quote:
Spread the word! Ik ben Het Universumpje ook als een gek aan het promoten!quote:Op maandag 29 juni 2015 20:56 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
IK HEB BLISTEX OP M'N LIPJES
(wel een toffe plaat trouwens van het universumpje)
Was een tof concert een week of 2 geleden in utrechtquote:Op maandag 29 juni 2015 21:28 schreef Belabor het volgende:
[..]
Spread the word! Ik ben Het Universumpje ook als een gek aan het promoten!
Ik heb ze gezien tijdens Stone Rock Festival in Dalfsen. Heb ze zelf begin dit jaar leren kennen in de Plato in Groningen, daar draaiden ze het album. Was meteen fan!quote:Op maandag 29 juni 2015 22:35 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Was een tof concert een week of 2 geleden in utrechttoevallig ook geweest?
Mijn reptoir komt nog niet verder dan de intros van, wild thing, pretty woman, message in a bottle, little green bag, you really got me, I am mine, the rain en ode an die freudequote:Op dinsdag 30 juni 2015 06:52 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Nee hoor,niet echt!!!
gewoon 107 verschillende nummers(!) beluisteren en dan flink oefenen.![]()
Nou,dan heb je alvast een bron op veel te oefenen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 09:10 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Mijn reptoir komt nog niet verder dan de intros van, wild thing, pretty woman, message in a bottle, little green bag, you really got me, I am mine, the rain en ode an die freude
En alleen die laatste klinkt ergens naar
Vroeger was er een fokkers maken muziek forum helaas is dat ter ziele gegaan. We hebben hier in MUZ ook nog het post hier je creaties maar ik denk dat je hier ook wel wat kunt laten horen. Men is alleen wel kritischquote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:24 schreef Jehuty het volgende:
Is dit ook een topic waar we elkaars werk een beetje kunnen delen? Ik heb het hobbyforum al gecheckt maar kon niet echt een topic vinden voor muzikanten in het algemeen.
Haha, dan zal ik er wel even over nadenken. Althans, opbouwende kritiek is altijd goed. Maar de vraag is dus of men opbouwende kritiek levertquote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:54 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Vroeger was er een fokkers maken muziek forum helaas is dat ter ziele gegaan. We hebben hier in MUZ ook nog het post hier je creaties maar ik denk dat je hier ook wel wat kunt laten horen. Men is alleen wel kritisch
Als het net nieuwe snaren zijn kun je er even flink aan trekken om de rek er een beetje uit te halen. Het kan ook aan de topkam liggen, het schijnt dat als je wat grafiet in de topkam smeert het helpt met gestemd blijven. Daarnaast zou het ook aan je tuners kunnen liggen. Ik ben niet bekend met de tuners van een Epiphone Dot maar je zou er aan kunnen denken ze te vervangen mocht het echt een probleem blijven.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 15:33 schreef Pajanus het volgende:
M'n Epi Dot blijft niet goed gestemd. Iemand tips?
Naja. Hij is nieuw en het is wel minder geworden. Maar vergeleken m'n squier strat ontstemt hij echt héel snel. (Daar zitten wel dikkere snaren op. Maakt dat uit?)quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:03 schreef Jehuty het volgende:
[..]
Als het net nieuwe snaren zijn kun je er even flink aan trekken om de rek er een beetje uit te halen. Het kan ook aan de topkam liggen, het schijnt dat als je wat grafiet in de topkam smeert het helpt met gestemd blijven. Daarnaast zou het ook aan je tuners kunnen liggen. Ik ben niet bekend met de tuners van een Epiphone Dot maar je zou er aan kunnen denken ze te vervangen mocht het echt een probleem blijven.
Hier in de regio zijn er vaak tribute-initiatieven waarbij in gelegenheidsformaties het repertoire van een bekende band wordt gerepeteerd en vervolgens gepresenteerd. Dat is een prima manier om ervaring op te doen en in contact te komen met andere muzikanten.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:28 schreef koppesneller het volgende:
Hoe vind ik een band als onervaren gitarist? op muzikantenbank geen reacties, want 0 ervaring en op school/vrienden 0 interesse in muziek.
Plaats een YouTube filmpje op Facebook van je kunstenquote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:28 schreef koppesneller het volgende:
Hoe vind ik een band als onervaren gitarist? op muzikantenbank geen reacties, want 0 ervaring en op school/vrienden 0 interesse in muziek.
Zal wel een topgitaartje zijn danquote:Op donderdag 2 juli 2015 20:27 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Yeah,ik heb net 7 gitaarproducten besteld voor mezelf.
• LaPaz 001 SB klassieke gitaar Sunburst
• Tobago GB10C gitaartas klassiek 4/4
• Daddario PL013 snaar voor akoestische of elektrische gitaar(2 stuks)
• Daddario PL012 snaar voor akoestische- of elektrische gitaar
• Daddario EXL110+ snarenset voor elektrische gitaar
• Innox IGS 02 inklapbare gitaarstandaard
Alles bij elkaar was het ¤67,82(bax-shop.nl),inclusief gratis verzendkosten(morgen in huis).
Fuck man,mijn maandelijkse zorgpremie is met ¤85 zelfs duurder.Ik kan een nieuwe e-gitaar+accessoires halen met wat ik jaarlijks betaald.
Het is een La Paz,ik heb al een e-gitaar.quote:Op donderdag 2 juli 2015 22:17 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Zal wel een topgitaartje zijn dan
Nice, ben zelf ook groot fan van Telecasters (en Les Pauls). Ben wel benieuwd hoe die klinkt. Nooit eerder een gitaar van dennenhout gezien voor zover ik weet.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 11:55 schreef So_Surreal het volgende:
Ik meld me hier ook maar, ik heb 10 jaar geleden iets van 5 lessen gehad, ben nu 27 jaar oud en wil het nu gewoon weer oppakken eigenlijk.
Wat ik heb gehaald:
Fender Telecaster modern player plus Honeyburst: (Google plaatjes)
[ afbeelding ]
Fender Champion X2:
[ afbeelding ]
Fender Metro Strat/Tele Electric Guitar Gig Bag:
[ afbeelding ]
Ik ga om de week lessen, afgelopen woensdag voor het eerst geweest.
Ik wil graag de kant op van Blues solo improvisatie, dus kreeg als huiswerk mee het leren van de Pentatonic scale in E mineur en majeur + blue note (flat fifth?)
Hij is heel veelzijdig, door de pickups/bridges.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 14:08 schreef ssebass het volgende:
[..]
Nice, ben zelf ook groot fan van Telecasters (en Les Pauls). Ben wel benieuwd hoe die klinkt. Nooit eerder een gitaar van dennenhout gezien voor zover ik weet.
Vooral in het begin is je timing beroerd. Je zingt nogal nasaal, maar je Engelse uitspraak is goed.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 23:43 schreef Jehuty het volgende:
Ok, naar aanleiding van mijn vorige post: komt ie dan.
https://soundcloud.com/nohman64/layla-unplugged
Opbouwende kritiek is uiteraard welkom. Hij is uiteraard niet foutloos, maar was er zelf wel aardig tevreden over.
Thanks, ik probeer er aan te werken om meer vanuit m'n tenen te zingenquote:Op vrijdag 3 juli 2015 23:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Vooral in het begin is je timing beroerd. Je zingt nogal nasaal, maar je Engelse uitspraak is goed.
Je kan het zingen oefenen zonder gitaar. Met gitaar heb je afleiding en vaak ook een minde ideale houding.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 00:06 schreef Jehuty het volgende:
[..]
Thanks, ik probeer er aan te werken om meer vanuit m'n tenen te zingenNog tips hiervoor?
Niet te kritisch zijn, dit is gewoon hoog niveau. Je timing beroerd noemen vind ik wat te ver gaan, maar in het begin kan de timing iets strakker inderdaad.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 23:43 schreef Jehuty het volgende:
Ok, naar aanleiding van mijn vorige post: komt ie dan.
https://soundcloud.com/nohman64/layla-unplugged
Opbouwende kritiek is uiteraard welkom. Hij is uiteraard niet foutloos, maar was er zelf wel aardig tevreden over.
Bedankt voor je uitgebreide feedback! Over de timing ben ik het wel eens inderdaad overigens. Misschien volgende keer met een click track even spelen. Daarnaast was ik een beetje enthousiast om het nummer op te nemen, misschien iets meer moeten oefenen eerstquote:Op zaterdag 4 juli 2015 01:22 schreef starla het volgende:
[..]
Niet te kritisch zijn, dit is gewoon hoog niveau. Je timing beroerd noemen vind ik wat te ver gaan, maar in het begin kan de timing iets strakker inderdaad.
Omdat het van hoog niveau is kan ik je ook enkel tips geven voor vergevorderden:
- zingen met gitaarspelen gaat je prima af, daar ligt het probleem niet zo. Het gitaarmelodietje boven de harmonie is met name in het begin qua timing wat minder. Gewoon een kwestie van vaker spelen en iets meer het nummer voelen.
- en dat brengt met eigenlijk tot het tweede puntje: probeer iets meer sfeer te creëren met je stem. Qua volume en timbre is het vrij vlak. In het begin mag je best wat meer uit de keel zingen ipv uit je borst. Om net iets meer variatie te krijgen. Daarnaast mag je de laatste 2 refreinen best wat breekbaarder zingen met meer dynamiek, richting mezzopiano of piano.
Met je stem is niets mis. Ik vind hem erg mooi. En eigenlijk dus op het geheel vrij weinig aan te merken behalve 2 bovenstaande puntjes. Dan zou het voor mij gewoon perfect klinken.
Good job!
quote:Op donderdag 23 juli 2015 03:25 schreef The_Dean het volgende:
Even spammen hoor: Onze nieuwe clip en single van het aanstaande album.
Nicequote:Op donderdag 23 juli 2015 03:25 schreef The_Dean het volgende:
Even spammen hoor: Onze nieuwe clip en single van het aanstaande album.
Wat heeft chorus met delay te maken? Mijn is meer alsof er een strijker 'met je meespeelt' ofzo?quote:Op donderdag 16 juli 2015 11:36 schreef Bosbeetle het volgende:
Deze week een digitaal chorus effect gebouwd, "helemaal" verkeerd gedaan maar het klinkt wel leuk![]()
Vanavond maar eens proberen om hem wel correct te bouwen. Al merk ik dat er wat verschillende opvattingen van een chorus in omloop zijn wat vinden jullie een chorus.
Opvatting 1 (de chorus die ik gemaakt heb) een korte delay die teruggemixt wordt bij het normale geluid, waarbij de delaytijd met een LFO fluctueert.
Opvatting 2 (een lastigere chorus) een korte delay waarbij er op de delay een kleine pitchshift aangebracht wordt en die pitchshift fluctueert met een LFO
Wat 1 dus oplevert is het geluid van meerdere gitaren die exact dezelfde noot spelen maar niet tegelijkertijd de timing wisselt.
Wat 2 oplevert is het geluid van meerdere gitaren die net niet dezelfde noot spelen en niet tegelijkertijd maar de timing wisselt niet.
Wat vinden jullie een echte chorus?
Digitale effectjes bouwen is echt leuk werk trouwens, ik kan elke gitarist Pure Data aanraden om mee te klooien
Nu nog leren spelen
Nou dat viool achtig geluid is niet meer dan een variabele delay (in sommige gevallen) en in andere gevallen (maar dat komt als ik het nazoek minder vaak voor) een aantal pitchifters die ook een kleine delay hebben.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 03:36 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Wat heeft chorus met delay te maken? Mijn is meer alsof er een strijker 'met je meespeelt' ofzo?
Niemand?quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:05 schreef Pokkelmans het volgende:
Iemand suggesties wat te doen tegen een meeresonerende brug?
Nu ben ik eigenlijk nooit een fan geweest van de zwevende brug op mijn Ibanez, maar sinds een paar dagen resoneert de brug mee zodra ik een A#/Bb speel. Ik heb de gitaar al ruime tijd in standaard C staan, maar de fluit die de brug genereert is mij niet eerder opgevallen, en ik heb geen idee wat dit plots heeft veroorzaakt.
Snaren oprekken. Daarmee haal je niet alleen de rek uit de snaar, maar zorg je er vooral voor dat de windingen om de tuner goed strak staan.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 15:33 schreef Pajanus het volgende:
M'n Epi Dot blijft niet goed gestemd. Iemand tips?
Een keertje naar een jamavond gaan. Misschien eng om dat als onervaren gitarist te doen, maar als je zorgt dat je van tevoren een (simpel) nummer instudeert en daar aangeven dat je geen bandervaring hebt, dan zullen de meesten daar wel begrip voor hebben. En wie weet zijn er meerdere mensen die in het zelfde "schuitje" zitten als jij.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:28 schreef koppesneller het volgende:
Vroegâh wel jaquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 12:11 schreef guitarist het volgende:
[..]
True. Vroegâh ging er wel eens in 1 dag een heel topic doorheen.
Denk van wel.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 12:58 schreef Jordy-B het volgende:
het lijkt haast wel vakantie, man...
of misschien zijn fora gewoon zo 2013
Netwerken, naar lokale bandjes gaan kijken, slap lullen met muzikanten en als ze ernaar vragen zeggen dat je op zoek bent naar een band. Internet is wat betreft bandjes opstarten niet het allerbeste medium.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:28 schreef koppesneller het volgende:
Haha, nee ik bedoel natuurlijk of mensen die zo'n ding hebben gehad willen reageren.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 11:40 schreef Jordy-B het volgende:
Heb jij er wat aan dat iedereen die geen ervaring heeft met de fender blues junior iii, komt vertellen dat 'ie geen ervaring heeft met de fender blues junior iii?
Okee, ik heb geen ervaring met de fender blues junior iii.
Eigenlijk is vriendengroep nog het beste...quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 18:13 schreef Trollscience het volgende:
[..]
Netwerken, naar lokale bandjes gaan kijken, slap lullen met muzikanten en als ze ernaar vragen zeggen dat je op zoek bent naar een band. Internet is wat betreft bandjes opstarten niet het allerbeste medium.
Tijd voor nieuwe vriendenquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 22:38 schreef Godshand het volgende:
[..]
Eigenlijk is vriendengroep nog het beste...
De meeste bands zijn vriendengroepen. Maar meeste van mijn vrienden zijn amuzikaal
Tegen je 40ste wordt dat lastigquote:
Oepsie, zie je reactie nu pas.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 01:31 schreef Jehuty het volgende:
[..]
Bedankt voor je uitgebreide feedback! Over de timing ben ik het wel eens inderdaad overigens. Misschien volgende keer met een click track even spelen. Daarnaast was ik een beetje enthousiast om het nummer op te nemen, misschien iets meer moeten oefenen eerst
Kun je mij een voorbeeld geven van zang die meer uit de keel is versus zang die meer uit de borst komt? Ik ben een amateur die zelf maar wat aankloot en ik probeer kritisch te zijn op mijn zang om beter te worden. Heb geen zangles gehad dus qua techniek probeer ik gewoon terug te luisteren en mijn techniek daar op aan te passen.
Maar heel erg bedankt voor je feedback, ik waardeer het erg. Uiteraard ook van papierversnipperaar
komt er echt zó veel meer kracht op de hals te staan bij 0.02 verschil?quote:Op donderdag 17 september 2015 19:20 schreef Dribbel_ het volgende:
Er komt wel veel kracht op je hals te staan dus meot je mee oppassen, en daarom je hals ook gelijk opnieuw afstellen en waarschijnlijk moet je ook even opnieuw intoneren. Maar proberen en kijken of het wat is kan altijd toch
Vetquote:Op donderdag 17 september 2015 10:40 schreef Dribbel_ het volgende:
Gisteren m'n gitaarmuur wat opgeleukt met aluminumplaten. Vind het er vet uitzien, misschien een idee als iemand zijn muur nog wilt opleuken![]()
[ afbeelding ]
Dat ziet er echt tof uit! Hoe kom je aan die platen? Zelf bedrukt of kan je die ergens kopenquote:Op donderdag 17 september 2015 10:40 schreef Dribbel_ het volgende:
Gisteren m'n gitaarmuur wat opgeleukt met aluminumplaten. Vind het er vet uitzien, misschien een idee als iemand zijn muur nog wilt opleuken![]()
[ afbeelding ]
Heb zelf de foto's gezocht, wat bewerkt en laten drukkenquote:Op vrijdag 18 september 2015 21:20 schreef Fuszy het volgende:
[..]
Dat ziet er echt tof uit! Hoe kom je aan die platen? Zelf bedrukt of kan je die ergens kopen
jaquote:
75 euroquote:
Hmm dat hangt er net tussenin. Teveel voor een setje crap elementen. Maar als je een goeie set wil moet je 2e hands rekenen op 100-125. Wat voor stijl/sound?quote:
All round/Rock. En ik hou van een vol warm geluid.quote:Op dinsdag 22 september 2015 23:37 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Hmm dat hangt er net tussenin. Teveel voor een setje crap elementen. Maar als je een goeie set wil moet je 2e hands rekenen op 100-125. Wat voor stijl/sound?
Klinkt goed!quote:Op donderdag 24 september 2015 13:07 schreef KaMo het volgende:
Eindelijk de single van mijn bandje uit! Nu eerst alleen met videoclip en dan binnenkort ook via iTunes en Spotify
[EDIT] blijkbaar wel op Apple Music al te beluisteren. Gek dit![]()
Aardig.quote:Op donderdag 24 september 2015 13:07 schreef KaMo het volgende:
Eindelijk de single van mijn bandje uit! Nu eerst alleen met videoclip en dan binnenkort ook via iTunes en Spotify
Dankjequote:
Het was niet onze bedoeling om gelijk te beginen met zwaar unieke muziek, gewoo lekker maken wat we leuk vindenquote:Op zaterdag 26 september 2015 19:57 schreef Godshand het volgende:
[..]
Aardig.
Goede stem heeft jullie zanger, en het jazzy solootje is wel leuk. Verder vind ik het zelf klinken als "eerder gedaan" maar wel van goed niveau (het klinkt niet amateuristisch dus)...
Vette plaatquote:Op donderdag 24 september 2015 13:07 schreef KaMo het volgende:
Nee, je groeit niet spontaan een langere pink omdat je gitaar speelt... Alleen maar een langere piemel.quote:Op maandag 28 september 2015 11:58 schreef Bosbeetle het volgende:
Hebben gitaristen daadwerkelijk langere pinken dan een gemiddeld mens.
M.a.w. mijn pink doet niet wat ik wil.
Thanks! Vandaag gaat waarschijnlijk de eerste blogpost eruit. Voor de voledige press-release wachten we op iTunes (die veel langer op goedkeuring duurt dan alle andere stores blijkbaar, Spotify etc staan we nu al paar dagen op)quote:Op maandag 28 september 2015 11:29 schreef starla het volgende:
[..]
Vette plaatLekker deuntje voor op de radio tijdens autorijden. Al een beetje aan het promoten?
Eén puntje: de saxofonist uit de clip laten is wel een beetje...mwoah...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |