In de tussentijd is er ook eentje met journalisten geweest, mocht je die gemist hebben.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 17:06 schreef RingBewoner het volgende:
Enorm bedankt voor deze tip! Paar jaar terug hadden ze dit met advocaten en dat was enorm interessant, ik zal dit dan ook zeker gaan volgen
.
Die vond ik wat tegenvallen, ik heb een paar afleveringen teruggekeken via internet. Die van de advocaten was reuze interessant vanwege de moeilijkheden die ze soms ervaren met dingen die ze zien, horen en meemaken. Bij rechters lijkt mij dat ook wel van toepassing.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 17:14 schreef BrainOverfloW het volgende:
[..]
In de tussentijd is er ook eentje met journalisten geweest, mocht je die gemist hebben.
Heb er zelf ook weer zin in
Dat is alweer 2 seizoenen geleden. Vorig jaar was met journalisten.quote:Op zondag 19 juli 2015 17:16 schreef moemoe het volgende:
Oh, leuk!
Vorig (?) jaar was het heerlijk wegkijken met die topondernemers.
In dat geval heb ik nog wat in te halen.quote:Op zondag 19 juli 2015 17:17 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat is alweer 2 seizoenen geleden. Vorig jaar was met journalisten.
Gelijk na 'De slimste mens'quote:Op zondag 19 juli 2015 17:38 schreef Karina het volgende:
Ah leuk met Mr Visser. Even in de gaten houden.
Welke beroepsgroep?quote:Op zondag 19 juli 2015 17:57 schreef AwesomeItalian het volgende:
Ik ben het op het moment aan het kijken, zeer interessant
Maar wel een blinde ;-)quote:
Ja. Ik bedacht me laatst dat ik volgens mij nog nooit een pistool reallife heb horen afgaan. Nouja, misschien nog met een demonstratie van de landmacht ofzo, maar dan nog.quote:Op maandag 10 augustus 2015 21:41 schreef computergirl het volgende:
opmerkelijk dat die vrouwelijke rechter 2 keer een schietpartij van dichtbij heeft meegemaakt
Als je in Amsterdam of Rotterdam woont is de kans daarop natuurlijk groter dan wanneer je in Schubbekutterveen woont.quote:Op maandag 10 augustus 2015 21:41 schreef computergirl het volgende:
opmerkelijk dat die vrouwelijke rechter 2 keer een schietpartij van dichtbij heeft meegemaakt
ik woon in Amsterdam. Al jaaaaaaaaaaren en nooit een schietpartij gemaaktquote:Op maandag 10 augustus 2015 22:55 schreef golfer het volgende:
[..]
Als je in Amsterdam of Rotterdam woont is de kans daarop natuurlijk groter dan wanneer je in Schubbekutterveen woont.
Niet gemaakt?quote:Op maandag 10 augustus 2015 22:57 schreef computergirl het volgende:
[..]
ik woon in Amsterdam. Al jaaaaaaaaaaren en nooit een schietpartij gemaakt
Dan woon je vast niet in Zuidoost, Osdorp of Bos en Lommer.quote:Op maandag 10 augustus 2015 22:57 schreef computergirl het volgende:
ik woon in Amsterdam. Al jaaaaaaaaaaren en nooit een schietpartij gemaakt
Jij ook niet, en de betreffende rechter ook niet.quote:Op maandag 10 augustus 2015 23:55 schreef golfer het volgende:
[..]
Dan woon je vast niet in Zuidoost, Osdorp of Bos en Lommer.
De vrij jonge rechter die blind/slechtziend is bedoel je?quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 09:11 schreef Scorpion_17 het volgende:
Weet iemand wat er met Hendriks is? Zit continu met zn linkeroog te knijpen.
Geen idee of ie blind is, zou wel een verklaring kunnen zijn ja. Kan dat trouwens? Een rechter die blind is? (omdat een visueel oordeel van de verdachte ook onderdeel is van het oordeel dat men over iemand velt)quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 09:18 schreef computergirl het volgende:
[..]
De vrij jonge rechter die blind/slechtziend is bedoel je?
heb je het programma verder bekeken? die vraag is hem namelijk gewoon gesteld door interviewer, als je het antwoord wil weten moet je de eerste aflevering van deze serie terugkijkenquote:Op zaterdag 15 augustus 2015 09:19 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Geen idee of ie blind is, zou wel een verklaring kunnen zijn ja. Kan dat trouwens? Een rechter die blind is? (omdat een visueel oordeel van de verdachte ook onderdeel is van het oordeel dat men over iemand velt)
Nee, ik val nu pas in, deze serie was me ff ontgaan.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 10:25 schreef computergirl het volgende:
[..]
heb je het programma verder bekeken? die vraag is hem namelijk gewoon gesteld door interviewer, als je het antwoord wil weten moet je de eerste aflevering van deze serie terugkijken
Waarom zou dat een pseudoniem zijn?quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 09:42 schreef Nober het volgende:
Is Shirin Milani een pseudoniem of niet?
Risicovol beroep. Al hoor ik weinig over omgebrachte rechters.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 13:44 schreef studentje7 het volgende:
[..]
Waarom zou dat een pseudoniem zijn?
Volgens mij gewoon haar eigen naam. Rechter die Volkert van der G. heeft veroordeeld is wel bedreigd en heeft zich ook angstig gevoeld. Maar die zaak was natuurlijk veel in de media en maatschappelijk belang etc.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 14:33 schreef Nober het volgende:
[..]
Risicovol beroep. Al hoor ik weinig over omgebrachte rechters.
Want die andere rechters voldoen ook niet aan jouw eisen?quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 09:30 schreef Weltschmerz het volgende:
Echt een misser, zo'n juridisch vlieggewicht er tussen. Daar had ook een rechter kunnen zitten die wel wat interessants over zijn vak te vertellen heeft.
Ik kijk graag naar tv-programma's zonder bekende Nederlanders, waarom er toch weer eentje naar binnen gesmokkeld moest worden in juist dit programma ontgaat mij. Bij die anderen zie ik wel wat beroepsverblinding en de misplaatste zelfingenomenheid van de rechtspraktijk en rechtswetenschap, maar dat is nou juist interessant aan interviews met vakmensen. Ook ben ik wel wat merkwaardige redeneringen tegengekomen, maar die zijn altijd nog een heel stuk interessanter dan die stukjes BN-er TV tussendoor.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 09:37 schreef computergirl het volgende:
[..]
Want die andere rechters voldoen ook niet aan jouw eisen?
Wat zijn voorbeelden of statistieken? Koos Plooij als meest beroemde voorbeeld wrs.?quote:Op zondag 16 augustus 2015 00:06 schreef golfer het volgende:
Natuurlijk is het haar eigen naam en rechters hebben tot nu toe nog nooit iets te vrezen gehad.
Wat dat betreft zijn Officieren van Justitie meer chantabel en bedreigd.
Je weet dat de NPO ook al ontkennen zij dat ten stelligste ook af en toe moet mee gaan met het "wij propppen af en toe ook wat BNer materiaal tussen omdat nou net iets kan schelen in de kijkcijfers" vanwege het feit dat ook zij afhankelijk zijn van goed en hoge kijkcijfers? Dus krijg je zo een Frank Visser er tussendoor. Valt nog mee dat ze niet die oud politicus en oud rechter Boris nog wat van D66 hebben opgetrommeld.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 09:47 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik kijk graag naar tv-programma's zonder bekende Nederlanders, waarom er toch weer eentje naar binnen gesmokkeld moest worden in juist dit programma ontgaat mij. Bij die anderen zie ik wel wat beroepsverblinding en de misplaatste zelfingenomenheid van de rechtspraktijk en rechtswetenschap, maar dat is nou juist interessant aan interviews met vakmensen. Ook ben ik wel wat merkwaardige redeneringen tegengekomen, maar die zijn altijd nog een heel stuk interessanter dan die stukjes BN-er TV tussendoor.
Dan zou ik de reeks met Strafpleiters, Voetbaltrainers, Politici en Journalisten maar gewoon overslaan.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 09:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik kijk graag naar tv-programma's zonder bekende Nederlanders, waarom er toch weer eentje naar binnen gesmokkeld moest worden in juist dit programma ontgaat mij. Bij die anderen zie ik wel wat beroepsverblinding en de misplaatste zelfingenomenheid van de rechtspraktijk en rechtswetenschap, maar dat is nou juist interessant aan interviews met vakmensen. Ook ben ik wel wat merkwaardige redeneringen tegengekomen, maar die zijn altijd nog een heel stuk interessanter dan die stukjes BN-er TV tussendoor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |