Me weer eens lekker totall-loss gereden in Winterberg.
Gisteren toch meegedaan aan de klimtijdrit op de Kahler Asten. 7,6 km, een hoogtemeter of 350 (weet 't niet precies, was 4,5%). Net binnen 22 minuten en een VAM van 900 op mijn teller. Dat is best hoog (voor mij) op zo'n relatief vlakke klim. 37e op 63 deelnemers.
Vandaag de Hochsauerlandchallenge. Dat was afzien

Het ging erg hard. Tot aan de voet van de eerste echte klim in de eerste groep kunnen blijven. Toen waaide ik er ook meteen af. Die groep was toen nog een man of 50 groot. Ik kon aanhaken bij een groepje dat goed doorreed. Hoewel bij de eerste doorkomst de groep rechtsaf ging ipv rechtdoor (rechtsaf was de finish, maar als je de 104 km deed, moest je nog een ronde). Toen zat ik opeens alleen

Ik zat nog te twijfelen "ben ik nou zo dom, of zij", maar aangezien
1) op het A4-tje bij de stukken van de inschrijving stond
2) bij de start omgeroepen was
3) er twee grote borden stonden
besloot ik dus dat zij zo dom waren, en dat bleek inderdaad ook het geval.
Ik trapte maar rustig door en een kilometer of 3 verderop haalden ze me weer in. En even later maakten ze er ook een grapje over.
Tijdens de 2e ronde werd ik best wel moe, want ook in deze groep werd nog flink doorgekacheld. Op 12 km van de finish was het een beetje over en moest ik lossen. De rest alleen gereden en ik finishte nog als 48e van de 95 starters. 104km, 1500hm, 3:07, 33,1 gemiddeld.
Wel lekker fietsweer overigens.