal kopen ook een optie. Ik had alleen gehoopt dat er wat minder keuze zou zijn :P Ik zie ze van 30/40 tot dik over de 100 euro.
  zondag 25 oktober 2015 @ 13:51:31 #211
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_157083566
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 09:58 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Wees voorzichtig als je daar een electrische gitaar aan gaat hangen met veel distortion, kans bestaat dat je speakers dat niet heel leuk zullen vinden.
Is dat niet een beetje een mythe? Als je dat ding op standje huiskamer houdt kan er weinig misgaan lijkt me.
pi_157083890
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2015 13:51 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Is dat niet een beetje een mythe? Als je dat ding op standje huiskamer houdt kan er weinig misgaan lijkt me.
Daarom zei ik dat hij voorzichtig moest zijn, zei niet dat het niet kon. Bakken distortion en hoge volumes gaat niet goed, maar met een goede afstelling en bewust gebruik kan dat opzich prima.
Enige punt is dat je misschien niet een heel eerlijk geluidsbeeld hebt ten opzichte van de 'normale' gitaarversterkers.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  zondag 25 oktober 2015 @ 14:17:49 #213
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_157084252
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 14:03 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Daarom zei ik dat hij voorzichtig moest zijn, zei niet dat het niet kon. Bakken distortion en hoge volumes gaat niet goed, maar met een goede afstelling en bewust gebruik kan dat opzich prima.
Enige punt is dat je misschien niet een heel eerlijk geluidsbeeld hebt ten opzichte van de 'normale' gitaarversterkers.
Okok :P
  zondag 25 oktober 2015 @ 14:18:49 #214
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_157084275
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 12:30 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Ik heb deze versterker: roland ac-40. Man van de winkel zei dat dat in principe geen probleem moest zijn.

[..]

Ik heb deze: roland ac-40. Heb er nog zo'n 300 euro in gestopt dus ben voorlopig wel even klaar met investeren in versterkers :P

Wat ik graag wil spelen zijn solo's. (denk aan de solo's van o.a. Hotel California en Stairway to heaven.

Als het makkelijker is om deze versterker te verkopen en een andere te kopen dan is dat mogelijk, zeker als daar de distortion/overdrive al bij inzit. Maar uiteraard is zo'n pedaal kopen ook een optie. Ik had alleen gehoopt dat er wat minder keuze zou zijn :P Ik zie ze van 30/40 tot dik over de 100 euro.
Goedkoop digitech pedaaltje is wel prima. Tweedehands 20 euro voor een screamin blues of bad monkey.
  zondag 25 oktober 2015 @ 14:19:01 #215
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_157084281
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 12:30 schreef nickhguitar het volgende:
Ik heb deze: roland ac-40. Heb er nog zo'n 300 euro in gestopt dus ben voorlopig wel even klaar met investeren in versterkers :P
Dat is inderdaad een versterker die in principe niet bedoeld is voor elektrische gitaren. Het zal inderdaad geen kwaad kunnen om een elektrische gitaar door de versterker te spelen op laag slaapkamervolume, maar omdat elektrische gitaren een hogere 'output' hebben (dus een sterker, luider signaal oppikken en doorsturen via de kabel naar de versterker) zal je waarschijnlijk op hoger volume veel signaalruis krijgen. Dat klinkt niet fijn. :)

quote:
Wat ik graag wil spelen zijn solo's. (denk aan de solo's van o.a. Hotel California en Stairway to heaven.
Als het je puur om de techniek gaat, ga dan vooral gewoon je gang. Dan kan de versterker geen kwaad. Als je echter ook graag een soortgelijke klank wilt als in die nummers gebruikt wordt, dan is je versterker niet geschikt.

Zo spelen de RHCP veel over Vox en Fender versterkers en speelde Led Zeppelin vrij veel over Marshall. Dit zijn allemaal grote merken in de wereld van de elektrische gitaarversterkers, en deze zullen allemaal een stuk dichterbij die klank komen dan je Roland.

Maar zoals ik zei: als je de klank eerst niet heel belangrijk vindt en niet heel luid speelt, kun je best nog even toe met de Roland!
pi_157099004
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2015 14:18 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Goedkoop digitech pedaaltje is wel prima. Tweedehands 20 euro voor een screamin blues of bad monkey.
Ik kan voor 7 tientjes een bad monkey en distortion factory kopen. Goede deal?
  zondag 25 oktober 2015 @ 21:45:29 #217
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_157099672
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2015 21:32 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Ik kan voor 7 tientjes een bad monkey en distortion factory kopen. Goede deal?
Als je beide denkt te gebruiken en ze zijn in goede staat, wel.
Maarja volgens mij kan zo'n distortion factory alles wat de bad monkey kan en dan meer :P
Dus allebei voor thuis lijkt mij nutteloos maar kan er naast zitten, want ik heb alleen de bad monkey zelf gebruikt.
pi_157136816
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2015 21:45 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Als je beide denkt te gebruiken en ze zijn in goede staat, wel.
Maarja volgens mij kan zo'n distortion factory alles wat de bad monkey kan en dan meer :P
Dus allebei voor thuis lijkt mij nutteloos maar kan er naast zitten, want ik heb alleen de bad monkey zelf gebruikt.
Heb ze allei binnen :P Ik vind persoonlijk die Distortion Factory nog wat fijner, daar zit alles in wat de bad monkey ook heeft, maar dan nog meer.

Ben nu (vanmiddag :P) begonnen met de solo van Stairway to heaven. Zijn nu een paar uur verder en ik kan nu (in langzaam tempo) de eerste 2 stukjes spelen. Man man man, wat zijn die bends kut om te doen zeg.

Waar ik ook moeite mee heb is het onthouden van de volgorde, daar gaat wellicht nog wel het meeste werk in zitten.
pi_157137002
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 16:11 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Heb ze allei binnen :P Ik vind persoonlijk die Distortion Factory nog wat fijner, daar zit alles in wat de bad monkey ook heeft, maar dan nog meer.

Ben nu (vanmiddag :P) begonnen met de solo van Stairway to heaven. Zijn nu een paar uur verder en ik kan nu (in langzaam tempo) de eerste 2 stukjes spelen. Man man man, wat zijn die bends kut om te doen zeg.

Waar ik ook moeite mee heb is het onthouden van de volgorde, daar gaat wellicht nog wel het meeste werk in zitten.
Komt vanzelf als je het vaak genoeg geprobeerd hebt (net als de snelheid)... en op de een of andere manier kun je alles dan maanden later alsnog oplepelen vaak :P

Langzaam aanleren is het belangrijkst, qua timing en alles... Vervolgens sneller gaan. Enjoy en succes :)
pi_157137058
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 16:20 schreef m0ridin het volgende:

[..]

Komt vanzelf als je het vaak genoeg geprobeerd hebt (net als de snelheid)... en op de een of andere manier kun je alles dan maanden later alsnog oplepelen vaak :P

Langzaam aanleren is het belangrijkst, qua timing en alles... Vervolgens sneller gaan. Enjoy en succes :)
Dat weet ik. Je wilt eerlijk waar niet weten hoe lang het heeft geduurd voordat ik eindelijk het intro van Passenger kon spelen (Let her go). Tot vervelens aan toe geoefend, maar nu is het inderdaad een kwestie van even 1 keer herhalen en je bent weer bij ;)
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 17:02:00 #221
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_157138005
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2015 13:51 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Is dat niet een beetje een mythe? Als je dat ding op standje huiskamer houdt kan er weinig misgaan lijkt me.
Niet helemaal. Speakers gaan meestal stuk vanwege vervorming (vervormd signaal naar of van de versterker), niet vanwege te veel vermogen. Nou zullen speakers voor elektrische gitaren wat dat betreft wel iets meer kunnen hebben dan voor akoestische versterkers.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_157138609
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 16:11 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Heb ze allei binnen :P Ik vind persoonlijk die Distortion Factory nog wat fijner, daar zit alles in wat de bad monkey ook heeft, maar dan nog meer.

Ben nu (vanmiddag :P) begonnen met de solo van Stairway to heaven. Zijn nu een paar uur verder en ik kan nu (in langzaam tempo) de eerste 2 stukjes spelen. Man man man, wat zijn die bends kut om te doen zeg.

Waar ik ook moeite mee heb is het onthouden van de volgorde, daar gaat wellicht nog wel het meeste werk in zitten.
Ga zo door. :)

Iemand trouwens een idee hoe je een 'cleane' distortion kunt krijgen? Ik bedoel, bij optredens en in studio-opnames van '-core' bands hoor ik alleen strakke basgeluiden en mooie, in bas verdronken melodielijnen, niet alle ruis, gruis en opgefokte herrie eromheen zoals uit mijn versterker komt of wat je vaak op Youtube tegenkomt.
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 17:40:46 #223
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_157138804
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 17:31 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Ga zo door. :)

Iemand trouwens een idee hoe je een 'cleane' distortion kunt krijgen? Ik bedoel, bij optredens en in studio-opnames van '-core' bands hoor ik alleen strakke basgeluiden en mooie, in bas verdronken melodielijnen, niet alle ruis, gruis en opgefokte herrie eromheen zoals uit mijn versterker komt of wat je vaak op Youtube tegenkomt.
Op mijn versterker zit een contour knop die helpt. En op mijn multi-effect kan ik de distortion het beste op een metal standje zetten voor een vette "cleane" sound.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 17:46:14 #224
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_157138945
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 17:31 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Ga zo door. :)

Iemand trouwens een idee hoe je een 'cleane' distortion kunt krijgen? Ik bedoel, bij optredens en in studio-opnames van '-core' bands hoor ik alleen strakke basgeluiden en mooie, in bas verdronken melodielijnen, niet alle ruis, gruis en opgefokte herrie eromheen zoals uit mijn versterker komt of wat je vaak op Youtube tegenkomt.
Ligt volgens mij grotendeels aan de kwaliteit van al je spulletjes.
pi_157140029
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 17:46 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Ligt volgens mij grotendeels aan de kwaliteit van al je spulletjes.
Ik ben er bang voor. :D

Maar ik houd mezelf voor dat ik eerst moet kunnen spelen voor ik duurdere spullen verdien. Anders val ik ten prooi aan GAS.

Ik ben trouwens benieuwd: zijn er meer mensen die veel fingerstyle of met het plectrum tokkelen op een electrische gitaar? Ik bedoel niet alleen een intro of een Metallica-liedje, maar hele stukken? Ik vind het met een lading reverb en een snufje chorus/delayveel interessanter klinken dan op een akoestische gitaar, maar het lijkt niet zo gebruikelijk en misschien zelfs slecht voor je techniek? Of ben ik stiekem toch een akoestische gitarist?

Dit soort dingen:


[ Bericht 38% gewijzigd door Drieklank op 27-10-2015 19:01:40 ]
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 19:19:44 #226
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_157141580
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 18:31 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Ik ben er bang voor. :D

Maar ik houd mezelf voor dat ik eerst moet kunnen spelen voor ik duurdere spullen verdien. Anders val ik ten prooi aan GAS.

Ik ben trouwens benieuwd: zijn er meer mensen die veel fingerstyle of met het plectrum tokkelen op een electrische gitaar? Ik bedoel niet alleen een intro of een Metallica-liedje, maar hele stukken? Ik vind het met een lading reverb en een snufje chorus/delayveel interessanter klinken dan op een akoestische gitaar, maar het lijkt niet zo gebruikelijk en misschien zelfs slecht voor je techniek? Of ben ik stiekem toch een akoestische gitarist?

Dit soort dingen:
Waarom zou dat slecht voor je techniek zijn :? Hoe meer verschillende dingen je kunt hoe beter.
pi_157142304
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 19:19 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Waarom zou dat slecht voor je techniek zijn :? Hoe meer verschillende dingen je kunt hoe beter.
Een elektrische gitaar heeft relatief dunne stalen snaren die dicht op elkaar staan en strak gespannen zijn. Dat is alles wat niet handig is voor je vingers. Misschien krijg je daarom niet de ruimte voor een goede aanslag en beweeg je te krampachtig om niet tegen de snaren te botsen. Of je gaat er juist veel efficiënter door bewegen, dat weet ik niet. Ik speel om die reden nu met 1 vinger per snaar bijvoorbeeld, ook als ik achtereenvolgens dezelfde snaar moet spelen, maar volgens mij is dat niet goed, omdat ik tegen een plafond aan ga lopen als ik snel en vloeiend gevorderde stukken wil tackelen. *In gedachten elektrische gitaar naar klassieke leraar neemt -> die valt van zijn kruk*
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 22:59:32 #228
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_157149759
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 19:42 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Een elektrische gitaar heeft relatief dunne stalen snaren die dicht op elkaar staan en strak gespannen zijn. Dat is alles wat niet handig is voor je vingers. Misschien krijg je daarom niet de ruimte voor een goede aanslag en beweeg je te krampachtig om niet tegen de snaren te botsen. Of je gaat er juist veel efficiënter door bewegen, dat weet ik niet. Ik speel om die reden nu met 1 vinger per snaar bijvoorbeeld, ook als ik achtereenvolgens dezelfde snaar moet spelen, maar volgens mij is dat niet goed, omdat ik tegen een plafond aan ga lopen als ik snel en vloeiend gevorderde stukken wil tackelen. *In gedachten elektrische gitaar naar klassieke leraar neemt -> die valt van zijn kruk*
Ik denk dat het niks uitmaakt.
Lachen joh.
pi_157149855
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 22:59 schreef Pajanus het volgende:

[..]

Ik denk dat het niks uitmaakt.
In een het is de kok en niet het mes kind of way? :P
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 23:06:15 #230
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_157149950
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 23:03 schreef Drieklank het volgende:

[..]

In een het is de kok en niet het mes kind of way? :P
Wattes?
Lachen joh.
pi_157150570
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 23:06 schreef Pajanus het volgende:

[..]

Wattes?
In de zin dat het gitaarspelen met een goede techniek in de vingers zit en je niet je gitaar de schuld moet geven als je kut speelt.
pi_157150997
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 23:26 schreef Drieklank het volgende:

[..]

In de zin dat het gitaarspelen met een goede techniek in de vingers zit en je niet je gitaar de schuld moet geven als je kut speelt.
True that. Een goede gitarist kan op een gitaar van 25e nog een leuk riedeltje spelen.
I feel kinda Locrian today
pi_157151720
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 23:41 schreef starla het volgende:

[..]

True that. Een goede gitarist kan op een gitaar van 25e nog een leuk riedeltje spelen.
Toch niet helemaal. Heb een oude klassieke met een torenhoge actie waar ik geen noot op kan spelen. Als ik een capo op de eerste fret van mijn elektrische doe ben ik stukken beter, maarja, ik ben dan ook geen goede gitarist. :D
pi_157151818
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 00:20 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Toch niet helemaal. Heb een oude klassieke met een torenhoge actie waar ik geen noot op kan spelen. Als ik een capo op de eerste fret van mijn elektrische doe ben ik stukken beter, maarja, ik ben dan ook geen goede gitarist. :D
Dat is inderdaad de enige juiste conclusie :P
I feel kinda Locrian today
pi_157151962
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 00:27 schreef starla het volgende:

[..]

Dat is inderdaad de enige juiste conclusie :P
Ik kan tenminste nog veel groei doormaken :6

(Ik wil je nu zo graag barre akkoorden zien spelen op de eerste fret van een Ibanez RG met je pink uitgestrekt naar fret vijf. Als je alles helder en vloeiend tokkelt erken ik je als mijn meerdere en meester.)
pi_157152054
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 00:37 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Ik kan tenminste nog veel groei doormaken :6

(Ik wil je nu zo graag barre akkoorden zien spelen op de eerste fret van een Ibanez RG met je pink uitgestrekt naar fret vijf. Als je alles helder en vloeiend tokkelt erken ik je als mijn meerdere en meester.)
Juist, zo moet je er tegenaan kijken; elke dag word je beter. Ik weet niet wat er speciaal is aan die Ibanez, maar op een 'gemiddelde' gitaar is het iig geen probleem (net ff getest).

Het gaat er ook niet om wie hier de beste gitarist is (hoewel ik wel een idee heb na paar jaar hier te hebben gepost, en nee, ik ben het niet ;) ), het gaat om de lol :)
I feel kinda Locrian today
pi_157152237
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 00:42 schreef starla het volgende:

[..]

Juist, zo moet je er tegenaan kijken; elke dag word je beter. Ik weet niet wat er speciaal is aan die Ibanez, maar op een 'gemiddelde' gitaar is het iig geen probleem (net ff getest).

Het gaat er ook niet om wie hier de beste gitarist is (hoewel ik wel een idee heb na paar jaar hier te hebben gepost, en nee, ik ben het niet ;) ), het gaat om de lol :)
Het platte fretboard maakt het moeilijk, omdat je vinger een natuurlijke kromming heeft. De hals is dun en de snaren staan daarom dicht op elkaar, waardoor je veel nauwkeuriger moet zijn. Ik speel evenwel voor de lol, maar ben ook competitief ingesteld. Ik zou graag eens op willen treden en kan me goed voorstellen dat de wereld niet zit te wachten op de zoveelste gitarist die Smoke on the Water kan spelen, wat AC/DC riffs, Wonderwall en vooruit, Lacrima, omdat hij of zij dat zo leuk vindt. De lat ligt enorm hoog, als je ziet dat een plaatselijke hardcore band de gitaren de lucht in gooien en al rennend complexe riffs spelen.
pi_157152481
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 00:54 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Het platte fretboard maakt het moeilijk, omdat je vinger een natuurlijke kromming heeft. De hals is dun en de snaren staan daarom dicht op elkaar, waardoor je veel nauwkeuriger moet zijn. Ik speel evenwel voor de lol, maar ben ook competitief ingesteld. Ik zou graag eens op willen treden en kan me goed voorstellen dat de wereld niet zit te wachten op de zoveelste gitarist die Smoke on the Water kan spelen, wat AC/DC riffs, Wonderwall en vooruit, Lacrima, omdat hij of zij dat zo leuk vindt. De lat ligt enorm hoog, als je ziet dat een plaatselijke hardcore band de gitaren de lucht in gooien en al rennend complexe riffs spelen.
Wat is je niveau ongeveer als ik vragen mag? Met andere woorden: welke solo is momenteel je max?
I feel kinda Locrian today
pi_157152559
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 01:08 schreef starla het volgende:

[..]

Wat is je niveau ongeveer als ik vragen mag? Met andere woorden: welke solo is momenteel je max?
Two Princes solo.

Beginner, voor de duidelijkheid.

[ Bericht 2% gewijzigd door Drieklank op 28-10-2015 01:17:23 ]
pi_157152922
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 01:12 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Two Princes solo.

Beginner, voor de duidelijkheid.
Ok, wel lekker solootje.

En lekker makkelijk :P ;)

Maar voor een beginner prima.
I feel kinda Locrian today
pi_157163035
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 01:31 schreef starla het volgende:

[..]

Ok, wel lekker solootje.

En lekker makkelijk :P ;)

Maar voor een beginner prima.
Ik voel me nu net een klein meisje dat een aai over de bol krijgt, omdat ik zo schattig ben met mijn blokfluit. Wacht maar, als ik later groot ben... :D
  donderdag 5 november 2015 @ 19:47:15 #242
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_157342954
Kunnen jullie me misschien helpen met solo's? ik ken nu de "blues schaal" Die je in B bijvoorbeeld op de 7e fret start ( basisnoot zegmaar), maar dat zijn maar 14 noten, nu kan ik ze natuurlijk ook op de 19e fret starten maar dat zijn uiteindelijk maar 2 plekken. ( ik weet van andere toonsoorten ook de schaal natuurlijk maar neem B dus als voorbeeld.) kunnen jullie mij uitleggen welke noten/ schalen ik nog meer kan gebruiken? heb iig nog tot volgend jaar om ze goed te kunnen.
Lachen joh.
pi_157345147
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 19:47 schreef Pajanus het volgende:
kunnen jullie mij uitleggen welke noten/ schalen ik nog meer kan gebruiken?
Hoe bedoel je? Je kunt elke ladder gebruiken die je wilt gebruiken, dus snap je vraag niet.
I feel kinda Locrian today
  donderdag 5 november 2015 @ 21:20:08 #244
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_157346316
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2015 20:49 schreef starla het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Je kunt elke ladder gebruiken die je wilt gebruiken, dus snap je vraag niet.
Ik snap niet welke noten ik nog meer kan spelen zegmaar. Of waar ik wat moet/kan spelen.
Lachen joh.
  vrijdag 6 november 2015 @ 00:46:03 #245
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_157351968
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2015 21:20 schreef Pajanus het volgende:

[..]

Ik snap niet welke noten ik nog meer kan spelen zegmaar. Of waar ik wat moet/kan spelen.
http://www.freeguitarsour(...)nic_Blues_Scale.html
  vrijdag 6 november 2015 @ 11:28:29 #246
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_157355974
quote:
Is er geen makkelijke manier om dat te onthouden?
Lachen joh.
  vrijdag 6 november 2015 @ 13:32:42 #247
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_157358330
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 11:28 schreef Pajanus het volgende:

[..]

Is er geen makkelijke manier om dat te onthouden?
Als je eerst ook het loopje rond de B op de a-snaar (2e fret) leert. Dan kun je solo in B mineur op twee plekken. Vervolgens leer je de noten eromheen langzaam aan.
Het gaat vrij makkelijk hoor. Je hoort vanzelf wanneer je mis zit namelijk. Maar gewoon regelmatig wat pielen op een backingtrack en je hebt het te pakken.
  vrijdag 6 november 2015 @ 13:35:37 #248
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_157358382
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2015 13:32 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Als je eerst ook het loopje rond de B op de a-snaar (2e fret) leert. Dan kun je solo in B mineur op twee plekken. Vervolgens leer je de noten eromheen langzaam aan.
Het gaat vrij makkelijk hoor. Je hoort vanzelf wanneer je mis zit namelijk. Maar gewoon regelmatig wat pielen op een backingtrack en je hebt het te pakken.
Oke Bedankt! En zitten er nog uitzonderingen in als ik een andere toonsoort gebruik? (Behalve verschuiven dan he)
Lachen joh.
  vrijdag 6 november 2015 @ 13:39:16 #249
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_157358455
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2015 13:35 schreef Pajanus het volgende:

[..]

Oke Bedankt! En zitten er nog uitzonderingen in als ik een andere toonsoort gebruik? (Behalve verschuiven dan he)
Nee, gewoon verschuiven.
  zondag 8 november 2015 @ 16:52:12 #250
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_157405124
Ik kom weer eens spammen :6

Nieuwe live promo video is vandaag gelanceerd. Met behulp van Kasper voor de productie.


Audio gedaan met de Behringer X32 waarmee we live de sporen los van elkaar op hebben genomen.
pi_157433806
Een vraag over het spelen van acoustisch gitaar in relatie tot het volume van mijn stem.

Ik speel akoustisch gitaar and ik vind het het leuk om er bij te zingen. Nu ligt het probleem bij het volume van mijn gitaar. Ik kan spelen met zowel mijn duim als een plectrum. Wanneer ik met mijn duim speel is het volume van de gitaar goed en kan ik prima meezingen maar klinkt het geluid niet zo helder als met plectrum.

Wanneer ik daar mee speel neemt het volume behoorlijk toe en moet ik mijn stem erg verheffen om mee te zingen. Dit werkt bij Rock songs weliswaar maar wanneer ik andere songs wil spelen loopt dit niet lekker.

Nu kan ik uiteraard het volume van mijn stem ook ophogen maar hoe kan je met een plectrum spelen maar toch het volume redelijk houden? Ik heb al diverse soorten plectra geprobeerd, van dik tot dun maar dat lijkt het niet te zijn. Heeft iemand hier tips voor? Zou erg gewaardeerd worden :)

Wat ik in feite zoek is dit qua sound:


Vooral wat Dave tijdens het vers zingt vind ik dan goed klinken qua balans.
pi_157441564
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 20:56 schreef Writersright het volgende:
Een vraag over het spelen van acoustisch gitaar in relatie tot het volume van mijn stem.

Ik speel akoustisch gitaar and ik vind het het leuk om er bij te zingen. Nu ligt het probleem bij het volume van mijn gitaar. Ik kan spelen met zowel mijn duim als een plectrum. Wanneer ik met mijn duim speel is het volume van de gitaar goed en kan ik prima meezingen maar klinkt het geluid niet zo helder als met plectrum.

Wanneer ik daar mee speel neemt het volume behoorlijk toe en moet ik mijn stem erg verheffen om mee te zingen. Dit werkt bij Rock songs weliswaar maar wanneer ik andere songs wil spelen loopt dit niet lekker.

Nu kan ik uiteraard het volume van mijn stem ook ophogen maar hoe kan je met een plectrum spelen maar toch het volume redelijk houden? Ik heb al diverse soorten plectra geprobeerd, van dik tot dun maar dat lijkt het niet te zijn. Heeft iemand hier tips voor? Zou erg gewaardeerd worden :)

Wat ik in feite zoek is dit qua sound:


Vooral wat Dave tijdens het vers zingt vind ik dan goed klinken qua balans.
Gewoon minder hard aanslaan? Ik zie het probleem niet, met plectrum kan ik ook zachtjes klinken :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  Moderator dinsdag 10 november 2015 @ 09:11:01 #253
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_157442668
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 20:56 schreef Writersright het volgende:
Een vraag over het spelen van acoustisch gitaar in relatie tot het volume van mijn stem.

Ik speel akoustisch gitaar and ik vind het het leuk om er bij te zingen. Nu ligt het probleem bij het volume van mijn gitaar. Ik kan spelen met zowel mijn duim als een plectrum. Wanneer ik met mijn duim speel is het volume van de gitaar goed en kan ik prima meezingen maar klinkt het geluid niet zo helder als met plectrum.

Wanneer ik daar mee speel neemt het volume behoorlijk toe en moet ik mijn stem erg verheffen om mee te zingen. Dit werkt bij Rock songs weliswaar maar wanneer ik andere songs wil spelen loopt dit niet lekker.

Nu kan ik uiteraard het volume van mijn stem ook ophogen maar hoe kan je met een plectrum spelen maar toch het volume redelijk houden? Ik heb al diverse soorten plectra geprobeerd, van dik tot dun maar dat lijkt het niet te zijn. Heeft iemand hier tips voor? Zou erg gewaardeerd worden :)

Wat ik in feite zoek is dit qua sound:


Vooral wat Dave tijdens het vers zingt vind ik dan goed klinken qua balans.
Ik weet niet hoe hard jouw hard is, misschien is jouw hard nog niet hard genoeg en heb je daardoor er geen zacht onder zitten... (ikzelf begin net doe het een jaartje ofzo en ik merk dat zacht spelen eigenlijk makkerlijker is dan goed hard)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_157458049
quote:
5s.gif Op dinsdag 10 november 2015 02:15 schreef Godshand het volgende:

[..]

Gewoon minder hard aanslaan? Ik zie het probleem niet, met plectrum kan ik ook zachtjes klinken :)
En hoe zit dat dan met plectrums? Is het des te dunner des te zachter? Dat merk ik niet echt.
  dinsdag 10 november 2015 @ 23:33:18 #255
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_157461166
Oh jongens. Dindsdag kreeg ik de tablatuur en donderdag al optreden. Oh oh.
Lachen joh.
pi_157463297
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 23:33 schreef Pajanus het volgende:
Oh jongens. Dindsdag kreeg ik de tablatuur en donderdag al optreden. Oh oh.
Tabs van welke nummers? :)
I feel kinda Locrian today
  woensdag 11 november 2015 @ 08:04:29 #257
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_157463879
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2015 03:10 schreef starla het volgende:

[..]

Tabs van welke nummers? :)
Stuk of 10 o.a. bakerstreet locked out of heaven mademoiselle chante le blues.
Lachen joh.
pi_157467355
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2015 08:04 schreef Pajanus het volgende:

[..]

Stuk of 10 o.a. bakerstreet locked out of heaven mademoiselle chante le blues.
Baker Street _O_

In ongeveer hetzelfde 'straatje':


Vanaf 3:22 een akoestische solo die overgaat in een elektrische (en uiteindelijk in een fantastische sax-solo).

Misschien ook iets voor jou?
I feel kinda Locrian today
  woensdag 11 november 2015 @ 14:23:52 #259
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_157469487
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2015 12:13 schreef starla het volgende:

[..]

Baker Street _O_

In ongeveer hetzelfde 'straatje':


Vanaf 3:22 een akoestische solo die overgaat in een elektrische (en uiteindelijk in een fantastische sax-solo).

Misschien ook iets voor jou?
Naja mag dit jaar zelf niks kiezen in de schoolband. Maar volgend jaar moet ik t jaar eindigen met een optreden als cijfer voor muziek. Dan ga ik denk ook met een bevriende saxofonist spelen. (Miss baker street.)
Lachen joh.
pi_157471911
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 20:56 schreef Writersright het volgende:
Een vraag over het spelen van acoustisch gitaar in relatie tot het volume van mijn stem.

Ik speel akoustisch gitaar and ik vind het het leuk om er bij te zingen. Nu ligt het probleem bij het volume van mijn gitaar. Ik kan spelen met zowel mijn duim als een plectrum. Wanneer ik met mijn duim speel is het volume van de gitaar goed en kan ik prima meezingen maar klinkt het geluid niet zo helder als met plectrum.

Wanneer ik daar mee speel neemt het volume behoorlijk toe en moet ik mijn stem erg verheffen om mee te zingen. Dit werkt bij Rock songs weliswaar maar wanneer ik andere songs wil spelen loopt dit niet lekker.

Nu kan ik uiteraard het volume van mijn stem ook ophogen maar hoe kan je met een plectrum spelen maar toch het volume redelijk houden? Ik heb al diverse soorten plectra geprobeerd, van dik tot dun maar dat lijkt het niet te zijn. Heeft iemand hier tips voor? Zou erg gewaardeerd worden :)

Wat ik in feite zoek is dit qua sound:


Vooral wat Dave tijdens het vers zingt vind ik dan goed klinken qua balans.
Probeer eens een dunnere plectrum
PS4 online: micro_nl
pi_157485223
Dacht dat je als muzikant altijd laat je bed uit kon. Niet dus.
Lachen joh.
pi_157506401
Hurray! Mijn nieuwe Fender Jazzmaster is gisteren gearriveerd! _O_

Damn, wat een lekker geluid, die pick ups geven een 'warmte' en helderheid precies tussen een standaard Fender single coil en humbucker in.

Verder vind ik die schakelknop tussen lead en rhythm wel praktisch, hoewel het effect een klein beetje wegvalt als je hem door een pedaal en dikke amp haalt :P

En voor het eerst een gitaar met een zwevende brug. Das ff wennen, maar moet ik nog een beetje mee spelen natuurlijk, heb hem net.

Dus starla is blij! *O*
I feel kinda Locrian today
  vrijdag 13 november 2015 @ 08:33:18 #263
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_157506694
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 07:55 schreef starla het volgende:
Hurray! Mijn nieuwe Fender Jazzmaster is gisteren gearriveerd! _O_

Damn, wat een lekker geluid, die pick ups geven een 'warmte' en helderheid precies tussen een standaard Fender single coil en humbucker in.

Verder vind ik die schakelknop tussen lead en rhythm wel praktisch, hoewel het effect een klein beetje wegvalt als je hem door een pedaal en dikke amp haalt :P

En voor het eerst een gitaar met een zwevende brug. Das ff wennen, maar moet ik nog een beetje mee spelen natuurlijk, heb hem net.

Dus starla is blij! *O*
Foto's willen we! :)
Lachen joh.
pi_157508225
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 07:55 schreef starla het volgende:
Hurray! Mijn nieuwe Fender Jazzmaster is gisteren gearriveerd! _O_

Damn, wat een lekker geluid, die pick ups geven een 'warmte' en helderheid precies tussen een standaard Fender single coil en humbucker in.

Verder vind ik die schakelknop tussen lead en rhythm wel praktisch, hoewel het effect een klein beetje wegvalt als je hem door een pedaal en dikke amp haalt :P

En voor het eerst een gitaar met een zwevende brug. Das ff wennen, maar moet ik nog een beetje mee spelen natuurlijk, heb hem net.

Dus starla is blij! *O*
Klinkt als een mooie gitaar. Inderdaad foto's! Oh en geluid files :D

Trouwens als het effect wegvalt met amp en pedaal dan gebruik je teveel effecten of een niet zo'n goede amp ;)
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_157511924
Zal later vandaag ff foto's posten, zit nog op werk en heb nu pauze.

Ik denk dat ik te veel effecten gebruik ja; ik speel vaak 'distortion' stukken met mijn VOX-tonelab via UK metal + metal distortion + klein beetje delay + veel reverb met extra gain zowel op pedaal als amp :D Ja, je hoort nog het verschil tussen de noten :P Vind het erg lekker die combo en door maar een beetje delay en niet te veel gain wordt het geen salade van noten.
I feel kinda Locrian today
pi_157512775
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 13:42 schreef starla het volgende:
Zal later vandaag ff foto's posten, zit nog op werk en heb nu pauze.

Ik denk dat ik te veel effecten gebruik ja; ik speel vaak 'distortion' stukken met mijn VOX-tonelab via UK metal + metal distortion + klein beetje delay + veel reverb met extra gain zowel op pedaal als amp :D Ja, je hoort nog het verschil tussen de noten :P Vind het erg lekker die combo en door maar een beetje delay en niet te veel gain wordt het geen salade van noten.
Haha ja dat klinkt wel als erg veel effecten ja. Je moet wel heel strak spelen en alles goed dempen om met distortion definitie te behouden. Ik gebruik zelf subtiel delay (carbon copy) en reverb van princeton versterker of twintone. Verder heel licht wat overdrive die net openbreekt als je iets harder aanslaat. Zo hoor nog mooi alle subtiele verschillen in je spel.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_157599714
Beeld en geluid!







https://soundcloud.com/kurtkill/menuet-in-d-majeur (zelf gemaakt menuetje)
I feel kinda Locrian today
pi_157608574
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 07:28 schreef Pajanus het volgende:
Dacht dat je als muzikant altijd laat je bed uit kon. Niet dus.
Mijn wekker gaat zelden eerder dan 10 uur 's ochtends. O-)
PS4 online: micro_nl
  maandag 16 november 2015 @ 20:59:06 #269
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_157609006
quote:
11s.gif Op maandag 16 november 2015 20:49 schreef guitarist het volgende:

[..]

Mijn wekker gaat zelden eerder dan 10 uur 's ochtends. O-)
2x per week om 8 :( De rest van de week kom ik er sowieso niet voor 10 uit :z
  dinsdag 17 november 2015 @ 07:15:10 #270
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_157616745
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 20:59 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

2x per week om 8 :( De rest van de week kom ik er sowieso niet voor 10 uit :z
Uhm. 4x per week half 6.... :'(
Lachen joh.
  dinsdag 17 november 2015 @ 14:57:10 #271
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_157623759
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2015 07:15 schreef Pajanus het volgende:

[..]

Uhm. 4x per week half 6.... :'(
Dat zou ik echt niet kunnen.

Maarja in ruil hiervoor maak ik soms dagen van 24 uur en kom ik om 6 uur in de ochtend terug en moet ik 2 uur later er weer uit
  dinsdag 17 november 2015 @ 18:55:43 #272
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_157628992
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 november 2015 14:57 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Dat zou ik echt niet kunnen.

Maarja in ruil hiervoor maak ik soms dagen van 24 uur en kom ik om 6 uur in de ochtend terug en moet ik 2 uur later er weer uit
Tja.. ik zit nog op school.
Lachen joh.
pi_157633438
Iemand ervaring met slide gitaar in open e stemming? zo ja, waar vind ik de bijbehorende toonladders in deze stemming en wat is handig om deze dan te onthouden?

en is de solo in de onderstaande video na 9:00 in standard tuning of open e? zou deze graag willen leren
pi_157638297
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 21:05 schreef playirelia het volgende:
Iemand ervaring met slide gitaar in open e stemming? zo ja, waar vind ik de bijbehorende toonladders in deze stemming en wat is handig om deze dan te onthouden?
Ik speel zelden in open stemmingen, dus heb geen ervaring met open e. Wat ik je desondanks wel wil adviseren is de toonladders zelf proberen uit te zoeken. Dat geeft veel meer gewaarwording of 'awareness' (zoals Freek de Jonge zou zeggen) m.b.t. deze toonladders; ze blijven dan sneller hangen ;)

Onthouden blijft een product van leren en toonladders leren cq je fretboard is gewoonweg stampen...als je het vaker doet, zul je op een gegeven moment merken (maar daar gaat echt wel een jaartje over heen) dat een bepaalde toonladder of toonladders op de automatische piloot gaan en je níet meer hoeft na te denken over welke frets corresponderen met welke noten.

Ondanks dat ik de hals relatief goed ken, merk ik -zelfs na 16 jaar gitaar spelen- dat ik sommige toonsoorten niet op de automaat kan spelen. Dat heeft te maken met het feit dat ik deze te weinig heb geoefend en gespeeld. Zo zal met name de A# of Bb bij mij nooit organisch klinken, met andere woorden: in de comfortzone van de boxjes blijven :P

Naar mijn weten heb ik ook nog nooit een nummer in A# of Bes gecomponeerd. Ernaar moduleren regelmatig, maar nooit te lang hehe.
I feel kinda Locrian today
pi_157663670
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 15:14 schreef starla het volgende:
Beeld en geluid!

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

https://soundcloud.com/kurtkill/menuet-in-d-majeur (zelf gemaakt menuetje)
Waarom die "kurtkill" nickname? Nog een stiekeme bewondering voor Kurt Cobain?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_157663850
quote:
5s.gif Op donderdag 19 november 2015 03:02 schreef Godshand het volgende:

[..]

Waarom die "kurtkill" nickname? Nog een stiekeme bewondering voor Kurt Cobain?
Yup ;)

Een account van 19 jaar geleden :)
I feel kinda Locrian today
pi_157665670
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2015 06:01 schreef starla het volgende:

[..]

Yup ;)

Een account van 19 jaar geleden :)
Soundcloud bestond 19 jaar geleden nog niet! :+
PS4 online: micro_nl
pi_157665856
quote:
11s.gif Op donderdag 19 november 2015 10:26 schreef guitarist het volgende:

[..]

Soundcloud bestond 19 jaar geleden nog niet! :+
Grapjas, m'n hotmail account :P
I feel kinda Locrian today
pi_157681482
Speel dus nu al een tijdje op 011 snaren. En nu blijkt dat ik nu op 009's 3x zo snel kan spelen. Zal ik teruggaan naar die 9's of gewoon hier blijven?
Lachen joh.
pi_157686293
Met alle respect, maar kun je ook een beslissing zélf maken?

Hoe kunnen wij nou voor je bepalen op welk type snaren je moet spelen? Gewoon wat jij het fijnst vindt...
I feel kinda Locrian today
  vrijdag 20 november 2015 @ 08:19:02 #281
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_157686662
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 07:16 schreef starla het volgende:
Met alle respect, maar kun je ook een beslissing zélf maken?

Hoe kunnen wij nou voor je bepalen op welk type snaren je moet spelen? Gewoon wat jij het fijnst vindt...
Tja ik weet niet of ik ooit zo kan spelen op dikkere snaren. Dacht jullie hebben meer ervaring.
sorry.
Lachen joh.
pi_157693512
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2015 08:19 schreef Pajanus het volgende:

[..]

Tja ik weet niet of ik ooit zo kan spelen op dikkere snaren. Dacht jullie hebben meer ervaring.
sorry.
Ok, klonk misschien een beetje bot, ik wilde je verder niet beledigen ofzo. Dus sorry hoef je niet te zeggen!

Freedom, is never having to say you're sorry ;)
I feel kinda Locrian today
  vrijdag 20 november 2015 @ 17:31:52 #283
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_157696721
Gewoon doen en proberen. Speel jij sneller en chiller met die dunne snaren, dan dat doet. Zo simpel is het oO/
  zaterdag 21 november 2015 @ 16:41:21 #284
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_157717956
Morgen nieuwe gitaar oppikken :o

  FOK!fotograaf zaterdag 21 november 2015 @ 17:02:25 #285
159915 -Menn0-
MNO
pi_157718431
quote:
17s.gif Op zaterdag 21 november 2015 16:41 schreef Dribbel_ het volgende:
Morgen nieuwe gitaar oppikken :o

[ afbeelding ]
O+
,,/
  zaterdag 21 november 2015 @ 17:17:35 #286
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_157718799
Ja ben er al tijden naar op zoek. Zijnb er maar 250 van gemaakt dus ze komen niet vaak voorbij
  FOK!fotograaf zaterdag 21 november 2015 @ 17:41:31 #287
159915 -Menn0-
MNO
pi_157719420
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 17:17 schreef Dribbel_ het volgende:
Ja ben er al tijden naar op zoek. Zijnb er maar 250 van gemaakt dus ze komen niet vaak voorbij
Heeeeeul vet ding! Kom maar door met die filmpjes als je hem hebt!
,,/
  zaterdag 21 november 2015 @ 19:17:10 #288
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_157721987
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 17:17 schreef Dribbel_ het volgende:
Ja ben er al tijden naar op zoek. Zijnb er maar 250 van gemaakt dus ze komen niet vaak voorbij
Wat is er zo bijzonder aan, behalve dat ie schaars is?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 22 november 2015 @ 02:41:44 #289
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_157733204
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2015 19:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Wat is er zo bijzonder aan, behalve dat ie schaars is?
Niks, ik vind hem gewoon vet. De matte finish met lollar pickups maakt het voor mij een vette gitaar.
  zondag 22 november 2015 @ 12:08:39 #290
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_157735964
quote:
17s.gif Op zaterdag 21 november 2015 16:41 schreef Dribbel_ het volgende:
Morgen nieuwe gitaar oppikken :o

[ afbeelding ]
O+
  zondag 22 november 2015 @ 16:04:00 #291
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_157740513
Ik was een beetje bang dat het tegen zou vallen na alle verwachtingen...maar wat een bak :o speelt zo chill en die sound van die pickups is echt te gek O+ O+




[ Bericht 10% gewijzigd door Dribbel_ op 22-11-2015 16:12:08 ]
  FOK!fotograaf zondag 22 november 2015 @ 18:17:40 #292
159915 -Menn0-
MNO
pi_157743602
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 16:04 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik was een beetje bang dat het tegen zou vallen na alle verwachtingen...maar wat een bak :o speelt zo chill en die sound van die pickups is echt te gek O+ O+


[ afbeelding ]
Nice! Maar las ik dat je er emg's in gaat stoppen?
,,/
  zondag 22 november 2015 @ 18:48:45 #293
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_157744251
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 18:17 schreef -Menn0- het volgende:

[..]

Nice! Maar las ik dat je er emg's in gaat stoppen?
Nee joh gek haha. Inside joke
  zondag 22 november 2015 @ 20:18:03 #294
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_157747222
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 16:04 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik was een beetje bang dat het tegen zou vallen na alle verwachtingen...maar wat een bak :o speelt zo chill en die sound van die pickups is echt te gek O+ O+


[ afbeelding ]
Jezum wat een mooi ding.
Ruilen met mn dot?
Lachen joh.
  FOK!fotograaf zondag 22 november 2015 @ 22:14:09 #295
159915 -Menn0-
MNO
pi_157752795
quote:
10s.gif Op zondag 22 november 2015 18:48 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Nee joh gek haha. Inside joke
Schrok al!
,,/
  maandag 23 november 2015 @ 17:59:18 #296
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_157766468
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 20:18 schreef Pajanus het volgende:

[..]

Jezum wat een mooi ding.
Ruilen met mn dot?
Ja laten we dat niet doen :'( :D

quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 22:14 schreef -Menn0- het volgende:

[..]

Schrok al!
Dat zou ik niet eens durven haha.
  dinsdag 24 november 2015 @ 21:12:30 #297
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_157797413
Even een vraag als t mag.
Hoe noem je een a# uitgesproken?
Lees overal wat anders
Dankje.
Lachen joh.
  dinsdag 24 november 2015 @ 21:18:22 #298
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_157797635
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 21:12 schreef Pajanus het volgende:
Even een vraag als t mag.
Hoe noem je een a# uitgesproken?
Lees overal wat anders
Dankje.
Aaaaa kruis of As
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 24 november 2015 @ 21:25:45 #299
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_157797899
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 november 2015 21:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Aaaaa kruis of As
Oke dankjewel!
Lachen joh.
pi_157799350
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 november 2015 21:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Aaaaa kruis of As
As = Ab
Ais = A# (aies)

A kruis hoor ik zelden, maar lijkt me niet fout.

De Engelsen hebben het beter voor elkaar want aïes klinkt maar lelijk... (A sharp ^O^)
I feel kinda Locrian today
pi_157845142
Jongens ik heb een probleem. Ik zet net mn versterker (transistor van Silkroad) aan en hoor een hele harde zoem. Geen zoem van niet geaard stopcontact of distortion. En maak niet uit aan welke knop ik draai het geluid verandert niet (bijv volume) heeft iemand een idee?
Lachen joh.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')