Ik kan me herinneren dat ik beduidend minder onder de indruk was van Code Geass R2 dan van het eerste seizoen. Lelouch viel erg sterk in herhaling wat betreft zijn tactieken en ik vond de afhandeling van de plots omtrent China en de hele Geass samenzwering redelijk zwak.
Dat komt misschien natuurlijk ook omdat ik het keek terwijl het uitkwam en daarom de hele productiegeschiedenis mee kreeg: het hele ding moest vanwegen een lek herschreven worden en een aflevering werd aangepast na een grote aardbeving in China, omdat deze aflevering vermoedelijk een enorme aardverschuiving zou bevatten.
Niet dat er bepaalde dingen niet heel erg leuk in waren. ik denk vooral met heel veel amusement terug aan de algehele aanwezigheid van Orenji-kun en gut Code Geass is over het algemeen natuurlijk ook altijd best wel vermakelijk om te zien.
Voornaamste reden dat ik zo diep op de eerdere iteraties van Code Geass inga nu is omdat de laatste aflevering van Akito the Exiled me zo sterk tegenviel. De typering van de zygeuners was nog erger dan de nationalistisch-belachelijke kijk op de discriminatie van de politieke vulchtelingen uit Japan die in Europa in sloppenwijken liepen!
Daarnaast besteedden ze wat mij betreft veel te veel tijd aan onteresseante meuk.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beste aan de aflevering was wel bureaucratie-kun:
![ThpPym8.jpg]()
.
“An interesting thing is a good thing.”