Dat lijkt me nogal duidelijk. Dat ze ophouden met het kapotbezuinigen van landen omdat politici in hun thuisland hebben lopen liegen dat de EU hun burgers niks kost (geld, democratie) en omdat ze bang zijn dat andere landen ook opnieuw willen onderhandelen.quote:
Ik weet dan nog niet zo, want tsipras en syriza hebben een grote "nee" campagne aangekondigd. tsipras in in Griekenland een soort popster, dus ik denk dat de Grieken dit gaan volgen... Als het volk ja stemt zo tegen het stemadvies van Tsipras in, komen er nieuwe verkiezingen denk ik... Dit "nee" advies van Tsipras is nu ook wat zoveel wrevel veroorzaakt in de eurogroep, want waarom zou men het steunprogramma verlengen als de Griekse regering een "nee" advies gaat geven.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 14:38 schreef SeLang het volgende:
Het Griekse volk zal in een referendum denk ik voor het EU plan stemmen want die begrijpen best wel hoe hard ze genaaid gaan worden als Griekenland de euro verlaat.
Maar als 30 juni het IMF niet betaald wordt dan is het een default en ik denk niet dat de ECB nog ELA gaat verstrekken aan een land in default. Dus komende week kan een chaos worden. Tenzij ze weer een week extra krijgen voor dat referendum.
En daardoor is de Grexit een feit en zal Griekenland zonder steun de hervormingen moeten doorvoeren [tenzij Tsipras wordt vervangen].quote:Op zaterdag 27 juni 2015 16:34 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Ik weet dan nog niet zo, want tsipras en syriza hebben een grote "nee" campagne aangekondigd. tsipras in in Griekenland een soort popster, dus ik denk dat de Grieken dit gaan volgen... Als het volk ja stemt zo tegen het stemadvies van Tsipras in, komen er nieuwe verkiezingen denk ik... Dit "nee" advies van Tsipras is nu ook wat zoveel wrevel veroorzaakt in de eurogroep, want waarom zou men het steunprogramma verlengen als de Griekse regering een "nee" advies gaat geven.
twitter:AFP twitterde op zaterdag 27-06-2015 om 16:52:40#BREAKING: Eurozone ministers reject Greek bailout extension: sources reageer retweet
en nu?!quote:Op zaterdag 27 juni 2015 17:34 schreef SeLang het volgende:
twitter:AFP twitterde op zaterdag 27-06-2015 om 16:52:40#BREAKING: Eurozone ministers reject Greek bailout extension: sources reageer retweet
quote:• DIJSSELBLOEM: THE PROGRAM WILL EXPIRE ON TUESDAY NIGHT
twitter:AFP twitterde op zaterdag 27-06-2015 om 17:35:44#BREAKING: Eurozone ministers to meet without Greece to discuss 'consequences': Dijsselbloem reageer retweet
Op 5 juli is er geen 'EU plan' meer om over te stemmen.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 14:38 schreef SeLang het volgende:
Het Griekse volk zal in een referendum denk ik voor het EU plan stemmen want die begrijpen best wel hoe hard ze genaaid gaan worden als Griekenland de euro verlaat.
Maar als 30 juni het IMF niet betaald wordt dan is het een default en ik denk niet dat de ECB nog ELA gaat verstrekken aan een land in default. Dus komende week kan een chaos worden. Tenzij ze weer een week extra krijgen voor dat referendum.
Het zal denk ik heel close gaan worden als ze gaan stemmen. En het is natuurlijk totaal niet zeker of het Griekse volk genaaid gaat worden bij een default. Ze worden al jaren keihard genaaid door het IMF dus zoveel meer genaaid kunnen ze niet worden.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 14:38 schreef SeLang het volgende:
Daar ziet het inderdaad naar uit nuquote:Op zaterdag 27 juni 2015 17:48 schreef HiZ het volgende:
[..]
Op 5 juli is er geen 'EU plan' meer om over te stemmen.
Ze naaien zichzelf. Die lui hebben niet eens een werkend belastingsysteem, veel mensen hebben niet eens een sofinummerquote:Op zaterdag 27 juni 2015 17:59 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Het zal denk ik heel close gaan worden als ze gaan stemmen. En het is natuurlijk totaal niet zeker of het Griekse volk genaaid gaat worden bij een default. Ze worden al jaren keihard genaaid door het IMF dus zoveel meer genaaid kunnen ze niet worden.
Volgens mij is dat een beetje overdreven.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 18:04 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ze naaien zichzelf. Die lui hebben niet eens een werkend belastingsysteem, veel mensen hebben niet eens een sofinummer
Het is voor de Grieken nu een lose-lose situation. 5 jaar geleden hadden ze baat bij een grexit gehad.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 17:59 schreef Japie77 het volgende:
Het zal denk ik heel close gaan worden als ze gaan stemmen. En het is natuurlijk totaal niet zeker of het Griekse volk genaaid gaat worden bij een default. Ze worden al jaren keihard genaaid door het IMF dus zoveel meer genaaid kunnen ze niet worden.
Op de lange duur hebben ze nu ook nog steeds baat bij een grexit. Beter dan maar aan blijven modderen zoals ze nu al een paar jaar doen.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 18:31 schreef Arcee het volgende:
[..]
Het is voor de Grieken nu een lose-lose situation. 5 jaar geleden hadden ze baat bij een grexit gehad.
Met dit nieuwsbericht werd in november 2010 deze reeks geopend. We zijn inmiddels bijna vijf jaar verder en het lijkt erop dat Griekenland uit de euro gaat.quote:Hoogstwaarschijnlijk moeten de Zuid-Europese 'probleemlanden’ Griekenland en Portugal, maar ook Ierland binnen vijf jaar uit de euro stappen. Hun staatsschulden lopen zo hard op dat ze straks niet meer aan hun betalingsverplichtingen kunnen voldoen, waardoor dit de minst schadelijke optie is.
http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/article20362514.ece
Ja, het is nu eindelijk ook wel redelijk veilig om Griekenland te laten gaan. Voorlopig ook het beste voor iedereen, over 1.000 jaar maar weer eens opnieuw bekijken of ze dan tot de Eurozone kunnen toetreden.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 18:46 schreef bascross het volgende:
[..]
Met dit nieuwsbericht werd in november 2010 deze reeks geopend. We zijn inmiddels bijna vijf jaar verder en het lijkt erop dat Griekenland uit de euro gaat.
Over een paar jaar is er waarschijnlijk geen euro meer dus daar kunnen ze dan in ieder geval niet meer aan meedoen.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 18:54 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Ja, het is nu eindelijk ook wel redelijk veilig om Griekenland te laten gaan. Voorlopig ook het beste voor iedereen, over 1.000 jaar maar weer eens opnieuw bekijken of ze dan tot de Eurozone kunnen toetreden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |