abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153827400
DUO heeft 7 studieschuldbetalingen van mij niet goed verwerkt en heeft nu een deurwaarder ingeschakeld. Na 20 keer een uur bellen met DUO hebben ze toegegeven dat de betalingen wel gedaan zijn en ze zijn de betalingen nu aan het verwerken.

Dat verwerken duurt echter al twee weken en ze hebben beloofd om de deurwaarder een seintje te geven dat het incassotraject gestopt kan worden. Ik krijg echter nog steeds brieven van incassobureau.

Dus gisteren opnieuw gebeld met DUO, moest weer hele verhaal doen en bewijzen laten zien dat het betaald is en ze zeggen bij DUO nu dat ze hopen dat ze binnen twee weken het incassobureau op de hoogte kunnen stellen. Ik moest van ze ook maar met incassobureau bellen om te zeggen dat die betalingen gedaan zijn.

Incassobureau zegt niks te kunnen doen als ze niks horen van DUO en gaan gewoon door met traject.

Kan dat incassobureau zomaar beslag leggen op mijn loon etc? Hoe werkt dit? Iemand anders dit soort ervaringen met DUO?
pi_153827509
Incassobureaus kunnen niet zo veel doen, dus ik zou me niet zo veel zorgen maken.

Stuur eventueel nog een mailtje naar dat incassobureau dat DUO intussen bevestigt heeft dat het in orde is. En betaal in de toekomst via automatische incasso, dat scheelt een boel gedoe.
٩๏̯͡๏)۶
pi_153827546
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 12:08 schreef Ronaldsen het volgende:
Incassobureaus kunnen niet zo veel doen, dus ik zou me niet zo veel zorgen maken.

Stuur eventueel nog een mailtje naar dat incassobureau dat DUO intussen bevestigt heeft dat het in orde is. En betaal in de toekomst via automatische incasso, dat scheelt een boel gedoe.
Ik heb dat incassobureau gebeld dat DUO bevestigt dat het orde is. Dat nemen ze voor kennisgeving aan.
  donderdag 25 juni 2015 @ 12:31:02 #4
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_153828032
Laat DUO anders een bevestiging naar jou sturen dat je geen achterstand hebt. Die mail kun je dan doorsturen naar incassobureau.
pi_153828111
Desnoods stuur je je tegenbewijs naar het incassobureau. Ik neem aan dat zij met openstaande betalingen schermen. Als jij kunt bewijzen dat je ze betaald hebt nemen ze hopelijk wat gas terug.

Wel kut dat je zoveel gezeik hebt omdat DUO verzaakt.
pi_153828192
Als ik jou was zou ik zo snel mogelijk DUO én dat incassobureau een mail sturen met alle informatie. Die heb je al per telefoon doorgegeven maar daar heb je niet zoveel aan als ze moeilijk doen. Per mail heb je het zwart op wit en dat staat toch een stuk sterker, ook het incassobureau kan echt wel een vordering op 'pauze' zetten want het kost hun ook geld als ze weten dat het niet meer nodig is.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  donderdag 25 juni 2015 @ 12:54:40 #7
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_153828581
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 12:37 schreef rene90 het volgende:
Als ik jou was zou ik zo snel mogelijk DUO én dat incassobureau een mail sturen met alle informatie. Die heb je al per telefoon doorgegeven maar daar heb je niet zoveel aan als ze moeilijk doen. Per mail heb je het zwart op wit en dat staat toch een stuk sterker, ook het incassobureau kan echt wel een vordering op 'pauze' zetten want het kost hun ook geld als ze weten dat het niet meer nodig is.
Een incassobureau handelt alleen op aangeven van hun cliënt: Duo in dit geval. De enige die het traject kan stoppen is ook hun cliënt en die zullen dan wel een boete oid af moeten tikken.
pi_153829564
Als jij het betaalt hebt, moet dat op je afschriften staan.

Maar altijd beginnen met, toon maar aan dat ik het niet betaalt heb.
Daarna kun je altijd nog zelf laten zien dat het is overgemaakt.
pi_153830817
Voor je eigen gemoedsrust hoef je alleen een mailtje te sturen naar incasso bureau met je dossiernummer, verhaaltje erin en dat je de vordering betwist. Incassobureau gaat dan DUO contacten en niet handelen naar jou tot DUO weer opnieuw de opdracht geeft
  donderdag 25 juni 2015 @ 15:00:10 #10
401329 verified  DUO-Webcare
Dienst Uitvoering Onderwijs
pi_153831304
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 12:04 schreef PaulieWalnuts het volgende:
DUO heeft 7 studieschuldbetalingen van mij niet goed verwerkt en heeft nu een deurwaarder ingeschakeld. Na 20 keer een uur bellen met DUO hebben ze toegegeven dat de betalingen wel gedaan zijn en ze zijn de betalingen nu aan het verwerken.

Dat verwerken duurt echter al twee weken en ze hebben beloofd om de deurwaarder een seintje te geven dat het incassotraject gestopt kan worden. Ik krijg echter nog steeds brieven van incassobureau.

Dus gisteren opnieuw gebeld met DUO, moest weer hele verhaal doen en bewijzen laten zien dat het betaald is en ze zeggen bij DUO nu dat ze hopen dat ze binnen twee weken het incassobureau op de hoogte kunnen stellen. Ik moest van ze ook maar met incassobureau bellen om te zeggen dat die betalingen gedaan zijn.

Incassobureau zegt niks te kunnen doen als ze niks horen van DUO en gaan gewoon door met traject.

Kan dat incassobureau zomaar beslag leggen op mijn loon etc? Hoe werkt dit? Iemand anders dit soort ervaringen met DUO?
Dit zijn vervelende situaties. Helemaal wanneer het jou als klant overkomt.

We hopen dat het binnen twee weken voor je is opgelost en de zaak bij de deurwaarder wordt afgesloten.

Mocht er over twee weken geen ander nieuws zijn, dan willen we je vragen om een DM naar ons te sturen. Vermeld hierin kort wat er aan de hand is en een link naar dit topic. Wel willen we je verzoeken om eerst contact op te nemen met de deurwaarder om te bekijken of hij inmiddels bericht van ons heeft ontvangen. Heeft de deurwaarder geen bericht van ons ontvangen, dan kun je ons een DM sturen. We gaan dan bekijken hoe we je verder kunnen helpen.

^CN
We geven alleen algemene informatie op Fok!. Voor persoonlijk contact klik hier.
Volg je ons al op: Twitter of Facebook: mbo * hbo en universiteit * debiteur?
Op PM en DM gaan we niet in. www.duo.nl
pi_153831462
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 13:35 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Als jij het betaalt hebt, moet dat op je afschriften staan.

Maar altijd beginnen met, toon maar aan dat ik het niet betaalt heb.
Daarna kun je altijd nog zelf laten zien dat het is overgemaakt.
Hoe kun je in hemelsnaam aantonen dat iets niet is betaald :')
pi_153831616
Maar wat is dit uberhaupt voor iets achterlijks? Waarom zou TS moeten bellen met de deurwaarder. DUO verneukt het toch? Laat hun dan godverdomme ook maar de moeite doen om het recht te zetten.
pi_153831621
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 15:00 schreef DUO-Webcare het volgende:

[..]

Dit zijn vervelende situaties. Helemaal wanneer het jou als klant overkomt.

We hopen dat het binnen twee weken voor je is opgelost en de zaak bij de deurwaarder wordt afgesloten.
Zorg er dan op z'n minst voor dat de deurwaarder niet meer achter je klant aanzit. Nu kan hij weer wachten en ondertussen kan er weer van alles gebeuren die je klant dan weer mag oplossen.

DUO heeft:
- dit probleem veroorzaakt (7 betalingen niet verwerkt)
- al 20 uur de klant beziggehouden
- al 2 weken lang niet het probleem opgelost (na aangegeven hebben dat het probleem bij DUO zelf ligt)
- de deurwaarder blijkbaar geen seintje gegeven

DUO wil:
- dat de klant nog 2 weken wacht
- niet kordaat optreden door op z'n minst de deurwaarder meteen op de hoogte te stellen

Gewoon oplossen zonder dat de klant er zelf voor wat moet doen. Tering zeg.

En nee, geen gemaar, gewoon oplossen. :{.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2015 15:17:46 ]
pi_153831784
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 15:00 schreef DUO-Webcare het volgende:

[..]

Dit zijn vervelende situaties. Helemaal wanneer het jou als klant overkomt.

We hopen dat het binnen twee weken voor je is opgelost en de zaak bij de deurwaarder wordt afgesloten.

Mocht er over twee weken geen ander nieuws zijn, dan willen we je vragen om een DM naar ons te sturen. Vermeld hierin kort wat er aan de hand is en een link naar dit topic. Wel willen we je verzoeken om eerst contact op te nemen met de deurwaarder om te bekijken of hij inmiddels bericht van ons heeft ontvangen. Heeft de deurwaarder geen bericht van ons ontvangen, dan kun je ons een DM sturen. We gaan dan bekijken hoe we je verder kunnen helpen.

^CN
In de tijd dat dit bericht wordt getypt had je bijna net zo goed met het incassobureau contact op kunnen nemen om deze case even op 'on hold' te zetten.
pi_153831826
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 15:21 schreef jroz het volgende:

[..]

In de tijd dat dit bericht wordt getypt had je bijna net zo goed met het incassobureau contact op kunnen nemen om deze case even op 'on hold' te zetten.
Wel eens voor een grote organisatie gewerkt? :D
  donderdag 25 juni 2015 @ 15:26:05 #16
401329 verified  DUO-Webcare
Dienst Uitvoering Onderwijs
pi_153831904
De TS heeft aangegeven dat er al een collega met deze zaak bezig is. DUO-webcare gaat zich er dan niet in mengen. We gaan er vanuit dat onze collega het oplost voor TS.

Dat de TS contact op moet nemen met de deurwaarder is om te bekijken of alles is opgelost. Het bellen is sneller dan wanneer de TS op een schrifteljik bericht van de deurwaarder moet wachten.
We gaan er vooralsnog vanuit dat het over twee weken is opgelost.

^CN
We geven alleen algemene informatie op Fok!. Voor persoonlijk contact klik hier.
Volg je ons al op: Twitter of Facebook: mbo * hbo en universiteit * debiteur?
Op PM en DM gaan we niet in. www.duo.nl
pi_153831940
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 15:07 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Hoe kun je in hemelsnaam aantonen dat iets niet is betaald :')
Als zij kunnen laten zien dat het niet is overgemaakt?
Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen?

Incassobureau zegt : jij hebt niet betaald voor deze periodes.
Nou bewijs maar dat het zo is, die bal ligt bij hun, niet bij TS.
pi_153831961
Als de DUO-webcare zich er niet in gaat mengen raad ik je aan de volgende keer niet te reageren. Dat schept verwarring.
pi_153832001
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2015 15:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Als zij kunnen laten zien dat het niet is overgemaakt?
Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen?

Incassobureau zegt : jij hebt niet betaald voor deze periodes.
Nou bewijs maar dat het zo is, die bal ligt bij hun, niet bij TS.
Hoe zie je dat bewijs voor je? Een afschrift van hun lopende rekening van het hele jaar ofzo?
  donderdag 25 juni 2015 @ 15:37:16 #20
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_153832180
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 15:30 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Hoe zie je dat bewijs voor je? Een afschrift van hun lopende rekening van het hele jaar ofzo?
De TS kan toch gewoon de bewijzen van betaling richting het incasso bureau mailen en dan is het gewoon klaar.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_153832376
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 15:37 schreef trigt013 het volgende:

[..]

De TS kan toch gewoon de bewijzen van betaling richting het incasso bureau mailen en dan is het gewoon klaar.
Ja, zeg dat tegen TDG ;) Lijkt mij ook namelijk.
pi_153832526
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 15:30 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Hoe zie je dat bewijs voor je? Een afschrift van hun lopende rekening van het hele jaar ofzo?
Daar zijn de klant- en factuurnummers voor natuurlijk. :')
Play hard, go pro.
pi_153832563
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 15:53 schreef Aethereal het volgende:

[..]

Daar zijn de klant- en factuurnummers voor natuurlijk. :')
Ja? En wat is dan het bewijs?

"Ja, we hebben hier een factuur (met nummer) die volgens ons systeem onbetaald is."
-"Oh? Bewijs maar dat die onbetaald is dan"

....
  donderdag 25 juni 2015 @ 16:00:03 #24
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_153832668
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 15:54 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Ja? En wat is dan het bewijs?

"Ja, we hebben hier een factuur (met nummer) die volgens ons systeem onbetaald is."
-"Oh? Bewijs maar dat die onbetaald is dan"

....
De incassobureau zou toch echt bewijs van jou willen hebben dat de factuur al voldaan is.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_153832765
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 16:00 schreef trigt013 het volgende:

[..]

De incassobureau zou toch echt bewijs van jou willen hebben dat de factuur al voldaan is.
Ja, nogmaals, dat lijkt mij dus ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')