Ik heb dat incassobureau gebeld dat DUO bevestigt dat het orde is. Dat nemen ze voor kennisgeving aan.quote:Op donderdag 25 juni 2015 12:08 schreef Ronaldsen het volgende:
Incassobureaus kunnen niet zo veel doen, dus ik zou me niet zo veel zorgen maken.
Stuur eventueel nog een mailtje naar dat incassobureau dat DUO intussen bevestigt heeft dat het in orde is. En betaal in de toekomst via automatische incasso, dat scheelt een boel gedoe.
Een incassobureau handelt alleen op aangeven van hun cliënt: Duo in dit geval. De enige die het traject kan stoppen is ook hun cliënt en die zullen dan wel een boete oid af moeten tikken.quote:Op donderdag 25 juni 2015 12:37 schreef rene90 het volgende:
Als ik jou was zou ik zo snel mogelijk DUO én dat incassobureau een mail sturen met alle informatie. Die heb je al per telefoon doorgegeven maar daar heb je niet zoveel aan als ze moeilijk doen. Per mail heb je het zwart op wit en dat staat toch een stuk sterker, ook het incassobureau kan echt wel een vordering op 'pauze' zetten want het kost hun ook geld als ze weten dat het niet meer nodig is.
Dit zijn vervelende situaties. Helemaal wanneer het jou als klant overkomt.quote:Op donderdag 25 juni 2015 12:04 schreef PaulieWalnuts het volgende:
DUO heeft 7 studieschuldbetalingen van mij niet goed verwerkt en heeft nu een deurwaarder ingeschakeld. Na 20 keer een uur bellen met DUO hebben ze toegegeven dat de betalingen wel gedaan zijn en ze zijn de betalingen nu aan het verwerken.
Dat verwerken duurt echter al twee weken en ze hebben beloofd om de deurwaarder een seintje te geven dat het incassotraject gestopt kan worden. Ik krijg echter nog steeds brieven van incassobureau.
Dus gisteren opnieuw gebeld met DUO, moest weer hele verhaal doen en bewijzen laten zien dat het betaald is en ze zeggen bij DUO nu dat ze hopen dat ze binnen twee weken het incassobureau op de hoogte kunnen stellen. Ik moest van ze ook maar met incassobureau bellen om te zeggen dat die betalingen gedaan zijn.
Incassobureau zegt niks te kunnen doen als ze niks horen van DUO en gaan gewoon door met traject.
Kan dat incassobureau zomaar beslag leggen op mijn loon etc? Hoe werkt dit? Iemand anders dit soort ervaringen met DUO?
Hoe kun je in hemelsnaam aantonen dat iets niet is betaaldquote:Op donderdag 25 juni 2015 13:35 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Als jij het betaalt hebt, moet dat op je afschriften staan.
Maar altijd beginnen met, toon maar aan dat ik het niet betaalt heb.
Daarna kun je altijd nog zelf laten zien dat het is overgemaakt.
Zorg er dan op z'n minst voor dat de deurwaarder niet meer achter je klant aanzit. Nu kan hij weer wachten en ondertussen kan er weer van alles gebeuren die je klant dan weer mag oplossen.quote:Op donderdag 25 juni 2015 15:00 schreef DUO-Webcare het volgende:
[..]
Dit zijn vervelende situaties. Helemaal wanneer het jou als klant overkomt.
We hopen dat het binnen twee weken voor je is opgelost en de zaak bij de deurwaarder wordt afgesloten.
In de tijd dat dit bericht wordt getypt had je bijna net zo goed met het incassobureau contact op kunnen nemen om deze case even op 'on hold' te zetten.quote:Op donderdag 25 juni 2015 15:00 schreef DUO-Webcare het volgende:
[..]
We hopen dat het binnen twee weken voor je is opgelost en de zaak bij de deurwaarder wordt afgesloten.
Mocht er over twee weken geen ander nieuws zijn, dan willen we je vragen om een DM naar ons te sturen. Vermeld hierin kort wat er aan de hand is en een link naar dit topic. Wel willen we je verzoeken om eerst contact op te nemen met de deurwaarder om te bekijken of hij inmiddels bericht van ons heeft ontvangen. Heeft de deurwaarder geen bericht van ons ontvangen, dan kun je ons een DM sturen. We gaan dan bekijken hoe we je verder kunnen helpen.
^CN
Wel eens voor een grote organisatie gewerkt?quote:Op donderdag 25 juni 2015 15:21 schreef jroz het volgende:
[..]
In de tijd dat dit bericht wordt getypt had je bijna net zo goed met het incassobureau contact op kunnen nemen om deze case even op 'on hold' te zetten.
Als zij kunnen laten zien dat het niet is overgemaakt?quote:Op donderdag 25 juni 2015 15:07 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Hoe kun je in hemelsnaam aantonen dat iets niet is betaald
Hoe zie je dat bewijs voor je? Een afschrift van hun lopende rekening van het hele jaar ofzo?quote:Op donderdag 25 juni 2015 15:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Als zij kunnen laten zien dat het niet is overgemaakt?
Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen?
Incassobureau zegt : jij hebt niet betaald voor deze periodes.
Nou bewijs maar dat het zo is, die bal ligt bij hun, niet bij TS.
De TS kan toch gewoon de bewijzen van betaling richting het incasso bureau mailen en dan is het gewoon klaar.quote:Op donderdag 25 juni 2015 15:30 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Hoe zie je dat bewijs voor je? Een afschrift van hun lopende rekening van het hele jaar ofzo?
Ja, zeg dat tegen TDGquote:Op donderdag 25 juni 2015 15:37 schreef trigt013 het volgende:
[..]
De TS kan toch gewoon de bewijzen van betaling richting het incasso bureau mailen en dan is het gewoon klaar.
Daar zijn de klant- en factuurnummers voor natuurlijk.quote:Op donderdag 25 juni 2015 15:30 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Hoe zie je dat bewijs voor je? Een afschrift van hun lopende rekening van het hele jaar ofzo?
Ja? En wat is dan het bewijs?quote:Op donderdag 25 juni 2015 15:53 schreef Aethereal het volgende:
[..]
Daar zijn de klant- en factuurnummers voor natuurlijk.
De incassobureau zou toch echt bewijs van jou willen hebben dat de factuur al voldaan is.quote:Op donderdag 25 juni 2015 15:54 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Ja? En wat is dan het bewijs?
"Ja, we hebben hier een factuur (met nummer) die volgens ons systeem onbetaald is."
-"Oh? Bewijs maar dat die onbetaald is dan"
....
Ja, nogmaals, dat lijkt mij dus ook.quote:Op donderdag 25 juni 2015 16:00 schreef trigt013 het volgende:
[..]
De incassobureau zou toch echt bewijs van jou willen hebben dat de factuur al voldaan is.
Ze snappen je punt nietquote:Op donderdag 25 juni 2015 16:03 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Ja, nogmaals, dat lijkt mij dus ook.
ALs je 'deurwaarder' even door 'incassobureau' vervangt, heb je hier een goed verhaal.quote:Op donderdag 25 juni 2015 15:14 schreef zarGon het volgende:
[..]
Zorg er dan op z'n minst voor dat de deurwaarder niet meer achter je klant aanzit. Nu kan hij weer wachten en ondertussen kan er weer van alles gebeuren die je klant dan weer mag oplossen.
DUO heeft:
- dit probleem veroorzaakt (7 betalingen niet verwerkt)
- al 20 uur de klant beziggehouden
- al 2 weken lang niet het probleem opgelost (na aangegeven hebben dat het probleem bij DUO zelf ligt)
- de deurwaarder blijkbaar geen seintje gegeven
DUO wil:
- dat de klant nog 2 weken wacht
- niet kordaat optreden door op z'n minst de deurwaarder meteen op de hoogte te stellen
Gewoon oplossen zonder dat de klant er zelf voor wat moet doen. Tering zeg.
En nee, geen gemaar, gewoon oplossen..
Ik heb bericht gekregen van één deurwaarder dat hij het invorderingstraject stopt. (waarschijnlijk bericht gehad)quote:Op donderdag 25 juni 2015 15:00 schreef DUO-Webcare het volgende:
[..]
Mocht er over twee weken geen ander nieuws zijn, dan willen we je vragen om een DM naar ons te sturen. Vermeld hierin kort wat er aan de hand is en een link naar dit topic. Wel willen we je verzoeken om eerst contact op te nemen met de deurwaarder om te bekijken of hij inmiddels bericht van ons heeft ontvangen. Heeft de deurwaarder geen bericht van ons ontvangen, dan kun je ons een DM sturen. We gaan dan bekijken hoe we je verder kunnen helpen.
^CN
En print het uit en plak het ook op je voordeur.quote:Op donderdag 25 juni 2015 12:31 schreef tanteklara het volgende:
Laat DUO anders een bevestiging naar jou sturen dat je geen achterstand hebt. Die mail kun je dan doorsturen naar incassobureau.
Hey leuk, een DUO-Webcare..quote:Op donderdag 25 juni 2015 15:00 schreef DUO-Webcare het volgende:
[..]
^CN
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus, aan topicstarter. Geef alles heel goed aan hoe DUO jouw zooi moet administreren en waar een betaling voor is als je die doet. Ze naaien je waar je bij staat anders en die deurwaarders zijn ratten eersteklas. Doe dat naast per post of telefonsch ook per mail
Dank voor het luchten van mijn hart. Fijne avond/dag verder
Ook hoi!
Waarschijnlijk is het incassobureau gewoon tevreden als ze de overboekingen zien. Dat wint je niet alleen tijd maar lost de zaak gewoon op.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 06:54 schreef Renesite het volgende:
Ts heefr het vast niet overgemaakt onder vernelding van BSN/ILS maar onder alleen de BSN. Laat de deurwaarder de boekingen zien zonder de ils en geef aan dat je daaromtrent in bezwaar wilt gaan aan de betreffende deurwaarder en dat ze bij hun opdrachtgever dit moeten navragen. Dat wint jou
Eerste wat Ik dachtquote:Op donderdag 25 juni 2015 15:07 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Hoe kun je in hemelsnaam aantonen dat iets niet is betaald
nee. Dat gaan ze altijd uitzoeken via de opdrachtgever.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 07:53 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is het incassobureau gewoon tevreden als ze de overboekingen zien. Dat wint je niet alleen tijd maar lost de zaak gewoon op.
Maar dat is de achter de schermen, zodra TS het bewijs van overschrijving scant en mailt heeft hij voldaan aan de bewijsvoering zal de deurwaarder gewoon na controle de zaak laten vallen.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 08:13 schreef Renesite het volgende:
[..]
nee. Dat gaan ze altijd uitzoeken via de opdrachtgever.
Tevens is het een deurwaarder want DUO slaagt altijd de stap incassobureau over.
quote:Op vrijdag 26 juni 2015 08:49 schreef Kreator het volgende:
Misschien kan DUO-Webcare iets voor je betekenen. Die zit op fok.
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |