Hoi,quote:Op donderdag 25 juni 2015 09:31 schreef mehhh. het volgende:
Beste mensen,
Volgend jaar begin ik aan een post initiele master (Eurpean Master in Law and Economics). Deze master heeft wel een CROHO code (75006) en is ook geaccrediteerd door de NVAO, wat betekend dat ik gewoon recht heb om te lenen bij de DUO. Nu kan ik mij niet inschrijven op studielink voor deze master omdat het er niet tussen staan. Heeft er iemand hier ervaring mee? Wat zijn de volgende stappen die ik kan ondernemen? Want volgens mij is het namelijk zo dat de DUO controleert of ik in studielink daadwerkelijk sta ingeschreven voor de master. En nu dit niet kan moet ik dit op een andere manier bewijzen lijkt mij.
Thanks!
mehhh.
Bedankt voor het beantwooden van mij vraag DUO-Webcare! Is er misschien een medewerker waar ik naar kan vragen die hier vanaf weet als ik naar het infonummer van DUO bel? Dit zou handig zijn voor het geval dat ik meer vragen heb later. De medewerkers die ik tot nu toe heb gesproken , op 1 na, wisten hier namelijk niks vanaf.quote:Op donderdag 25 juni 2015 11:32 schreef DUO-Webcare het volgende:
[..]
Hoi,
Nadat je een bachelor- of masterdiploma hebt behaald kun je je resterende rechten studiefinanciering gebruiken wanneer je een postinitiële master gaat volgen (PIM). Een PIM opleiding geeft geen recht tot (extra) omzetting van de studiefinanciering in een gift.
Geef je nieuwe opleiding door via Mijn DUO om gebruik te maken van de studiefinanciering. De controle doen we inderdaad bij dit soort opleidingen via een formulier. Die ontvang je van ons en die moet je vervolgens door de onderwijsinstelling laten invullen.
^CN
Een PIM opleiding volgen met behoud van studiefinanciering is een situatie die sporadisch voorkomt. Vandaar dat niet iedereen op de hoogte is en daardoor de informatie moet uitzoeken. Je gaf aan dat je niet bent teruggebeld, dat is niet onze werkwijze. Excuses hiervoor. Ik ga er dan ook vanuit dat dit niet expres is gebeurd.quote:Op donderdag 25 juni 2015 11:57 schreef mehhh. het volgende:
[..]
Bedankt voor het beantwooden van mij vraag DUO-Webcare! Is er misschien een medewerker waar ik naar kan vragen die hier vanaf weet als ik naar het infonummer van DUO bel? Dit zou handig zijn voor het geval dat ik meer vragen heb later. De medewerkers die ik tot nu toe heb gesproken , op 1 na, wisten hier namelijk niks vanaf.
Ok begrijp ik. In dat geval. Wanneer kan ik dit formulier verwachten? Ik heb mijn wijziging twee weken geleden al doorgevoerd.quote:Op donderdag 25 juni 2015 13:20 schreef DUO-Webcare het volgende:
[..]
Een PIM opleiding volgen met behoud van studiefinanciering is een situatie die sporadisch voorkomt. Vandaar dat niet iedereen op de hoogte is en daardoor de informatie moet uitzoeken. Je gaf aan dat je niet bent teruggebeld, dat is niet onze werkwijze. Excuses hiervoor. Ik ga er dan ook vanuit dat dit niet expres is gebeurd.
We kunnen je geen namen van medewekers verstrekken.
^CN
We controleren achteraf. Dit betekent dat we de formulieren aan het einde van het kalenderjaar toesturen.quote:Op donderdag 25 juni 2015 15:37 schreef mehhh. het volgende:
[..]
Ok begrijp ik. In dat geval. Wanneer kan ik dit formulier verwachten? Ik heb mijn wijziging twee weken geleden al doorgevoerd.
Ok in dat geval zal ik mijn DUO in de gaten houden. Ik blijf wel gewoon studiefinanciering (lening) ontvangen tot die tijd toch? En dan bedoel ik in de maanden oktober/september tot aan de controle aangezien ik nu nog tot augustus of september volgens mij de lening ontvang van mijn huidige inschrijving die op 31 augustus afloopt (?).quote:Op donderdag 25 juni 2015 16:03 schreef DUO-Webcare het volgende:
[..]
We controleren achteraf. Dit betekent dat we de formulieren aan het einde van het kalenderjaar toesturen.
Er wordt overigens dit aankomende schooljaar voor het eerst een test gedaan om digitaal de gegevens op te vragen bij de instelling. Dit proces verloopt via BRON HO. De kans is groot dat je geen formulier ontvangt.
Wil je controleren of je zo'n formulier wel/niet hebt ontvangen? Dan kan dat op het scherm post in Mijn DUO.
^CN
Ja hoor, de studiefinanciering wordt gewoon uitbetaald. Wanneer er achteraf blijkt dat je er geen recht op had gaan we het terugvorderen.quote:Op donderdag 25 juni 2015 16:15 schreef mehhh. het volgende:
[..]
Ok in dat geval zal ik mijn DUO in de gaten houden. Ik blijf wel gewoon studiefinanciering (lening) ontvangen tot die tijd toch? En dan bedoel ik in de maanden oktober/september tot aan de controle aangezien ik nu nog tot augustus of september volgens mij de lening ontvang van mijn huidige inschrijving die op 31 augustus afloopt (?).
Beste DUO webcare,quote:Op donderdag 25 juni 2015 16:23 schreef DUO-Webcare het volgende:
[..]
Ja hoor, de studiefinanciering wordt gewoon uitbetaald. Wanneer er achteraf blijkt dat je er geen recht op had gaan we het terugvorderen.
Overigens kennen we het recht op studiefinanciering toe wanneer het bachelor- of masterdiploma bij ons staat geregistreerd in het studiefinancieringssysteem. Wanneer dit na september is, dan ontvang je de studiefinanicering van voorgaande periode ook (omdat je op tijd je PIM hebt doorgegeven).
^CN
Hoi,quote:Op maandag 23 november 2015 01:00 schreef mehhh. het volgende:
[..]
Beste DUO webcare,
Ik heb zojuist een bericht gekregen dan mijn studiefinanciering(lees: resterende leenrechten) is ingetrokken. Ik vermoed dat dit is omdat mijn inschrijving aan de universiteit in Nederland pas op 01-01-2016 ingaat. De post-initiele master die ik volg is echter op 01-10-2015 begonnen. De reden dat mijn inschrijving aan de Nederlandse universiteit pas op 01-01-2016 ingaat is omdat ik het eerste trimester (de master is opgedeeld in 3 trimester) in Duitsland volg aan de universiteit van Hamburg. Ik heb me nu opnieuw ingeschreven voor de studie in mijn duo met ingangsdatum 01-01-2016, is dit juist? Wat kan ik doen om ook nog de lening te ontvangen over de maanden november en december? Dus met andere woorden, hoe kan ik bewijzen dat ik al op 01-10-2015 de post-initiele master volg? Op mijn bewijs van inschrijving staat namelijk een ingangsdatum van 01-01-2016.
Met vriendelijke groet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |